مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- سلام بر اتفاق!

مخابرات ما (سردبیر) – اتفاق به معنای انجام جمعی یک کار است. انفراق یعنی انجام انفرادی همان کار است.

معنی انفراق =  جدا گشتن، ، انفصال، ازهم جدا شدن

معنی اتفاق = ائتلاف، اتحاد، وحدت، هم آوازی، هم دستی، همدلی

***********************

خبرهایی در راه است ….

مخابرات ما (سردبیر)- سلام می کنم به همه کسانی که در پی یک اتفاق با اتفاق و همدلی در پی بهبود شرایط کارکنان مخابرات هستند. سلام می کنم به کسانی که انفراق را ترک کرده و از انفصال و جدایی پرهیز می کنند.

.

آنچه موجب شده است بحث اتفاق و انفراق را پیش بکشم وقایعی است که طی دو سه روز آینده در پیش است.مهمتر از آن نزدیک شدن به روز بیستم آذر ماه و روز تصمیم تشکل ها به تجمیع کارکنان.

یک نگرانی مرا به گفتگو با شما کشانده است.شما که مدیران ارشد شرکت مخابرات هستید.شما که سهامداران این سیستم هستید.و شما که اعضای هیئت مدیره و مدیران تصمیم ساز این شرکت هستید.

روزی روزگاری وزارت ارتباطات و اعتماد مبین با هم چنان ساختند که انگار تن واحدی بودند.در این دوران مخابرات ایران کمترین مشکلات را داشت اما کارکنان برعکس آن، بیشترین مشکلات را داشتند.آن زمان برای عقب راندن کارکنان و ندادن حقوق اولیه قانونی آنان این دو گروه با هم ساختند.لذا تلاش کارکنان حتی با شکایت هم به نتیجه نرسید.در طی ۴-۵ سال این شرایط حاکم بود.

.

همان زمان در مطلبی نوشتم: شما اینک با هم ساخته اید تا حقوق کارکنان را ندهید، یعنی امروز کارکنان را باختید! اما منتظر روزی باشید که دو سهامدار عمده شرکت (دولت و اعتماد مبین)،  علیه هم باشند و با هم ناسازگار باشند! آنجاست که دیگر نه تاک می ماند نه تاک نشان! حتی مخابرات کشور هم نابود خواهد شد…. آن روز دور نیست!

.

چنین شد!

.

سال های سیاه دعوای وزارت ارتباطات و سهامدار عمده باعث شد قوانین پیچیده ای برای کنترل مخابرات و باز گذاشتن دست fcp ها توسط دولت وضع گردد که مخابرات را با خاک یکسان کرد. سهامدار عمده هم برای گرفتن سود بیشتر همه دارائی ملکی مخابرات را فروخت تا جبران کند!

.

این سال ها با وجود همه معایبش، یک حسن داشت! بخشی از بازنشسته ها با شکایت قدری از حقوق ناچیز اولیه خود را  گرفتند-حدود سی میلیون تومان هر نفر.این موضوع  گرچه به نفع کارکنان بود اما در حقیقت مخابرات را ضعیف و ضعیف تر کرد.

.

ابتدای حضور تیم مدیریتی جدید در مخابرات از سال ۱۳۹۶ ما را امیدوار کرد.چرا که علائم و نشانه ها به ما می گفت دو سهامدار عمده با هم می توانند کار کنند.هر چند از این اتفاق خاطره تلخی داریم اما با این همه اتفاق را بهتر از انفراق می دانستیم.

مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران. دکتر صفری رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران. اعضای هیئت مدیره فنی و وارد. اینها همه نوید روزهای خوبی برای مخابرات بود.این اتفاق رخ داد و ما روزهای خوبی داشتیم.مهندس صدری با حمایت دکتر صفری بخشی از حقوق اولیه کارکنان را پذیرفت و پرداخت کرد لذا ما روز به روز امیدوار تر شدیم.

.

اما کسانی که سفره نعمت شان در مخابرات برچیده شده بود بیکار نماندند! چنان دو گروه را در مقابل هم قرار دادند که انفراق دو سهامدار عمده، عادی ترین کار جلوه کرد. دوباره کین بازار خودش را پیدا کرد.

کسانی که منافع مشخص و واضح دارند خبر آوردند و بردند.حرف درست کردند و به دو طرف رساندند.تا …. امروز که دیگر هر گروه بطور مجزا برای حل مشکلات کارکنان با نماینده تشکل ها جلسه می گذارند!

دوران اتفاق دو سهامدار عمده برای ما خوش یمن نبود، اما دوران انفراق آنان بسیار بد یمن شد.نمی خواهیم دوباره آن روزهای سیاه تکرار شود.

.

آقایان!

من سردبیر شما هستم! سردبیر کارکنان هستم! پس از این همه سال دیگر همه بر این اتفاق دارند که مجموعه مخابرات ما بدنبال هیچ نفعی برای خودش نیست!

.

پس بگذارید صریح، روشن، شفاف ، و برای آخرین بار بگویم.

صریح و روشن بگویم که باید با اتفاق تصمیمات کلان را بگیرید.اگر می خواهید برای کارکنان تصمیم بگیرید حتما باید هر دو سهامدار اعظم و بویژه نمایندگان آنان در مخابرات حاضر باشند.

برای آخرین بار بگویم که اگر بجای اتفاق به انفراق تکیه کنید، دیگر هیچ فرصتی برای مخابرات نخواهد بود.

.

آقایان!
کارکنان خسته اند از این همه کشمکش! خسته اند از این همه تفاوت و افتراق و حرف و حدیث های نا امید کننده!
کارکنان خسته اند و پس ازیک دوران ناامیدکننده ده ساله به آرامش نیاز دارند!

.

آقایان!

حرف آخر!

