مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نویسنده مخابرات ما- به ما می گویند چرا کمتر می نویسید؟

مخابرات ما- به ما می گویند چرا این روزها کمتر مطلب می نویسید.چرا کمتر خبر می گذارید! من بعنوان نویسنده دائمی سایت حرفهایی با شما دارم.

 

دلیل آن بسیار روشن است! مخابرات ما همیشه ماهیت خود را بعنوان جریان فکری زنده و پویا حفظ کرده است! تلاش ما نویسنده ها، فقط بخاطر رساندن خبر نیست.هر چند چنین می کنیم اما خبر، بصورت شایعه بزودی بدست شما خواهد رسید.اما کار ما تحلیل و بازبینی خبرهاست.در نتیجه وقایع آینده را با اشتباه کمتری می بینیم.

ما هیچ تلاشی بر این نداریم که خبری را زودتر به شما برسانیم هر چند که خودبخود این واقعه رخ داده است.اما گشودن دریچه های اینده هدف اصلی ماست.

.

حالا برخورد شما با این آینده بینی ما چیست؟

مثالی می زنم.شرکت مخابرات با برگزاری مناقصات، از تمامی شرکت ها و مراکز محلی نیز دعوت خواهد کرد در مناقصات شرکت کنند. یعنی خدمات اول و شسکام تنها شرکت کنندگان نخواهند بود.

این خبر را هفته گذشته اعلام کردیم. افرادی که خبر را خواندند چند دسته بودند. گروهی که برای تمام خبرها باورشان را بسته اند! … باور نمی کنند چون نگران تبعات آن هستند.

گروهی هم اصلا آن را دروغ می پندارند! در حالیکه خود همین نفرات ارسال نامه محرمانه مخابرات ایران به استان ها را برای ما علنی کردند.

گروهی هم …

بگذریم!

کاری با این حرف ها ندارم! می خواهم بگویم در شرایط فعلی متاسفانه اگر گوش ها و چشم ها را ببندید خیلی راحت تر هستید!

حالا دلم می خواهد ببینم همین گروه های مختلف پس از علنی شدن این موضوع و برگزاری جلسات استانی دو شرکت شسکام و خدمات اول امروز چه میگویند! هیچکسی خبرهای ما را تکذیب نکرد …

 

من انتظار داشتم خوانندگان به تحلیل موضوع بپردازند.مزایا و معایب این شیوه ها را اعلام کنند. هدف ما نگران کردن خوانندگان نبود. هدف ما خراب کردن مخابرات نبود. بلکه ذهنیت ها را برای یک رخداد مهم آماده می کردیم.رخدادی که ممکن بود با ابراز نظرات مثبت و منفی شما به تغییراتی در ذهن مدیران منتهی شود.

اما مثل همیشه به ما پریدند …..

.

حالا ما به دستور سردبیر تصمیم گرفته ایم کمی صبر کنیم. چه عجله ای داریم؟ چرا باید سه ماه یا شش ماه زودتر از موعدش خبری را بگوییم؟ صبر می کنیم خبر اتفاق بیفتد سپس آن را اعلام می کنیم.

.

در همین مورد برگزاری مناقصات، چیزی که کسی به آن توجه نشد این بود که ممکن است مخابرات به قیمت های بالای پیمانکاران محلی هم تن دهد. یعنی حقوق افراد ممکن است بالاتر برود. یعنی مخابرات صرفا بدنبال کاهش هزینه نیست. مخابرات چنین فکر می کند که به این ترتیب می تواند سرویس بهتری به کارکنان شرکتی بدهد. چرا که معتقد است دو شرکت اصلی، نمی توانند امکانات خوبی به کارکنان بدهند.

یعنی همه چیزش منفی نیست. ولی کسی دنبال این حرف ها نیست! مشکل از ماست! از ما که خبر سه ماه آینده را نوشته ایم!

.

وضعیت نیروهای رسمی و مصوبه ۱۷ آذر هم همین است. اینده مثل روز روشن کف دست نویسنده های ماست. ولی اگر انتقاد می کنیم مدیران ارشد شرکت دلگیر می شوند. اگر حرفی نزنیم شما …..

