مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرا من وارد داستان اصفهان شدم! بخشی از ماجرای اصفهان(۱)

ماجرای اصفهان

مخابرات ما- هدف از این نوشته باز کردن چشم هاست. چشم هایی که نباید طبق عادت ببیند.هوشمندانه و ….!

 

مخابرات ما- بطور کلی زمانی اصفهان برای من مهم شد که در سایت های خبری اصفهانی بر روی این موضوع تمرکز کرده بودند که در اصفهان همه چیز حول یک سوء استفاده بزرگ می چرخد!

در نگاه اول برای منی که سالهاست در جریان خبرهای خوب و بد مخابرات هستم پذیرش اینکه در این اوضاع سوء استفاده های کلان مالی  رخ داده باشد  برای من دور از ذهن بود.

آن روز من از همه خواستم قدری تامل کنند و پای   غریبه ها را به مخابرات باز نکنند. تا امروز هم اگر مخابرات نتوانسته خودش را جمع و جور کند و از تنگناها عبور کند به همین ورود و خروج ها برمیگردد.

 

چرخی در میان اطلاعات اصفهان زدم.

آن ایام تحقیقی کردم و مطالب من آماده انتشار بود تا اینکه با خیر شدم که -فردای آن روز- مخابرات ایران بازرسینی را برای بررسی موضوعات به اصفهان اعزام می کند.به احترام مخابرات ایران چند روزی صبر کردم.هر چند که مخابرات ایران آثار بازرسی ها را منتشر نکرد اما می شد محتوای آن را فهمید.

اجازه بدهید به وضع کلی این استان در جداول ارزیابی نگاهی بیندازیم تا بفهمیم واقعا وضعیت خرا ب است یا خیر.

از نظر مالی وضع اصفهان خوب است.نقدینگی مناسبی جذب کرده و لاوصولی اش هم در حد قابل قبولی است.مسائل مالی جزو موضوعات محرمانه است و نمی توانم منتشر کنم.

در  فروش تلفن ثابت جزو استانهای اول است.در دیتای تجاری وضع  خوبی ندارد در فروش adsl  در میانه های جدول است البته بنظر من وبا امکانات فعلی جایگاه بدی ندارد.

در حالیکه اصفهان در vdsl  انتهای جدول را در اختیار دارد اما در ftth بد عمل نکرده است.در بخش هایی که مربوط است به پاسخگویی به مشتریان, اصفهان متاسفانه جای کار زیادی دارد

نگاهی کلی به وضع استانها نشان می دهد اصفهان وضعیت متوسطی دارد.بحرانی نیست اما دردش مثل درد بقیه استانها ی بزرگ است. هرگز آمارهای عملکردی این استانها در حد این همه هزینه های سنگین نیست.

 

مشکل اصفهان از دید بیرونی چیست؟

آنچه اصفهان را از دیگر استانها متمایز کرده بود جو یک دست مدیرانش بود.هر چه بود بین خودشان بود.بیرون چیزی گفته نمی شد اما در طول دو سال  گذشته وقایعی رخ داده است که چندان خوشایند نیست.

دسته هایی از مدیران  به حذف دیگران پرداخته اند.

گفته می شود دخالت یکی از اعضای هیئت مدیره و خبرهای کمتر دقیقی که به مهندس صدری  و دیگران می دهند باعث شده است یک دستی مدیران بهم بریزد. مثلا  حذف معاونت تجاری در اصفهان یکی از همین نمونه هاست.

یک روز به او می گویند نباش!  و … دیگر نبود!

گفته می شود کارش خوب است.اعتماد بنفس زیادی دارد و شاید همین سابقه طولانی و اندوخته دانشگاهی باعث شده بین او و مدیران فاصله دیگر فاصله بیفتد.

چیزی که من میدانم و او نمی داند دلیل حذف اوست! او گمان می کند مدیر فعلی منطقه عامل حذف مستقیم اوست لذا انتقاداتش را  شامل  مدیریت فعلی کرده است.

 

اتحاد مدیران به خورد.

اتحاد مدیران به هم خورد و هر کسی از قدرت خودش استفاده کرد تا پای رسانه های بیرونی را به مخابرات بکشد.در این میان راست ها و ناراست ها در هم آمیخت تا به همه چیز در اصفهان آسیب بزند.

