مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- آقای مدیر عامل, اقای رئیس بازنشسته ۹۷ سلام می کند.

مخابرات ما- سردبیر- دوستان سلام.بعد از سلام امروز در حال خروج از آسانسور بودم یکی از دوستانم مرا دید بلافاصله گفت: “به داد این بازنشسته ها برسید! صدایشان درآمده! اینها که دیگر چیزی نمی گیرند که تاخیر داشته باشد!… صدایشان را به مدیر عامل برسان!”

.****

بقول معروف رستم است و یک دست اسلحه!

سردبیر است و سرتیتر سردبیری اش!

به محض اینکه به اولین کامپیوتر و صفحه کلید رسیدم شروع کردم به درآوردن اسلحه ام! سردبیر سلام میکند! … تا یک خبر حساب با مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بزنم!

.

پیش از آن باید بگویم اگر روزی مهندس صدری پیام های متعدد و ایمیل گاههای عمومیش را منتشر کند قطعا بیشترین پیام های خوانده اش از سردبیر مخابرات ماست و پس از سال نو, اکثرش در مورد بازنشسته ها!

.

ضمن آن از مشکلات مالی مخابرات ایران همه با خبرید, لذا سعی میکنم خلاصه و مختصر و منصفانه حرف بزنم!

.***********

آقای مهندس صدری عزیز!

مدیر عامل محترم شرکت مخابرات ایران!

قطعا اینکه ما روی حرف های شما حساب می کنیم به دلیل توانائی های شماست! وگرنه ما سال هاست روی حرف مدیران دو ریال هم حساب باز نکرده ایم! یعنی بدون تعارف هر چه گفته اند به حساب شعار گذاشته ایم و با تریلی از رویش گذشته ایم!

اما وقتی شما می گویید حداکثر تا پایان خرداد پاداش بازنشستگی را می دهیم, هزاران نفر ثبت نام می کنند.اندکی تردید دارند ولی می آیند!

چرا؟

چون صادق بوده اید. چون  آن ۵۰ میلیون تومان اولیه را بموقع داده ایدپس چنین حساب کرده اند که می توان روی حرف صدری حساب کرد!

.

مشاهده کردید که انصافا بازنشسته ها با اینکه در طی بهار یک ریال نگرفتند, اما صدایشان در نیامد! هیچ نگفتند!

ته دلشان نگران بودند اما هنوز اطمینان داشتند که شما حتما تا خرداد کاری می کنید.

فقط آنها نبودند که فکر می کردند حساب و کتاب شما درست است, من هم چنین فکر می کردم.راستش حالا که در میانه تیر هستیم هنوز هم باورم نمی شود که شما نتوانسته اید پاداش این بازنشستگان گرامی را بدهید تا با خاطره ای خوش مخابرات را ترک کنند!

.

البته همه می دانیم.

روزگار سختی است! بانک ها پولی در بساط ندارند , دولت هم سرخ کرده صورتش را, شرکتها و کارخانجات در مرز خطر قرار دارند,

اما برادر من!

ما که داشتیم زندگی خودمان را می کردیم. – ما منظورم بازنشستگان است- شما آمدید طرحی آوردید و ما باورتان کردیم!

.حالا هم هنوز دیر نشده.درست است که روزانه تعدادی پاداش خود را می گیرنداما معاونت مالی شما سنگ زیر زبانش گذاشته تا حرف نزند, تا آماری ندهد, اسامی را منتشر نکند, اطلاعاتی ندهد …. خب اشکالی ندارد ولی اینها باعث می شود ضریب باور ما کاهش پیدا کند!

با این حال هنوز هم دیر نشده است.

در کشور ما یک ماه دیرکرد, قابل قبول است. اگر تا پایان این ماه پاداش تشویقی بازنشستگان سال ۱۳۹۷  پرداخت گردد.

.

حرف آخر اینکه, کار سختی است! بسیار دشوار! اما ما از مردان بزرگ انتظار کارهای بزرگ داریم.انتظار عمل به وعده داریم! اصلا دلمان نمی خواهد طوری شود که باز حرف کسی را باور نکنیم!

