مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شیوه‌ای از کلاهبرداری در پوشش فروش کارت طلایی

مخابرات ما – مالکی

این شرکت‌های غیر قانونی به روش‌های مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. بازاریابی غیرقانونی تلفنی و معرفی خود به عنوان نماینده شرکت‌های بزرگ خودروساز و تحویل کارت امداد قلابی یکی از شایع‌ترین نوع کلاهبرداری این دسته از افراد است. این امدادخودرو‌ها با خیال راحت مردم را سرکیسه می‌کنند بدون اینکه بخواهند به کسی پاسخگو باشند.

فروشندگان کارت طلایی تقلبی با اطمینان دادن از اینکه شما با دریافت این کارت از تخفیف بسیار خوبی برخوردار خواهید بود افراد را تشویق به پرداخت سریع مبلغ می کنند. این افراد مبالغ مختلفی برای دریافت کارت طلایی از مشتریان درخواست می کنند که تخفیف مناسبی دارد.

این افراد سودجو به اصرار به مشتریان می گویند که اگر امروز مبلغ را پرداخت کنید تخفیف خوبی شامل حالتان می شود. طبق گفته شاکیان این طرح مبالغ درخواستی  ۲۶۸، ۶۹۵ و ۹۸۰  هزار تومان بوده است که در صورت دریافت کارت سال آینده این تخفیف بیشتر خواهد شد.

امداد خودرو‌های جعلی و متفرقه پس از بدست آوردن مشخصات خودرو و مالک در تماس با شهروندان، از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند و طی بررسی ها مشخص شده است که این اطلاعات را با کلاهبرداری از خودروساز، شرکت‌های بیمه، پلیس + ۱۰، بیمه مرکزی و راهبر ناجا به دست می آورند.

تعدادی از شاکیان این امر با باشگاه خبرنگاران جوان تماس گرفتند و تقاضای پیگیری این کلاهبرداری را داشتند.

یکی از شاکیان گفت: خودرویی به تازگی از شرکت ایران خودرو خریداری کرده ام که فاقد کارت طلایی بوده است. مدتی پیش از یک شرکت با منزلمان از طرف امدادخودرو بابت دریافت کارت طلایی  تماس گرفتند.

او بیان کرد: فرد فروشنده اصرار به دریافت شماره همراهم داشت و گفتند که امروز آخرین مهلت دریافت کارت طلایی است که از تخفیف بسیار خوبی برخوردار شده اید. مبلغ دریافتی را در ابتدا حدود  ۲ میلیون تومان اعلام کرد که گفتند اگر امروز این مبلغ را واریز کنید شامل تخفیف می شود و تنها باید ۹۸۰ هزار تومان پرداخت کنید.

این شاکی گفت: زمانی که اصرار این فرد را دیدم گفتم باید با نمایندگی مورد اعتمادم تماس بگیرم و اگر مورد تایید بود اقدام به دریافت می کنم اما به محض اینکه گفتم پیگیری می کنم تلفن را قطع کرد. پس از پیگیری های مختلف و تماس با نمایندگی اصلی ایران خودرو متوجه شدم این یک نوع کلاهبرداری است.

یکی دیگر از شاکیان، گفت:  خانمی با من تماس گرفت و گفت سامانه ای طراحی و در رسانه ها راجع به آن اطلاع رسانی شده است. یکی از شرایط عضویت در این سامانه داشتن کارت طلایی است که به زودی همگانی می شود و به اجبار تمام افراد باید از خدمات این کارت استفاده کنند.

او بیان کرد: این خانم در ابتدا پرسیدند که آیا کارت دارید که گفتم من عضو هستم و کارت را دارم، سپس گفتند دریافت این کارت، یک طرح ملی است و تمام افراد به اجبار باید آن را داشته باشند، عضویت جدید باید بگیرید و به دلیل اینکه در گذشته کارت را خریداری کرده اید تخفیف خوبی شامل حالتان شده است.

این فرد شاکی بیان کرد: سال گذشته نیز مانند امسال با من تماس گرفتند، اما اعتنایی نکردم. امسال این خانم بیش از اندازه اصرار به دریافت کار کرد که باعث ایجاد شک در من شد.

