مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خبر طبقه بندی یا کارشناسی حرفه ای. پاسخ به سوالات.

مخابرات ما- بخش زیادی از سوالات کامنتی شما در مورد خبر اخیر ما بوده است.خبری در مورد اجرای طرح کارشناسی حرفه ای یا طبقه بندی مشاغل برای نیروهای شرکتی.

.

همه سوالات گذشته را دوباره تکرار می کنید.همه را!

ولی هیچ چیز تازه ای در این مورد گفته نشده است.ولی چیزی که شما باید در نظر بگیرید این است که مجری این طرح شرکتهای خود شماست.یعنی شرکتهای خدمات اول مخابرات و شسکام.

 

یعنی دقیقا باید نگاه کنیم و ببینیم طرح کارشناسی حرفه ای در شرکتهای شسکام و خدمات اول چه تعریفی دارد.

در اینجا یک سوال پیش می آید.آیا شامل شسکام هم می شود؟

جواب آن واضح است.بله.

آیا شامل همه است؟

این طرح توسط شرکتهای خودتان اجرا می شود اگر در شرکتی کار میکنید که طرح طبقه بندی مصوب دارد می تواند از مخابرات مجوز اجرایش را بگیرد.توصیه میکنم چنین کنند.چقدر به حقوق اضافه می شود و ….؟

دهها سوال دیگر از این دست. از جمله: چقدر به حقوق اضافه می شود؟

بقدر فاصله حقوق گروه ۶ تا گروه ۱۲ در قانون کار.

هیچکسی به این سوالات نمی تواند جواب بدهد بجز طرح مصوب دو شرکت برای طبقه بندی مشاغلش و همچنین طبقه بندی مشاغل در اداره کار.

صبر کنید تا اجرا شود.اینقدر سوالات پیچیده نپرسید.هیچکس در هیچ جایی نمی تواند جواب شما را بدهد.

یکی از دوستان در ستاد شرکت خدمات اول می گفت از صبح سه شنبه تلفنهای شرکت یک سره مشغول است.همه از سراسر کشور زنگ می زنند و سوال می پرسند در حالیکه ما جوابی برایش نداریم.

جوابی نداریم به این معنی است که نمی تواند یک کتابجه طبقه بندی را به شما توضیح بدهد.

اصلا نگاه ویژه مهندس صدری را هنوز کسی نمی داند.

صبح امروز یکی از نیروهای شرکت خدمات اول با من تماس گرفته.سوالش این است: اسم من در لیست قبلی نبوده الان لیست کجاست که ببینم نامم در لیست هست یا خیر!

سوال نشانه نگرانی شماست.ولی گمان نمی کنید ممکن است هنوز لیستی وجود نداشته باشد؟

من نگرانی شما را درک می کنم بهمین دلیل با افراد مختلفی در جایگاه های متفاوتی صحبت کرده ام تا سوالات به جواب برسد ولی ….

……ولی من بهتر از هر کس دیگری می دانم که الان فقط باید صبر کنید.فقط صبر کنید.این یکی دو هفته هم روی همه صبرهای قبلی.

این فشار روانی را از روی خودتان بردارید.این بار همه چیز باید شفاف باشد.

.

از همین امروز گروهی دم گرفته اند که : ما اعتراض داریم!

خب به چی اعتراض دارید؟ به نگرانی هایتان؟… به چی؟

طرحی که هنوز هیچ چیزش مشخص نیست به چه چیزش اعراض دارید؟

.

حرف آخر!

تجربه سری قبلی به من آموخته فقط با مصوبه با خانندگان حرف بزنم.گاهی برای راهنمائی بیشتر شما، برای پاسخ به سوالات شما توضیحاتی داده ام که همانها فردا برایم مشکل درست کرده.

گروهی از آدم ها دنبا جواب نیستنددنبال دردسر هستند و شلوغ کردن.

1107600cookie-checkخبر طبقه بندی یا کارشناسی حرفه ای. پاسخ به سوالات.
11 نظرات
  1. همکار می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت سردبیر عزیز
    در پاسخ دوستانی که پرسیده بودند تفاوت حقوق با اجرای طرح طبقه بندی چقدر میشود فرمودید به میزان تفاوت حقوق گروه ۶ تا ۱۲.
    بنده از پرسنل شرکت شسکام هستم و به پیوست تصویر دو حکم از پرسنل این شرکت را خدمتتان ارسال میکنم.یکی از احکام مربوط به همکاری با گروه شغلی ۲ و پست سازمانی کارگر فنی و حکم دیگر مربوط به همکار با گروه شغلی ۱۲ طبق حکم و پست سازمانی کارشناس فنی. اگر در این دو حکم دقت کنید تقریبا ۲۱۰ هزار تومان با هم اختلاف دارند که از این میزان ۱۵۰ هزار تومان مربوط به حق اولاد همکار با گروه ۱۲ میباشد.با این حساب گروه ۲ با گروه ۱۲ در طبقه بندی شرکت شسکام که ادعا دارند در حال اجرای ان هستند تنها ۶۰ هزار تومان اختلاف دارد.!!!
    با توجه به اینکه شما فرمودید در اجرای طرح مورد اشاره مهندس صدری هر کدام از شرکتها طرح طبقه بندی خود را اجرا میکنند دو سوال از حضورتان دارم.
    ۱_ایا منظور از اجرای طرح طبقه بندی یا به قولی کارشناس حرفه ای اجرای همین طرح فوق میباشد؟؟؟که اگر جواب مثبت است همان به اصلا اجرا نشود.
    ۲_طرح طبقه بندی شرکت خدمات اول با توجه به قدمت بیشتر ان خیلی با طرح شرکت شسکام اختلاف دارد.بنابر این تفاوت حقوق کارشناس گروه ۱۲ در شرکت خدمات اول با کارشناس فنی گروه ۱۲ شرکت شسکام احتمالا زیاد خواهد بود که این خود آغاز ایجاد تبعیض ها و اعتراضات و ناعدالتی ها است.این اختلاف گروهها چگونه قرار است جبران شود؟
    ممنون از شما سردبیر عزیز و محترم امیدوارم پاسخ سوالات بنده را بدهید و پیگیری فرمایید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در باره این طرح هیچی مشخص نیست
      دیگه حاضر نیستم مثل طرح قبلی هزار ساعت انرژی بذارم و بجای مخابرات توضیح بدم
      باید خودشون حرف بزنن

