مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هپکو اینک دولتی است یا خصوصی؟هر کسی چیزی می گوید.

مخابرات ما- صبح امروز خبری داشتیم مبنی بر اینکه هپکو دولتی شده است.این خبر برای ما نیز جالب بود.اما استاندار استان مرکزی آب پاکی روی دست همه ریخت. این همه ماجرا نیست صبح امروز سازمان فرابورس صراحتا از دولتی شدن هپکو سخن گفته بود.این خبر را در سه بخش بخوانید که بخش های انتخابی از  سایت آنا است .

 

مخابرات ما- سید علی آقازاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، گفت: با صراحت اعلام می‌کنم سهام هپکو به‌صورت موقت به سازمان خصوصی‌سازی به‌عنوان متولی سهم ۶۰ درصدی بازگشته است، زیرا قرارداد سهام‌دار قبلی فسخ شده است.

وی افزود: برداشت ناصحیح و نادرست نسبت به واگذاری هپکو به دولت، به‌ویژه در رسانه‌ها صورت پذیرفته است.

استاندار مرکزی ادامه داد: بر اساس درخواست بنده به رئیس‌جمهور قرار بود، قرارداد سهامدار عمده هپکو با سازمان خصوصی‌سازی فسخ شود تا راه برای واگذاری این سهام به یک گروه صالح‌تر و بااهلیت‌تر هموار شود و بر اساس دستور رئیس‌جمهور طی یک پروسه ۲۰ روزه فسخ قرارداد سهامدار هپکو انجام شد و هنگامی‌که این اتفاق سیر طبیعی، قانونی و حقوقی خود را طی می‌کند، سهام به‌صورت خودکار به فروشنده که سازمان خصوصی‌سازی است، بازمی‌گردد و این بدین معنی نیست که سهام به دولت بازمی‌گردد.

آقازاده تصریح کرد: اکنون زمینه‌های مناسب و مطلوب برای واگذاری این سهم به افراد، گروه‌ها و شرکت‌های دارای صلاحیت در حال آماده شدن است، اما در یک پروسه سه الی چهار ماهه کمتر یا بیشتر به طول می‌انجامید که در این مدت‌زمان متولی سهام هپکو سازمان خصوصی‌سازی است.

وی عنوان کرد: با مکانیسم‌های دقیقی که در این زمینه انجام می‌شود، امیدواریم یک کنسرسیوم، گروه، یک فرد یا شرکتی که می‌تواند هپکو را با توجه به نیازها و ظرفیت‌های بالایی که به‌ویژه در حوزه عمرانی کشور برخوردار است، ورود پیدا کند و پس از مراحل گزینش و استعلام‌های لازم اقدامات مربوطه را انجام دهد.

استاندار مرکزی گفت: شورای تأمین استان در تعیین سهام‌دار هپکو از نقش بسزایی برخوردار است.

 

شرکت هپکو در دوراهی دولتی شدن

شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای از انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از شرکت هیدرو اطلس به دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص مجوز انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از شرکت هیدرو اطلس به دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، موضوع نامه شماره ۵۵۳۳۰/۱۲۲ مورخ ۰۷/۲۱/ ۱۳۹۸ سازمان بورس و اوراق بهادار، با نقل‌وانتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از شرکت هیدرواطلس به دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از ساعت معاملات و انجام تسویه آن به‌صورت خارج از اتاق پایاپای موافقت شده است.

 

هپکو دولتی نشده است

درحالی‌که فرابورس طی اعلامیه‌ای از انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین «هپکو» از شرکت هیدرواطلس به دولت موافقت کرده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: هپکو دولتی نشده است.

سازمان خصوصی‌سازی با وکالت بلاعزل از سوی سهامدار قبلی فرایند قانونی واگذاری شرکت را طی می‌کند.

1113720cookie-checkهپکو اینک دولتی است یا خصوصی؟هر کسی چیزی می گوید.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.