مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاسخی از اصفهان – برای مطلب هفته گذشته

مخابرات ما – هفته گذشته مطلبی داشتیم در مورد اصفهان. یکی از همکاران اصفهانی در این باره دفاعیه ای نوشته است که بنظر می رسد برای حفظ عدالت باید این نوشته هم به صفحه اول سایت بیاید.

برای اینکه پیش داوری خاصی به خواننده القا نکنیم و او را در انتخاب درست آزاد بگذاریم هیچ نمی گوییم.فقط کاش ایشان حداقل محدوده فعالیتش را مشخص می کرد تا … بگذریم.

نویسنده نامه برای ما فرقی نمی کند، حتی اگر خواننده گذری سایت هم باشد وقتی برای نوشته اش این همه زحمت بکشد حتما منتشر می کنیم.

لطفا بخوانید:

سلام آقای سردبیر
حداقل انتظار از سایتی که نام مخابرات را در رشته عنوانش یدک می کشد بررسی تخصصی و حرفه ای بدور از سطحی نگری است
ممکن است در سایت ها و مطبوعات زرد یا کانال های شبکه های اجتماعی جهت افزایش فالور با هوچی گری و بررسی سطحی خبری منتشر شودو طبعا حرجی بر ایشان نیست منتها از سایت های تخصصی انتظار دیگری می رود .
صد البته شفافیت Transparency و پاسخگویی و مسولیت پذیری از جمله مفاهیمی است که برای رشد ونمو و اصلاح مشکلات هر جامعه یا سازمانی حیاتی و الزامی است و مطبوعات آزاد از ابزارهای اساسی تحقق این مهم هستند .
لکن چون تیغ به دست آری مردم نتوان کشت.
آقای سردبیر به عنوان کارشناسی در مخابرات انتظار حقیر و اغلب همکاران بررسی دقیق و تخصصی مشکلات است نه آنکه هنوز مقدمه ای اثبات نشده بدنبال نتیجه گیری های سلیقه ای باشیم.
و اما متن
در پاراگراف اول ارجاع به سایت های بی نام و نشان => نتیجه سوء استفاده بزرگ ( کلی گویی هوچی گری)
پاراگراف دوم اطلاعات کلی بدون ذکر مرجع و کلماتی همچون ” نقدینگی مناسبی – لاوصولی اش هم در حد قابل قبولی-
وضع خوبی ندارد – بنظر من وبا امکانات فعلی جایگاه بدی ندارد.-بد عمل نکرده است- متاسفانه جای کار زیادی دارد.”
تمامی کلمات عامیانه و نتیجه پاراگراف دوم که معلوم است بر بنیان مرصوص نظر شخص نگارنده استوار است یا اقلا گواهی معتبر بر این ادعا ارایه نشده است :

“نگاهی کلی به وضع استانها نشان می دهد اصفهان وضعیت متوسطی دارد.بحرانی نیست اما دردش مثل درد بقیه استانها ی بزرگ است.
هرگز آمارهای عملکردی این استانها در حد این همه هزینه های سنگین نیست.”
پاراگراف سوم:
“آنچه اصفهان را از دیگر استانها متمایز کرده بود جو یک دست مدیرانش بود.هر چه بود بین خودشان بود.”
جمله فوق چه معنایی دارد هنوز نفهمیده ام! منتها در خلال تناقض گویی آشکار نتیجه ای که از این سطحی نگری نگارنده بدست میدهد جدا از صغری کبری چیدن و آسمان را به ریسمان گره زدن دلیل جابجایی معاون تجاری است موضوعی که در هر سازمان موضوعی معمول است که طبعا مدیران بالا دستی دلایل خود را دارند. ( البته نگارنده به سیاق معمول خود را دانای کل میپندارد.
“چیزی که من میدانم و او نمی داند دلیل حذف اوست! “و البته همچنان مخاطب از این دانش نگارنده بهر ه ای نمی برد)

و در سطرهای بعدی سیاق نگارنده همانند مطبوعات زرد ادامه می یابد تا

“در اصفهان خیلی چیزها بسیار بد است برخی چیزها بد و برخی متوسط است.همین! درست مثل همه جای مخابرات ایران.