به هر حال امروز که تمامی مدیران ارشد ارتباطات هم تصمیم شده اند تا این مصوبه را اجرا کنند – و ما اطمینان داریم در این لحظه قصد همه بر اجراست- هر خبر و نظری ما را دچار مشکل می کند.

.

البته ما راه خود را می رویم. ولی قبول کنید که نویسنده های ما هم همکاران خود شما هستند. وقتی فشارها زیاد شود ترجیح می دهند کمتر کار کنند. سردبیر هم نمی تواند به اجبار دیگران را به کار وادارد. کار نوشتاری و هنری ذوقی است. زور برنمی تابد.

.

عزیزان! حال و هوای سایت برآیند گفته ها و نظرات و تفکرات شماست. نویسنده ها خود شما هستید.

در کل بگذریم که موتور محرکه این سایت سردبیر آن است که او به علل مختلف مشکل پیدا کرده. یکی بیماری اخیر اوست. دیگری زیاد شدن کار او در محیط اداری است. توان او هم حدی دارد. راستش اگر شما و من جای او بودیم تا حالا بریده بودیم. ما هستیم با شماییم. سردبیر را هم داریم. پس می دانیم آینده از آن ماست.

توصیه آخر!

به ازای هر مطلبی که در سایت می بینید به قول سردبیر، حداقل یکی دو بار دقیق بخوانید سپس دقایقی فکر کنید. به هدف نوشته بیاندیشید. به جملاتی که نویسنده با کنایه گفته، به حرف هایی که می خواسته بنویسد ولی نتوانسته است.

ما نویسندگان سایت، خود شماییم.از آسمان نیامده ا یم ….

 

1150300cookie-checkنویسنده مخابرات ما- به ما می گویند چرا کمتر می نویسید؟
31 نظرات
  1. شرکتی می گوید

    سلام ، آقای سردبیر اتفاقاً خوب بلدید بنویسید، نیروهای شرکتی رو بپیچونید ، مطالبی ، که تو این چند سال ، دردی از نیروهای شرکتی رو درمان نکرده ، همه اش مطالب بی مغز ، هر روز حق وحقوق سی هزار نیروی شرکتی را دارن میخورن ، غارت میکنن ، به برده داری گرفتن ، دریغ از یه حرف عادلانه ، دریغ از ذره سر سوزن ، داد خواهی برای نیروهای شرکتی ، اصلاً این کلمه عدالت چه مفهومی دارد ، اصلا ، مدیران مخابرات از قانون نیروی شرکتی ، چیزی میدانند، یا فقط به آن به عنوان برده داری نوین نگاه میکنن، به نظرم زمان تعین این قانون ، کاش به اسم نیروهای برده نگارش میشد ، بنده به مدیران میگویم ، برای یک بار هم به خودتان زحمت بدید و قانون نیروهای شرکتی را مطالعه کنید، حرف زیاد است ، فقط میخواهم بگم ، بترسید از آن روزی که آه این نیروهای شرکتی روزی دامنتان را خواهد گرفت ، فکر میکنید ، فرصتی دستتان افتاده ، ولی بالاخره ، روزی همین ها کاخهای آرزوهایتان درهم می کوبند ، اگه زحمتی نیست یه کم برگردید تاریخها را مطالعه کنید ، زیاد دور نرید ، همین اتفاقات کشور خودمان را مطالعه کنید، امیدوارم ذره ذره حقوق ما …..

  2. عبدا.. می گوید

    روزی جوان بودم ونادان با اندیشه های خام خویش از بزرگان قوم پرسیدم یکی مرد جنگی به از صد هزار یعنی چه وبا اب وتاب جواب شنیدم .برایشان اکابر قوم نوشتم یک انسان والا مقام به از میلیونها نفر جمعیت لذا بهترین رویه کنترل جمعیت است همانطور که اصلاح نژاد حیوانات را تدبر مینماییم به همه بگوییم انسان سگ وموش و..نیستند که بی پروا بچه بیاوریم وهر چه با عقل ناقص گفتیم عقلا ما را به سخره گرفتند .وقتی از توزیع سرنگ ومواد افیونی طبقه بندی شده نوشتیم هر هر خندیدند وقتی از تکالیف اکابر نوشتیم برای رمی مریدانی که مالیات وخراج دولت اسلامی با هزار تزویر وترفند به خزانه خویش واریز کنند از تبعیت وپیروی گفتند این شروط غیر عقلی ونقلی و.. است ووقتی از.بخشش مال..از حذف قوانین انحصاری از از.. گفتیم که….گفتند..وهزار بار یاوه گویی کردم وهزار باره تمسخر سوغات اندیشه خامم شد وشد انچه که نمی بایست میشد از عرش تافرش وحال به این نتیجه رسیده ام که ادای تکلیفی که هرگز به هدف نیانجامد سوغات وارمغان نابخردان از دنیای فانی برای دنیای باقی است .در این دنیا که مقبول نیافتاد امید که در سرای باقی هم در نظر اید وهم …

