مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آقایان سهامدار! چگونه ۲۰۰۰ میلیارد تومان سود از مخابرات می برید …!

مخابرات ما(سردبیر) – باور کنید دیگر زندگی بخش اعظمی از کارکنان شرکت مخابرات ایران لنگ است. باور کنید با یک میلیون و هفتصد هشتصد هزار تومان حقوق، نمی توان زندگی کرد! حتی نمی توان نفس کشید!

آیا کسی هست که نداند حقوق ۴۰ هزار نفر از نیروهای شرکتی زیر دو میلیون تومان است؟ در حالی که اجاره یک واحد در همین مشهد زیر ۵ میلیون تومان نیست؟

آیا کسی هست که نداند از روز ۵ ام هر ماه این جوانان روزشمار دریافت حقوق می گذارند؟

آیا نمی دانید نیروهای پاسخگو در adsl، ۱۱۸ ، رفع خرابی ها و …. بر اساس تعداد زنگ خور حقوق می گیرند؟ معنی و مفهوم این حرف را می دانید؟ ایا می دانید اگر بیمار شود و نتواند کار کند حقوق نمی گیرد؟

آیا نمی دانید با این بیمه های تکمیلی وضع کارکنان رسمی در اولین بیماری مثل زندگی در جهنم است؟

آیا نمی دانید پول های صندوق های پس انداز کارکنان از ابتدای خصوصی سازی دست مخابرات است و به هیچ احدی پاسخ نمی دهد؟ از حق نگذریم! تازه پس از سالها یک نفر آمده که کم کم ذره ذره بخشی از پول صندوق ها را برمی گرداند!

آیا نمی دانید بخش مهمی از حقوق اولیه کارکنان به آنان پرداخت نمی شود؟

آیا نمی دانید بازنشسته ها هنوز طلب دارند و هر روز نفرین نامه در مخابرات ما پر می کنند؟

ایا …

شما چگونه راضی می شوید هزاران میلیارد تومان پول بی زبان , حاصل کار و زجر همه دسته های کارکنان را بردارید و به عنوان سود جای دیگری هزینه کنید؟

چگونه راضی می شوید هزاران میلیارد تومان از دل درد و رنج این کارکنان بیرون بکشید و ریالی برای توسعه سیستم هزینه نکنید؟

چگونه…..!؟

***********

من می دانم چرا دیگر احساس در وجود ما نفس نمی کشد! من نمی دانم چرا دیگر به منطق اجازه نفس کشیدن نمی دهیم؟!

بخدا این از حق الناس هم حق الناس تر است! حقوق اولیه کارگر بدبخت است که دیگر توان خرید مایحتاج اولیه زندگیش را ندارد!

به این تصویر نگاه کنید!

خرید برنج و گوشت دیگر تبدیل شده است به رویا برای بسیاری از این جوانان! در حالی که شما حقوق اولیه او را نمی دهید! درست مثل کارگر عادی روزمزد با او رفتار می کنید!

شما چگونه می توانید میلیاردها تومان سود ببرید در حالی که هنوز کارکنان بابت پس انداز ۶ درصدشان از زمان دولتی بودن و بابت حقوق اولیه خود هزاران میلیارد تومان از شما طلب دارند؟

شما چگونه سود میلیاردی می برید در حالی که ۶۰ هزار نفر نیروی شرکتی در آرزوی یک طبقه بندی قانونی است تا شاید دویست سیصد هزار تومان به حقوقش اضافه شود؟

چگونه سود را هزینه می کنید در حالی که با موج شدید گرانی در سال جاری همین حقوق حداقلی به سمت زیر صفر میل کرده است؟

.

حرف من با سهامداران عمده مخابرات است. چرا؟

چون افراد مقابل را می شناسم! می دانم کارکنان، حق مردم، شیوه زندگی مردم و توانایی خرید مردم برای آنان مهم است! دلشان می سوزد برای آرامش مردم! اما لازم است یکی این حرف ها را به آنان بگوید! … و من امروز این حرف ها را گفتم!

آقایان سهامدار!

کافی است یک سال سود را نبرید و به زندگی شرکتی ها سر و سامانی بدهید!

سال دوم به زندگی بقیه کارکنان برسید!

از سال سوم ، به شما قول می دهم با کارکنان دلسوز و کوشایی که بدست خواهید آورد دنیای درآمد را درو خواهید کرد!

