مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استفاده از تولید داخل نقطه اتصال گفته های رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مخابرات ایران

مخابرات ما- روز ۵شنبه در جلسه ای با دکتر صفری حاضر بودم.امروز گفته های مهندس صدری را خواندم.نقطه اتصال آن تولید داخل و حمایت از آن است.

مخابرات ما- فرصتی بود تا ۵شنبه گذشته با دکتر صفری در جلسه ای حاضر باشم.این جلسات فقط برای شنیدن است نه گفتن.به ان عادت کرده ایم.

اما در این جلسه حرفهای مهمی زده شد.او گفت هیچ علاقه ای به خریدهای خارجی ندارد و حاضر است جنس ایرانی را به چند برابر قیمت بخرد ولی برای جنس ایرانی هزینه کند.

دکتر صفری می گفت حتی یک متر کابل و فیبر از خارج نمی خرد.

اما بهبود شرایط جنس های داخلی، فقط خرید نیست.تا به مرحله خرید برسیم باید از آن حمایت کنیم.حمایت برای اطمینان دادن به وجود بازاری برای خرید جنسش، در اختیار قراردادن فضایی برای تست و آزمایش تولیداتش و …

.

اینها را بگذارید کنار حرفهای امروز مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران. او می گوید ‌بهره‌مندی از توانمندی‌های سرمایه انسانی بومی و امکانات داخلی در تمام حوزه‌های مختلف کار همیشه از اهداف و اولویت‌های ما بوده و هست و در همین راستا در حدود سه سال اخیر و برای تحقق شعار رونق تولید، همین رویه را در پیش گرفتیم.

یکی از مهمترین تجهیزات ارتباطی مربوط است به امکانات و تجهیزات انتقال. تا امروز کسی در این میدان کار خاصی نکرده بود اما خبر خوبی که امروز توسط مدیر عامل مخابرات ایران مطرح شد در مورد تجهیزات انتقال wdm بود.

مهندس صدری گفت برای  تامین تجهیزات انتقال WDM  با عقد قرارداد با شرکت تولیدکننده داخلی، موجبات صرفه‌جویی ارزی را در حدود ۵ میلیون یورو فراهم آوردیم و با مبلغی بسیار کمتر از این، تجهیزات مخابراتی را از داخل کشور تامین می کنیم.

هیچکسی انتظار ندارد در اولین قدم تجهیزات ما بهتر از نوع خارجی باشد اما انتظار نداریم دوران تلخ تجهیزات ایرانی قدیمی مثل کارین دوباره تکرار شود ضمن اینکه نمی خواهیم گروهی صرفا با مهندسی معکوس تجهیزاتی بسازند که فردا در باتلاق پیشرفت های جدید گیر کنیم.

.

مخابرات و اپراتورها باید بهترین کار امروز را انجام دهند.باید از تجهیرات داخلی حمایت کنند.اما سازندگان تجهیزات نیز باید قدر این فرصت را بدانند و دست به کاری بزرگ بزنند.همیشه از این فرصت ها پیدا نمی شود.

 

1124330cookie-checkاستفاده از تولید داخل نقطه اتصال گفته های رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مخابرات ایران

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. نادر می گوید

    سلام برسردبیرمحترم انشالله که این خبردرست باشدولی تاجایی من میدونم مادرتعمیر ساده یک کارت مشترک معمولی گیرکرده ایم آیاتولید سیستم های WDMیاDWDMمانندیک جوک نمیباشدشمادردادن حق حقوق یک کارمندمانده ا
    یدمیخواهیدتجهیزات درداخل تولیدکنید شماسیستم نرم افزار
    ازCRMایتالیاخریدحداقل این نرم افزاررامیتوان درداخل نوشت ولی تکنولوژی ساخت رانمی توانیدبیاریداینقدررانت خواردوربراین سیستم می چرخندکه نمی گذراندحتی نایلون بسته بندی کانکتورهم ازداخل بخریم.

  2. رضا می گوید

    سلام این موضوع را به فال نیک می گیریم هر چند این تولید به صورت کامل ایرانی نیست اما امیدوارم نقطه شروع برای شرکت های تولیدی ایرانی باشد اما یک مشکل وجود دارد این تجهیزات همه سرویس های مورد نیاز مخابراتی را تامین نمی کند فقط در حد چند لاندا روی دو کر فیبر است به عنوان مثل سرویس های شبیه E1 , اترنت قابل استفاده نیست در واقع سرویس های SDH را نداریم

نظرات بسته شده است.