مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات بدنبال سندهای تک برگی املاک و ساختمان ها.

مخابرات ما- چند سالی است که شرکت مخابرات ایران نیروهای حقوقی خود را بسیج کرده تا برای املاک و ساختمان هایش سند تک برگی بگیرد.

اگر این سوال را از خود می پرسید که “مگر می شود زمین و ساختمان مخابرات بدون سند باشد؟” پاسخ می شنوید “بله می شود!”

.

شرکت مخابرات از سال ۸۸ خصوصی شده است.پیش از آن یعنی در ایامی که مخابرات از جنس دولتی بود هیچیک از دستگاههای دولتی و قضایی به نوع سندهای املاک و مستغلات مخابرات توجهی نداشت بهمین دلیل نه کسی  دنبال ایراد گیری و اشکال از او  بود و نه اینکه خودش با این املاک کاری داشت.حداکثر مطالبه آنان یک ساختمان مرکزی و یک  انبار جدا بود.

در بخش های روستایی که کلا امکانات مخابراتی در زمین های اهدائی مردم بنا شده بود.

 

اما چرا قبلا مخابرات به دنبال سند نبوده است؟و حالا چه شده که مخابرات به دنبال سند است؟

این دو سوال را با هم و در کنار هم باید بررسی کنیم.مخابرات تا به امروز نیازی  به فروش این املاک نداشته است اما امروز که به هر دلیل دنبال فروش اموال و دارایی های خود است خربدار  سند ها را مطالبه می کند .بدون سندکه نمی شود ملکی را فروخت.پس به هر شکلی و طریقی باید این املاک به سند تک برگی تبدیل شود.

 

آیا سند کاربرد دیگری هم دارد؟

حتما دارد! اخذ وام های بانکی و ….. با سند امکان پذیر است.

مهمتر از همه اینها اگر بخواهند املاک و اموال را دوباره قیمت گذاری کنند حتما باید سند داشته باشد.ملک بدون سند قیمت گذاری نمی شود.

از اینها مهمتر ایرادات وحشتناک شهرداری ها به مخابرات استانهاست.شهرداری ها می گویند املاک مخابرات تماما تجاری است.بنابراین باید مالیات و عوارض و …..  را درست مثل یک پاساژ چند طبقه بپردازد.

شهرداری می گوید مخابرات از این ساختمانها پول در می آورد.پس باید تجاری محاسبه شود.

موردی را سربسته بگویم تا شهرداری های جاهای دیگر یاد نگیرند! در دو شهر کشور شهرداری از کافوهای پیاده روها عوارض شهری می گیرد! هر کافو در ماه حدود یک صد هزار تومان ! هزاران هزار کافو را در یک میلیون و دویست هزار تومان ضرب کنید تا ببینید سالانه چه پولی از جیب مخابرات خارج می شود.

درست در زمانی که واحد حقوقی  مخابرات در خواب است همه سعی دارند مخابرات را محاصره کنند و درآمدهایش را از او بگیرند! یا خود را شریک آن کنند.

 

آیا می توان بدون دردسر سند گرفت؟

در موارد اندکی مخابرات می تواند در سطح کشور بدون دردسر با پرداخت مبالغ مربوطه سند را تهیه کند.اما بخش اعظم آن نیاز به وکیل و هزینه های کلان دارد.

بهمین دلیل در برخی موارد اصلا  به صرفه و صلاح شرکت مخابرات نیست که به دنبال تهیه سند برود.اما این کار اجبار سهامداران و مالکان مخابرات است و باید محقق شود.

سالانه بخش هایی از درآمد غیر عملیاتی مخابرات از فروش املاک تامین می شود. مخابراتی که روزی در هر جایی ملک می خرید حالا در هر جایی ملک می فروشد!

 

فروش املاک برای قدیمی ها دردناک است اما سیاست های امروز بطور کلی تفاوت کرده است.

 

1097580cookie-checkمخابرات بدنبال سندهای تک برگی املاک و ساختمان ها.
8 نظرات
  1. عبدا.. می گوید

    دوستان سخت نگیریم فروش املاک طبیعی است مهم درامد حاصل از ان است که چه میشود تجربه خصوصی بازی در کشور نشان داده است هیچ شرکت کارخانه زمین وانبار وملکی واگذار نشد الا به یک دهم قیمت وهیچ درامدی حاصل نشد الا به ثمن بیکاری کارگرا ن و از هم پاشیدن خانواده انها از خدا بخواهیم در این دوران حساس تحت توجهات خاص خود کشور وشرکت مخابرات ایران واستانها ووابستگان ان کارکنان وباز نشستگان را از نگاه طماع اختلاس گران ودلالان وفاسدان وسیاست بازان ودجالان حفظ نماید که اگر نگاه او نباشد یقینا فنا ونیستی صنعت مخابرات وارتباطات کشور را تهدید خواهد نمودودر بر خواهد گرفت

  2. ناشناس می گوید

    تا زمانی که دولت و شرکتی که مخابرات به ان واگذار شده سر یک میز تفاهم نکنند و قدری از جیب انباشته سود کلان خرج نکنند این شعارها و وعده دادن وزیر و مدیر به درد نمی خورد یکبار برای همیشه مشکلات شرکتی و کارگزار و مطالبات شا غل و بازنشسته و ایثارگر و … را حل کنید می توانید اما چرا نمی دانم

