مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بلاک چین‌ها سیستمی بدون تقلب و تمام رمزنگاری شده

مخابرات ما – بلاک چین‌ها سیستمی بدون تقلب و تمام رمزنگاری شده را در جهان پیاده خواهند کرد و تمام واسطه‌های متمرکز حذف می‌شوند. شرکت های آلفابت، اپل یا گوگل دیگر کنترل دادهای کاربران را در اختیار نخواهند داشت. هیچ دولت یا نهادی قادر به مسدودسازی سایت ها و خدمات نخواهد بود و هیچ شخصی نمی تواند هویت دیگران را کنترل کند. فناوری بلاکچین، یک دستاورد عمومی بشری است که تحت مالکیت هیچ کشور یا نهادی نبوده و مالکیت آن متعلق به نسل بشر است.

مخابرات ما (محمد ) –  مردم از اصطلاح فن ­آوری بلاک­چین چیزهای متفاوتی را مد نظر دارند و این می ­تواند گیج­ کننده باشد. گاهی از بلاک‌چین بیت‌کوین صحبت می‌شود، گاهی از ارزهای دیجیتالی دیگر یا ژتون­های دیجیتالی، گاهی از قراردادهای هوشمند. اما اغلب اوقات منظورشان دفاتر توزیعی است یعنی فهرستی از نقل و انتقالات مالی که به جای ذخیره در یک سرور مرکزی در شماری از کامپیوترها تکثیر می ­شود.بلاک­چین نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می‌شوند، توزیع شده است و در حقیقت یک دفتر کل برای ثبت رکوردها و گزارشات است و به دلیل نوع رمزنگاری و ثبت آن در همه کامپیوترهای شبکه، گزارشات ثبت شده قابل هک یا حذف نیستند.
بیت­کوین اولین کاربرد این فناوری بود اما از این سیستم انقلابی برای هر سیستمی که نیاز به ثبت گزارش داشته باشد می‌ توان بهره برد.
فن­ آوری بلاک­چین به مثابه مجموعه­ای از فن­ آوری­ها و موضوعات مشترک ذخیره اطلاعات و داده­ ها است که معمولاً شامل نقل و انتقالات مالی است، تقریباً هم­زمان در شماری از سیستم­ها تکثیر می­ شود، معمولاً روی یک شبکه همتا به همتا وجود دارد.

این مطلب برشی از ابتدای مقاله زهرا منوچهری  و سمیه حسینی با عنوان «بلاک‌چین چیست؟» است که می توانید متن کامل آن را در فایل زیر بخوانید:

اینجا را کلیک کنید

***

 

1111840cookie-checkبلاک چین‌ها سیستمی بدون تقلب و تمام رمزنگاری شده

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.