  2. همکار شرکتی می گوید

    چه فایده آخرش شرکتی حساب میشیم و از کلی از مزایا محروم هستیم این طرح هم احتمالاً در حد اینکه صداها خوابیده بشه اجرا می شه وقتی هم کارشناس بشی فقط انتظارات ازت بالاتر میره اصلا کل بحث وقتی جمع میشه که همه ی نیروها با شرکت مخابرات قرارداد ببندن و از حقوق و مزایای برابر برخوردار بشن این ها همه صدا خاموش کنه … وقتی رفاهیاتی مثل کمک هزینه های مختلف و روز ارتباطات و … و هزارچیز دیگه به نیروهای شرکتی تعلق نگیره این اضافه حقوق جزیی هیچ فایده ای نداره .. ولی بازم خدارو شکر

  3. ناشناس می گوید

    عالی بود . موافقم هنوز هیچ طرحی اجرانشده دنبال اسم هستند شرکت و مدیران درجهت رشد اقدام می کنند اماهمین حرف وحدیث های همکاران کاررابه درازمیکشد

  4. شرکتی می گوید

    سردبیر جان ممنون
    چشم این دو سه هفته رو هم صبر میکنیم

  5. عامل خدمات اول خراسان جنوبی می گوید

    سلام این طرح اسمش با خودش هست کارشناس حرفه ای : بایدحداقل لیسانس با سابقه کاری و مدرک تحصیلی مرتبط باشد خواهش میکنم سردبیر محترم به گوش آقای صدری برسان سوابق کاری افراد را هم گروه و رتبه لحاظ کنند فکر میکنم سوابق کاری کمتر از سوابق تحصیلی نیست بلکه مکمل همدیگرند. اول بخشنامه و مراحل برنامه ریزی و سپس اطلاع رسانی و مدیریت کنند نه اینکه نه بخشنامه ای نه برنامه ریزی نصف شب اینستاگرام هیاهو میکنند نیروها رو به جون هم میاندازند.و دوستان همکار صبر کنید استارت بخوره شروع بشه به کم کم شما هم خودتون رو به شرایط نزدیک کنید مدرک ندارید بگیرید ردیفهای شغلی بازنشستگان رو میتونید پر کنید از شرکتهای محلی به خدمات اول و شسکام کوچ کنید . ولی هیاهو و سنگ اندازی نکنید به نفع هیچکس نیست. وقتی اجرا بشه دیگه روالش برای همیشه ادامه خواهد داشت چون جای خالی بازنشته ها را باید با نیروهای خدمات ال و شسکام پرکنند یا اگر ما بهشون میدون بدیم نورچشمیهای دیگری را استخدام کنند .

  6. majid nezamdost می گوید

    مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن تاکید مجدد بر لزوم تکریم تمام کارکنان خاطرنشان کرد: شناسایی مشاغلی که نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارد، ارتباط رشته‏‌ی تحصیلی دانشگاهی با شغل فرد، و کارسنجی فعالیت‏های مربوط به شغل، از جمله مهم ترین مواردی است که در اجرای نهایی طرح کارشناس حرفه ای برای کارکنان شرکت خدمات اول مورد تاکید قرار گرفته است
    سلام باتوجه به این بند من با کارشناسی آی تی سالن دستگاه شامل طرح میشم جناب سردبیر ممنونم بگید

  7. علی می گوید

    جناب آقای مهندس صدری عزیز با سلام و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی دریغ شما در خصوص اجرای طرح طبقه بندی کارکنان خدمات اول، امیدواریم در راه رسیدن به اهداف والای شرکت موفق، پیروز و سربلند باشید. خداقوت – یا علی مدد
    *شهرکرد*

    1. ناشناس می گوید

      طبقه بندی نیست. طرح کارشناس حرفه ایه. اگر طبقه بندی بود واسه همه اجرا میشد. باید نتیجه رو دید بعد تشکر کرد

  8. رضا می گوید

    سلام
    دقیقادرست میفرمایید متاسفانه عده ای سری قبل شلوغ کاری کردن و واسه همه خراب شد . درحالیکه اعلام شده بود طرح کارشناسی عده ای که دیپلم داشتن هم جو درست میکردن واعتراض کردن . بقول سردبیر عزیز لطفا لطفا صبور باشید . ما دوست داریم واسه همه هرکسی در سطح خودش درست بشه .

  9. میلاد از گیلان می گوید

    سلام و درود
    ممنون از اخبار جدید
    امیدوارم اخر داستان، خوب تموم شه
    شما هم واقعا خسته نباشی

نظرات بسته شده است.