مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شرکت های ایرانی بازار خوبی در این منطقه ایجاد کرده اند

مخابرات ما – وزیر ارتباطات پس از بازدید از نمایشگاه باکوتل از ایجاد بازار مناسب توسط شرکت های ایرانی ابراز رضایت کرد.

مخابرات ما ( محمد – وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) – محمد جواد آذری جهرمی در پایان دیدار از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی باکوتل، گفت: شرکت های ایرانی با حضور در نمایشگاه باکوتل بازار خوبی در این منطقه ایجاد کرده‌اند. به دلیل نزدیکی فرهنگی که میان جمهوری آذربایجان با مناطق شمال غربی کشور ما وجود دارد این بازار توانسته به رشد خوبی برسد و در عین حال در این منطقه فضای بسیار خوبی هم برای توسعه شرکت های دانش بنیان و استارتاپی ایران وجود دارد.
وی افزود: حضور در نمایشگاه باکوتل سال به سال از جانب شرکت های ایرانی با استقبال بیشتری رو به رو شده است و در نتیجه این حضور و علاقمندی زمینه همکاری های مشترک میان کشورهای منطقه توسعه پیدا می کند.
آذری جهرمی ادامه داد: به نظر این طرح «منطقه قوی تر» در حال جا افتادن است که در نمایشگاه‌های منطقه‌ای شرکت های منطقه حضور فعال تری پیدا می کنند، این اتفاق قطعا روی رشد اکو سیستم استارتاپی اثرگذار است و میزان تاثیر آن را هم باید از زبان خود شرکت های حاضر در نمایشگاه باکوتل شنید.

دیدار آذری جهرمی با همتای ترکیه ای
وزیر ارتباطات در ادامه در خصوص دیدار دوجانبه با همتای ترکیه ای خود در حاشیه نمایشگاه باکوتل گفت: ما موضوعات مشترکی با ترکیه داریم که لازم بود مسائل سریعتر به نتیجه برسد چه در حوزه ترانزیت بین الملل فی مابین دو کشور و چه در حوزه پست مسائل مشترکی داریم که نیازمند بررسی مجدد بود.
وی افزود: در حوزه فعالیت شرکتهای ایرانی در ترکیه هم به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا مسائلی بود که از قبل مطرح کرده بودیم که این هم جزو موضوعات مذاکرات امروز بود.
آذری جهرمی تصریح کرد: همچنین توافق کردیم هفته آینده نماینده‌ای از ترکیه در سطح معاون وزیر سفری به تهران داشته باشد تا تفاهمنامه‌های فی مابین را یکبار دیگر با هم مرور کنیم تا زمینه برای تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور در حوزه ای سی تی با حضور وزرا در اسرع وقت در سال نو میلادی در استانبول فراهم شود که مقدمات آن از هفته آینده پیگیری می شود.

گفت و گو با رییس جمهور آذربایجان

وی در ادامه در خصوص دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت: ما دنبال یک پروژه مشترک با آذربایجان در حوزه ای سی تی به عنوان پروژه ای در سطح ملی بین دو کشور هستیم. امروز در دیدار با الهام علی اف کلیات آن به نتیجه رسید و ایشان دستورات خوبی صادر کردند. قرار شد تفاهمنامه نهایی بین دو کشور با سفر ایشان در تهران توسط دو وزیر امضا شود.

***

1130630cookie-checkشرکت های ایرانی بازار خوبی در این منطقه ایجاد کرده اند

نظرات بسته شده است.