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عبدا… جان
      من موندم.
      در اصل هیچ مورد مرتبط با مخابرات ندارید دراین نوشته
      چکارش کنم؟ تایید کنم یا نکنم….
      تایید کردم ولی خواهش میکنم دیگه کامنتهایی بفرست که ما هم بتونیم بفهمیم و برامون مهم باشه

  3. ناشناس می گوید

    با سلام جناب سر دبیر سال ۹۸ داره تمام میشه اگر شد از مسولین مالی شرکت مخابرات سوالی بفرمایید. در مورد پرداخت سه چهارم کسانی که زمانی ایام سربازی را در مناطق جنگی خدمت کرده اند. کی حقشان پرداخت میشود. یا فراموش شده اند . مثل بقیه. مسایل . وحق وحقوقهایی که بایستی پرداخت میشد ولی هنوز در پیج وخم مصوبات وجلساته.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چشم
      ولی فکر میکنم برات توضیح دادم

  4. شرکتی می گوید

    سلام سر دبیر جون

    امیدوارم که همیشه سلامت باشید واز حرف بعضی ها از دوستان دلگیر نشی شما جای بزرگتر ما هستید این بچه های شرکتی فقط میتونن دردودلشون رو به شما بگن چون دلسوز دیگی ندارن در این چند سال مخابرات هیچ قدمی برا نیروهای شرکتی برنداشت حتی یه پیشرفت جز پسرفت حالا که دوباره مارو میخواد به دست پیمانکار محلی بده روز از نو روزی از نو ای خدا به فریاد مظلوم برس که ما قدرت نداریم ادارات دیگه روزبه روز به فکر ارتقا کارکنان هستند وپیشرفت اهداف اداره .پیمانکار محلی هیچ سودی جز ضرر برا ما نیروهای شرکتی نداره ……………..

    با سردبیر ممنون وخدا قوت

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام دوست خوبم
      ما آدم ها وقتی مشکلاتی پیدا می کنیم در فاز اول دیگران رو مقصر میدونیم تا دلمون آروم بشه
      بعدش می بینیم نمیشه
      این بار به کسانی که فکر می کنیم میتونستن کمک کنن پیله می کنیم یعنی انتظارات را بصورتی خاص مطرح می کنیم.این بخش عموما بصورت طلبکاری مطرخ میشه یعنی نمی گیم طرف اگر این کمک رو میکرد کار بهتر می شد بلکه میگیم (تو چرا کمک نکردی! تو توانش رو داشتی ولی نکردی …!)
      این جا حداقل به این فکر نمی کنیم که شاید اون نمی تونسته کمکی بکنه. شاید اون راه حلی گفته که ما اجرا نکردیم …
      من کاملا درددل های دوستان رو درک میکنم بهشون حق می دم
      ولی باور کنید من برای باز نگه داشتن همین سایت هزاران مشکل دارم.فضایی که بشه در اون حرف زد!
      نیمی از درآمد من اینجا هزینه میشه.
      ضمن اینکه این توان که دوستان میبینن در مخابرات ما ایجاد شده با همین شیوه اجرا بدست اومده پس باید با ما راه بیان و حرکت کنن
      … حرف زیاده … ما هم مشکلاتی درایم خب …

  5. ناشناس می گوید

    الهم اشفع کل مریض
    برای سلامتی و بهبودی سردبیر عزیز دعا میکنیم وآرزوی شفای عاجل داریم امید است که همیشه سالم وسلامت باشند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      زنده باشید عزیزم

