مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرا با وجود حضور سهامدار ۴۹ درصدی, شسکام به حدنصاب نرسید!

مخابرات ما- چرا با وجود حضور سهامدار ۴۹ درصدی, شسکام به حدنصاب نرسید! واقعا یک درصد دیگر نیامدند؟

 

مخابرات ما- جالب بود! مخابرات ایران دارنده ۴۹ درصد از شهام شرکت شسکام در جلسه مجمع حاضر بود با این همه حاضران به ۵۰ درصد + یک سهم نرسیدند تا مجمع بطور رسمی آغاز شود.

سوال این است: چرا حتی یک درصد از سهامداران دیگر – کارکنان- در جلسه حاضر نبوده اند؟ واقعا نمی شد از این داستان جلوگیری کرد؟

 

نمایندگان کنونی کارکنان کجا بودند؟ 

نماینده ای نبوده که به جلسه برود یا نرود! بر اساس آخرین دستورالعمل شرکت مخابرات ایران, دوران نمایندگی سه ساله برای نمایندگان فعلی استانها در شسکام پایان یافته و دوره مسئولیت اینان خاتکه پیدا کرده است.

مخابرات ایران ۵۰ درصد کار را انجام داد اما ۵۰ درصد دیگرش را نه!

عزل نمایندگان فعلی از نظر قانونی ممکناست اشکالی نداشته باشد اما برگزار نکردن انتخابات سراسری برای تعیین نمایندگان جدید باید به هر طریق ممکن انجام می شد.

حالا مخابرات است با ۴۹ درصد سهام! سهامداران دیگر حتی به یک درصد هم نرسیده اند.لذا مخابرات ایران هر کسی را بعنوان عضو هیئت مدیره معرفی کند رای می آورد.

 

اما اساسنامه فعلی شسکام چه می شود؟

بنا بر اساس نامه موجود ۴۹ درصد از سهام شسکام در اختیار مخابرات ایران است و ۵۱ درصد در اختیار کارکنان.بهمین دلیل باید سه نفر از اعضای هیئت مدیره توسط مخابرات ایران معرفی شود و سه عضو دیگر از سوی نمایندگان کارکنان نصب می گردند.

حالا با توجه به عدم حضور نمایندگان کارکنان تکلیف چیست؟

تغییر اساسنامه باعث می شود شسکام نیز مانند شرکت خدمات اول در اختیار مخابرات ایران قرار گیرد و بطور کامل بر اساس سیاست های مخابرات بچرخد.

یعنی مخابرات اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل را تعیین می کند.یعنی سیاست گراری کلی شسکام با اوست.

 

آیا این شرایط به نفع مخابرات است؟ آیا به نفع کارکنان است؟

شرکت شسکام لحظه به لحظه از سیاست های اولیه اش دور تر می شود.استفاده از بازنشستگان و خانواده های کارکنان در قراردادهای شسکام اولین و شاید تنها مورد دلخواه کارکنان و سهامداران بود اما ضرورت حاکم بر ساختار نیروی انسانی مخابرات ئ حضور نیروهای شرکتی در درون سیستم قطعا این اجازه را به شسکام نداد.منطقی هم نیست با وجود هزازان نیروی حاضر دوباره کسی وارد شود.

حالا باید دید چه چیزی در انتظار شسکام خواهد بود.شاید از این تشتت نجات یابد و به سامان برسد.شاید هم شسکام به سرنوشت شرکتهای اقماری دیگر گرفتار شود.

فقط آینده پاسخ سوال ما را خواهد داد.

 

 

1079180cookie-checkچرا با وجود حضور سهامدار ۴۹ درصدی, شسکام به حدنصاب نرسید!

نظرات بسته شده است.