مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مشکلات مخابرات شهرستان نیشابور و نظر معاون وزیر ارتباطات

آذری جهرمی نیشابور

مخابرات ما – در ادامه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خراسان رضوی عصر امروز نیشابور مقصد آذری جهرمی بود.

در این سفر مهری  معاون وزیر ارتباطات  ضمن مصاحبه ای با خبرگزاری ها نمایی از وضعیت مخابرات در شهرستان نیشابور را ارائه داد که شرح آن را در زیر می خوانید:

مهری معاون وزیر ارتباطات در حاشیه برگزاری جلسه بررسی مشکلات شهرستان نیشابور که بعدازظهر سه شنبه۱۶آبان ماه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت:  در پنج حوزه بررسی داشتیم که یکی ازاین مباحث اینترنت بود، مشکلاتی که در بحث پوشش اینترنت در شهر و روستا داشتیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت، حدود۳۱۸روستا اینترنت پوشش داده شده که برخی از این روستاها دچار مشکل هستند و مقرر شد ظرف ده روز روستاهایی که مشکل  دارند پایش شوند تا مشکلات آنها رفع گردد.

مهری گفت: پوشش تلفن همراه در روستاها، شهرها و جاده ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید نقاط کوری که در ۴۲روستا و جاده های اصلی وجود دارد توسط اپراتورهای مربوطه پوشش داده شود.

وی بیان کرد: حدود۵هزار شماره متقاضی تلفن ثابت در روستاهای نیشابور داریم که تلفن به آنها واگذار نشده است و مقرر گردید بخش های که جزء تعهدات مخابرات است به صورت جدی پی گیری شود و یک اپراتور برای تعیین تلفن های ثابت در حدود۸۰روستا مشخص شود.

معاون وزیر ارتباطات گفت: پست بانک برابر قانون در روستاها باید خدمات مالی و بانکی ارائه دهد، و امیدواریم بتوانیم بزودی شعبه پست بانک را در شهرستان فیروزه مورد بهره برداری قرار دهیم.

 

هدف ما از پرداختن به این مطلب طرح  مشکل بزرگ  منطقه یا بهتر بگوییم خاص این منطقه است  مشکلی از جنس سرقت ، سرقت های مکرر کابل های مسی مخابراتی  در بین روستاهای نیشابور و فیروزه.

از این نظر ، نیشابور و فیروزه پر مسئله ترین شهرهای مخابراتی است چرا که آمار سرقت کابل های مخابراتی در این دو شهر چند برابر همه شهرهای دیگر استان خراسان رضوی است. به طوری که  هر گاه مخابرات در این محل ها  کابل می کشد کمتر از چند ساعت اثری از آنان نیست.

مشکل سرقت کابل ها  مسئله اصلی این دو شهر هم برای مردم و هم برای مخابرات  است. از آنجا که مجوز انتشار آمار این سرقت ها را نداریم از ذکر جزئیات آن خودداری می کنیم اما  امیدوار بودیم با سفر وزیرمحترم ارتباطات و معاونینشان راه حلی فنی ارائه شود چرا که کشیدن کابل در این مناطق مشکلی را حل نمی کند اما در صورت  همکاری وزارت ارتباطات  با تهیه رادیو و فیبر نوری می توان این مشکلات را کمتر کرد.

 

 

1086080cookie-checkمشکلات مخابرات شهرستان نیشابور و نظر معاون وزیر ارتباطات
1 نظر
  1. محمد می گوید

    به نام خدا
    با سلام خدمت همشهریان عزیز
    من واقعا متاسف هستم برای مخابرات و مدیرت مخابرات اقا نمیتونی جمع کن برو جارو بده به یکی دیگه
    نکه توی خیابان نور داخل ساختمان گوشی انتن نداره نمیتونین یک دکل btsبزنین یا توی این دهه از زندگی یک خونه نباید اینترنت خونگی داشته باشه(adsl) واقعا متاسف هستم و من تقریبا سال و بیشتر هست درگیرهستم ولی جوابی نشنیدم

نظرات بسته شده است.