ایا شما به اصل سرمایه گذاری اعتقاد ندارید؟ ایا توجه به نیروی انسانی نوعی سرمایه گذاری نیست؟

****************

 

پی نوشت سردبیر- چرا امروز؟ چرا حالا از این حرف ها می زنم؟ اولا تا امروز هم گفته ام! دوم اینکه تا همین امروز موج گرانی و تورم سال ۹۸ نفس کارکنان را بریده است. دیگر توانی نمانده! اما حالا با افزایش قیمت بنزین موج دیگری خواهد آمد که نفس بریده ها را به بدبختی خواهد افکند! بخدا دیگر در مسیر راه رفتن و پیاده روی ام حتی یک لحظه نمی توانم بایستم چرا که در هر قدم چند نفر مرا دوره می کنند و از وضع سخت و دشوار خود می گویند در حالی که کاری از من ساخته نیست!

کاش همه مدیران و صاحب منصبان ما در میان مردم پیاده راه می رفتند! … بخدا دلم می سوزد! بخدا احساس خطر می کنم! … واضح تر از این بگویم؟

 

1129900cookie-checkآقایان سهامدار! چگونه ۲۰۰۰ میلیارد تومان سود از مخابرات می برید …!
34 نظرات
  1. خدمات اولی می گوید

    خدا خیرت بده سردبیر
    حداقل یکی هست که صدای ما رو بشنوه…

  2. از دیار تربت حیدریه می گوید

    با سلام و احترام
    ممنون سردبیر جان بابت گفتن حقایق .
    امیدوارم این مطالب رو به غیر از من و شما و نیروهای شرکتی که دنبال میکنیم کسی دیگری هم باشد که ببیند !(البته مدیران وقت رفتن به سایتها و خواندن رو ندارند !!!!!) به قول مرحوم کافی (( گوش اگر گوش من و ٬ ناله اگر ناله توست ٬ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است !)) .
    من ۲تا پیشنهاد دارم : ۱٫ یک جلسه و یا یک همایش برگزار کنیم به هزینه خودمان (نیروهای شرکتی ) و از مدیران رده بالا دعوت کنیم ( یا به هر طریقی که امکان داره ) در این جلسه یا همون همایش شرکت کنند و در اونجا این مطالب به طور مستقیم بیان بشه . ( هر چند که میدانند و میدانند که میدانیم که میدانند و نمیخواهند )
    ۲ . من دنبال راهی برای دسترسی به بیت رهبری هستم . بردن این شکایت به اونجا هم ممکنه یکی از بهترین راه حل ها باشد . نمیدونم چجوری و چگونه ؟ ولی اگر کسی از بین دوستان شرکتی باشد که بداند چگونه میشه این راه رو رفت فکر کنم بشه از اون طریق کاری کرد .
    ببخشید ولی باید سمه پر زوری برای این مدیران و سهامداران گردن کلفت شرکت پیدا کنیم . کار از سوزن و جوالدوز گذشته …………….
    یا حق

  3. آمون می گوید

    سلام برسردبیرمحترم چی بگم الله اکبر؟به خودم میگم به کسی برنخوره نمی دونم چه خاکی برسرم ریخته که یک مهندس الکترونیک هستم درمخابرات نمی تونم زندگی عادی خانواده معمولی رابچرخانم حالا به سامانه کدمیدهم ردیابی میگیرم ثبت نام میکنم بررسی شودکه پول بنزین ۱۵۰تومن گدایی بگیرم بخدا مردن بهتراززندگی درمیان این بردگان میباشدآخه من کارمیکنم چراحقوق من کفاف زندگی رانمیکندچرا؟هزینه زندگی درتوکیو رامیپردازم کیفیت زندگی شعب ابی طالب.آیااینطورنیست

  4. بازنشسته ۹۷ می گوید

    سردبیر جان با خواندن نوشته ات اشک در چشمانم حلقه زد.از خداوند متعال برایت قوت و سلامتی مسئلت نمودم .