  3. ناشناس می گوید

    سردبیر جان روز بعد از انتشار این مطلب در بازدید از یکی از مراکز متوجه شدم که مخابرات، در تهران، قصد فروش املاکی رو که سند دار هستند داره، و همون موقع به یکی از مناطق تهران گفته بودند که ساختمان اداره کل رو باید خالی کنند و چون سنددار هست برای فروش گذاشته شده! تازه الان متوجه شدم که چرا تا به امروز ستاد اجرایی اقدامی برای فروش املاک باقیمانده مخابرات ایران نکرده، چون نمیتونسته و املاک زیادی در مخابرات هست که فاقد سند هستند و تکلیف مالکیتشون هم مشخص نیست وگرنه طی این سال ها تمامی املاک رو فروخته بودند! نمیدونم به تهران و ساختمان شاهد تشریف آوردید یا خیر، ولی چند ساله که به ترفندهای مختلف قصد فروش برج های ساختمان شاهد رو دارند و ظاهراً اونجا هم به همین سد برخورد کردند و دنبال راه حل میگردند چون تکلیف مالکیتش مشخص نیست! ساختمان مدیریت تهران در خیابان ویلا رو هم چندین ساله که قصد فروشش رو دارند و الان میفهمم دلیل تعللشون احتمالاً همین مشکل سنده!

  4. ناشناس می گوید

    املاک مخابرات در شهرستاتها اغلب اهدایی است و پولی بابت خرید آن پرداخت نشده الآن هم که قیمت املاک نجومی رشد کرده با توجه به تخصص ستاد اجرایی (سهامدار عمده مخابرات) در فروش املاک امید است با فروش املاک مخابرات از بحران مالی خارج شود .شاید بعدها هم چیزهای دیگری برای فروش پیدا شود.

    1. ناشناس می گوید

      اهدایی به چه کسی؟ از طرف چه کسانی اهدا شده؟ مردم زمینها را به این امید خالصانه و در جهت توسعه شهر ها و روستاهایشان به عموم ملت اهدا کردند نه در جهت منافع شخصی و کمبودهای مالی مدیران. این زمینها اهدا شدند تا تنها در خدمت رسانی به خودشان استفاده شود. ما شاهدیم که زمینهای اهدا شده بیش از ۲۰۰۰ متره. که مردم از زندگیشان زندند تا خدمترسانی کنند. امروز کاربرد واقعی این املاک عین حق و حقوق نیروهای شرکتی فراموش شده. بهره برداری از املاک اهدایی مردمی که با سختی زندگی می گذرانند می بایست تنها در قبال آسایش آنها باشد و بس. چگونه مدیران انتظار دارند ملت همان ملت قدیم با عقاید صادقانه شان بمانند این روزها دیگر بر نخواهد گشت. اهدا کنندگان را با این رفتارها نترسانید لطفا

  5. ناشناس می گوید

    اشتیاق فروش املاک بین مدیران مخابراتی چیز جدیدی نیست در استان ما مدیران با شوق بسیار سعی در تخلیه و فروش املاک دارند. مطمئنا سود زیادی برای روسا بهمراه داره و جای تاسفه واقعا. روسا به بهانه های مختلف از جمله طرح AG اقدام به تعطیلی مراکزی می کنند که منافع تجاری فوق العاده ای میتونه داشته باشه اکثر مراکز از اون مراکزی انتخاب میشن که مکان قرارگیریشون از همه لحاظ عالیه هم تجاری هم توریستی. رئیس شهر ما دقیقا دو تا از همین مراکز رو در استان مازندران به تعطیلی کشونده که هر دو ساحلی تجاری اند. و با وجود مراکز روستایی که نیاز به توسعه دارند اصرار رئیس تنها به تعطیل شدن همین دو مرکز شهریه. و قطعا سود زیادی برای شخص ایشون و اونهایی که این مسئله رو تایید می کنند داره.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برادر من
      هیچ نفعی برای هیچ مدیری نداره
      فقط مدیران منطقه تعهد دارن طبق برنامه ای که مخابرات ایران مشخص کرده تا یک مبلغی ملک و دارائی غیر مولد بفروشن.
      غیر مولد!
      حالا هم که خوشبختانه همه املاک مخابراتی غیرمولده! حتی ساختمان ستاد مخابرات استانها.
      همه رو بفروشن بریم کنار خیابون خط ثابت بفروشیم

  6. ناشناس می گوید

    سلام و خدا قوت. سردبیرجان حالا که بحث ملک پیش اومده، اگه براتون مقدوره یه لطفی کنید و یه بررسی بفرمایید این شرایط ویژه‌ی مخابرات برای خانه‌دار شدن کارکنان از طریق پروژه‌های مسکن مهر، که مدیرعامل گفته چیه، بلاخره حتماً الان می‌دونند که چه کار می‌خوان بکنن که دارن ثبت‌نام می‌کنند دیگه!

نظرات بسته شده است.