مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گلایه بوشهری‌ها از افزایش خرابی‌ تلفن‌های ثابت

مخابرات ما – بارندگی اخیر، خرابی تلفن های ثابت در بوشهر را افزایش داده که طولانی شدن زمان تعمیر آنها، گلایه شهروندان را به دنبال داشته است.

مخابرات ما ( محمد – خلیج فارس) –  طی روزهای اخیر شماری از شهروندان بوشهری با اشاره به خرابی تلفن ثابت منزل یا مغازه شان، از زمانبر شدن تعمیر آن انتقاد کردند.

یکی از شهروندان که خود را ساکن خیابان بهشت صادق معرفی می کند، میگوید : با گذشت دو هفته از ثبت خرابی در سامانه ۲۰۱۱۷، ولی پس از آن مشکل حل نشده و ناچار به مراجعه حضوری برای پیگیری مشکل شدم که شاهد ازدحام تعداد دیگری از مردم به دلیل همین مشکل در مخابرات بودم.

وی با بیان اینکه امروزه عقب ماندن از فناوری های جدید غیر قابل قبول است خاطرنشان کرد: مخابرات بر اساس اسم ورسم خود باید دراین قسمت پیشگام باشد. اما متصدی مربوطه می گوید: به دلیل بارندگی، حجم خرابی بالا رفته و تعمیرات زمانبر می باشد، اما زمان مشخصی نیز اعلام نمی شود.

همچنین یک مغازه دار در خیابان عاشوری بوشهر در تماس با «خلیج فارس» نسبت به طولانی شدن روند تعمیر تلفن محل کسب خود انتقاد کرد و گفت: از ۲۹ آبان خرابی را ثبت کرده و پیامک هم رسیده، ولی هنوز اقدامی نشده. البته در طول سال چندبار با قطعی چند روزه مواجه ام و از این وضعیت کلافه شده ام. نهایتا امروز که به مخابرات مراجعه کردم، می گویند: منتظر موافقت شهرداری برای صدور مجوز حفاری هستند تا امکان بررسی تاسیسات فراهم شود، ولی مشخص نیست تا کی باید بدون تلفن باشیم.

شهروندی نیز با ارسال پیام به تلگرام «خلیج فارس» خود را ساکن محله تنگک بوشهر معرفی کرده و نوشته: تلفن ثابت منزلم در ۲۰ شهریور قطع شده و به مخابرات اعلام خرابی کردم، ولی با وجود پیگیری های حضوری، پاسخ دقیقی درباره حل مشکل ارائه نمی شود.

وی تصریح می کند: با توجه به هزینه های تلفن همراه، مردم نمی توانند به صورت مکرر از آن استفاده کنند و از این رو تلفن ثابت برای خانه ها نیز وسیله ضروری مبدل شده است.

شهروند دیگری در پیام تلگرامی از طولانی شدن تعمیر خرابی تلفن ها گلایه کرده و نوشته: شاید برای کسانی که تلفن همراه دارند نبود چند صباحی تلفن ثابت مشکل نباشد اما تکلیف پیرمرد وپیرزن یا کسی که توانایی خرید تلفن همراه و پرداخت هزینه های آن را ندارد چیست. اگر به اورژانس یا اقدام فوری نیاز داشتند باید منتظر معجزه باشند!

همچنین خبرنگار «خلیج فارس» برای تکمیل گزارش، پیش از ظهر سه شنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی شرکت مخابرات بوشهر واقع در ابتدای کوچه حاج نجف، شاهد مراجعه شهروندان با موضوع تعمیر تلفن ثابت بود.

از نکات قابل توجه، حضور “علی مهرپویا” مدیر مخابرات منطقه بوشهر و قلی پور مدیر بازرسی استانداری در این محل بود که در یکی از باجه ها حضور یافته و شنونده گلایه های شهروندان درخصوص خرابی های تلفن ثابت بودند.

مهرپویا  دلیل حضورش در این مرکز را با توجه به گلایه های دریافتی پیرامون تعمیر تلفن های ثابت دانست و گفت: از مدیر بازرسی استانداری هم درخواست کردم همراهی کرده تا درخصوص برخی همکاری های بیرون مخابرات جهت رفع مشکل شهروندان تدبیر یا زمینه همکاری فراهم شود.

توضیحات مدیر مخابرات منطقه بوشهر

مدیر مخابرات منطقه بوشهر در ادامه ضمن تایید افزایش خرابی های تلفن ثابت طی دو هفته اخیر، آن را به بارندگی ها مرتبط دانست و گفت: با توجه به اینکه نیمی از تجهیزات مخابراتی در فضای باز قرار دارد، بارندگی دو هفته اخیر موجب خسارت هایی به آنها و افزایش حجم خرابی تلفن های ثابت شد.

علی مهرپویا با بیان اینکه در شرایط عادی رفع خرابی تلفن ثابت حداکثر طی ۷۲ ساعته انجام می شود، ادامه داد: اما در بارندگی های اخیر ضمن اینکه میزان خرابی تلفن بالا رفت، همزمان با بارندگی و آبگرفتگی معابر هم امکان تعمیر نبود و همین موضوع رفع تقاضای شهروندان را زمانبر کرد که به سهم خود از مشترکان عذرخواهی می کنم.

مهرپویا از لغو تعطیلات پنجشنبه و جمعه و همچنین انتقال نیروهای فنی از شهرستان های کم مشکل به مرکز استان جهت تسریع در تعمیر خرابی تلفن ثابت بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بالای ۹۰ درصد تعمیراتی که زمانبر می شود، به دلیل نیاز به هماهنگی با شهرداری و گرفتن مجوز حفاری است، وگرنه مواردی که در اختیار مخابرات باشد، حداکثر باید طی ۷۲ ساعت مشکل برطرف گردد.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبود تجهیزات برای تعمیر تلفن ثابت وجود ندارد و خریدها از قبل انجام شده، خاطرنشان کرد: از شهرداری بوشهر تقاضا داریم در راستای حل مشکل شهروندان، بیش از گذشته همراهی کرده و در زمینه صدور مجوز حفاری ها که عمدتا زیر یک متر است همکاری شود، ما نیز متعهد خواهیم بود حداکثر یک هفته، به ترمیم آن اقدام نماییم.

مدیر مخابرات منطقه بوشهر در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به آماده باش اخیر در مخابرات و همکاری شهرداری در خصوص مواردی که نیاز به حفاری است، سریع تر به تقاضای مشترکان برای تعمیر تلفن های ثابت رسیدگی می شود.

***

1133300cookie-checkگلایه بوشهری‌ها از افزایش خرابی‌ تلفن‌های ثابت

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.