  5. سپیده می گوید

    سردبیر جان این بحث کوچک شدن چارت و توقف طبقه بندی و اگر تایید میکنید برنامه یک اعتراض در استانداری هر استانی به صورت جداگانه رو هماهنگ کنیم دوستان
    فک کنم اونقدر دیگه این دست اون دست شد که همه. مثل یک فنری هستیم که به زودی خیلی زود. میپریم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سپیده گرامی
      همکار خوب سردبیر
      چارت الان کوچک نشده.اونی که به استانها دادن کارسنجی بوده ارتباطی هم به چارت نداشته
      ولی چارت بقدر بازنشسته ها کوچک خواهد شد این یک واقعیت است.
      اما این کوچکی یا بزرگی ربطی به تعداد شرکتی ها نداره.بحث کارشناس حرفه ای و در بحث جدیدش -هر چند هیچی معلوم نیست- ولی اخیرا میگن به چارت مربوط نیست
      توقف طبقه بندی رو هم من نمی تونم اعلام کنم همانطور که نمی تونم بگم کی اجرا میشه
      تصمیمات اعتراضی هم یک اختیاره که به خودتون مربوط میشه.
      قبلش شما باید تشکل ثبت کنید.یک کار ساده که به ده تا امضا نیاز داره
      همه رو قبلا توضیح دادم
      باز هم میگم اختیار با شماست.من بجای شما نمی تونم تصمیم بگیرم
      رسمی ها تشکل ها و یا حتی افراد اگر از من چیزی پرسیدن راهنمایی کردم اما قدرت کاری ندارم

  6. رساگو می گوید

    باسلام خدمت همکاران محترم،فرمایشات سردبیرمحترم چیزدیگری بود وکاملاصحیح اما بعضی ازدوستان دیگرهیجانی فرمایش میکنندوخدانکند درگفته هایشان دروغ وتهمت باشد ،که درمحضرالهی همگی بایدپاسخ گو باشیم

  7. ناشناس می گوید

    پس تفاوت رفاهیات (بن خواربار ) بازنشستگان مربوط به سال ۱۳۹۷ که مبلغ ۲٫۵ میلیون تومان است کی پرداخت میشود ؟؟

  8. نا امید می گوید

    درود به شما سردبیر گرامی …. کاش گوش شنوایی بود …. کمرمان شکست …. آبروی مان در خطر است … یعنی طبقه بندی واقعا دویست ، سیصد هزار تومان به حقوق اضافه می کند … پس چه فایده ؟؟؟؟ … ما بیش از اینها از مخابرات انتظار داریم …..خدایا خودت به جوانان این مملکت رحم کن … خصوصا نیروهای شرکتی مخابرات … انگار که اصلا وجود ندارند ….

  9. ناشناس می گوید

    از ده سال گذشته هیچ توسعه ای انجام نشده ،حق کارکنان را خوردند همه را بیچاره ،مریض وافسرده وروانی تحویل خانواده شان دادن ،به امید فردای روشن برای جوانان-بازنشسته ۹۷

  10. ناشناس می گوید

    چرا سود سهام ترجیهی بازنشستگان پرداخت نمیشه؟

  11. امین حقیقت می گوید

    ۲۰ ساعت اضافه کار کارشناس ؟؟!!!!!
    برای مثال شخص بنده بعنوان یک کارشناس دیتا،نگهداری کل استان،شبکاری ماموریت در شرایط سخت و …. تا حالا یک ساعت اضافه کار نگرفتم.با ۱۴ سال سابقه کارشناس فنی

  12. ناشناس می گوید

    این درد چرکین است و‌همانند دمل روزی سرباز می زند و‌چرک ان همه جا را می گیرد اینترنت ده روز قطع بود زمین و زمان می نالید بترسید از روزی که ارتباطی در کار نباشد .عاقل ان است که اندیشه کند پایان را .. ایام به کام

  13. مرلین می گوید

    خیلی ببخشید ولی مخابراتی ها نشان دادن که در گرفتن حق خیلی سادگی بخرج دادنو حتی نتونستن یه تحصن سراسری تو تهران یرگزارکنن

  14. ماشماس می گوید

    جناب آقای سر دبیر شما حرف خودت را می زنید چه فایده خصوصی سازی در ایران یعنی دزدی بالا کشیدن سرمایه های کارکنان وگرنه همین خصوصی سازی کشورهای دیگه هم هست چرا آنها حق کارگران را نمی خورند چرا چون وجدان دارند شاید مسلمان نباشند ادعای دینداری نکنند ولی کارفرما بر اساس قانون کار اون جامعه به کارگرانش میرسد واقعا مردم ایران این قشر کارگر که اکثرا حقوقشان پائین است زندگی سختی دارند چرا ما اینقدر بیرحم شدیم بدانیم وقتی ما به همنوع خود رحم نکنیم خداوند عزوجل به ما رحم نخواهد کرد سهامدار مگه کیه همه خودشون هستند دیگه از خارج که نمیاد .