 

آیا  حرف های رسانه ها درست بود؟

واقعیت این است که حتی رسانه ها حرف مخالفان را بدرستی نفهمیده بودند.این را از تیترهای نادرستشان می توان فهمید.آنچه در رسانه ها منتشر شد  مستنداتی در پی نداشت اما بازرسان حرف دیگری می زنند.

 

پس آیا همه چیز در اصفهان خوب است؟

نه! در اصفهان خیلی چیزها بسیار بد است برخی چیزها بد و برخی متوسط است.همین! درست مثل همه جای مخابرات ایران.

این مشکلات فقط از ضعف مدیریت ناشی نمی شود چرا که در کل مخابرات, شما به همین مشکلات برمیخورید. بخشی بخاطر سیاست های کشوری است  برخی بخاطر کارهای مخابرات ایران و بیشترش هم برای مدیریت های فامیلی داخلی است.

اما دو نکته هست که مشام هر بازرسی را تحریک می کند.

 

مشکلات واقعی در اصفهان چیست؟

بازرسان تهرانی دو مشکل عمده را پیدا کرده اند که ما از آن با خبر شده ایم.مابقی اگر چیزی بوده ما خبر نداریم.

  • الف- سیپ فون و داستان دو صفر
  • ب- بهینه سازی ساختمان قدیمی

 

مشکل اول, سیپ فون!

ذکر این مشکل از این نظر برای ما مهم است که می تواند جلوی مشکلات جدیدی را برای استانهای یگر بگیرد.

گفته می شود چند تلفن ثابت با استفاده از امکان سیپ فون دایر شده است که از بیرون هک شده و برای هر خط سیپ فون هزینه ای میلیاردی روی دست مخابرات گذاشته است.

حداقل در چند شماره ای که ما خبر داریم برای هر یک هزینه ای سه چهار میلیارد تومانی صادر شده است.پولهایی که هرگز وصول نخواهد شد و جمعا حدود ۲۰-۳۰ میلیارد تومان جزو لاوصولی های استان خواهد آمد. امری که درآمدهای کل سال را خراب خواهد کرد.

 

هک شدن سیپ فون؟

سیپ فون شماره ای است که بر بستر اینترنت واگذار می شود یعنی اگر اینترنت قطع شود تلفن کار نخواهد کرد.مشکلی که در این تلفن های اینترنتی وجود دارد این است که اگر دو صفر آن باز باشد بسادگی هک می شود و هکر می تواند تماس های خارج از کشور خود را روی این خط بیاورد.

کاش فقط همین بود! به ما گفته شده است که هکر می تواند ۵۰-۶۰ مکالمه هم زمان را روی خط سیپ فون بیاورد.این اتفاقی است که در اصفهان افتاده است.

یعنی در هر لحظه ۵۰ تماس بین الملل روی خط سیپ فونی توسط سایت های اپراتوری گذاشته شده است.اینها پولش را از مشتری خودشان گرفته اند ولی به خط سیپ فونی یک ریال هم نداده ضمن اینکه او را حداقل  سه چهار میلیارد تومان به مخابرات بدهکار   کرده است.

این موضوع وقتی آشکار شده است که صورتحساب صادر کرده اند!

از من نپرسید حد اعتبار تلفن ها چرا قبل از میلیاردی شدن بدهی مشترک به داد مخابرات نرسیده است چرا که پاسخی برایش ندارم.

 

مشکل دوم- بهینه سازی ساختمانی قدیمی بدون مجوز کافی

گفته می شود ساختمانی قدیمی در تملک مخابرات اصفهان بوده است که برایش مجوز به سازی گرفته اند.قرار بوده تا حد ۶۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه کنند.

اینجا چند مشکل بروز کرده است:

  • ۱- تقریبا ۱۰ برابر مجوز هزینه شده است.
  • ۲- بدون برگزار ی مناقصه و صرفا بصورت فاکتوری این ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
  • ۳- گفته شده برای سهولت در کار و سرعت بیشتر جنس ها از آشناها خریداری  شده است -ذهنتان منفی نشود.این روزها کسی جنس به مخابرات نمی فروشد مگر اشناها, آن هم به چند برابر قیمت اصلی آن.
  • ۴-گفته می شود لوکس خری شده است.یعنی برای اتاق ها کابینت های گران قیمت با طراحی های آنچنانی گذاشته اند (این مورد فقط شنیده است.تا نبینم نمی توانم تاییدش کنم.)

