مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آزادگی به جای آزاررسانی، انتقاد به جای عناد و خیرخواهی به جای خودخواهی

مخابرات ما – رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیران رسانه ها، آزادگی به جای آزاررسانی، انتقاد به جای عناد و خیرخواهی به جای خودخواهی را از ویژگی های یک رسانه حرفه ای عنوان کرد.

مخابرات ما ( محمد – وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) – سید جمال هادیان زواره رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در ادامه برنامه دیدار از رسانه ها با حضور در پایگاه خبری چند رسانه ای «راوی» و روزنامه فناوران از این رسانه ها بازدید کرد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در دیدار با محمد تقی روغنی ها، مدیر مسوول پایگاه خبری چند رسانه ای راوی، با اشاره به حرکت این پایگاه خبری به سمت تصویر و ویدیو، گفت: این مسیر درستی است که پایگاه خبری راوی برای حرکت در فضای رسانه ای انتخاب کرده است.
وی به تجربه کودکآنلاین در حوزه ویدیو اشاره کرد و افزود: این تجربه نشان داد که محیط رسانه ای ایران و جهان ظرفیت های بی نهایتی برای تولید بسیاری برای تولید چندرسانه ای ها وجود دارد.
هادیان با تاکید به وجود ظرفیت های مشترک برای تولید محتوا، تصریح کرد: با توجه به وجود محیط حرفه ای و در نظر گرفتن ملاحظات خبری و فرهنگی، می توانیم درباره اقدامات وزارت ارتباطات در مناطق روستایی و محروم همکاری داشته باشیم.

اولویت راوی پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی است
محمد تقی روغنی ها مدیر مسوول پایگاه خبری چند رسانه ای راوی نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد ویدیو در راوی، گفت: درج منابع اخبار، عدم جانبداری و مستقل بودن از ویژگی های متفاوت این پایگاه خبری است که در آن رعایت می شود.
وی استفاده از نیروهای جوان و جسور را یکی دیگر از ویژگی های پایگاه خبری راوی عنوان کرد و افزود: در این پایگاه خبری بیشتر به موضوعات اجتماعی و فرهنگی بیشتر پرداخته می شود.
روغنی ها با اشاره به اینکه عمر روای کمتر از دو ماه است، تصریح کرد: با این حال بعضی تولیدات ویدیویی این پایگاه تا ۶۰۰ هزار بازدید داشته است.
وی در این دیدار از پیشنهاد همکاری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در حوزه تولید محتوا استقبال کرد.
در ادامه برنامه بازدید رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات از رسانه ها، وی در تحریریه روزنامه تخصصی فناوران حضور یافت و با اعضای تحریریه و سردبیر این روزنامه دیدار کرد.
هادیان در دیدار با ایمان بیک، سردبیر روزنامه فناوران، با اشاره به سخت و طاقت فرسا بودن فعالیت در روزنامه، تاکید کرد: فعالیت و کار در روزنامه با شرایط سخت امروز نیاز به علاقه و پشتکار بسیاری دارد که این ویژگی ها در اعضای روزنامه فناوران وجود دارد.
وی آزاده بودن، انتقاد به جای عناد و خیرخواهی به جای خودخواهی را از ویژگی های یک رسانه حرفه ای برشمرد و افزود: باج نیوزها از این ویژگی ها تهی هستند و بیشتر به دنبال عناد ورزی و تخریب می روند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با تاکید به اینکه تکلیف باج نیوزها باید مشخص شود، تصریح کرد: باید وضعیت مجوز این رسانه ها و نحوه نظارت بر عملکرد و درآمد آنها مشخص شود.

باج دهندگان در فضای رسانه موجب حیات باج نیوز ها هستند
ایمان بیک، سردبیر روزنامه فناوران نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات و مسائل بسیار روزنامه نگاری در حال حاضر، گفت: شرایط اقتصادی و مشکلات مربوط به تهیه کاغذ انتشار روزنامه را دچار مشکل کرده با این حال ما در همین مسیر دشوار در حال حرکت هستیم.
وی به همکاری مدیران و مسوولان با رسانه ها اشاره و درخواست کرد:  مدیران و مسوولان وزارت ارتباطات در پاسخگویی به سوالات رسانه ها همکاری و تعامل بیشتری با رسانه های تخصصی داشته باشند.
سردبیر روزنامه فناوران درباره وجود باج نیوزها در فضای رسانه ای نیز گفت: عامل حیات باج نیوزها باج دهندگانی هستند که برای تبلیغ خودشان یا تخریب دیگران باج می پردازند.
وی رسانه های تخصصی را وسیله رشد اکوسیستم کسب و کارها در حوزه ICT عنوان کرد و افزود: به همین دلیل باید توجه جدی تری به این رسانه ها شود.

***

1110370cookie-checkآزادگی به جای آزاررسانی، انتقاد به جای عناد و خیرخواهی به جای خودخواهی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.