منتظریم.انشا الله بزودی خبر خوبی از شما برسد …..

.

سردبیر- تیر ماه ۱۳۹۸

 

1076930cookie-checkسردبیر سلام می کند- آقای مدیر عامل, اقای رئیس بازنشسته ۹۷ سلام می کند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
28 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    باسلام

    این مطلب را که می نویسم مربوط به کامنت خاص یا نوشته خاصی نیست برای همین خودتون هر جا صلاح دانستید جاش بدین
    همیشه تو طول این سی سال با خودم فکر میکردم زمانی که بازنشسته بشم با چه شرایط و.اوضاعی بازنشسته میشم چه حالی خواهم داشت ولی زمانش که رسید دو خاطره برای من به یادگاری گذاشت یه خاطره بد یه خاطره خوب
    وقتی که برای بازنشستگی بهم خبر دادن که باید به طبقه ششم برک برای گرفتن حکم و تخریب نامم. اشتباه ننوشتم درست نوشتم تخریب نامه
    یاد زمان دبستانم افتادم که هر دانش آموزی را که می خواستند برسونن پرونده اش را می دادند زیر بغلش. در آن لحظه منم یاد آن موقع افتادم که یه خانمی که تو طول زمان کاریم ندیده بود مش تخریب نام مو بهم اهدا کرد پیش خودم فکر کردم یعنی مخابرات به این عظمت نمی تونست این تخریب نامه ها رو به ادارات هر پرسنل ارجاع بده تا در یک محیط صمیمی تر این کار انجام بشه نه تو راه رو طبقه ششم برای همین همونجا آن تخریب نامه رو پاره کردم و انداختم تو سطل اشغالی. این بدترین خاطره من بود از شرکت مخابرات آما وقتی از طبقه ششم خارج شدم خیالم راحت بود که تو طول این سی سال کم کاری نکردم چاپلوسی نکردم. زیر آب زنی نکردم. تملق گویی نکردم برای همین با خیالی آسوده از ساختمان شاهد خارج شدم بر عکس خیلی ها که همچنان به دروغگویی خود در مخابرات ادامه میدهند.

    بازنشسته ۹۷

  2. ناشناس می گوید

    باز نشسته از مخابرات گیلان.امیدوارم آقایانی که در صدر شرکت مخابرات حضور دارنداز اعتمادو حسن اخلاق بازنشستگان سال ۹۷ که تا الان تقر بیا ۴ماه گذشته نهایت سوء استفاده از زحمات سی ساله همکاران چشم انتظار را برده باشند. یارب فرجی نیست از مخلوق. در یاب مارا

  3. امیدوار می گوید

    سردبیرخوش الحان سلام افرادی که ابتدای سال۹۸ به شرایط بازنشستگی رسیدن به مدیر عامل برسون ، وبگین شرایط تشویقی رو برای افرادی که درسال ۹۸ به بازنشستگی میرسن هم تعمیم بدن .ما تورو دعا میکنیم.

  4. بارنشسته جدید می گوید

    ممنون ما خودمون بلدیم سلام به مدیر عامل برسونیم . این کار فقط وقت خریدن برای مدیر عامل است و دل بازنشسته ها را خو ش میکنید که فکر کنند کسی داره براشون کاری میکنه.

  5. نام آشنا می گوید

    من حرف برای گفتن زیاد دارم ولی گوشی برای شنیدن نیست…من دلیل رد نشدنی برای ناگفته هایم زیاد دارم ولی منطقی برای پذیرش نیست…
    من که سی سال خدمت کرده ام آیا مدیرعامل سی دقیقه حاضر است حرفهای من که برای شرکت، پرسنل و مردم نتیجه بخش است را گوش دهد؟ یعنی بازای هر سال خدمت من تنها و تنها یک دقیقه… آنهم نه برای خودم…
    بنابراین من خیلی چیزها برای گفتن دارم…اما حتی زمان و وقتی برای من از سوی بزرگان نیست..تأخیر در پرداخت پاداش که یکی از هزاران مورد مخابرات است…

