مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ایجاد ۶۸ هزار شغل با طرح “نو آفرین”

مخابرات ما- مالکی

در همین ارتباط محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی از آغاز طرح اشتغال زایی ۶۸ هزار شغل خبر داده و گفت «طرح نوآفرین با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا از امروز رسماً آغاز به کار خواهد کرد و امیدواریم با بهره‌گیری از این سامانه‌ها، شرایط برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات تسهیل شود.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در «طرح نوآفرین» تسهیلاتی چون معافیت مالیات و بیمه‌ای برای استارتاپ ها وجود دارد و با احداث پارک اقتصاد دیجیتال، استارتاپ هایی که درآمد سالانه آنها به ۵۰۰ میلیون تومان برسد می‌توانند با استفاده از امکانات این پارک‌ها درآمد خود را به پنج میلیارد تومان برسانند و به مرحله بلوغ رسیده و روی پای خود بایستند.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اگر از طریق این طرح حدود ۱۰۰ هزار استارت‌آپ فعال داشته باشیم در پایان برنامه ششم توسعه، رسیدن به ۵ یونیکورن امکان‌پذیر است.

به گفته جهرمی، «ایران هوشمند» ایرانی است بهره‌مند از نیروی انسانی خلاق که چالش‌ها را فرصت بروز نوآوری می‌داند؛ ایران هوشمند یعنی کشوری که در آن توسعه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از کسب و کارهای نوپا به یک روال تبدیل شده باشد؛ ایران هوشمند یعنی حکمرانی هوشمند، یعنی مبارزه با فساد و ایجاد سازوکارهای شفاف در خدمات اداری و در دسترس بودن انواع خدمات عمومی در گوشی همراه هر ایرانی؛ ایران هوشمند یعنی ایران متصل به جهان اما مقاوم‌سازی شده در برابر سلطه فناورانه؛ ایران هوشمند آینده روشن را برای نسل امروز و فردای خود به ارمغان می‌آورد، آینده‌ای که همین نسل خوشفکر جوان ایرانی خواهد ساخت.

به گفته وزیر ارتباطات، هدف از «ایران هوشمند» ایجاد ثروت از طریق اقتصاد دیجیتال است و استارت‌آپ‌ها به‌عنوان فوتون‌های روشن‌کننده اقتصاد دیجیتال نقشی مهم در این زمینه خواهند داشت. برنامه «ایران هوشمند» با رویکرد ارتقای جایگاه اقتصاد دیجیتال، موجب تسهیل اتصال بخش خصوصی کشور به اقتصاد جهانی و رونق همکاری‌های منطقه‌ای می شود.

گفتنی است آئین‌نامه طرح «نوآفرین» با مشارکت چند دستگاه از جمله وزارت ارتباطات و به منظور توسعه کارآفرینی و حمایت از ایده‌های خلاق و شرکتهای استارت‌آپی اردیبهشت ماه به تصویب دولت رسیده است تا تسهیلاتی چون معافیت مالیاتی و بیمه‌ای را برای کسب و کارهای نوپا رقم بزند. این طرح با شعار «ایران هوشمند؛ آینده روشن» قرار است بعداز ظهر امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور در کتابخانه ملی افتتاح شود.

1077150cookie-checkایجاد ۶۸ هزار شغل با طرح “نو آفرین”
1 نظر
  1. شستا می گوید

    حرکت‌های عوامفریبانه وزیر هم که تمامی ندارد. خود فیروزآبادی وزیر شده بود شاید آدم منطقی تری بود

نظرات بسته شده است.