  6. ناشناس می گوید

    الهم اشفع کل مریض
    برای سلامتی و بهبودی سردبیر عزیز دعا میکنیم که همیشه سالم وسلامت باشند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      و سلامتی برایتان آرزو میکنم. هزار دفعه به این بچه ها گفتم دیگران رو نگران نکنید.ولی مثل اینکه خودشون بیشتر نگرانن
      من دیروز نوبت دکتر داشتم بعد از دو ماه رفتم دکتر. خوشبختانه وضعیت رو خوب تشخیص داد.
      فقط بعدازظهرها درد اذیتم میکنه چون فعالیت های روزانه من خیلی زیاده. اینو بهش گفتم!
      لبخند ملیحی زد و گفت: نیاز به زمان داره …. میخوای فوری خوب بشی؟!
      بهش گفتم: با نامه مدیر عامل درست نمیشه؟!!!!!!!

  7. خدمات آخر می گوید

    با سلام خدمکت سردبیر محترم و تشکر از زحمات بیدریغ جنابعالی .متاسفانه پاسخگویی در شرکت مخابرات وجود ندارد (حداقل برای مشکلات شرکتیها)ینی مخابرات کار خودش را می کند و بجای ما تصمیم میگیرد.بیشتر بدنبال سود است تا حل مشکلات.نباید انتظار دیگری از کارکنان داشته باشیم .این روزها یآس و ناامیدی جای تلاش و فعالیت را گرفته است .دیگر انگیزه ای در بین کارکنان وجود ندارد.کاش مخابرات از شرکتهای دیگر الگو می گرفت .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      با فرض قبول حرف شما، مقصر رسانه ها نیستن.
      رسانه فقط میتونه صدای شما باشه که ما بودیم. حرف این مطلب اینه

      1. خدمات آخر می گوید

        ممنون از اینکه لااقل کسی هست صدای رسای ما باشه.بازم ممنون

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          با همه توانم در خدمتم

  8. لی لی می گوید

    خیلی از دوستان متن رو نخوانده نظر میدن راجبش بعضی هم دق دلشون رو سر این سایت خالی می‌کنند کاش کمی صبور باشیم و دنبال مسیر درست برای حل مشکلات

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      لی لی خوب
      دقیقا درست گفتی
      ما دم دستیم خوب …

  9. ناشناس می گوید

    سلام اقای رییس سایت.نگران حرفهای تلخ ما نباش .فشاذهای. زیاد موجب خوردن ترکشهای ما به شماست مزید بر نعمت الهی است که این لطف خدا مشمول حال شما و دوستانتان است که سنگ صبور ما کارکنان زیر مجموعه شما باشید.دلبندم باد وطوفان با چراغ خاموش کاری ندارد.قایقی که شکسته و در کنار ساحل پهلو گرفته محل تجمع کرم و موش و انگل است. همچنان علم. عدالتخواهی و احقاق حق مظلومین را بدست بگیر وبا حمایت خدا و ۵۰۰۰۰ پرسنل شرکت به پشتیبانی شما وسایتتون بتازید بر بی عدااتیها.انشااله انا فتحنالک فتحا مبینا یا حق

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      برای بخش اول حرفتون چشم
      برای بخش دوم هم همیشه انجام دادیم.
      اگر امروز مدیران میتونستن بشینن با شما حرف بزنن حتما بهتون میگفتن که از دست من و حرف های من در مورد کارکنان ا زجمله شرکتی ها یک روز خوش ندارن …
      چشم برای هر کمکی چشم
      صبور هم خواهم بود

  10. محمود می گوید

    باعرض سلام و خسته نباشید حضور محترم سردبیر عزیز و گرامی و ارزوی رفع کسالت و باز یابی سلامتیان ما از زحماتی که تا به حال کشیده اید کمال تشکر را داریم و امید واریم از ناسپاسی بعضی همکاران خرده به دل نگیرید در هر جمعی یک عده قدر ناشناس یافت میشوند ولی بیشتر همکاران از زحمات شما تشکر کرده اند امید واریم مثل همیشه بزرگواری کنید و تازه ترین اطلاعات حقوقی همکاران را در سامانه درج نمایید

