مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آنتن دهی فراتر از حد مطلوب در چهارمحال و بختیاری

مخابرات ما- مدیرمخابرات استان با عنوان اینکه تا پایان سال جاری فرصتی باقی نمانده است میگوید کار در مخابرات تعطیل بر دار نیست و ما در دل سرمای زمستان در دور دست ترین نقاط کوهستانی استان خدمات دهی داریم  ویمیگوید در ابتدای هر سال یعنی قبل از رسیدن به پایان نیمه اول فروردین جلسه برنامه ریزی و کنترل پروژهای مخابرات برگزار میگردد و اینطور نیست که با شروع سال ما برنامه ریزی نماییم .تعدای از پروژه های  بزرگ به سال بعد شیفت داه میشود و این در برنامه ریزی های بلند مدت طبیعی میباشد .
مخابرات ما

مهندس اقایی در خصوص  شاخص های مخابرات استان گفت خوب وقتی در باره شاخص در مخابرات سخن گفته میشود بنا بر تعاریف فنی بیشتر  شاخص های  فنی مد نظر ما میباشد مانند تعداد منصوبه – مشغول بکار – فیبر نوری – تعداد مشترکین اینترنت – انتن های موبایل – کیلومتر فیبر نوری – و تعدادی دیگر  اما چنانجه بخواهیم شاخص های دیگری را اضافه کنیم و بر اساس انها در میزان مقایسه با استانهای دیگر بسنجیم رتبه مخابرات استان از خوب هم فراتر رفته است . اقایی پایین امدن میزان شکایات را معیار سنجش بسیار خوبی عنوان کرده و میگوید  خوشبختانه شرکت مخابرات ایران – و سازمانهای نظارتی دیگر مانند سازمان تنظیم مقررات – و سامانه های شکایات بر کار ما نظارت کافی دارند .

اقایی در خصوص مبحث امار انتن دهی جاده های استان میگوید .من به جرات میتوانم  عنوان کنم که پوشش تلفن همراه در جاده  های شهری از ۹۰ درصد هم فراتر رفته و در روستاها انتن دهی بالای ۸۵ درصد است . اما اشاره به نکته ای بسیار مهم لازم است که انتن دهی ودر کل ایجاد ارتباطات در روستاها بر عهده مخابرات نبوده و بر اساس پروتکل با دولت محترم و وزارت ارتباطات این وزارت خانه متولی ایجاد ساز و کار ارتباطات در روستاها میباشد اما نگهداری ارتباطات با اینکه در حال حاضر بسیار سنگین و پرهزینه است را هم چنان انجاام میدهیم .

اقایی در خصوص هزینه واگداری یک خط تلفن ثابت در شهرها میگوید بر اساس محاسبه دقیق همکاران ما در شبکه و امور تجاری واگداری یک خط تلفن بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان برای مخابرات هزینه بر میدارد و در روستاه ها به مرتب سنگین تر میباشد . که در حال حاضر  هزینه ثبت نام تلفن نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان میشود . اقایی در خصوص هزینه مکالمه تلفن ثابت و همراه میگوید در حال حاضر چندین سال است هیچگونه افزایش تعرفه نداشته ایم و این در حالی است که اینترنت مخابرات و همراه در کل با بسته های جدید و در بازار های رقابتی کاهش نیز داشته است .

مدیر مخابرات اخرین وضعیت شاخص های اماری استان را بشرح زیر عنوان کرد

تعدا تلفن های  ثابت منصوبه استان ۳۳۲۷۳۰۰ پورت

تعداد تلفن های مشغول بکار استان بالغ  بر ۲۵۸۲۰۰  پورت

تعداد روستاهای دارای ارتباط را ۶۸۷ روستا

تعدادروستاهای دارای تلفن خانگی را ۶۶۵ روستا

ضریب نفود تلفن ثابت استان ۲۶٫۷

فیبر نوری شهری  ۴۳۵ کیلومتر

فیبر نوری بین شهری ۲۷۲۰کیلومتر

فیبر نوری روستایی ۱۶۰۰ کیلومتر

تعداد سایت های همراه اول ۴۰۶ سایت

پوشش شهری (کل شهرهای استان ) ۸۷٫۳

پوشش جاده ای و روستایی همراه اول ۸۵ درصد

پوشش شهری دارای فرمانداری ۹۰ درصد

سیم کار ت های واگذار شده دائم و اعتباری ۱۱۲۴۵۰۷

ضریب نفود تلفن همراه ۱۱۸ که یکی از بالا ترین ضریب نفوذ ها در بین استانها را داریم

1150500cookie-checkآنتن دهی فراتر از حد مطلوب در چهارمحال و بختیاری

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.