خواهش می کنم همه با هم، برای یک بار، دور یک میز بنشینید و تصمیم واحدی بگیرید!

برای من بسیار دردناک است که جلسات جداگانه می بینم! … و آدم هایی که می خواهند این فاصله را پر کنند! ….

نکنید ….. خواهش می کنم نکنید …..!

 

سردبیر شما

۱۳ آذر ۱۳۹۸

ساعت ۲۲:۰۰

این خط و این هم نشان!

1130770cookie-checkسردبیر سلام می کند- سلام بر اتفاق!
9 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    شما که مدافع آقای صدری هستید چه خبر از عیدانه ، چه خبر از سایر مزایا ، یک دقیقه تاخیر کارمند را ازش نمی گذرند اما حق و حقوق کارمند را نمی دهند ، چه خبر از شایسته گزینی در بحث مدیران خصوصا مدیران مناطق ، مگر مخابرات خصوصی نیست چرا اینهمه پای سیاست در انتخاب مدیران باز شده بخصوص در زمان آقای صدری که هیچ منفعتی هم برای کارکنان بدبخت ندارد ، مدیری که حتی تعریف مخابرات را نمی داند و فقط بواسطه مسایل سیاسی در برخی مناطق انتخاب شده اند ارزش و جایگاه یک مهندس و متخصص مخابرات را اصلا درک نمی کند چون خودش تخصصی ندارد و مخابرات را به این روز انداخته اند.کارشناسان و مهندسین مخابرات میتوانند در عمل به اینها ارزش و جایگاه یک مهندس و نیروی متخصص را تفهیم کنند.

  2. ناشناس می گوید

    خداگرپرده برداردزروی کارآدمها –چه شادیهاخورد برهم
    چه بازیها شود رسوا–چه کاذبها شودصادق
    عجب صبری خدا دارد–که پرده برنمی دارد
    قابل توجه روسای …………………………..

  3. ناشناس می گوید

    ما شرکتی ها دعا میکنیم که مخابرات کما فی السابق به حالت دولتی برگردد.!!!
    چون در طی این چند سال خاطره خوشی از بخش خصوصی نداریم .

  4. ناشناس می گوید

    با سلام به همه همکاران زحمتکش و متخصص مخابرات
    به نظر حقیر فقط اعتماد مبین و مخابرات نبودند که حق و حقوق کارمندان را ذایل کردند بلکه این دولت فخیمه هم که خودش آیین نامه رو امضاء و دیکته کرده اونو نادیده گرفته ، امثال جهرمی که سر از تخم درآورده و به واسطه انواع رانت و …. بر مسند وزارت تکیه داده و امثال ظریفی آزاد که معلوم نیست چه طور سر از دفتر مدیر عامل درآورده است ، چه میدانند که سی سال زحمت و خون دل خوردن کارگر یعنی چه؟
    و به راحتی ظلم ظالم راتایید کرده و با حکم های کاملا ناعادلانه حقوق ۶۰ هزار کارگر مظلوم را پایمال میکنند و بعد در بالا ترین مسند نشسته و به ریش کارگر میخندند . ولعنت الله علی القوم الظالمین

  5. شرکتی می گوید

    من و گروه بزرگی از. همکاران که دیگه برامون مهم نیست مخابرات که هر بلایی میخواد سرش بیاد تا هست که میایم و دو تومن میگیریم هروقت هم نبود هرجایی بریم همین حقوق و در میاریم حتی اگه یک راننده آژانس باشیم

  6. ناشناس می گوید

    با سلام
    ما بازنشسته ها میخواهیم حقوق ما افزایش پیدا کند آن هم ار طریق قانونی
    اگر شرکت مخابرات ایران آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مصوب سال ۱۳۸۹ وتصویبنامه هیئت وزیران مصوبه سا ل ۱۳۸۵ (هرآنچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی منتقل گردد )را اجرا کند مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا میکند بدلیل اینکه از رفاهیات ماهیانه مبلغ ۲۷ درصد کسر وبه حساب تامین اجتماعی واریز میشده است الان هم باید تفاوت رفاهیات از سال ۱۳۸۹ برمبنای آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مخابرات اجرا واحکام بازنشستگان صادر و۲۷ درصد به حساب تامین اجتماعی واریز گردد تا مستمری افزایش پیدا کند.
    ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان -گروه جبهه-گروه بسیج (گردان عاشورا )-گروه برجستگی و……. داده شود .و۲۷ درصد به حساب تامین اجتماعی واریز گردد.

  7. ناشناس می گوید

    معوقه بازنشستگان مربوط به سال ۱۳۹۷ چی ؟ مبلغ دومیلیون وپانصد هزارتومان است ؟
    ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان چی ؟؟؟

  8. زنبور می گوید

    سردبیر چرا برادر گرامی فراموش کردی؟؟؟؟؟ آخه صدری چکار کرد؟؟؟ میگید نهایت واسه پرسنل مخابرات یه رقم خواروبار را تصویب کرد!!!! اما چه کرد ؟؟؟ بجای اون اومد اعیاد را بسیار دیر پرداخت کرد. پاداش های شش ماهه پرداخت نشد یا همه را در پرداخت جان به لب کرد. وعده دایمی شدن کنسل شد. از صدری بدتر هیچ کس نبود. کاش استعفا بده.

    1. همکارشما می گوید

      سلام اقا یا خانم زنبور کمی انصاف هم خوب چیزیست خدائی کدوم مدیر مثل اقای صدری بوده ایشون نمیگم صددرصد ولی خدائی بهترازبقیه بوده حالا تشکر نکنید ولی اینجوری هم نسخه نپیچید خداراخوش نمیاد مطمئن باشید ایشون میخواستند شرایط خوب کنند ولی انگار دستشون بسته ست

نظرات بسته شده است.