مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۱۰ کار ساده ای که عمر گوشی موبایل شما را کم می کنند

مخابرات ما-مالکی

شاید خودتان خبر نداشته باشید، اما برخی اقدامات شما در برابر تلفن همراهتان خیلی زودتر از آنی که باید عمر گوشی‌تان را رو به پایان می‌برد؛

۱- از ویبره برای زنگ‌های اعلام استفاده می‌کنید
تلفن همراه شما مانند بسیاری دیگر از وسایل الکتریکی هر چه بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند عمر کوتاه‌تری در انتظارشان است؛ بنابراین برخی عادت‌های کوچک مانند استفاده از ویبره گوشی باعث می‌شوند تلفن شما سخت‌تر کار کند. همین عادت‌ها سبب می‌شوند که گوشی شما به طور مرتب با ظرفیت کامل خود در حال کار کردن باشد در حالیکه بسیاری مواقع این عادت‌ها غیر ضروری هستند. درست مانند ما، تلفن‌های همراه هم برای اینکه از صدمه دیدن در امان بمانند به استراحت نیاز دارند.

۲- اپلیکیشن‌ها را باز نگه می‌دارید و از آن‌ها استفاده نمی‌کنید
اپلیکیشن‌های باز که اتفاقا استفاده هم نمی‌شوند می‌توانند باتری‌های هر دو گوشی مدل آیفون و اندروید را به شدت مصرف کرده و در نهایت عمر آن‌ها را کوتاه کنند. اگر شما یک اپلیکیشن را باز کنید و فقط یکبار از آن استفاده کرده و دیگر هرگز سراغش نروید همچنان ممکن است این اپ روی گوشی شما کار کند. بستن این برنامه‌ها که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید راه حل مشکل است.

۳- مجوز‌های غیر ضروری می‌دهید!
اپلیکیشن‌های مسیریاب برای اینکه شما را به مقصد برسانند به دسترسی به محلی که در آن قرار دارید نیاز دارند، اما شاید برخی دیگر اپلیکیشن‌ها به این مجوز دسترسی احتیاجی نداشته باشند. بهتر است مجوز دسترسی به محل را به اپلیکیشن‌هایی که ضرورتی ندارند ندهید.

۴- یکی از این اپلیکیشن‌ها را دارید!
برخی اپلیکیشن‌هایی که بیشترین مصرف باتری گوشی شما را به خود اختصاص می‌دهند می‌توانند اسنپ چت، گوگل مپز، نتفلیکس، آمازون و فیس‌بوک باشند. به گزارش گاردین گوشی‌های اندرویدی که اپلیکیشن فیس‌بوک را نصب نکرده‌اند تا ۲۰ درصد از عمر باتری خود را ذخیره کرده‌اند. بیزنس اینسایدر در گزارشی گفته یکی از دلایلی که باعث می‌شود فیس‌بوک عمر باتری گوشی را کوتاه کند این است که حتی وقتی از آن استفاده نمی‌کنید همچنان مشغول کار کردن است.

۵- نور صفحه گوشی همیشه بیش از حد زیاد است
روز‌هایی که صفحه گوشی‌های تلفن همراه بسیار کوچک بودند رفته است. با این حال قبل از اینکه بابت صفحه‌های بزرگی که امروز در اختیارمان است زیادی خوشحال شوید بهتر است بدانید که این صفحه‌ها چطور می‌توانند به بدترین دشمن تلفن همراه شما تبدیل شوند؛ مطمئن شوید که گزینه روشنایی تطبیقی (adaptive brightness) را در گوشی خود فعال کرده‌اید. این بدان معناست که گوشی شما به طور خودکار نور صفحه را با محیطی که در آن قرار گرفته‌اید تطبیق می‌دهد. به گوشی‌تان پاداش بدهید و سطح روشنایی آن را تا جایی که می‌توانید پایین بیاورید.

۶- وقتی گوشی زیادی سرد یا زیادی گرم می‌شود!
سرمای بیش از حد یا گرمای بیش از حد و چه بسا سایر شرایط آب و هوایی می‌توانند عمر تلفن همراه شما را کوتاه کنند. به گزارش تایم گرمای زیاد حتی می‌تواند باعث از دست رفتن دیتا‌ها شود و البته به باتری سرایت کرده و به آن صدمه بزند. دمای هوای بیش از حد سرد هم می‌تواند بسیاری مشکلات مشابه ایجاد کند. برخی گوشی‌ها در هوای بسیار سرد خاموش می‌شوند. برخی‌ها کار نمی‌کنند، چون سرمای هوا باعث ایجاد مشکل در صفحه نمایش آن‌ها شده. برخی از باتری خالی می‌شوند و در برخی موارد نادر حتی صفحه نمایش گوشی ترک خورده و خرد می‌شود.

۷- تلفن همراهتان را در رختخواب یا زیر بالش می‌گذارید!
قرار دادن گوشی تلفن همراه زیر بالش زمانی که خواب هستید یکی دیگر از اقداماتی است که عمر گوشی را کوتاه می‌کند. اگر گوشی شما در حال شارژ شدن باشد یا اینکه مشکلی داشته باشد حتی امکان دارد آتش بگیرد؛ بنابراین هیچوقت گوشی را زیر بالش نگذارید، چون همین کار گوشی را زیادی گرم می‌کند و داغ شدن تلفن می‌تواند عمر آن را کوتاه کند.

۸- تلفن خود را در شارژ رها می‌کنید!
هر چند این موضوع تکراریست، اما به هر حال یکی از دلایلی که می‌تواند عمر گوشی تلفن همراه شما را کوتاه کند این است که وقتی شارژ آن پر شده همچنان سیم شارژر را از برق نمی‌کشید. موضوع این نیست که گوشی شما بیش از حد با برق بارگذاری می‌شود بلکه داغ شدن بیش از اندازه آن به باتری صدمه می‌زند.

۹- وقتی در طول شب گوشی خود را ۱۰۰ درصد شارژ می‌کنید!
شاید به نظر برسد بیدار شدن از خواب در حالیکه تلفن همراهتان کاملا شارژ شده است مقدمه‌ای برای شروع یک روز خوب باشد، اما شارژ کردن هر وسیله الکتریکی با برق در تمام طول شب ایده بسیار بدیست. قرار گرفتن گوشی در حالت شارژ وقتی باتری ۱۰۰ درصد پر شده است باعث می‌شود تلفن شما بی‌وقفه کار کند؛ در واقع بهتر است باتری‌های لیتیوم-ین را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید چرا که باتری ولتاژ بالایی را تحمل می‌کند و به مرور زمان تخریب می‌شود.

۱۰- نرم افزار خود را آپدیت نمی‌کنید!
خاموش کردن آپدیت‌های تلفن همراه بیش از اینکه برای گوشی شما مفید باشد به آن صدمه می‌زند! سازندگان آیفون و اندروید آپدیت‌های جدیدی را ارائه می‌دهند تا تجربیات کاربری شما را بیشتر کرده و کارکرد گوشی را بهبود بخشند. این آپدیت‌ها همچنین با مزایای زیادی همراه هستند. مثلا اگر گوشی شما باتری ضعیفی دارد، آپدیت نرم‌افزار می‌تواند این مشکل را درمان کند.

1123740cookie-check۱۰ کار ساده ای که عمر گوشی موبایل شما را کم می کنند

نظرات بسته شده است.