  15. کارمند فریب خورده می گوید

    برروی این مواردی که گفتین این چند تارو هم اضافه کنید کلیه کسوراتی که از فیش حقوقی کسر میشود به حسابهای مربوطه واریز نمیشود واین همون دزدی آشکار هست که به بهانه نداشتن نقدینگی مدیران محترم بلا برسر پرسنل می آورند چند ماهی بود که اقساط وامهایی که توسط اداره پرسنل گرفته بودند را علیرغم کسر از حقوق به حساب بانکها واریز نمیکردند وآبرو و اعتباری برایمان نزد بانکها نگذاشتند و جدیدا حق بیمه پایه که از حقوق کسر شده را هم به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده اند و سازمان هم از تمدید و تعویض و ارایه خدمات پزشکی ودارویی و رایولوژی و ….. در مراکز طرف قرارداد به همکاران خودداری میکند . یعنی کار به جایی رسیده که واقعا باید گفت جنابان مدیران مخابرات شما جیب مارو نزن سود پیشکش واقعا این رفتارها با پرسنل چه معنایی دارد واقعا معاونت منابع انسانی رو تعطیل کنید حداقل هزینه ها کم بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. عبدا.. می گوید

    عزیزان مشکل سود سهام نیست سهامداران جز هم منتظر صدقه اخر سال هستند مانند سهامداران ترجیحی مثل اشخاص حقیقی وحقوقی خرده پا مهم اندیشه سهام دار کل و هیت مدیره است که راهبرد حمایت مالی را پیشه کند در ان صورت به طور سیستمی هزینه ها بالا وسود قابل تخصیص کاهش می یابد .انوقت دیگه سود ی وجود نداره که بخواهد توزیع بشه.اما از ان مهم تر افزایش نرخ تعرفه خدمات مخابراتی واینترنت است تا علاوه بر حفظ منافع سهامدار کل ته دیگ ان مجددا به کارکنان وبازنشستگان برگرده .انتظار تخصیص سود به رفاه کارکنان وبازنشستگان اساسا راهی به ناکجا اباد وبیراهه است

  17. خراسان شمالی می گوید

    دلم گرفت و فقط همین

  18. شرکتی می گوید

    سلام بر سر دبیر

    از درد سخن گفتن و از درد نوشتن ………با مردم بی درد ندانی که چه سخت است

  19. همکارشما می گوید

    سلام سردبیر عزیزومحترم این پولها مثل اب خوردن میمونه براشون خیلی راحت اگه به فکرپرسنل بودند که خیلی خوب بود
    پاداش – اضافه کار -ماموریت فقط بین خود اقایون تقسیم میشه دلم میخواد اقای صدری مقایسه کنه ۲۰ساعت اضافه کار یک کارشناس با ۲۰ساعت اضافه کار یک مدیر اون وقت خودشون متوجه میشن که واسه چی اینقدرمدیران وروسا بال بال میزنند واسه اضافه کاری وخیلی به صراحت میگن باید با ما هماهنگ کنید واسه اینکه بخواهید اضافه کار بایستید چرا چون ساعت خودشون کم میشه کاش اقای صدری ازشون گزارش کار بخواد که واقعا عصر واسه چی میمونند ازصبح تاچهاربعدازظهر یعنی اینقدر درگیر کارهستند که واسه ادامه ش باید تا ۶و۷شب بمونند بابا ما دیگه عمری توی این اداره کار کردیم و میدونیم چه خبره چرا اون زمان که اضافه کار به همه پرداخت میشد نهایتا تاساعت ۵ میموندند چون مطمئن بودند ۱۲۰ساعت میگیرند لعنت به این بیعدالتی بی عدالتی که حسابی رخنه کرده تو کل سیستم مخابرات

    1. ناشناس می گوید

      اضافه کار و تعطیل کار فقط برای کارشناس و اون هم با تعریف کار باید باشه و بقول شما، رئیس اداره یا مدیر فقط برای دریافت پول مفت، چند ساعت رو توی اداره بیشتر استراحت می کنند.

    2. بی نام می گوید

      وقتی میبینن ما بدون پول هم حاضریم کار کنیم چرا بهمون پول بدن

    3. اسدا... می گوید

      باسلام
      میشه بفرمایید این اضافه کار کجا وبه چه کسانی پرداخت میشه ؟کدوم استان تشریف دارید؟
      تاجایی که مااطلاع داریم بعد ازخصوصی سازی در اکثر استانها اضافه کاری پرداخت نشده ولی کارمندان وبخصوص مدیران ما هرروز اضافه کار میایستند .چون کارشان ایجاب میکند.
      این با ادعای شما متناقض است .

  20. ناشناس می گوید

    این حرف ها برا سهامدار عمده آب در هاونگ کوبیدنه

نظرات بسته شده است.