حداقل به عنوان شخصی که در حوزه فنی و در قالب تیم پشتیبانی فنی تجهیزات core شبکه در دو سال اخیر حدود نیمی از استان های کشور ماموریت تخصصی داشته ام عرض میکنم جمله فوق نادرست است آری مشکل در مخابرات بسیار است و در اصفهان نیز ، منتها وضعیت استان اصفهان به مراتب از بسیاری استانهای کشور بهتر است. و یکپارچه کردن همه استانها نتیجه ای ناشیانه است که تنها از اغراض نشات می یابد.

اما موضوع sipphone:
“سیپ فون شماره ای است که بر بستر اینترنت واگذار می شود”
جمله فوق به صورت ” sipphone شماره ای است که بر بستر شبکه IP واگذار می شود.” صحیح می باشد.
حداقل در اصفهان ( همانند رویه دیگر service provider ها ) در دنیاقبل از واگذاری در رویه های واگذاری سرویس فوق تاکید شده بود که سرویس به هیچ عنوان در بستر اینترنت و حتی اینترانت کشوری دایر نگردد.و شبکه های اختصاصی داخلی بدین منظور طراحی و تعریف و در انواع روشهای واگذاری همانند ftth,wifi,… مورد استفاده قرار گرفت.
آنچه در واقعیت رخ داد این بود که مشترکین برخلاف الزامات (عدم استفاده ازسرویس به عنوان ترانک رابط ippbx یا سانترال و عدم استفاده در بستر اینترنت ) اکانت را روی تجهیزاتی که نقش ippbx داشته و بعضا از طریق علاوه بر شبکه اختصاصی به اینترنت هم متصل بوده اند تعریف
و به عنوان ترانک از آن استفاده میکرده است طبق بررسی تجهیزات هک شده سمت مشترک software ها یا مبدل با firmware open source بوده است.
طبعا وقتی مشتری از تجهیزات opensource استفاده میکند و همزمان به اینترنت هم متصل است احتمال هک تجهیزات به مراتب بیشتر میشود . شایان ذکر است موضوع هک ippbx های داخلی مشترکین موضوع جدیدی نیست و حتی در مواردی که مشترک خط معمولی pstn داشته و با استفاده از مبدل انرا به ippbx داخلی خود همانند elastix متصل میکرده است اتفاق افتاده بوده است.
اما در خصوص تماس همزمان در پروتکل sip سرویس hold وجود دارد و جزو لاینفک سرویس است همانند تماسهای موبایل
طبعا هکر جهت افزایش تعداد تماس ها پس از برقراری نسبت به hold کردن تماس و برقراری تماس دیگر اقدام میکرده است و بیش از ۵ تماس همزمان نبوده است و البته بیش از یک جریان مکالمه وجود ندارد منتها با توجه به هدف هکر مبنی بر تولید cdr برای وی کفایت میکرده است.
قبل از شروع واگذاری در مستند الزامات واگذاری سرویس پیشنهاد شده بود که با توجه به احتمال سهل انگاری مشتری لازم است صفر دوم اکانت های sip در هنگام دایری مسدود باشد مگر به درخواست مشتری باز شود. که البته این موضوع چون در مغایرت با رویه های معمول ارایه سرویس pots بود نیازمند دریافت مجوز از سازمان تنظیم بود .
مرکز ngn اصفهان ( با بیش از ۴۰۰ هزار مشترک )از ابتدای راه اندازی (سال ۱۳۹۴)تمامی cdr های تماس های کلیه مشترکین را بلافاصله پس از پایان تماس به واحد بیلینگ فناوری ارسال می نماید و کلیه عملیات امور مشترکین (از جمله محدود سازی تماس بین الملل) به صورت مکانیزه انجام میشود. منتها این سوء استفاده در مدت زمان تغییر پلتفرم بیلینگ شرکت مخابرات ایران رخ داد که گویا نه در حوزه مخابرات و نه حتی مرکز بین الملل (زیرساخت) اعتبار سنجی انجام نمیشده است.

آری مشکلات بسیار است منتها استان اصفهان نه تنها در چهارچوب منطقه با امکانات موجود به مراتب بهتر از استانهای دیگر عمل کرده است که بخصوص در حوزه فنی توسعه و نگهداری و رفع خرابی استانهای دیگر معین و حامی مخابرات ایران بوده است که البته این مهم بدون تلاش و کوشش کارشناسان و مدیران دلسوز و زحمت کش این استان میسر نمی گردیده است .