    پادشاهی در زمستان به نگهبان گفت :
    سردت نیست؟
    نگهبان گفت : عادت دارم….
    پادشاه گفت :
    میگویم برایت لباس گرم بیاورند…..
    و فراموش کرد!!!!!!!!
    صبح جنازه نگهبان را دیدند…..
    روی دیوار نوشته بود
    به سرما عادت داشتم…..
    اما…..
    وعده ی لباس گرمت…
    مرا از پای درآورد……

  6. ناشناس می گوید

    یعنی واقعا اینجور وعده و وعید به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ادم دروغ حساب نمیشه؟ میگن واسه یه دونش تو ان دنیا ……… بعد برای دروغ به ۳۰۰۰ ادم باید چیکارشون کرد؟

  7. گرفتار بد قولی می گوید

    سلام جناب سردبیر . بنده از بازنشستگان ۹۷ هستم . سوالم اینه ، آیا واقعاً خودتون در مورد صداقت مدیران و تلاش برای وفای به عهدشان اطمینان دارید ؟ واقعاً منظورتان از کلمه بزودی چیست . ما کی به حقوق ضایع شده خودمان میرسیم . کی ….

  8. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز چرا مسولین مخابرات وقتی پول نداشتند به ما وعده پرداخت تا اخر خرداد را دادند واقعا از این انتظار روزانه و بلاتکلیفی به علت برنامه ریزی که روی قول اقایان کرده بودیم خسته شده ایم حالا هم هیچ پاسخ قطعی نمی دهند

  9. ناشناس می گوید

    ای پاداش عزیزکه جانم به فدای تو
    قربان جرینگ برینگ وصفای تو
    من منتظر و مشتاق دیدار تو
    گر تا اخر ماه نیایی به حسابم
    هم چی حسابی رسم به حساب تو
    بی صبرانه منتظریم، چکها در صف برگشت
    بازنشسته دل شکسته.

  10. کردستان می گوید

    باسلام به سردبیر گرامی و همکاران رنج کشیده
    به اطلاع میرسانم بنده دیروز مابقی پول بازنشستگی را بحسابم واریز کردند
    باتشکر از سردبیر و کلیه همکاران سایت مخابرات ما که صدای ما را بگوش بالاییها میرسانند
    بازنشسته ۹۷ هستم از سنندج

  11. hamid می گوید

    سردبیر محترم از متن زیبایت لذت بردم حرف دل ما رو زدی. من پارسال که خودمو بازنشسته کردم یک ریال رو حرف این آقایون حساب باز نکردم چون سی سال با این جماعت مدیران زندگی کردم. سابقه آقای صدری رو هم میدونستم. این آقایون الان خوشحالن که بار مالی حقوق رو از ۴۰۰۰ بازنشسته از رو دوش سازمان برداشتن و به یک سازمان دیگر بازنشستگی منتقل کردن و این رو افتخار برای خودشون میدونن. این افتخاری که برای خودت و سازمانت کسب کردی آه و نفرین ۴۰۰۰ بارنشسته پشتشه. مطمئنن قدرت خوردن حق ما رو ندارن ولی با تاخیر روز به روز نفرت ما رو افزایش میدن و بالاخره این فنر نفرت یک روز قابل کنترل نیست.

  12. همکار می گوید

    با سلام ووقت بخیر
    آقای سردبیربه آقای مدیرعامل پیشنهادبدهیداگرتوانایی پرداخت ندارندتمام همکاران بازنشته درصورت تمایل خودشان به کارخودبازگردانده شوندودرکل ازفکر بازنشستگی بیرون بیاییندوهمه چی به حالت اول خودبازگردانده شود.
    باتشکر

  13. بیرام زاده می گوید

    مرسی متن خوبی بود خدا کنه جواب دهند.

