مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مهندس دهناد: صنعت مخابرات ، موتور محرک بسیاری از فناوری های پیشرفته

مخابرات ما- مهندس دهناد: صنعت مخابرات ، موتور محرک بسیاری از فناوری های پیشرفته دیگر کشور است.

مخابرات ما ( روابط عمومی مخابرات استان قم) – مهندس سیداسدا…دهناد از فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان عمده ترین محور تحول و توسعه هزاره سوم یاد کرد و اظهار داشت: در این عرصه شهر نیز به واسطه تحول مفهوم فضای شهری و ظهور زیرساخت نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات متحول میشود.
وی با عنوان اینکه تغییر نگرش به فناوری اطلاعات بعنوان ابزار رشد و توسعه کشورها ، جای خود را به فناوری اطلاعات به عنوان محور توسعه انسانی داده است گفت: درک نقش بنیادین این مهم و سازماندهی مناسب برای نهادینه کردن آن تضمینی مناسب برای حضور فعال و مقتدر در جامعه جهانی و تسریع روند جهانی شدن محسوب میشود.
دهناد به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در تغییرات برنامه ریزی شهری با تکیه بر ابعاد کالبدی آن اشاره و تصریح کرد: تاثیر برنامه ریزی مبتنی بر توسعه زیرساختهای اطلاعاتی و ارتباطی در تسهیل روند جهانی شدن به موضوعی غیرقابل انکار تبدیل شده است.
مهندس دهناد بررسی معیارها و شاخص های مقایسه ای را برای ارزیابی رویکردهای جدید برنامه ریزی شهری دانست و تصریح کرد: رویکردهای جدید ارتباطی مبتنی بر توسعه زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی است که توسعه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات با افزایش امکان برقراری ارتباط از راه دور ضمن تغییر الگوهای فعالیتی ، تغییر در الگوهای فضایی و مکانی ، محلی و شهری را فرآهم آورده است.
وی با عنوان اینکه مبنای توسعه زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی و فرصتهای ناشی از آن در نتیجه بهر گیری از این رویکردها است بیان کرد: این رویکردها تاثیر گذاری بر الگوهای فضایی و عملکردهای شهر ما را به همراه داشته و امکان پاسخگویی به نیازهای شهری در روند جهانی شدن را تسهیل می نماید.
مدیر مخابرات منطقه قم در بخش دیگری از سخنان خود با عنوان اینکه امروز شاخصهای حوزه مخابرات قم سرآمد کشور است گفت: امروز اهمیت فناوری اطلاعات بصورت روزافزون در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
مهندس دهناد به تبیین علل استفاده از این ظرفیتها پرداخت و گفت: سرعت در ارائه خدمات ، کاهش خیره کننده هزینه ها از مهمترین مزایای فناوری اطلاعات محسوب میشود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اهمیت فناوری اطلاعات بصورت روز افزون در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است گفت: حوزه ارتباطات در زمان کنونی با تمام توان در خدمت همه ارکان نظام است و تمام قوا از آن بهره مند میشوند.
دهناد با تاکید بر اینکه مروز سیستم مخابرات یک دستگاه درون گرا نیست، تصریح کرد: مخابرات در حال حاضر بعوان یک سیستم فرابخشی و موتور محرکه تمام بخشها از تامین امنیت گرفته تا حوزه های اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و … محسوب میشود.
مدیر مخابرات منطقه قم با تاکید بر اینکه اساسا امروز قدرت کشورها را با توسعه یافتگی حوزه ارتباطات می سنجند عنوان کرد: گذشت زمان نشان داد ظرفیت استفاده از حوزه فناوری اطلاعات سقفی ندارد و امروز همه موشوعات اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی ،علمی و فضای کسب و کار و بانکداری و … بی نیاز از فناوری اطلاعات نیست.
وی خاطر نشان کرد : امروزه صنعت مخابرات یکی از صنایع کلیدی کشور است و میتواند موتور محرک بسیاری از فناوری های پیشرفته دیگر کشور باشد.

 

1101930cookie-checkمهندس دهناد: صنعت مخابرات ، موتور محرک بسیاری از فناوری های پیشرفته
1 نظر
  1. همکار بالای سی سال می گوید

    حقوق شهریور ۹۸ لطفا زودتر پرداخت کنید مدرسه و دانشگاه شروع شده و هزینه ها نوشت افزار سرسام آور است .

نظرات بسته شده است.