و اما دوست عزیز جناب آقای سردبیر
در شرایطی که کشور با تحریم های فزاینده روبروست و شرایط اقتصادی ناگوار گریبانگیر دولت سازمانها و مردم من جمله کارمندان مخابرات و مشتریان مخابرات شده است . در شرایطی که مشکلات کمبود نقدینگی و عدم امکان تهیه تجهیزات شبکه ارایه سرویس را سخت گردانیده است آیا بهتر نیست کشمکش های سیاسی یا جدل های تعویض مدیران را وانهاده مشکلات موجود را دقیق تر واکاوی کرده و به جای اصرار یا انکار یک مدیر بر تغییر رویه ها و راهکارها جهت اصلاح روش های کاری و ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از منابع انسانی یا سخت افزاری اصرار ورزیم تا همگان از منافع آن بهره مند گردیم؟

 

شما نیز حق دارید نظرتان را بنویسیدو ما منتشر  کنیم.

 

 

1080350cookie-checkپاسخی از اصفهان – برای مطلب هفته گذشته
33 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    هر کی تو این زمونه خلاف میکنه بعد ننه من غریبم بازی در میاره که من درست انجام دادم بقیه نمیفهمن. بابا این سرویس چه گلی به سر مخابرات اصفهان زد جز نکبت و چندین میلیارد ضرر. خواهشن دیگه از این دفاع نکنین. یه اشتباهی شده سعی کنین دیگه تکرار نشه

  2. ناشناس می گوید

    پس چرا خبر خودسوزی کارمند مخابرات اصفهان را سانسور کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برای اینکه خبرش مستند نبود.درست نبود.نویسنده اشتباه نوشته بود.

  3. ناشناس می گوید

    این اتفاق در زمان مدیریت آقای صدری رخ داده است به جای مخابرات اصفهان ایشان و وزیر ارتباطات بایستی پاسخ بدهند که چرا زیر ساخت‌های مناسب را در استان‌ها پیاده نکرده اند و سپس استان را برای دایری سرویس مذکور در منگنه قرار بدهند

  4. ناشناس می گوید

    نویسنده محترم نظ تان را به روایت زیر جلب میکنم:
    پیامبر صلی الله علیه وسلم، اهل تعصب را چنان‌که به خاطر زشتی و قبح درون‌شان شایسته‌ی آنند، اینگونه ترسیم کرده است و فرموده است:

    «مَنْ نَصَرَ قَوْمَهُ عَلَى غَیْرِ الْحَقِّ، فَهُوَ کَالْبَعِیرِ الَّذِی رُدِّیَ، فَهُوَ یُنْزَعُ بِذَنَبِهِ».[۱]

    «هرکس که بر ناحق به یاری و دفاع از قوم و قبیله‌ی خود برخیزد، همانند شتری است که سقوط کرده و بر زمین افتاده است و دمش را تکان می‌دهد (تا بلند شود بدون آنکه بتواند از جایش برخیزد و نجات یابد)»

  5. امامی می گوید

    اوضاع خراب امروز نتیجه تصمیم اشتباه دو سال پیش است که با سیاسی کاری یک نفر را بعنوان مدیر منصوب کردند. افرادی مثل رئیس ستاد انتخاباتی با حمایت و لابی خود آنرا پرورش دادند. آنها با سیاست فرصت دادن برای اصلاح اصفهان روز به روز تخلفات بیشتری در اصفهان انجام دادند. حمایت‌های مخابرات ایران و چشم پوشیدن از تخلفات بزرگ در این استان هم ماحصل سفارشات به وزیر و سپس نمایندگان او در مخابرات ایران است. سهامدار غالب هم که پول را دوست دارد کاری به مخابرات و وزیر و مدیر و تخلف ندارد. کلا فساد با همین ارتباطات شکل می گیرد وگرنه …. نه مدیر میشد نه حتی یک ماه دوام می اورد

  6. ناشناس می گوید

    تمام این مشکلات زیر سر آقای صدری و هیئت مدیره مخابرات ایران است که روزی به آن پاسخگو خو اهند بود.

