مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تبعیض مزدی در «مخابرات»

مخابرات ما – متاسفانه شرکت مخابرات با تأسیس دو شرکت که خود سهامدار عمده این دو شرکت می‌باشد ( سهامی کارکنان مخابرات و شرکت خدمات اول مخابرات) برخلاف اصول و مواد قانون کار فوق‌الذکر در مورد تبعیض و دستورالعمل ۶۱۴۲۹ وزارت کار که صراحتا هرگونه تبعیض مزدی را برای کار کم‌ارزش و در یک کارگاه ممنوع کرده است موجب تضییع حقوق این نیروها که چرخاننده مخابرات می‌باشند گردیده است.

مخابرات ما ( محمد – خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تهران پرس) – جمعی از نمایندگان طرح سوال از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را تدوین و برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده‌اند.

محور سوال از آذری جهرمی درباره عدم رعایت عدالت در سطوح مزدی برای نیرو‌های  شرکت مخابرات است.

متن طرح سوال از آذری جهرمی وزیر ارتباطات به شرح ذیل است:

همانطور که مستحضرید بر اساس اصول ۱۹، ۳ و ۲۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مردم از هر نژاد و هر طیف در تمامی موارد اقتصادی، حقوقی و اجتماعی از حقوق مساوی برخوردارند و از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در همه موارد مادی و معنوی می‌باشد اما با خصوصی‌سازی مخابرات و عدم نظارت دستگاه‌ها متأسفانه زمینه برای ایجاد این تبعیض‌ها بیشتر شده و بر خلاف مبانی اسلام و عدالت و برخلاف مواد ۱۳، ۳۸ و ۴۹ قانون کار مصوب جمهوری اسلامی ایران دستمزد نیروهای شرکتی برای کار کم ارزش و در یک واحد با اختلاف فاحشی از دستمزد دیگر نیروهای دائم و قراردادی پرداخت می‌گردد. متاسفانه شرکت مخابرات با تأسیس دو شرکت که خود سهامدار عمده این دو شرکت می‌باشد ( سهامی کارکنان مخابرات و شرکت خدمات اول مخابرات) برخلاف اصول و مواد قانون کار فوق‌الذکر در مورد تبعیض و دستورالعمل ۶۱۴۲۹ وزارت کار که صراحتا هرگونه تبعیض مزدی را برای کار کم‌ارزش و در یک کارگاه ممنوع کرده است موجب تضییع حقوق این نیروها که چرخاننده مخابرات می‌باشند گردیده است.

لازم به ذکر است با توجه تبصره یک ماده ۳ دستورالعمل ۶۱۴۲۹ وزارت کار پیمانکار تامین نیروهای انسانی موظف به تطبیق طبقه‌بندی مشاغل خود با طبقه‌بندی مشاغل شرکت کارفرما بوده و نیز طبق ماده ۱۲ قانون کار و ماده ۴ دستورالعمل شماره ۶۱۴۲۹ مورخ ۱۹/۷/۸۳ کافرما شرکت مخابرات مکلف است قرارداد خود را با پیمانکاران به‌نحوی انعقاد نماید که در آن پیمانکار متعهد گردد تمامی مقررات و آیین‌نامه‌‌های صدرالاشاره را که در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۴۹ قانون کار در جهت رعایت عدالت سطوح مزدی صادر گردیده است در مورد کارگران خود اعمال نماید.

***

1080920cookie-checkتبعیض مزدی در «مخابرات»

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    نزدیک انتخاباته از این مطالب زیاد میبینین ومیشنوین

  2. ناشناس می گوید

    آره اون همکار درست میگه ایجاد توقع میشه فقط بهت میخوام بگم همکار عزیز بعنوان یک نصیحت همیشه واسه همه بهترین رو بخواهید و اونقدر بخیل نباشید

  3. ناشناس می گوید

    همراه اول رو نمیگی؟
    چرا همکاران همرا اول نجومی حقوق میگیرن ولی همکاران مخابرات که قدمتی به مراتب بیشتر از اون ها دارن حقوشون یک ۱۰۰ام اونها نیست؛!؟

  4. ناشناس می گوید

    امیدوارم این مدل اعتراض رو هم به بیراهه نبرند تا فقط از اجرای قانون فرار کنند

  5. ناشناس می گوید

    سلام
    مسایل کار به وزیر کار مربوط است و نه وزیر ارتباطات

  6. میدیا می گوید

    واقعا جای تعجب و سوال داره که هدف سردبیر مخابرات ما از این مقایسه و ایجاد توقع در همکارا چیه؟!!!

    بهتر و منصفانه تر بود که این قیاس بین ۲ گروهی انجام میشد که نوع استخدامی و نحوه ورودشون به شرکت همسانه نه ۲ گروه متفاوت از استخدامی های مخابرات!!!! چرا تا الان همچین تیتری برای بیان تبعیض بین همکارای ثابت و سیار انجام نشده!!!!!!

    متاسفانه با حمایتهای اینچنینی و ایجاد توقع فراتر از جایگاه و پوزیشن کاری بود که کارگزاران روستایی برای مخابرات قد علم کردن و سرباز هزینه ایی وحشتناکی رو با کمترین کارایی برای مخابرات ایجاد کردن و بنظر من کسی که کوچکترین نقشی در اون فرآیند داشته واقعا مدیون جونهای بیکار و همین نیروهای شرکتی هست که توان کاری و اثردهی شون خیلیییییییییی بیشتر از کارگزانه و حق اونها بود به بدنه صلی مخابرات وارد بشن.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شماها چرا اینجوری شدین
      باور کنید تا این لحظه خودم اصلا این مطلب رو ندیدم و نخوندم
      نویسنده ها اختیاراتی دارن که انجامش میدن
      چرا اینقدر ….

      1. ناشناس می گوید

        ما چرا اینجوری شدیم؟واقعا چرا ما اینجوری شدیم؟ما بیمار نیستیم سردبیر ما فقط خسته ایم از اینهمه سال کار کردن و تو این چند ماه اخیر فقط فشار فقط توهین…

    2. رضا می گوید

      سلام
      وقتی در زیر یک سقف کارمیکنن ونوع کار یکی هستش و حتی بیشتر کارها توسط نیروهای شرکتی در حال انجام هستش چرا نباید دستمزدشون یکی یا حداقل متناسب باشه .این رو قانون میگه .

  7. زهرا می گوید

    حالا ببینیم نظر وزیر محترم و جوابشون چه خواهد بود ….انشاءالله خدا کمکمون میکنه و وضعمون بهتر میشه

  8. همکار مخابراتی می گوید

    سلام خدمت سردبیر عزیز…
    اول تشکر میکنم از سردبیر محترم برای درج این خبر و پیگیری که برای مشکلات ما نیروهای شرکتی دارند،
    و دوم اینکه انشالله وزیر محترم نیز واقعا تحقیق کنند و مارو ازین حق خوری عظما(مخابرات ایران) نجات دهند……..

    1. ناشناس می گوید

      واقعا فکر میکنید نمیدونستند؟؟؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.