  11. همکارشما می گوید

    سلام دقیقا من امروز داشتم به قضیه فکر میکردم البته بیشتر نگران سلامتی سردبیر عزیزمون شدم تا اخبار
    والا تصمیم خوبی گرفتید ولی انگار هممون توی یه برزخی گیر افتادیم وهیچ چاره ایی نداریم جز گذشت زمان موفق باشید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      الان که دارم جواب کامنت شما رو می نویسم با درد همراهم. رفیق ما شده.
      اما نگرانم.نه نگران خودم.نگران شرکتی ها نگران شرایط آینده
      ولی حرفی بزنم میگن بیخودی ما رو نگران کردی! حالا چکار کنم؟

  12. حامی بازنشسته می گوید

    ما فقط دعا می کنیم تامصبوبه ۱۷ آذر اجرایی شودوبه نفع کارمندان وبازنشستگان مهربان وصبورباشد

  13. ناشناس می گوید

    نوشتن ما نویسندگان فقط مسئولیت مسئولان را زیاد میکند.
    چون ما موظف به خبررسانی به گوش مسئولین هستیم. اما اگر این مسئولین که در جریان وقایع و خبرها
    قرارگرفتند . اما کاری نکردند و مشکلات را حل نکردند. اگه روز قیامت و حساب و کتابی در کار بود!!!
    که به احتمال زیاد هست. دیگه اون موقع نمیتونن خودشون را به بی خبری و بی اطلاعی بزنند.
    دیگه نمی تونن بگن ما از هیچی خبر نداشتیم. ما از شکم گرسنه کارگر یا از مشکلات کارگران مظلوم بی خبر بودیم.
    اونجا دیگه بهانه نمیخوان اونجا بهاء میخوان.!!!!!

  14. ناشناس می گوید

    با سلام
    آرزوی شفای عاجل برای سردبیر و همه همکاران مخابراتی داریم .
    بنده شنیده ام که در هفته اول بهمن قرار است انشاءالله بهروری شش ماهه اول رو پرداخت نمایند . خدا کنه راست باشه که خیلی لازمه یعنی اگه ندن راست نیست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خدا کنه.بدجوری بی پول شدیم.اینماه خیلی بد بود

  15. ناشناس می گوید

    سلام و خسته نباشید سردبیر محترم و گرامی
    واقعا همه می دانیم که زحمات شما چقدر زیاد است و بدست آوردن اخبار صحیح و درست و اطلاع رسانی کار بسیار مشکلی است بخصوص اگر خبر ی داده شود ولی با تاخیر اقدام شود ولی ما هم به خبر های شما دلمان گرم می شود باور کنید من روزی چندین بار سایت رو چک می کنم حتی در حد سلامی هم از طرف شما ما را راضی می کند چرا که می دانیم فراموش نشده ایم و همچنان منتظر خبر های شما هستیم چه خوب باشد یا خدای نکرده بد فقط تنها از کانال شما برایمان قابل قبول است و هیچ منبع دیگری برایمان آنچنان قابل اطمینان نیست . پس خواهشمندیم هر
    خبری که صلاح می دانید کارمندان را خوشحال می کند زودتر برایمان بنویسید بخصوص در مورد مصوبه ۱۷آذر.. با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چشم.
      گاهی نق می زنم اما در نهایت دلم راضی نمیشه شما رو بی خبر بذارم

  16. ناشناس می گوید

    شنیده شده دستور بازنشستگی کارکنان قرار اعلام شود واز طرفی مجددا که شایعه اش زبان زدشده کارشناس مسئول ومدیران وروسای بالای سی سال سابقه خدمت چنانچه از قانون بازنشستگی استفاده نکنند احکام حقوقیشان به کارشناس تبدیل شود حالاسئوال اینکه ایا هیات مدیره ومدیرعامل محترم کی ابلاغ می کنند؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      راستش من که پرسیدم
      تا این لحظه هیچخبری نبوده
      ولی خودم امیدوارم حرف شما درست باشه

  17. ناشناس می گوید

    باتوجه به جلسه مخابرات ایران ، طرح موسوم به طبقه بندی نیروهای خصوصی به طور کامل از چرخه تصمیم و اجرا حذف شد !

نظرات بسته شده است.