مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تلفن سانترال چیست؟

مخابرات ما-مالکی

باید بگوییم که اصولا در محیط‌های اداری ، تجاری و در سازمان‌ها همیشه از تلفن‌های سانترال استفاده می‌کنند. تلفن های سانترال تفاوت‌های با تلفن‌های معمولی دارند که در این جا به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. در این نوشتار سعی بر آن داریم تا چگونگی نصب و استفاده از تلفن سانترال را به شما معرفی کنیم.

همانطور که پیش‌تر گفتیم تلفن‌های سانترال که می‌توانیم آن را سیستم تلفن سانترال نیز بنامیم، نوعی از تلفن‌ هستند که می‌توانند به طور همزمان چند خط را مدیریت و متصل کنند. این نوع تلفن‌ها عموما در مراکز تجاری ، اداری ، سازمان‌ها ، دانشگاه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین کلید های موجود روی این نوع از تلفن‌ها می‌توان KTS و PBX را نام برد. تلفن‌های سانترال هم‌چنین می‌توانند یک منشی تلفنی ایجاد کنند و هم این که خطوط را به نوعی تقسیم نمایند.

اگر بخواهیم این موضوع را بیشتر روشن کنیم می‌توانیم از یک مثال استفاده کنیم. فرض کنید شما ۲۰ خط شهری تلفن داشته باشید. اگر بخواهید از تلفن‌‌های معمولی استفاده کنید، شما نیاز به ۲۰ تلفن خواهید داشت که در واقع قرار دادن همه‌ی آن‌ها روی یک میز و استفاده همزمان از آن‌ها امکان پذیر نمی‌باشد. در این جا تلفن‌ سانترال به کمک ما آمده است.

هم‌چنین از دیگر مزایای بسیار مهم و کاربردی تلفن‌های سانترال که سبب شده استفاده از آن همه‌گیر شود ، امکان ارتباط داخلی با دیگر بخش‌های سازمان ، اداره و یا مراکز تجاری است بدون این که هزینه‌ای را برای شما در پی داشته باشد. برای مثال اگر شخصی با شما که در اتاق الف هستید، تماس گرفت و نیاز به صحبت با فرد دیگری که در اتاق ب دارد، شما می‌توانید به راحتی هر چه تمام تر فرد متقاضی را به مخاطب خود وصل کنید. اگر تلفن‌های سانترال نبودند، مخاطب بایستی به اتاق شما می‌آمد ، یعنی شما باید او را صدا می‌زدید و وقت زیادی در این میان تلف می‌شد که قابل برگشت نیست. در واقع یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمان ، وقت کارکنانش است که این گونه به راحتی به هدر می‌رود.

یکی دیگر از مزایای تلفن‌های سانترال این است که می‌توانید چندین نفر را پشت خط نگه دارید و به راحتی آن‌ها را مدیریت کنید. منشی خودکار هم یکی دیگر از ویژگی‌های این تلفن‌های سودمند هستند. در واقع هنگامی که با شماره‌ی مورد نظر تماس گرفته شود، صدای ضبط شده که همان منشی خودکار است، اشاره می‌کند که برای وصل شدن به بخش مالی باید کلید ۱ ، و برای اتصال به بخش آموزشی کلید ۲ و همینطور الی آخر.

یکی دیگر از مزایای این تلفن‌ها توانایی کنترل داخلی آن است . یعنی شما می‌توانید با انجام برخی تنظیمات ساده از تماس کارکنان به بیرون از شرکت جلوگیری کنید. تلفن‌های سانترال بیش از ۴۰۰ کد دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها ، تلفن‎‌ را به حالت سفارشی مورد نظر خود درآورید. تا به اینجا متوجه شدید که تلفن سانترال چیست و چرا باید از آن‌ها استفاده کرد. در واقع اگر شما مدیر یک سازمان هستید باید حتما از این نوع از تلفن‌ها استفاده کنید. اگر در انتخاب برند تلفن سانترال دچار شک و تردید هستید، ما به شما تلفن سانترال پاناسونیک را پیشنهاد می‌کنیم.

انواع تلفن سانترال

تلفن‌های سانترال به طور کلی به دو دسته کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم می‌شوند. تلفن‌های سانترال کم ظرفیت می‌توانند تا ۸ خط شهری و ۲۴ خط داخلی را پشتیبانی کنند. بنابراین اگر شما در یک سازمان ، اداره یا مرکز تجاری کوچک هستید، تلفن ‌های سانترال کم ظرفیت گزینه‌ی خوبی برای شما هستند. سانترال‌های پرظرفیت از تعداد خطوط داخلی و شهری بیشتری پشتیبانی می‌کنند که در مدل‌های مختلف تعداد آن‌ها متفاوت است. اگر شما به دنبال یک تلفن سانترال پاناسونیک می‌گردید، حتما به مقیاس و اندازه سازمان خود توجه کنید و طبق نیاز خود خرید کنید تا هزینه بیهوده نکرده باشید.

در حین خرید سیستم‌های سانترال پاناسونیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

همواره حین خرید تلفن سانترال پاناسونیک و … شما باید به اتصال تلفن توجه داشته باشید. زیرا اتصال به دو صورت ارتباط ثابت یا VoIP انجام می‌شود. اکثر افراد گزینه دوم را به دلیل راحتی بیشتر ترجیح می‌دهند.

اگر بین کارکنان شما افرادی هستند که در یک مکان نیستند، باید از سیستم شبکه مجازی استفاده کنید. پس حین خرید سیستم سانترال به سیستم تلفن مجازی دقت کنید.

اگر نیاز به ضبط تماس‌ها و مکالمه‌ها دارید بایستی به حافظه‌ی ذخیره سازی آن توجه کنید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید.

برخی از تلفن‌های سانترال هزینه نگهداری زیادی دارند. شما باید به این نکته توجه داشته باشید و آن را از فروشنده دستگاه بپرسید.

ابتدا یک لیست از نیازهای خود را در کاغذ بنویسید و سپس آن را با مشخصه‌های تلفن مقایسه کنید. برای مثال ممکن است برخی از تلفن‌های سانترال سرویس منشی خودکار ، ضبط تماس ، تماس از دست رفته روی رایانه و … را نداشته باشد یا برخی همه را داشته باشد. پس باید طبق نیاز خود خریداری نمایید.

1095890cookie-checkتلفن سانترال چیست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.