مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

طنز امروز – چرا هیچکس باورش نمیشه!

مخابرات ما (زبون دراز) – به جان شما نباشه به روح مقدس همه زنبورهای گاوی که خیلی هنز میخواد … ! خیلی ….!

صبر کنید …. الان توضیح میدم!! میدونم در مورد زنبورهای گاوی سوال دارین اما اونو بذارین آخر مطلب توضیح بدم و اولش بپردازم به نوع هنر خاصی که فقط نزد ماست ….!

بله! … ما در شرایطی هستیم که اگر طرح خوبی را اعلام کنیم (مثل مسائل رفاهی کارکنان یا ارتقای نیروی انسانی یا طبقه بندی مشاغل یا رسمی شدن بعضی ها) هیچ بنی بشری از حضرت آدم تا من زبون دراز، هیچکسی باورش نمیشه، حتی یک نفر!

ولی اگر یک خبرمنفی و غیر عادی بدم! مثلا بگم از موجودی حساب هر نفری هزار تومن برمیدارن، آن وقت همه (باور کنید میگم همه!) اول حسابهاشونو خالی می کنن چرا که اطمینان دارن حتما اجرا میشه!

چرا؟

اینجاست که میگم خیلی هنر میخواد شما بلایی سر مردم در بیاری که هر چی قسم و آیه بخوری، هر چی مصوبه بیاری که میخوای یک کار بزرگ مفید و مثبت انجام بدی، کسی باورش نشه …. که هیچ …. از ترس افزایش مالیات برای اجرای همین طرح خوب و عالی حسابهاشون را هم خالی می کنن!

حالا حکایت ما با مخابرات کشور عین همین داستان است!

مصوبه ای در جمع سهامداران و مدیران ارشد مخابرات کشور مصوب شده که هر بندش – باور کنید هر بندش- یک انقلاب بزرگ در دریافتی کارکنان خواهد بود، اما …. کسی باورش نمیشه ….!

این هنر نیست؟!

از روز یکشنبه ظهر، با هر کسی برخورد می کنم این خبر را اصلا قبول نمی کنه که مخابرات و سهامدارانش مصوبه های تصویب کرده اند که زندگی کارکنان را شخم خواهد زد … البته مثبت !

الان شما هم که مطلب منو می خونید حرف منو باور نکردین! …. درسته؟

ببینید! بزرگان مخابرات چقدر هنرمند هستند!

در حقیقت مردم بین مصوبه و اجرای آن  کاملا تفکیک قائل شدن! چرا؟

چون بزرگان مخابرات فوق العاده هنرمند بودن! مصوبه پی در پی تصویب کردن ولی اجرا نکردن! البته مصوبات منفی رو فوری اجرا کردن تا به جیب کارکنان آسیب برسه ولی مصوبه مثبت هرگز اجرا نشده!
حالا من به عنوان یک نویسنده رسانه خبری واقعا موندم! سه روزه من موندم! موندم که چطوری خبر مصوبه ای رو بدم که:

  • اجازه انتشار هیچ بندی از اون رو ندارم!
  • هیچکسی هم اونو باور نمی کنه!

حالا با من هم عقیده شدین؟ دیدین که جقدر مدیران هنرمندی داریم؟

**************

اما برگردیم به موضوع زنبورهای گاوی! همون زنبورهایی که به روحشون قسم خوردم! … بله! زنبورهایی ( که دلم میخواد بندازم به جون سهامداران اعظم و مدیران مخابراتی) تا شاید چند روزی مرخصی استعلاجی بگیرن و ما مدتی بدون ضرر و زیان به پایان سال برسیم!

حالا بگین ببینم! شما هیج علاقه ای به زنبورهای گاوی پیدا نکردین؟

**************

زبون دراز- آذر۹۸- مخابارت ما

1133250cookie-checkطنز امروز – چرا هیچکس باورش نمیشه!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
50 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    خدعه کرده اند عزیزمن

  2. ناشناس می گوید

    مخابرات ایران می بایست طرح بازنشستگی را برای مدیران وروسا ی بالای سی سال رادراسرع وقت اجرا کند بدون وقفه بعد چنانچه مجددا اقدام نکردند احکام ریاستشان را باطل کنند البته تا لابیگرها هستند اتفاقی رخ نخواهد داد ومدیر عامل محترم می بایست سخن سال گذشته اش برکرسی مدیریت بنشاند تا شاید …………………

  3. بخش خصوصی مظلوم می گوید

    پس کی کی میخواد این طرح طبقه بندی اجرایی شود!!!؟؟؟؟؟
    فکر کنم باز با اجرای مصوبه اخیر که گفتن برای نیروهای رسمی و قراردادی و بازنشتگان انجام شود دیگه سهامداران مخابرات بگن اجرای طرح طبقه بندی برا نیروهای شرکتی بار مالیشون بیشتر میشه و دیگه به همون وعده و وعید مثل سال های قبل بسنده کنند..
    خدا مگه خودش به دااااااااااد ما برسد.

  4. ناشناس می گوید

    با سلام
    هیئت مدیره مخابرات در دیدار دوهفته پیش با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی فرمودند مخابرات انباشت نیرو دارد برای اینکه شاغلین تشویق شوند وبازنشسته شوند ومخابرات یک سازمان کوچک وچابک شود .پیشنهاد میشود بن خواربار بازنشستگان را افزایش دهد مثلا بن خواربار یک میلیون وپانصد هز ار تومان شود تا شاغلین ببینند ماندن در مخابرات صرفه مالی ندارد آن موقع بازنشست میشوند .
    را ه دوم : کسانیکه ۳۰سال خدمتشان تمام شده ومدیر یا رئیس اداره یا رئیس مرکز میباشند احکام آنان به کارشناس تنزل یابد در اینصورت است که فرار را بر قرار ترجیح میدهند وبازنشسته میشوند

    1. ناشناس می گوید

      این پیشنهاد حکیمانه چندین مرتبه از رمان بازنشستگیهای سال گذشته تا به حال از طرف شما یا شاید همکاران محترم دیگه مطرح شده! نمیدانم حضرتعالی شاغلید و یا بازنشسته اید، ولی چنانچه واقعاً نیت خیر دارید بدونید چنین پیشنهادهایی صرفاً سبب سخت شدن اوضاع برای کارکنان و بازنشستگان خواهد شد، اجازه بدید قانون در شرکت اجرا بشه که به نفع هر دوی کارکنان و بازنشستگان خواهد بود، برای بازنشستگی همکاران هم عجله ای نیست و در حال حاضر کمتر از ۲۵ درصد کارکنان شرکت قرارداد رسمی دارند و به فرض که ۸۰ درصد نیروی های در شرف بازنشستگی هم بازنشست بشن، حداکثر ۲۰ درصد نیروهای شرکت کاهش می یابند! پس مقصود هیئت مدیره بازنشستگی نبوده همکار گرامی!

    2. فنی می گوید

      چه گیری دادی برادر همه جا اینو نوشتی میخوای پست ها رو حذف کنن ما تا آخر عمر کارشناس بمونیم ی دو روز دندون بذار سر جگر!

نظرات بسته شده است.