 

از مدیر موثری می پرسم به نظر شما پای سوء استفاده هم در میان هست؟

می گوید قرار بوده ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شود ولی ۵ میلیارد هزینه شده آن هم بصورت فاکتوری. ….. به هر حال ذهن ها بسیار مشوش است.

 

دوستی می گوید : به حیدری زاده گفتم در اصفهان مدیریت نکن.

یکی ار دوستان قدیمی مدیر فعلی منطقه همه چیز را از نگاه خاص اصفهانی ها تفسیر می کند .او می گوید همان ابتدا به حیدری زاده توصیه کردم به استان دیگری برود و در اصفهان, شهر خودش مدیریت نکند اما او گوش نکرد.

منظور این دوست مشترک این است که اصفهانی نباید در اصفهان مدیر منطقه شود وگرنه نمی شود کار کند!

 

نتیجه!

دخالت مدیران تهرانی دو دسته گی در میان اصفهانی ها ایجاد کرده لذا باعث شده مشکلاتش بسیار بزرگتر شود.

عزل  مدیران جناح مقایل پای رسانه ها را به مخابرات باز کرد.

عزل مدیران   مشکلات اصفهان را بخوبی باز کرد.این مشکلات وجود داشته.

 

این شرایط قابل دوام نیست.

ابن وضعیت قابل دوام نیست.باید جایی یا کسی بین آنان قضاوت کند و در نهایت با تصمیمی اساسی اصفهان را از شرایط جاری نجات دهد.

وضع امروز اصفهان اگر چه در مقایسه با استانهای دیگر معتدل است اما باید برای روشن شدن ماجرا قضاوت شود

 

از برخی افراد موثر در  مخابرات ایران  می خواهم اصفهان را به حال خود رها کنند بگذارند این استان  بدون داوری آنها مدیریت شود. چه بسا حرفهای آنان امروز اصفهان را رقم زده است.

****************

این بحث قطعا با نوشته های شما ادامه خواهد بافت.من فقط آن را شروع کرده ام.روی دیدگاههای خودم هم اصراری ندارم.من از دور می بینم کسانی را که از نزدیک کار می کنند.

 

 

 

 

1078890cookie-checkچرا من وارد داستان اصفهان شدم! بخشی از ماجرای اصفهان(۱)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
149 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    آقای سردبیر عزیز مخابرات ما
    موارد زیادی اینجا مطرح شده است که می تواند آقای جهرمی و نمایندگان ایشان در مخابرات ایران را تحت سوال قرار دهد. بهتر نیست یک پرینت از آن را تحویل نمایندگان مجلس و سازمان‌های دیگر تحویل بدهید.

    1. ناشناس می گوید

      باسلام و احترام قابل توجه سردبیر محترم پیشنهاد خوبی است مطالب را پرینت کنید اگر وقت داشتید قبل از آن دسته بندی کنید و یک نسخه به مدیر عامل محترم مخابرات ایران و یک نسخه به وزیر محترم بدهید البته به نظر من متن ها تغییر نکنند چونکه اثر جملاتی که همکاران با احساس خودشان می گویند بیشتر است

  2. سهراب سپهری می گوید

    قضیه دوبار آتش سوزی مرکز ۴۰ هزاز شماره قندی بیش از پنج میلیارد تومان خسارت به مخابرات وارد کرد
    در اصفهان به جای کار کردن بایستی شعر بخوانید
    اهل کاشانم روزگارم بدنیست
    البته اهل شهرضا هم هستم
    بازهم روزگارم بد نیست

    1. شهرضایی می گوید

      سلام علیکم
      جناب سهراب سپهری -از طرح این مسئله تشکر میشود . واقعا در موضوع آتش سوزی مرکز شهید قندی کاشان چه کسی مقصر بود.اصلا چرا آتش گرفت .در این مواقع نقش حراست و بازرسی چیست ؟ آیا در چند هفته ای که تلفنها قطع بود حق آبونمان از مشترکین گرفته شد یا خیر ؟خسارات وارده از بیمه گرفته شد یا خیر ؟ حق الناس و حق مشترکین که صاحبان سهام مخابرات هستند در این خسارات دیده شد یا خیر ؟
      جواب همه اینها با پاداش و تشویقی به مدیران که مقصر اصلی این حادثه بودند داده شد ؟

