مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کسب امتیاز نسل سوم رگولاتوری

مخابرات ما – معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری اعلام کرد: براساس رتبه‌بندی اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی امتیاز رگولاتوری نسل سوم را کسب کرد. 

مخابرات ما (محمد – سازمان تنظیم) – رگولاتوری ایران در سال ۲۰۱۷ با ۷۷ امتیاز رتبه ۸۷ را در میان رگولاتوری‌های عضو ITU کسب کرده بود که در سال ۲۰۱۸ با کسب ۵ امتیاز بالاتر به رتبه ۷۵ ارتقاء یافت.
وی درباره شاخص‌های ارزیابی ITU اظهار کرد: اتحادیه جهانی ارتباطات عملکرد رگولاتوری کشورهای عضو را در چهار حوزه اختیارات، وظایف، نظام رگولاتوری و چارچوب رقابتی و براساس شاخص‌هایی همچون میزان رقابتی بودن بازارهای مختلف، اجرای طرح ترابردپذیری، نظارت بر خدمات و طیف فرکانس، نوع مجوزهای صادر شده، نظارت بر کیفیت خدمات و … ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی سعی دارد با تداوم ارتباط نزدیک با سازمانهای تخصصی بین‌المللی و اجرای برنامه‌های عملیاتی و کسب حداقل ۸۵ امتیاز، جایگاه نسل چهارم رگولاتوری را کسب کند، درباره تفاوت رگولاتوری نسل سوم و چهارم گفت: رگولاتوری نسل سوم، سرمایه‌گذاری، نوآوری، دسترسی به ICT، رقابت در خدمات و حمایت از مصرف‌کننده را فراهم می‌کند. اما در رگولاتوری نسل چهارم علاوه بر این موارد، تدوین مقررات یکپارچه برای رسیدن به اهداف اجتماعی و اقتصادی و مشارکت عمومی در تدوین مقررات نیز در رگولاتوری‌ها ارزیابی می‌شود.

***

1091940cookie-checkکسب امتیاز نسل سوم رگولاتوری

نظرات بسته شده است.