مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حضور اعضای اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات در هم‌اندیشی تشکل‌های صادراتی

مخابرات ما-مالکی

حضور اعضای اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات در هم‌اندیشی صادرکنندگان و تشکل‌های صادراتی

به گزارش سیتنا، روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه ۹۸ به مناسبت بیست و سومین سالروز ” روز ملی صادرات” نشستی مشترک با حضور دکتر مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی، زادبوم، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، کسرایی‌پور، معاون ارزی بانک مرکزی، شامانی نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران‌، پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، خانم افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران و جمعی از صادرکنندگان و تشکل های صادراتی کشور و همچنین هیات مدیره‌ی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران در سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست ارائه‌ی گزارش اقدامات و تشریح برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مؤثر بر فرآیند صادرات غیرنفتی در راستای رفع مشکلات پیش روی صادرات غیرنفتی و تبیین راه حل‌های اجرایی مناسب به منظور تحقق اهداف و سیاست‌های کلان حوزه صادرات کشور بود.

در ابتدای این نشست، صادرکنندگان و تشکل های صادراتی به بیان مشکلات خود پرداختند. از مهمترین موضوعات مورد اشاره، آثار تحریم ها در حوزه صادرات و چالش های ایجادشده بر سر راه صادرکنندگان طی سال های اخیر بود.

حضار و سخنرانان، مطالبات و انتظارات خود را از دولت و ارگان های مرتبط با حوزه صادرات از قبیل سازمان توسعه تجارت، گمرک، صندوق ضمانت صادرات، سازمان صنعت معدن و تجارت و … مطرح نمودند.

در همین راستا سادینا آبائی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و نایب رییس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی ایران در سخنانی، گفت: در شرایط کنونی، موانع بسیاری در مسیر نیل به اهداف صادراتی به ویژه در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دارد که جهت رفع آنها عزم جدی وجود ندارد.

وی افزود: تشکل ها می بایست به عنوان بازوهای قدرتمند بخش خصوصی دارای جایگاه بالاتری باشند؛ چراکه می توان از طریق آنها اهداف متعالی حوزه های مختلف را برآورده نمود. متاسفانه در این راستا  اکثرتشکل های مورد کم توجهی واقع شده اند.

آبائی خطاب به مسئولان حاضر در پنل، گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب شفاف سازی در وجوه مختلف می شود که می تواند برای تمامی ارگان های دولتی و خصوصی بسیار ارزشمند باشد. بنابراین دولت باید با حمایت این حوزه در جهت بهره برداری از فناوری های نوین در حوزه ICT  اقدام نماید.

آبائی اظهار امیدواری کرد که در شرایط اقتصادی کنونی بتوانیم با  غلبه بر چالش های موجود، در مسیر  درست تجارت بین الملل به ویژه در حوزه صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی  گام برداریم.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: پدیده‌ی جدید تولید ارزرمزها باید در کشور مورد توجه و حمایت قرارگیرد؛چرا که این موضوع باعث تولید ارز می‌گردد و این یعنی صادرات و موضوع دیگر اینکه این فناوری نوین، ابزاری است برای ارتباط تجار کشورهای مختلف با ایران و طبیعتا این امر می تواند میزانی از بارصادراتی کشورمان را تقبل نماید.

در بخش دوم نشست هم‌اندیشی صادرکنندگان و تشکل‌های صادراتی، مقامات حاضر در پنل به پاسخگویی به سوالات حضار پرداختند.

گفتنی است؛ که نشست هم اندیشی مسوولان ارشد دستگاه‌های مرتبط اجرایی و دست اندرکار صادرات غیرنفتی در آستانه بیست و سومین سالروز ” روز ملی صادرات ” برگزار شده است.

1113430cookie-checkحضور اعضای اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات در هم‌اندیشی تشکل‌های صادراتی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.