      1. کاشانی می گوید

        در این مخابرات

        حق الناس کیلویی چند؟؟؟؟

  3. حق بین می گوید

    باسلام و ارادت
    متاسفانه یکی از مدیران با تجربه و زحمت کش با بیش از دو دهه مدیریت میگفت بنده در طول دوران کاری خود ،مدیری به این ضعیفی ندیدم .
    ایشان گلایه داشتند که چرا در محیطی مثل اصفهان که دارای این همه افراد متخصص و توانمند هست میباید ضعیف ترین فرد برای راهبری این جمع انتخاب شود و باعث سلب انگیزه کارکنان و افت خروجی گردد.

  4. ناشناس می گوید

    ‌پس از اتمام کار ساختمان شماره ۲ تزئینات ساختمان شماره یک را شروع کردن که کلی هم اونجا هزینه شده. بهتره یه سری به مدارک مالی این ساختمون هم زده بشه

  5. کارشناس می گوید

    جناب آقای سردبیر محترم-وضعیت دیتای تجاری مخابرات اصفهان تا انتهای سال گذشته هم در درآمد و هم در دایری در بین سه استان برتر بوده است. متاسفانه امسال به دلیل افزایش قیمت‌ها و نداشتن هیچ راهبردی از طرف معاونت تجاری مخابرات ایران در تیرماه تعداد زیاد تخلیه داشته ایم که دایری منفی شده است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دیتای تجاری رو قبوله
      یک سری اشکالات از مخابرات ایران این آیتم رو خراب کرده.
      راست میگین و قبوله

      1. ناشناس می گوید

        این موضوع را بهتر است معاون تجاری مخابرات ایران پاسخ بدهد

  6. مرادپور می گوید

    آقای حیدری بعنوان طرف مقابل مخابرات، بدون مناقصه و با پنج میلیون تومان ضمانتنامه میزان پنج میلیارد تومان کار کرده اند. نسبتی داشته اند با یکی از مدیران.
    اصلا این کار با اداره ساختمان است چرا منابع انسانی متولی بوده است. ….

  7. ناشناس می گوید

    آقای سردبیر اینها به فکر اصفهان نیستند به فکر پستهای خودشون هستند. نشستند طومار نوشتند که فنی خیلی واردن. استان را به باد دادن. کلی هزینه تحمیل کردن حالا ذگدارن دفاع میکنن که جاشون از دست ندن.

  8. ناشناس می گوید

    اکثریت نارضایتیها دراستان اصفهان مربوط به مدیران وروسای بالای سی سال می باشد که اگر جناب مهندس حیدری زاده بررسی کنند متوجه می شوند که مشکل از کجاست لذا بعضا روسایی هستند که سالیان سال در پست مدیریتی خدمت می کنند اما نتیجه منفیاست ای کاش اقدامی صورت می گرفت

  9. ناشناس می گوید

    سلام
    حال و اوضاع ما شرکتی ها در مخابرات کاشان(منطقه اصفهان) خراب است. خواهش کمک….!!!
    چرا اصفهان طرح رتبه بندی مشاغل رو اجرا نمیکنه وحق ما رو میخوره؟؟
    چرا مخابرات کاشان به نورچشمیا اضافه کاری و پاداش میدن ولی بقیه با این همه مشغله کاری هیچی؟؟؟
    و خیلی مشکلات دیگر …

  10. شاعرکاشانی می گوید

    سلام
    اگر میخواهید عملکرد مدیران مخابرات استان اصفهان را ببینید حتما از مخابرات کاشان بازدید کنید واقعا …. که !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مدیران را گفتند مدیریت از که آموختی گفت از نامدیران به مخابرات کاشان سر زدم هرچه در آنجادیدم پرهیز کردم

  11. ناراحت می گوید

    سلام علیکم
    در مخابرات کاشان پرسنل از ترس برخوردهای مدیریت بصورت مخفیانه در مقاطع بالاتر تحصیلی در دانشگاهها شرکت میکردند ولی جالب است که الان خود مدیر در کارشناسی ارشد مدیریت در دانشگاه نراق کاشان مشغول تحصیل می باشد

