مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

واگذاری خطوط تلفن ثابت جدید از بستر فیبر نوری

مخابرات ما – امسال تمام واگذاری های خطوط تلفن ثابت به متقاضیان در این استان بر بستر سرویس FTTH (فیبر نوری تا ساختمان/خانه) انجام می شود.

مخابرات ما ( محمد – سنندج – ایرنا) – آزاد حکمت روز یکشنبه  اظهار داشت: طبق برنامه ریزی، امسال شبکه فیبر نوری غیر از ادارات و شهرها در روستاهای استان نیز قابلیت اجرایی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در نقاط مختلف استان اجرا شده است، افزود: سال گذشته در حوزه اجرای فیبر نوری ۱۰۰ درصد برنامه ها و اهداف شرکت مخابرات کردستان تحقق یافت.
مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای کابل کشی فیبر نوری در بیش از یک هزار نقطه استان در سال ۹۷ خبر داد و اضافه کرد: پارسال در حوزه ایجاد، تقویت و توسعه شبکه فیبر نوری اقدامات لازم انجام شد.
حکمت با بیان اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی در اولویت خدمات این شرکت قرار دارد، یادآور شد: سال گذشته عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در آساوله به عنوان اولین روستای استان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه از این پس به جای کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا موقعیت مشتری استفاده می شود، گفت: تلاش ما این است که تکنولوژی های روز دنیا را در بستر فیبر نوری ایجاد و سرویس مورد نیاز مشترکان را در اختیارشان قرار دهیم.
تعداد مشترکان تلفن همراه اول در استان تا پایان سال گذشته یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۷۴ مورد بوده که ضریب نفوذ آن اکنون به ۱۱۱ درصد رسیده است.
هم اکنون ۴۸۵ هزار و ۲۴۷ شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۲۹،۷ درصد در کردستان فعال است.

***

1092790cookie-checkواگذاری خطوط تلفن ثابت جدید از بستر فیبر نوری

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.