مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نوشته سردبیری- راهی برای دیده شدن .

مخابرات ما – روش های به جواب رسیدن، خودشان را تبلیغ می کنند. خوب یا بدش مهم نیست. مهم به جواب رسیدن است.چرا دیگران نباید به آن شیوه اقتدا کنند و همان را الگوی رفتار خود قرار دهند؟کسی پاسخ آن را می داند؟

مخابرات ما (سردبیر) – از چند روز گذشته که حسابهای مخابرات چند شهرستان توسط اداره کار و بر مبنای شکایت کارگزاران بسته شده  این تفکر در بین دیگر مخابراتی ها رشد کرده است که باید دیده شویم و برای دیده شدن باید کاری بکنیم.بویژه نیروهای شرکتی افسرده از بی توجهی مدیران و متولیان، به رفتارهای پرتنش علاقمند شده اند.

 

پس از تجمع بازنشستگان مخابراتی  که منجر به گرفتن امتیازاتی شد  در شاغلین این دیدگاه رشد کرده است که باید دیده شوند و برای دیده شدن انگار باید دست به کار دیگری بزنند.

 

انجمن صنفی تبریز که دوشنبه گذشته دست به برگزاری  تجمعی زده است به نماینده مخابرات ما می گوید ما باید دیده شویم برای دیدن شدن باید کاری دیگر کرد. اگر لازم باشد تجمع می کنیم.پیوسته و پشت سر هم.

 

بازنشستگان ۹۷ برای گرفتن پاداش انتهای خدمت به دشواری افتاده اند.گروه زیادی از آنان پاداش خود را گرفته  تعدادی هم مانده اند.اعتراضات آرام آنان به پاسخ  رسید! اما هنوز تعدادی از آنها مانده اند.اینها نیز فکر می کنند برای دیده شدن باید کاری کرد! چه کاری؟

 

چه کسانی دیده نشده اند؟

در پیشانی مخابرات کشور نیروهای شرکتی باید تعیین تکلیف شوند و برای برقراری امتیازی که چند سالی است همه آن را پذیرفته اند باید به آنها اهمیت داده شود .

بازنشستگان ۹۷ هر چند اندکی مانده اند اما هنوز در افکار عمومی پاداش خود را نگرفته اند.تا دریافت کنندگان کامل نشوند التهاب ،هیجان و تجمع آنان ادامه دارد.

شاغلین و بازنشستگان پیش از خصوصی سازی مطالباتی دارند که بطور کامل از یاد رفته اند.البته پس از خصوصی سازی هم همین شاغلین و بازنشستگان  معتقدند مالک مخابرات به تعهداتش عمل نکرده است.حالا باید دیده شوند. باید دیده شوند.توسط سهامداران اعظم و سودهای پایان سال!

نیروهای قراردادی که دیگر تمامی انگیزه های خود را از دست داده اند باید دیده شوند.

و …… اگر کسی از قلم افتاده عذرخواهی می کنم …

 

راهی برای دیده شدن! تجمع چاره کار است؟ اعتراض به وزیر چطور؟

آنچه در این لحظه از مطالبه ومطالبه گری مهمتر است دیده شدن است. همه این افراد که نزدیک به ۷۰-۸۰ هزار نفر هستند می خواهند دیده شوند و مطالبه شان مطرح گردد.

برای دیده شدن چه باید کرد؟ برای شنیده شدن چه باید کرد؟

یک سوال از مدیران ارشد و مالکان و صاحبان مخابرات می پرسم:

این گروه عظیم وقتی به تجربه کارگزاران نگاه می کنند چه راهی را برای دیده شدن انتخاب می کنند؟

چه راهی برای دیده شدن مانده است غیر از تنش و اعتراض و تجمع و …..!

قبل از اینکه مطالبه گران به راهی غیرمتعارف فکر کنند مدیران باید راه حل را روی میز بگذارند.

 

راه حل چیست؟

راه حل ها بسیار ساده است.پرداختن به شرکتی ها و اجرای طرح کارشناسی مگر چقدر دشوار است؟

پرداختن به مطالبات شاغلین و گرفتن حق آنان از دولت -از جمله  تبدیل بیمه ها- مگر چقدر کار دارد؟

بحث رفاهیات توسط مهندس صدری از پایه حل شد مگر سالانه برنامه مند کردنش چقدر کار دارد؟

رفاهیات بازنشستگان و شاغلین که جزو مطالبات مانده  است اگر در روزش داده می شد سنگین نبود! اما تاوانش را باید این قشر ضعیف بدهند؟ از سهامداران سوال  می پرسم تقسیط این مطالبات چقدر کار دارد؟

پاداش بازنشستگان ۹۷ -همین تعداد کم باقیمانده به گفته مخابرات مگر چقدر کار دارد؟ ۳۰۰۰ نفرپاداش خود را گرفته اند آیاپرداخت مابقی دشوار است؟

بحث قراردادی ها که دیگر  به بزرگترین هنر شرکت مخابرات تبدیل شده است. گره آن را گشودن چقدر کار دارد؟

اجرای طرح های اصلاحی از جمله تغییر مدیران و بکار گرفتن افراد جدید مگر چقدر کار دارد؟

 

باور کنید تمام مطالبه گران مخابرات از صنف مخابرات و دلسوز آن هستند .باید از مشارکت خود آنان استفاده کرد.باید نمایندگان آنان را جزو تیم پیگیری گذاشت تا با وزارت ارتباطات وزارت اقتصاد و دارائی و …. در تماس باشند و حقوق مرده را بازیابی کنند.