  12. ناشناس می گوید

    مگر آقای صدری نگفتن طول مدیریت چهار سال باشه معون شبکه اصفهان که بیش از سی سال سابقه داره چهارده ساله که این جا هست. مدیر منابع انسانی هم شش ساله این جاست اون هم سابقه اش بیش از سی ساله. عشق به خدمت کردن ما را کشت. چقدر دلسوز هستن اصلا نمی‌خوان برن

  13. ناشناس می گوید

    آقا اصفهان رفیق بازی را به اوج خودش رسوندن تمام پستهای مدیریتی وریاستی در اختیار دوستان و رفیقان و هم دانشگاهی ها ش بدون در نظرگرفتن صلاحیت شغلی و تحصیلی وبعضا آن ها را حتی تا دو رده مسوولیتی ارتقا میده یعنی کارشناس میشه رییس اداره . فاجعه اینجاست که بعضی سمت های کارشناس مسوولی هم باید به سفارش دوستان و رفقای ایشان باشد خواهشمند است به وضعیت ارتقا شغلی در این استان رسیدگی شود

    1. دانشکده مخابراتی ها می گوید

      چرا ناراحتی ؟
      همینه که هست !
      رفیق بازی هم یک نوع مدیریته دیگه
      ما اینیم
      هر وقت نوبت شما هم شد هر کاری دلتان خواست انجام بدین
      رفیق بیار رفیق ببر بالا ببر پایین بیار
      ما یه مشت هم دانشگاهی هستیم از ترابیان معاون وزیر گرفته تا کارشناس باید هوای هم دیگر را داشته باشیم
      چه توقعاتی دارن بعضیها
      فعلا که پشتمون گرمه و حالا حالاها هستیم

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        کی ناراحته؟
        اینا می ترسن گرمی تون کنه این فصل تابستون!
        رفقا اینقده چفت هم چفت هم نشینن خب! نبستون میگیره! یه ذره فضا بدین

  14. گودرزی می گوید

    در دو ساله اخیر مرکز پرظرفیت قندی کاشان دو بار به دلیل مشکل سیستمها دچار آتش سوزی شد که علاوه بر قطعی تلفنها سایر سرویس‌های اینترنت همراه و… نیز قطع کردید. دراین دوبار مبلغ حدود دو میلیارد تومان نیز هزینه شد. تصمیمات اشتباه مدیران سبب تکرار مجدد این آتش سوزی و تحمیل هزینه مجدد به شرکت شد. در حالی که حداقل پس از اتفاق مرتبه اول کارشناسان طرح جایگزینی اکسس و تعویض سیستم را داده بودند اماتصمیمات اشتباه دیگری گرفته شد که منجر به آتش‌سوزی دوم شد. که در سایت مخابرات ما نیز خبر منتشر شد. بازرسی مخابرات اصفهان به دستور مخابرات ایران وارد کار شد و پرونده تشکیل شد. و در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد. جالب اینکه مدیران مربوطه در اصفهان تشویقی نیز گرفتند!!!!!

    1. ناشناس می گوید

      با سلام و تشکر از آقای گودرزی
      در مخابرات کاشان سوییچ ۴۰k دو با به فاصله دو ماه آتش گرفت و سوییچ را از رده خارج کردند
      هرگز بازرسی و حراست بررسی نکردند. و هنوز علت را نمیدانند .
      اگر بررسی میکردند مدیر مخابرات کاشان و معاون نگهداری اصفهان نه تنها از کار برکنار میشدند بلکه میبایستی خسارات مادی که به مخابرات و مشترکین وارد شد را پرداخت میکردند.
      اصلا مخابرات اصفهان وارد مشکلات نمیشود چون ۸۰ درصد از وقایع از سوء مدیریت است

  15. ناشناس می گوید

    یکی از دوستان سال گذشته پس از اتفاقات اصفهان به حیدرزاده گفته بود که خودش زودتر مدیریت را ترک کند تا وجهه اش خراب نشود. متاسفانه ایشان فقط به افراد خاصی گوش می دهند که خودشان مشکل دارند.

    1. ناشناس می گوید

      خواهش به این آقای مدیر بگین به این راننده اش رحم کنه. شده تاکسی خانواده.

