مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رضا پایست:کارفرمایان باید شرایط ایجاد تشکل‌های کارگری را فراهم کنند

مخابرات ما – رئیس شورای عالی تشکلهای کارگری مخابرات ایران در نامه‌ای به مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد که بر اساس قانون کار، کارفرما موظف است شرایط ایجاد تشکلهای کارگری را فراهم کرده و نظر وی در ایجاد آن موثر نیست.

مخابرات ما -( محمد – ایلنا): رضا پایست (رئیس شورای عالی تشکل‌های کارگری مخابرات ایران) در نامه خود به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به استناد نامه شماره ۷۰۴۶۵ مدیرکل محترم تشکلهای کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مفاد نامه اخیر مدیر مخابرات منطقه اصفهان به مدیرکل کار استان اصفهان تصریح کرد: وفق قانون، وحدت یا کثرت کارفرما در تشکیل تشکلهای قانونی کارگری نافذ نیست و ملاک فعالیت تشکلها، کارگاه است.

نماینده عالی جامعه کارگری مخابرات کشور در این نامه نوشته است : بر اساس ماده چهار قانون کار، کارگاه تعریف کاملا واضح و مشخص داشته و کشور ایران کارگاه هیچ شرکت و کارفرمایی نیست و بر اساس قانون کار، کارفرما موظف است شرایط ایجاد تشکلهای کارگری را فراهم کرده و نظر وی در ایجاد آن موثر نیست.

در انتهای نامه رضا پایست (رئیس شورای عالی تشکل‌های کارگری مخابرات ایران)  آمده است: از آنجا که وفق قانون و به استناد نامه مدیرکل محترم تشکلهای کارگری و کارفرمایی وزارت کار، دستور تشکیل تشکل کارگری در سطح مخابرات مناطق داده شده و ادارات کل تعاون استانها مکلف به ارائه گزارش در این زمینه شده‌اند؛ مستدعی است جامعه کارگری مخابرات منطقه اصفهان را با حمایت خود برمبنای قانون یاری فرمائید تا هرچه سریعتر با تشکیل تشکل قانونی امکان استفاده کامل از حقوق قانونی خود را بدست آورند.

گفتنی است در پی درخواست تعدادی از کارکنان مخابرات استان اصفهان برای تشکیل تشکل کارگری، مدیر مخابرات این استان در نامه‌ای به مدیرکل کار استان اصفهان به استناد ادغام شرکت‌های مخابرات استانی از جمله اصفهان در مخابرات ایران، کلیت شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور را یک کارگاه تلقی نموده و با ایجاد تشکل کارگری در مخابرات استان اصفهان مخالفت کرده است.

***

1084190cookie-checkرضا پایست:کارفرمایان باید شرایط ایجاد تشکل‌های کارگری را فراهم کنند
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    باسمه تعالی
    با سلام و ادای احترام .
    لازم است به اطلاع جناب آقای رضا پایست ریاست محترم شورای عالی کارگری مخابرات ایران. رسانده شود که ظاهراً در چهار محال و بختیاری خبری از تشکیل تشکلات کارگری نیست و مخابرات هم الا ماشاء الله در ظلم به کار گران و تضییع حق کارگران چیزی کم نمیگذارد. پس این تشکلات کارگری کجاست که به داد کارگران بیچاره برسد.؟؟

نظرات بسته شده است.