مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آقای وزیر! دو نکته، چند ابهام!

مخابرات ما- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از سامانه متمرکز در قرچک، دو نکته گفت اما دو ابهام آفرید.

 

مخابرات ما- شما را با خود به قرچک ورامین می برم.آنجا که مراسم بهره برداری از سامانه متمرکز خدمات مخابراتی برگزار شد.

در این مراسم بر خلاف انتظار حرف از مخابرات، کارکنان و بازنشستگان این شرکت به میان می آید! آذری جهرمی در این مراسم گفته است:

“مهمترین هدف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، چابک سازی مخابرات است از این رو ۳۱ هیأت مدیره در استان های کشور حذف شده و برای مدیریت    هزینه ها، مطالبات بازنشستگان و کارکنان مخابرات پرداخت می شود.مخابرات ایران به لحاظ هزینه با چالش های زیادی رو به رو است و نیروهای مخابرات نیز توقعاتی از این شرکت دارند و مخابرات توان پرداخت و تامین این نیروها را ندارد.
 لزومی ندارد هزینه های مخابرات از جیب مردم دربیاید، یک وحدت رویه ای در مدیریت مخابرات ایجاد کرده ایم و از هزینه های اضافی جلوگیری به عمل آوردیم.
در سال ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه های غیر ضروری مانند تبلیغات در مخابرات وجود داشته که این را به حداقل رساندیم.”

همین چملات کوتاه ابهام بسیار دارد برای رفع این ابهامات لازم است آقای وزیر در چند مورد توضیح دهند :

۱- چگونه می توانید برای مدیریت هزینه ها, مطالبات بازنشستگان و کارکنان مخابرات را پرداخت کنید؟ البته بنظر می رسد منظور وزیر ان است که هزینه ها را مدیریت می کند تا بتواند مطالبات را پرداخت کند اما …..!

۲- مطالبات بازنشسته ها و شاغلین دقیقا چیست که وزیر در صدد پرداخت آن است؟ تا این موضوع دقیقا مشخص نشود هر جمله وزیر ارتباطات بر ابهامات  می افزاید.یعنی آیا وقتی وزیر از مطالبات بازنشستگان می گوید  منظورش (پاداش بازنشستگان ۹۷) است یا   رفاهیات مورد نظر اوست!

خوب است برای رفع اینگونه ابهامات یک بار برای همیشه, عنوان این مطالبات ذکر شود! عدد و رقمش را خودمان حساب می کنیم!

۳- وزیر می گوید :“مخابرات ایران به لحاظ هزینه با چالش های جدی روبروست, نیروها هم توقعاتی دارند که مخابرات توان پرداختش را ندارد! “  منظور چیست؟ کارکنان انتظاراتی نداشته باشند؟ یا مخابرات از جای دیگری درآمد کسب کند؟ …. یا شاید لازم باشد همراه اول را به بخش تلفن ثابت برگردانیم!؟

۴- مگر تا بحال مخابرات برای هزینه هایش از جیب مردم هزینه می کرد؟ محل درآمد مخابرات دقیقا مشخص است! آنهایی که از جیب مردم بیرون می کشند معمولا طوری این کار را می کنند که قیمت دلار تغییر کند! این حرف آقای وزیر شبهه های بسیار دارد.

۵- اما اگر منظور وزیر این بوده است که گروهی از جیب مخابرات هزینه های اضافی  می کردند حرف درستی است! گرچه این هزینه ها در دوره فعلی به حداقل رسیده است. اما سبب کم شدن شبهه از حرفهای وزیر نمی شود.

ازهمه این حرفها می گذریم.فقط مصرانه در مورد مطالبات شاغلین و بازنشستگان درخواست شفاف سازی داریم  تا بدانیم با مخابرات، چند- چند هستیم! …. همین!

 

1087300cookie-checkآقای وزیر! دو نکته، چند ابهام!
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام سر دبیر جان.
    اون موقع که بازنشسته نشده بودیم هر چه گفتیم نشد که نشد حالا که بازنشسته شدیم بازهم می گییم…
    مخابرات در پیشانی و قله تبلیغات و مهمترین وسیله تبلیغ که هم اسان /هم ارزان/ کم هزینه و میلیونها مشترک وفادار داریم چرا باید از راههای عجیب وغریب مثل سالن های ورزشی .بازی کنان تیمهای مختلف وتبلیغات کاغذی و پارچه ای و مثل سرخ پوستها با دود واتش و بوق و شیپور و. خدا ناکرده. شبهه ایجاد نکند باند ورانت وهزینه های عجیب وامارهای وحشتناک میلیاردی عجیب است واقعا دو ریال اضافه کاری و بهره وری وجوانان شرکتی که خدا وکیلی با این درامد واین همه هزینه فقط کار خداست چگونه زنده هستند همه مدیرا ن من ثل دولت که شب پرداخت یارانه عزا می گیرند اگر قبوض کاغذی حذف شود چقدر هزینه ها کاهش می یابد کمی فکر و اندیشه اگر کوتوله ها به قول خودتان می گذارند تورا خدا بچه های شرکتی را در یابید ما که رفتیم ولی دل نگرون همه چیز هسمتیم…

  2. حسین می گوید

    باسلام سردبیرعزیز ب وزیرمحترم بگید چرافقط مخابرات چرا نیروهای زیرساخت اینجورنیست درامدمخابرات اونجا خرج میشه چرا ارتباط رادیوی اینجورنیست برای نیروهاش فقط مخابرات

  3. نیلا می گوید

    سلام
    سر دبیر حقوق این ماه ( مرداد ) خدمات اول چندم واریز می شه ؟
    منتظر تحقق وعده جناب صدری هستیم

  4. مربی می گوید

    سلام جناب سردبیر
    حکایت رفاهیات ما همان حکایتی است که مربی به بازیکنانش میگه مارادونا راولش کنید غضنفرخودمان را بگیرید .
    ماازبچه های انجمن صنفی معوقات رفاهیات نخواستیم لااقل رفاهیات امسالمان رابگیرند.

  5. محمد می گوید

    منظور از جیب مردم این است که با افزایش قیمتها(قیمت کارکرد تلفن، دیتا و …) نمیخواهند هزینه‌ها را پوشش دهند. بلکه به جای افزایش درآمد از طریق افزایش قیمت میخواهند با کاهش هزینه‌ها درآمد را افزایش دهند.

  6. ناشناس می گوید

    ای که از کوچه ما میگذری بگذر
    ولی وعده توخالی نده

نظرات بسته شده است.