مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اینترنت و موبایل قوچان وصل شد

مخابرات ما – خطوط دیتا، موبایل و اینترنت این شهرستان که به خاطر اجرای عملیات ارتقای سیستم‌ها دچار اختلال شده بود ظهر پنجشنبه پس از ۳۶ ساعت تلاش کارشناسان به شرایط عادی بازگشت.

مخابرات ما ( محمد – ایرنا) -علی‌اصغر شعبانیان گفت : با توجه به برنامه‌ریزی‌ برای ارتقای سیستم‌های مخابراتی قوچان و شهرستان‌های تابعه، عملیات ارتقا از بامداد چهارشنبه آغاز شد که در این برنامه‌ریزی باید تا ساعت چهار صبح سیستم بطور کامل برگردان می‌شد.

وی ادامه داد: ارتقای سیستم در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد به پایان رسید اما دچار اختلال شده و راه‌اندازی نشد که کارشناسان تمام راه‌های ممکن را تا ساعت هشت صبح چهارشنبه برای رفع مشکل آزمایش کردند و در نهایت صبح چهارشنبه قرار بر برگرداندن به حالت قبل شد.

رییس اداره مخابرات قوچان گفت: با توجه به اینکه برای ارتقا، سیستم قبل پاک‌ شده بود راه‌اندازی در آن شرایط را نیز با اختلال مواجه کرد که با تلاش کارشناس در ساعت ۲۱ چهارشنبه قسمتی از مسیر به حالت نرمال درآمد و سه مسیر ۴G ، دیتای روستاها و شهر قوچان با اختلال مواجه بود.

وی بابیان اینکه با تلاش ۳۶ ساعته کارشناسان مخابرات ساعت ۱۵ دیروز وضعیت به حال نرمال برگشت افزود: از آنجایی‌که قوچان از نظر مخابراتی یکی از شهرهای مهم استان به شمار می‌رود و پشتیبانی شهرستان‌های درگز، کلات و چناران را نیز بر عهده دارد سعی شد ابتدا مشکل شهرستان‌های تابعه رفع شود که شب گذشته مشکل دیتا و موبایل و اینترنت در این شهرها حل‌ شد.

شعبانیان ادامه داد: روز گذشته سیستم‌های خدمات دولتی و بانکی قطع بود اما این مراکز امروز هیچ مشکلی در ارائه خدمات به شهروندان نداشتند.

وی گفت: شهرستان قوچان دارای حدود ۱۰۶ هزار مشترک موبایل و حدود ۱۵۰ هزار مشترک دیتا، موبایل و سیستم‌های ۳G و ۴G بوده و بیش از ۲۰۰ هزار مشترک در شهرستان‌های تابعه را نیز پشتیبانی می‌کند.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

***

1134020cookie-checkاینترنت و موبایل قوچان وصل شد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.