همین شرکتی ها خودشان یک تیم درست کنند و اطلاعات سطح کشور را جمع آوری نمایند.مگر نمی شود؟ خودشان تصمیم بگیرند و بر اساس هزینه ها و درآمد مخابرات به حل مشکل بپردازند.

هیچکسی نمی خواهد مخابرات بمیرد.چون زندگی همه به مخابرات وابسته است اما صاحبان مخابرات کاری می کنند که امروز شاغلین و بازنشستگان و شرکتی ها و قراردادی ها به مرگ آن راضی ترند .به آوارگی خود راضی ترند چرا که هر روز سوهانی بر روح آنان کشیده می شود.

 

آیا از بین تصمیم گیران قدرتمند شرکت مخابرات و صاحبان سهامش ، یک جوانمرد پیدا نمی شود که حرف های مرا بفهمد  و قدرت تغییر شرایط را داشته باشد؟

آیا از بین سهامداران دولتی و غیر دولتی یک نفر دلاور پیدا نمی شود که حداکثر از سود یک ساله این گاو شیرده بگذرد و قشر عظیمی را شادمان به کار بازگرداند؟

 

حرف آخر!

جوانمردی و دلاوری فقط در لشکر عاشورا قایل تحسین است؟

حمایت از مظلوم فقط در داستان عاشورا ارزش دارد؟

آیا اشک بر مظلوم و تلاش برای احقاق حق – حداقل تلاش برای زندگی بهتر- فقط در حادثه عاشورا ثواب دارد؟

 

کاسب ها همیشه کم هزینه ترین راه را انتخاب می کنند اما انجا که  باید از پول و آبرو گذشت کمتر کسی را در میدان می بینیم!

 

 

1098390cookie-checkنوشته سردبیری- راهی برای دیده شدن .
12 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام
    آقای مهندس صدری قول داده بودند کسانیکه تاپایان سا ل۱۳۹۷ سی سال خدمتشان تمام شده باشد بایستی بازنشسته شوند در غیر اینصورت از سمت مدیر ورئیس اداره به کارشناس تنزل پیدا میکنند این صحبت کی عملی میشود ؟؟

  2. عبدا.. می گوید

    درد دل دوستان شنیده شد لیکن یه سوزن به خود یه جوال دوز به سهامدار ومدیر وغیره .در ابتدای خصوصی بازی قریب ۷۵هزار نیروی رسمی داشتیم شامل بیمه ای ورسمی و.. سیاست های شرکت عوض شد مقرر گردید با تعدیل نیرو های رسمی که از امتیازات بیشتری برخوردار بودند از نیرو های قرار دادی وشرکتی در قالب پیمانکار استفاده شود که اساسا نیرو های شرکتی تحت لوای شرکت خدمات اول وسایر پیمانکاران با شرکت مرتبط بودند .چرخش سیاست ها وفشار های بیرونی منجر به تغییر مجدد سیاست ها شد حال پس از یک دهه برنامهریزی وتعدیل نیرو های رسمی به کتر از ۳۰هزار نفر تعدیل شده لیکن سبایر نیرو های شذکتی وپیمانی وقراردادی و..بالغ بر ۴۵هزار نفر است .مشاهده میشود که اگر مقرر گردد مجددا ایندنیرو های تغییر وضعیت دهند شرکت کلا متلاشی می شود لیکن تنها راهبرد موثر تغر نرخ های تعرفه های مخابراتی واینترنتی جهت افزایش درامد ومنابع نقدینگی مخابرات است که متاسفانه علیرغم افزایش قیمت ونرخ تمامی خدمات در کشور فقط مخابرات مورد توجه خاص نمایندگان مجلس ودولت ..قرار گرفته وافزایش نرخ خدمات مخابراتی شده غده سرطانی بدخیم .شایان ذکر است منافذ نشت درامد مخابرات ایران در کشور وکانون هایی که از ن تغذیه می نمایند بسیار است لیکن این تمر تابع سیاستهای کلان نظتم ودولت است که مفری بر ان مترتب نمی باشد .لذا ضمن تایید رویکرد تجمعی کارکنان وبازنشستگان در جهت تحقق حقوق مغفول مانده ونادیده گرفته شده بر این مهم نیز تاکید موکد میگردد که افزایش قیمت ونرخ وتعرفه خدمات مخابراتی در چارچوب برنامه ای مدون وعملیاتی جهت پوشش تغییر وضعیت کارکنان پرداخت معوقات سنوات ماضی پرداخت بهنگام پاداش بازنشستگان فعلی واتی وحفظ سرمایه های انسانی و تجهیزات موجود نسبت به تامین منابع مالی لازم جهت سرمایه گذاری اتی اقدام موثر صورت پذیرد شاید بتوان بیشترین خلا در مدیریت مخابرات کشور طی دهه گذسته را عدم توجه به برنامه های عملیاتی ذکر نمود برنامه هایی که از انسجام وهماهنگی لازم برخوردار باشد .این خلا از حوزه ستادی مدیریتی اعتماد مبین تا حوزه سرمایه گذاری مخابرات ایران مشهود می باشد .متاسفانه انتصاب کلیه پرسنل در این حوزه ها به صورت سنتی رابطه ای بی برنامه ودر چارچوب منفعت طلبی گروه هایی خاص صورت پذیرفته است ……..ای کاش بدانیم که افق صد ساله صنعت ارتباطات کشور وبه خصوص نقش شرکت مخابرات ایران در حوزه ارتباطات چیست وچگونه بایستی باشد ودر کجا هستیم چه رویکردی بایستی انتخاب کنیم وبه کجا بایستی برسیم شاید پس از ان تصمیم بگیریم کمی خانه تکانی کنیم واسباب لازم مهیا کنیم وگرنه با رویکرد دهه گذشته این خانه از پای بست ویران است .هر که امد عمراتی ویران نمود و رفت بگذار تا ببینیم سزای نیات واعمال خویش