  16. کاردان کاشانی می گوید

    سلام و خسته نباشید به همکاران در مخابرات ما
    در مخابرات کاشان نامه ای از طرف رانندگان به شرکت خدمات اول ارسال شده است و در نامه درخواست شده است که حقوق رانندگان در مخابرات کاشان مانند سایر رانندگان در سطح استان باشد
    نامه بدست مدیر کاشان رسیده است و مخابرات چند روز است چستجو می کند که چه کسی این نامه را تهیه کرده است تا درخواست کننده را شناسایی و توبیخ و یا از کار برکنار کند
    بهتر است مشکل حل شود

    1. ساسان می گوید

      معاون …..

      (سردبیر- قابل انتشار نیست عزیزم)

  17. کاشآنی می گوید

    با سلام و تشکر از سردبیر جهت طرح مشکلات استان اصفهان در مخابرات ما
    اگر ساخت و ساز بدون مجوز و اعتبار خلاف است در مخابرات کاشان ( زبر مجموعه استان اصفهان ) ساختمان فنی مسکن مهر بدون مجوز قانونی و چند میلیارد تومان هزینه (مبلغ دقیق نمیدانم) ساخته شده است در صورتی که سالهاست ساخت مراکز فنی مخصوصا در شهرکها ممنوع است.سوال اینست که چرا اصفهان چنین مجوزی به کاشان داده است ؟ اگر مجوز نداده است !!!! چطور کاشان چند سال این ساختمان را بدون اطلاع اصفهان ساخته است ؟ ردیف اعتباری آن و هزینه های آن از کجا پرداخت شده است ؟
    و از همه مهمتر بعد از اینهمه هزینه چرا ؟ سالهاست بلااستفاده است ؟
    لطفا مطالب استان اصفهان را دسته بندی کنید و برای جناب صدری بفرستید
    کارشناسان میگویند این ساختمان اصلا فابل استفاده نیست

    1. زائری می گوید

      تصمیمات نادرست بلای جان اصفهان و شهرستانها شده است. مطمئن باشید اگر مدیریت قاطع وجود داشت هیچ کدام از این مسائل فنی و مالی اتفاق نمی افتاد

  18. ناشناس می گوید

    سلام علیکم
    یک گزارش سنگین وجود دارد که متاسفانه حجم زیادی از تجهیزات و وسایل مورد نیاز پیمانکاران شبکه از محل مخابرات تخصیص یافته است. در حالیکه تامین آنها به عهده و هزینه پیمانکاران بوده است. این حجم در آن زمان حدود پنج میلیارد تومان گزارش شده است. باز هم نهادهای نظارتی اگر بموقع عمل می کردند به این نتایج برخورد نمی شد

  19. محمدی می گوید

    خیلی جالب است که روی دو تا موضوع اصلی مطرح شده مسائل مالی ساختمان و پول هک شدن هیچ نظر یا پاسخی از طرف مدیریت اصفهان داده نمی شود و نظرات ایشون راجع به حواشی و انتصابات و… است

  20. کارشناس فروش ایمترنت می گوید

    آقای هیبتیان که معاون اصفهان شده اند یکی از بهترین کارشناسهای فنی مخابرات بوده اند اما در لباس مدیریت عملکرد بر عکسی داشته اند. ریزش مشتریان اینترنت اصفهان همیشه زیرنیم درصد بوده اما در همین یک ماهه به حدود یک درصد رسیده و مشتریان فعال adsl هم در این یک ماه حضور ایشون به شدت کاهش پیدا کرده است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ریزش یک ماهه که ملاک نیست
      با بقیه استانها هم مقایسه کنید
      همه ریزش داشتن بشدت
      یک درصد آمار بدی نیست باور کنید
      حرف حساب بزنید قبول میکنم ولی این نبود!

      1. ناشناس می گوید

        ظاهرا ریزش بصورت هفتگی اندازه گیری می‌شود و اگر در هفته افزایش یابد قطعا در ماه بیشتر خواهد شد

      2. کارشناس می گوید

        شاخص مخابرات ایران زیر نیم درصد است. البته با توجه به ششصد هزار adsl اصفهان نیم درصد تعداد زیادی از مشترکین می شود

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          کدومش؟

نظرات بسته شده است.