  7. ناشناس می گوید

    یک هفته میرید کربلا یکماه مکه دوباره تکرار برای اینکه تطهیر شوید اما آلوده تر بر می گردید. حق الناس و حقوق مردم با مسافرت‌های زیارتی و سیاحتی حل نمی شود. به فکر کار کردن برای مملکت باشید.

  8. افشاری می گوید

    یکی از دوستان می گفتند آقای معاون شبکه و مدیر منطقه به شدت از آقای ک پیگیر بودن که این پیام را ارسال کند. اما محتوای همین متن هم نشان می دهد که استاندارد های مربوطه و همچنین نظر سازمان تنظیم گرفته نشده است. دوستان فنی زحمت خود را کشیده اند منتهی مدیریت غلط موضوع را به بیراهه برده است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      مهم نیست یک پیام از طرف کی باشه.مهم اینه که یک نظره.
      مظر من! نظر شما! نظر مدیر منطقه! یا معاونش. بالاخره اونا هم باید نظر بدن.ولی کاشه مستقیم به خودم میگفتن راهنمایی میکردم

  9. مرادپور می گوید

    در استان اصفهان مسائل و معضلات زیاد شده اگر به سال گذشته هم توجه نمایید این مسائل وجود داشت فقط به بیرون درز نکرده بود. متاسفانه بازرس های مخابرات ایران ضعیف عمل کرده بودند که سال گذشته کار حل نشده است. و الان نمایندگان و…. پیگیر شده اند

  10. جون شما می گوید

    باسلام
    ارائه سرویس اعلای یا همان بیست فون معروف در اصفهان ربطی به کارشناسان ندارد بلکه بیشتر بحث مدیریتی و ارائه بدون مجوز آن می باشد. مدیران مخابرات نباید این کار را انجام می دادند. اگر مخابرات ایران مبلغ را به حساب آنها بگذارد مطمئن باشید بار دیگر تکرار نخواهد شد. مشابه این سرویس توسط شرکت‌های شاتل و سایر رقبا هم ارائه شده آیا این اتفاق افتاده است.خیر چون آنها سیستم اعتبارسنجی دارند و الزامات آنرا دیده اند. مخابرات اصفهان هم خواسته به اصطلاح خودمان پوز زنی کند … نشده …

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جون شما چی میشد همین جمله آخر رو نمیاوردین؟

  11. ناشناس می گوید

    آیا کسی مرکز ngn را زیر سوال برده است؟ یا عملکرد مدیرانی که به توصیه های کارشناسی گوش نداده اند و باعث این زیان بزرگ مالی و امنیتی شده اند آیا کسی می‌تواند تایید کند که در این تماس‌ها، تماس‌های مشکوک خلاف امنیت کشور رخ نداده است که امکان ردیابی آن نیست؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این موضوعات متولی داره

  12. کمالی می گوید

    ضمن تشکر فراوان از این زحمات بفرمایید این دوازده میلیارد تومن حک شده حاصل از نبوغ و خلاقیت مدیریت قرار است از جیب چه کسی پرداخت شود چون در حساب‌های مالی سال ۹۷ منظور نشده است.
    بنده خدا مدیر احتمالی بعدی در اصفهان از حالا بزای سال ۹۸ مبلغ دوازده میلیارد توان باید کنار بگذارد

  13. کارشناس فنی می گوید

    با این نظر مهندسی پس چرا خراب کاری کردین ؟
    چرا بر اساس استاندارد تعیین شده از طرف مخابرات ایران هر روز چک نکردین ترافیک را ؟
    خواب بودین و یا زده بودین به خواب ؟
    این یک رفتار خراب کارانه بوده یا بی مسئولیتی ؟
    آب راه هم اگر مدتی در جایی راکد نگه داشتی مرداب می شود
    چندین سال است که مدیریت ها در این حوزه انگار ارث شان است !
    نه کشایی از پس اینها با آن همه ادعا برآمد نه این دوره که اختیار هر حوزه ای را به دوش خودشان انداخته و فقط رفیق بازی می کند .
    جای بسیار تأسف دارد برای مخابرات ایران که نتوانسته و یا نمی خواهد واکنشی نشان دهد
    البته که نمی تواند
    مطمئن هستیم نمی تواند
    آقای صدری در حد عوض کردن یک کارشناس بیچاره و خیلی دیگر از خود جسارت به خرج دهد در حد یک رییس اداره دستور برکناری بدهد و در بوق بدمد و …