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برای نوشتنش خیلی وقت گذاشتین.اینو میدونم
      زحمت کشیدین
      کاش می تونستم در یه فرصتی ببرم صفحه اول
      ولی الان خبرهای دیگری اهمیت پیدا کرده
      بهر حال دستتون درد نکنه

  3. رضا می گوید

    سلام

    سردبیر عزیز چه خوب وزیبا درد دل ما رو بیان کردین . باور کنید مانیروهای شرکتی اگه حقمون رو بدن و امیدوارمون کنن چند برابر اون خدمت میکنیم .متاسفانه الان همه دلسرد و دلمرده هستند .
    متشکرم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میدونم رضا جان
      من هم به همین دلیل نوشتم

  4. ناشناس می گوید

    سلام.سردبیر جان در چند سال اخیر یک بار حتی برای یک بار نشد که بنده (نیروی شرکتی) و مابقی همکاران وارد سایت مخابرات ما شویم و خیر سرمون یه خبر به اصطلاح خوش بشنویم،باور کنید این حرف فقط بنده نیست،حضور میدانی همکاران را میبینم که هیچ هدف و تلاش و انگیزه ای برای کار خود در این شرکت ندارند،

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عزیزم
      این من نیستم که باید خبر خوب تولید کنم
      خبر باید باشه تا من بذارم.
      روزهای خوب و بد بوده.شما یادتون رفته یا تازه وارد شرکت شدین

  5. شرکتی می گوید

    بگردمت سردبیرجان
    خداکنه که این مطالب و مدیران هم بخونن و ……..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام مخلصیم دلاور

  6. جواد می گوید

    سلام
    حالا رسیدین به حرف من . تا یقه شرکت مخابرات رو نگیرید بهتون حق رو نمیده !!!!
    این رسم شرکت مخابرات هست !
    حق خوری !
    تا بتونند می خورند !

    من حساب کردم روزی ۱۰ میلیارد تومان از خراسان رضوی به حساب شرکت مخابرات واریز می شود !!! این پول کمی نیست !!! شرکت نادار و ناچاری نیست .!! فقط دزد توش زیاده !!
    طبق مطلب خودتان توی سایت در مورد تبعیض شغلی و قانون موجود در این زمینه باید بگم فقط یک قلم خواربار کارکنان با شرکتی ها تفاوت مبلغ ۴۲۱ هزار تومان در ماه دارد یعنی در سال ۵ میلیون تومان ! و در ۵ سالیکه با شرکت خدمات اول هستیم مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان هر نیروی شرکتی فقط بابت یک آیتم خواروبار طلبکار می شود !!!! دوستان عزیز شرکتی بهرتین راه شکایت است !!! از ما گفتن

  7. جعفر داداش.اصفهان. می گوید

    سلام.سر دبیر جان.ظاهر امر چنین استنباط می شود که همه دلاور مردان مسکل وحل مشکل را می دانند ولی از این هیاهو وبلبشو چه منافعی را در افق دور. نظاره گر هستند را ما نمی دانیم.وقتی سخنرانی دکتر هاشمی را در اعتراض به خواسته باز نشسته ها می بینیم اقایان بالادستی همه اربابند وبقیه زیر دست ونوکر وبرده هستند ودیر نباشد که این بزرگترین شرکت. شیر ده و پر اوازه را به پر تگاه سقوط وتباهی بیندازند و همه ماها که ۳۰ سال تلاش و کوشش کردیم راپودر وخاکستر وبه هوا فوت کنند..اما خدا……..

  8. ناشناس می گوید

    سردبیر جان خدا پدر و مادرتان را اگر زنده هستن نگهدارد و اگر به رحمت خدا رفتن بیامرزد..ممنون بابت زحمتهایی که میکشین

نظرات بسته شده است.