  14. عدالتخواه می گوید

    بازم از شما ممنون سر دبیر عزیز و محبوب بروی چشم بشما اعتماد کامل دارم

  15. همکار می گوید

    با سلام و عرض ادب
    متاسفانه ما با توجه به وعده هایی که به ما مبنی بر اینکه بعد از پنجاه میلیون تومان مابقی پول نیز به دستمان میرسد بازنشست شدیم اما حالا پس از گذشت چند ماه هنوز خبری نیست به ضرس قاطع همه ی ما روی آن پول حساب باز کرده بودیم حالا تکلیف ما چه میشود اگر پول را نمیدهند لااقل ما دوباره سر کار برگردیم

  16. ناشناس می گوید

    باسلام با تشکر و سپاس اسردبیر عزیز امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشی مجدی بازنشسته ۹۷

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من با شمایم. یعنی طرف شمام

  17. ناشناس می گوید

    شاید شما فکر می کنید این اقایان با هندوانه زیر بغلشان خام می شوند

    کار پاکان را قیاس از خود مگیر

    گر چه باشد در نوشتن شیر شیر

    ان یکی شیری است اندر بادیه

    وان دگر شیری است اندر یادیه

    ان یکی شیری است که ادم میخورد

    وان دگر شیری است که ادم می خورد

    این هایی گه من دیدم …

    نه به امید یه روز پاک بلکه به امید یه مدیر پاک

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نگو … خیلی سخت تند رفتی.

      1. ناشناس می گوید

        اقای سردبیر به نظر شما نوشته های من زشته که سانسورشون میکنی یا اعمال مدیران کفه کدوم سنگین تره یعنی حتی اجازه خالی کردن دلمون هم نداریم

  18. ناشناس می گوید

    سلام: دردهه ۷۰ هم عده ای رابه زور باز خرید کردند وافراد مشوق را امتیاز وپاداش دادند، وهمکاران بازخرید شده یا دق کردند یا هم بیچاره شدند.الان هم با وعده باغ سبز ما را از کار بیکار کردند و حق وحقوقات سی ساله ما را نمی دهند .بزرگان ما می گفتند کسی باید در راس کار باشد که موقع دادن دست ودلش نلرزد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یادمه
      هنوز هم عصبانیم

  19. بازنشسته تنها می گوید

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت سردبیر محترم و مدیر عامل محترم
    من نه از مدیرعامل توقع دارم نه از شما سردبیر که مدافع حق بازنشستگان باشید چون جزو وظایفتان نیست .
    ولی این شورای عالی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران کجا هست و جایگاهش کجاست ؟ آیا نباید مدافع حقوق ما بازنشستگان باشد ؟ دریغ از یک اطلاعیه ، من از جناب آقای مهندس صدری ممکن است بگذرم ولی از هیچکدام از این آقایان شورای عالی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران نمیگذرم .

  20. عدالتخواه می گوید

    ممنون از شما سر دبیر مسئول و تنها نماینده واقعی و مردمی کارکنان مخابرات ایران از قول ما به آقای مهندس صدری بفرمائید ما سنوات مون پرنشده الان که نمیتوانند پاداش بدهند اشکالی نداره با نفوذی که ایشون دارند با صندوق بازنشستگی کشوری هماهنگ کنند دو باره بر گردیم سر کارمون اینطور هم صندوق بازنشستگی خوشحال میشه هم جناب آقای صدری که از زیر بار تعهد حارج میشوند ونفس عمیق وراحتی میکشند هم ما کارکنان بر میگردیم سر کارمون آقای سر دبیر لطفا” ۱ نظر خواهی بذارید تا تکلیف مشخص بشه با سپاس فراوان از شما سر دبیر مهربان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اوه!
      عدالتخواه عزیزم
      دوست نازنینم
      تازه به زور از دست ماها میخوان راحت بشن
      برگردین؟ اوه!
      دو برابر خرج میکنن که یه وقتی برنگردین همه مونو عرض م یکنم ها!
      مطمئن باشید بسرعت پول فراهم میشه میدن بهتون
      باور کنید

      1. ناشناس می گوید

        پس چی شد؟ مدیرعامل عزیز مخابرات ماها ؟

نظرات بسته شده است.