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بهتر نیست در همون حیطه کارشناس فنی نظر بدی برارد من!
      بنظرم یه ذره خیلی زیاد از انصاف گذشتین.
      این همه مدیر منطقه عوض کرده معاون عوض کرده معاون خودشو عوض کرده …

  14. ناشناس می گوید

    این همه صغرا کبرا برای اینکه از اشتباه چه کسی دفاع کنند؟ پیوست امنیتی سرویس کو؟

    1. همکار می گوید

      نکنه انتظار داری پیوست را اینجا واست رو میکردند؟ در ضمن پیوست ربطی به هک مشتری ندارد.!

  15. ناشناس می گوید

    یعنی از قبل پیش بینی شده اما پیش فرض بسته نشده است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عالی بود

  16. ناشناس می گوید

    این نامه را هم ببینید

  17. ناشناس می گوید

    متاسفانه مملکت خوبی نداریم تا بیایی یک حرفی بزنی فوری یک نشر اکاذیب وتشویش اذهان عمومی به پایت میبندندو
    روزگار شما وخانواده ات را سیاه میکنند اگر ترس از این که انرا تجربه کرده ام نبود پته ی این مدیران را روی اب می ریختم و از جمله همین اقای کارشناس دفاعیه بنویس ولی چه کنیم باید بسوزیم وبسازیم ونتوانیم دم براوریم فقط در یک جمله بگویم که هیچ یک از این اقایان بر اساس لیاقت وشایستگی وتخصص ودانش این پست ها را تصاحب نکرده اند همه سفارشی هستند واین میشود نتیجه اش

  18. همکار اصفهانی می گوید

    جناب سر دبیر سلام از قدیم مثالی معرف در اصفهان هست مبنی بر اینکه یزد دوره ولی گز (یکی از توابع اصفهان) نزدیکه .بیایید یک نظر سنجی بی طرفانه از مدیریت اصفهان بکنید اونوقت واقعیت معلوم میشه.
    در ثانی مطالب دفاعیه معلوم است که یکی از مدیران تازه منصوب شده به سمت معاونت نوشته شده یا یکی از معاون های فنی قدیمی.
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
    یا حق.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اینکه نظرات رو جمع کنیم یه بحثی است امااینکه یک مدیر تازه وارد نظر داده باشه هیچ اشکالی نداره
      بالاخره هر نفزی باید نظر بده

  19. همکار می گوید

    سلام
    در واقع باور نداشتم نظر حقیر را منتشر کنید .
    از رفتار حرفه ای شماسپاسگذارم امیدوارم همگان با ارایه نظرات کارشناسی و خیرخواهانه در راه رفع مشکلات و اعتلای عملکرد سازمان مشارکت نمایند.
    از شما بابت فراهم آوردن بستری در راستای افزایش شفافیت تشکر میکنم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اتفاقا ما یک عذرخواهی به شما بدهکاریم بابت تاخیر در انتشار نظرات شما
      من چند روزی گرفتار بودم.بعدش یکی از اعضای خانواده بیمار شد و…
      وگرنه بلافاصله می بریم روی سایت
      واقعا برای ما فرقی نمی کند نظر چه باشد
      فقط احساس کنم برایش زحمت کشیده و نظر کارشناسی داده حتی اگر ضد من باشد منتشر میکنم.
      وقتی منتقدم باید تحمل انتقاد داشته باشم
      از اعتماد شما تشکر میکنم

  20. عباس می گوید

    سلام و عرض ادب
    این دفاعیه عجیب و غریب از عملکرد معاونت شبکه استان اصفهان یادآور جمله برای کوبیدن حقیقت خوب به آن حمله نکن بد از آن دفاع کن
    بابا آقای مهندس قسمت نبود شما مدیر منطقه بشی معاون باقی ماندی چرا اینقدر آسمان ریسمان می بافی
    اصلا تو خوب مخابرات ما و سر دبیر و همه مهندسها و …..بد خوبه
    چطور می تونی جواب ضرر و زیان که به استان بدی با هک کردن sip بر بستر ip خوبه
    چطور می تونی جبران کنی
    خیلی نیاز به نوشتن نیست آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است

نظرات بسته شده است.