مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وزیر ارتباطات در گیلان :اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی برای توسعه وارتقای شبکه ارتباطی

مخابرات ما- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه «کارگروه ارتباطی لاهیجان و سیاهکل» در استان گیلان از گسترش شبکه های ارتباطی نسل ۳ و ۴ برای توسعه گردشگری خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جلسه کارگروه ارتباطات شهرستان لاهیجان و سیاهکل با اشاره به سرمایه گذاری ۱۳ میلیاردی در این دو شهرستان برای احداث پروژه های ارتباطی گفت: این دو‌شهرستان وضعیت مناسبی برای توسعه گردشگری دارند که با اختصاص اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی امروز باعث شده خدمات نسل سه و چهار در بسیاری از مناطق گردشگری لاهیجان و سیاهکل برقرار شود.

وی با بیان اینکه از اقدامات مهمی که در یک سال گذشته صورت گرفته است، حذف تلفن های روستایی WLL است، افزود: امروز تجهیزات قدیمی این دو‌ شهرستان به تکنولوژی جدید ارتقا پیدا کرده اند که شروع تغییر این تکنولوژی در کشور از استان گیلان بوده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به مشکلات ارتباطی منطقه دیلمان توضیح داد: باتوجه به گزارش ها، منطقه دیلمان نیاز به توجه بیشتر دارد که البته مشکلی برای احداث سایت تلفن همراه داریم چراکه نیاز به تامین برق دارد و باتوجه به شرایط آب و هوایی از طریق سلول های خورشیدی نمی توان برق آنرا تامین کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با شرط تامین برق تاپایان امسال ۴۵ کیلومتر مسیر دیلمان به سیاهکل را فیبرنوری می کشیم و‌ علاوه بر آن مشکل پوشش تلفن همراه را رفع می کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین در‌مورد برقراری ارتباطات ثابت روستاهایی که کابل آنها به سرقت رفته تا پایان شهریور ماه به شرکت مخابرات ایران برای برقراری مجدد فرصت داده ام و تا آن تاریخ باید ارتباطات قطع شده وصل شود.

آذری جهرمی همچنین از در دست اقدام بودن افزایش ظرفیت ارتباطات روستایی در دهه فجر خبر داد.

1095090cookie-checkوزیر ارتباطات در گیلان :اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی برای توسعه وارتقای شبکه ارتباطی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.