او تشریح کرد: هزینه پرداخت را ۲۶۸ هزار تومان اعلام کرد که در سال های بعد این مبلغ کم خواهد شد. زمانی که با پشتیبانی ایران خودرو تماس گرفتم متوجه شدم این طرح در کل مربوط به ایران خودرو نیست و این افراد به فکرسوء استفاده و کلاهبرداری دارند.

از دیگر شاکیان این طرح، گفت: یک ماه گذشته فردی با من تماس گرفت و گفت کارت طلایی برایتان صادر شده است، در صورتی که ماشینم بیمه کامل دارد و نیازی به دریافت کار نداشتم و درخواست آنها را رد کردم.

او بیان کرد: اکنون مجدد با من تماس گرفتند که برایتان کارت طلایی را صادر و ارسال کردیم، سریعا باید مبلغ را به شماره حساب واریز کنید. حدود ۶۰۰ هزار تومان بابت دریافت کارت طلایی باید ارسال می کردم که گفتند این یک طرح اجباری است و در اخبار و رسانه ها اعلام شده که حتما باید در این طرح شرکت کنید.

این شاکی گفت: این فرد اصرار داشت که باید کارت سامانه هوشمند  پنج ستاره امداد خودرو را دریافت کنم و عضویت در این طرح را برایم اجباری خواند و گفتند همه باید عضو این سامانه شوند. گفتند اگر عضو این سامانه نشوید و کارت را دریافت نکنید این کارت بایگانی می شود و باید با هزینه بیشتر این کارت را دریافت کنید.

زمانی که خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با شماره های گفته شده از طرف شاکیان تماس گرفت، این افراد همچنان صحبت های شاکیان شرایط دریافت کارت را اعلام کردند که دریافت این کارت برای مشتریان ایران خودرو جزو واجبات است و اگر اقدام به دریافت کارت نکرده اید سریعا اقدام کنید و به دلیل اینکه زودتر از موعد با این شرکت تماس گرفتید تخفیف بسیار خوبی می توان برایتان در نظر گرفت.

این فرد پاسخگو گفت که به زودی تمام افرادی که خودرو دارند باید اقدام به دریافت کارت طلایی کنند که با تلفن آنها به زودی تماس خواهند گرفت.

این مسئله را از مسئولان و دست اندرکاران پرس و جو کردیم، سوالی که اکنون به وجود می آید حاکی از آن است که این شرکت‌های متقلب چگونه به شماره تلفن و مشخصات کامل خریداران خودرو دسترسی پیدا می کنند؟

اپراتورهایی تقلبی تحت عنوان فروش کارت طلایی

رمضانی مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران ، گفت:  متاسفانه مدتیست که اپراتور‌های تلفنی با سوء استفاده از اطلاعات مردم و به دست آوردن مشخصات از منابعی نامعلوم اقدام به تماس با شهروندان می کنند؛ برخی از این اپراتورها تحت عنوان  ارائه کارت طلایی با افراد تماس می گیرند که خودروی شما شامل کارت طلایی شده است و باید سریعا اقدام به دریافت کارت و در نهایت وجوهی را دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: این شرکت‌ها با استخدام چند اپراتور قصد دارند به هر طریقی شده محصول خود را به مردم عرضه کنند و به همین منظور از هر دروغی استفاده می‌کنند.

مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران افزود: مردم به هیچ عنوان نباید به این افراد اطمینان کنند، آنها فقط  به فکر سوء استفاده هستند. افرادی که تمایل به دریافت کارت طلایی دارند می توانند با شرکت امداد خودرو ایران تماس بگیرند و پس از کسب اطلاعات به شبکه نمایندگی مراجعه کنند، بدین معنا که نیاز نیست در مورد کارت طلایی به خارج از شبکه مراجعه کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه موسسات صادر کننده کارت طلایی هیچگونه نمایندگی ندارند، تشریح کرد:  از آنجایی یکی از روش‌های جعل و کلاهبرداری اخذ اطلاعات هویتی و مالکیتی به شیوه‌های مختلف از شهروندان است، به افراد توصیه می شود به صورت تلفنی به منظور پیشگیری از وقوع آن از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری کنند تا در دام این دسته از کلاهبرداران نیافتند

1136880cookie-checkشیوه‌ای از کلاهبرداری در پوشش فروش کارت طلایی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.