مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ممنوعیت تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قراردادی

مخابرات ما-مالکی

به گزارش ایلنا، براین اساس آمده است: در خصوص ممنوعیت تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در دستگاه‌های اجرایی و لزوم رعایت تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری در انعقاد قرارداد کار معین با اشخاص جهت اطلاع تصویر رأی دیوان عدالت اداری ابلاغ می‌شود.

در رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: «با توجه به اینکه اولاً به کارگیری افراد به صورت قراردادی از سوی دستگاه‌های اجرایی مطابق تبصره ماده ۳۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت شرایطی از جمله تایید سازمان اداری و استخدامی کشور حداکثر تا ۱۰ درصد پست‌های سازمانی، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب مجاز شناخته شده است. ثانیاً، حکم مقرر در ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مبین واگذاری و برون‌سپاری کارهای حجمی دستگاه‌های اجرایی است و افرادی که در اجرای حکم این ماده به عنوان نیروی شرکت‌های طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی به ارائه خدمت در دستگاه اجرایی می‌پردازند، مطابق ماده ۱۸ قانون مذکور کارکنان تحت پوشش کارفرمای غیر‌دولتی قرار می‌گیرند و دستگاه‌های اجرایی هیچ‌گونه تعهد و مسئولیتی در قبال این کارکنان ندارند.»

و ماده ۴۷ قانون مذکور نیز تصریح دارد به اینکه به کارگیری کارمندان شرکت‌ها و موسسات غیر‌دولتی برای انجام تمام یا بخشی از وظایف و اختیارات پست‌های سازمانی دستگاه اجرایی تحت هر عنوان ممنوع است و استفاده از خدمات کارمندان این گونه شرکت‌ها و موسسات صرفاً بر اساس ماده ۱۷ قانون امکان‌پذیر است بنابراین صرف نیاز دستگاه اجرایی یا به کارگیری نیروهای شرکتی در مشاغل اداری و پست های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی هیچ گونه حق مکتسب یا مجوزی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در دستگاه‌های اجرایی به وجود نمی آورد و انعقاد قرارداد کار معین با اشخاص در دستگاه‌های اجرایی مستلزم رعایت قیود تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری است و رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به تاریخ ۱۴ بهمن ۹۲ نیز مؤید همین امر است. در نتیجه آراء صادر‌شده مبنی بر رد شکایت به شرح مندرج در گردش کار که متضمن این معنی است صحیح و موافق مقررات است. این رأی به استناد بند ۲ ماده ۱۲ و ماده ۸۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان عدالت اداری و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.

1101970cookie-checkممنوعیت تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قراردادی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. داوری می گوید

    تو روز شمارتون وعده رسمی درج شده در سایت رسمی مخابرات رو مبنب بر تغییر وضعیت استخدامیهای ۹۲ به دائمی رو هم لطفا بزارید حتما … ممنون

  2. ناشناس می گوید

    حالا اییی که نوشته بید یعنی چه؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نویسنده محترم لطفا توضیح بدین.باشه؟

  3. ناشناس می گوید

    به همکاران شرکتی عزیز:
    خبر راجع به ارگان‌های دولتیست، مخابرات خصوصیه و نه دولتی، برای اثبات بی‌ارتباطی خبر به مخابرات همین کافیه که سال گذشته همراه اول کارکنان شرکتی خودش رو به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت کرد.
    البته من فقط موندم طبق آئین‌نامه ۸۹ هیئت‌مدیره این اختیار رو داره که کارکنان شرکتی رو تبدیل وضعیت و قرارداد مستقیم کنه، چرا مخابرات با هزار دوز و کلک در سال ۹۱ آزمون برگزار کرد و اون همه دروغ گفت!؟! کافیه بدونید برگه‌ راهنمای قبولی‌های تهران فیش حقوقی همکاران رسمی‌ بود، اون هم ماهی که مرخصی‌هاشون تصفیه شده بود! در نتیجه پرداختی‌ها به زمانش بسیار بالا بود ولی چه هدفی از این همه ترفند وجود داشته مشخص نیست! می‌تونستند فرزندان اشخاصی رو که مدنظرشون بود وارد مخابرات بشن ابتدا به صورت شرکتی وارد کنند و سپس تبدیل وضعیت کنند! نیازی به سر کار گذاشتن بیش از صدهزار نفر نبود! نیازی به فریب دادن قبولی‌ها با وعده‌ی حقوق‌های نجومی (فیش حقوقی به عنوان برگه راهنما) و وعده دروغین تبدیل وضعیت هم نبود!

  4. ناشناس می گوید

    خیلی عجیب تره !!!!
    میشه ۲ دور برام بخونی ؟؟؟!!!!

  5. امیر می گوید

    سلام برعکسش هم در سال ۸۶ برای ما که قرارداد کار معین داشتیم اتفاق افتاد و ما رو شرکتی کردند این یعنی ظلم و بی عدالتیآیا این کار شون قانونی بود . من چگونه باید پیگیر حق و حقوق از دست رفته ام باشم

  6. من می گوید

    به ما که رسید آسمون تپید

  7. حسرت و افسوس می گوید

    حالا مخابرات واسه ما که سال ۹۲ با تمام مجوزهای کشوری و استخدامی و آزمون کشوری و مصاحبه و….. جذب شدیم زیر تعهد و همون قوانین کشوری و …. می زنه و قرارداد ما رو که می بایست بعد از حداکثر ۴ سال دائم کند به یک مصوبه دورهمی که مثلا از این تاریخ پول ناهار یا حق مسکن نمی دیم و فعلا دلمان این را می خاد و….. سپرده
    حالا میاد نیرویی که مثلا به گفته خودشون ! خود نیرو می دونسته شرائط تحمیلی چیه و بالاجبار اون رو پذیرفته استناد می کنه!!
    آخه کجای کشور شما دیدین نیروی با سابقه بالا تحت هر عنوانی به سیستم اجرایی کشور دارد شده مثل مخابرات بلا تکلیف باشه حاشا و کلا که واسه اونا بخشنامه صادر می کنن!

    مخابرات از روزی که به اسم خصولتی شد به معنای حقیقی خصوصی و خودمانی شد به آیین نامه خودشون عمل نمی کنن
    این همه درخواست از باز نشسته بگیر تا مطالبات همون مثلا رسمی ها قراردادی ها، شرکتی ها، کارگزاران کجا می توان یافت که اعتراضی نباشه
    ولی ی روزی ی جایی این همه بدهکاری شرکت دامان بزرگانش رو خواهد گرفت
    چی شد
    کجا بود
    به کجا رفت
    عظمت و قانون مداری مخابرات

  8. فقط خدا می گوید

    ما هم انتظار معجزه از کسی نداریم حقیقتش چون در اون حد و اندازه تا حالا کسی ندیدیم.
    ولی آیا این دلیل میشود که براحتی حق ما ها رو ندن و قراردادی من دارودی ببندند چون بارها اداره کار بی طرف این قرارداد رو رد کرده.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عجیبه
      میشه یه دور برام بخونی؟

نظرات بسته شده است.