مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاسخ صوتی مهندس صدری در قزوین (۳) – یکی از نیروهای شرکتی از مشکلاتش می گوید.

مخابرات ما- در تنظیم خبر هر چقدر هم دقت کنیم و در نگارش آن وسواس به خرج بدهیم حس گوینده را نمی توانیم منتقل کنیم.به همین جهت تصمیم گرفتیم پاسخ صوتی مهندس صدری را در بخش های مختلف برای شما منتشر کنیم.متاسفانه کیفیت صدا چندان خوب نیست امیدوارم صبورانه گوش کنید.

 

در این قسمت سومین سوال جلسه پرسش و پاسخ قرار دارد که یکی از نیروهای شرکتی از سرنوشت کاری و آینده اش از مدیر عامل مخابرات سوال می کند.

مهندس صدری گفت:

 

 

1075920cookie-checkپاسخ صوتی مهندس صدری در قزوین (۳) – یکی از نیروهای شرکتی از مشکلاتش می گوید.
5 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    یاشهریور

  2. صابر می گوید

    میفرمایند کارشناس حرفه ای.شما که به میران استان اطمینان ندارید و حتی لیستشون رو برای طبقه بندی قبول ندارید،چطور میخواید کارشناس حرفه ای رو از غیر حرفه ای تشخیص بدید؟احتمالا با امتیازاتی مثل سابقه و مدرک که اینهم میشه همون روال قدیم
    ممکنه یه نفر کم سابقه کاربردش از یک پرسابقه بیشتر باشه و یا خیلی موارد دیگه
    چطور میخواید تشخیص بدید این ها رو
    ما نفر داریم با دیپلم اومده و ۷ ساله اداره رو میپیچونه و به لطف دانشکاه آزاد و پیام نور الان ارشد گرفته.میدونید چطور؟چون هیچوقت کاربردی نداشته واسه اداره ، بودن و نبودنش مهم نبوده اما امثال بنده با لیسانس اومدیم و هنوز لیسانسیم چرا که یک ساعت نبودنمون تو اداره رو همه متوجه میشدن چون کار دستمون بود و مسؤلیت داشتیم

  3. محسن می گوید

    با سلام
    جناب صدری این برون سپاری که شما صحبت می کنید پاک کردن صورت مسئله است اگه شما می تونستید جلوی پیمانکاری فعلی رومی گرفتید که این اتفاق ها نیوفته!
    شما اگه می تونستید وعده قبلی خودتون در رابطه با حذف پیمانکارهای محلی رو محقق می کردید!!
    شما که سهلید تو کل ایران نتونستن نظام پیمانکاری رو دزست و حسابی راه بندازن و همش تضییع حقوق و تبعیضه پس لطفا به هیچ وجه به این بحث برونسپاری فکر هم نکنید!! البته برای خود مخابرات مطمئنا مطلوب چون با پول کمتر، واگذاری امکانات کمتر، می تونه منافعش رو در راستای تامین منافع مالکینش پیش ببره!
    جناب صدری بیایم خودمون گول نزنیم نه تنها شما بلکه شرکت متبوعتون چه شما باشید چه نباشید پیگیر قضیه برونسپای هستید چون دیگه عملا دغدغه نیروی انسانی نخواهید داشت در اون زمان نه پول رفاهیات خواهید داد نه سایر مزایا را پس پیمانکاری و برونسپاری به نفع شماست نه پیمانکارها ! پس وعده بیخود ندید
    مطمئن باشید اگه چنین اتفاقی (برونسپاری رخ بده) به کسیکه بیشتر کار کنه در حد ۳۰ یا ۴۰ نه ۵۰ یا ۶۰ ساعت با همین پایه حقوق های افتضاح وزات کار میدید و با افتخارم میگید ما افزایش حقوق داشتیم ولی فکر می کنید مثلا چقدره آیا کفاف این گرونی ها رو میده!
    جناب صدری بیاید خودمون رو گول نزنیم و کمی هم برای ما پیمانکارها شعور قائل بشید!
    اگه این موضوع به نفع نیروها هست چرا اینکار رو برای همین کارگزارها نکردید و آیا اگر اینکار رو می کردید قبول می کردن مسلما خیر!
    می دونید قضیه برونسپاری حکایت تکراری خود مخابرات در چند سال گذشته است زمانیکه شرکت به بخش خصوصی واگذار شد همه مدیرها وعده بهتر شدن وضع رو می دادن ولی آیا الان وضع همین کارکنان رسمی و قراردادیتون نسبت به سایر شرکت های دولتی خوبه؟ آیا این کارکنان راضی هستن؟ ساده است یه نظر سنجی کنیدیا برید فیش های شرکت های دولتی که فعالیت هاشون مشابه شماست مثل زیرساخت، فناوری اطلاعت یا تنظیم مقررات رو با همین به اصطلاح رسمی های خودتون مقایسه کنید می تونید ببینید وضع کارکنان شما چه از نظر دریافتی، چه از نظر وام ها، چه از نظر امکانات و چه از نظر مزایا؛ ببخشید ولی افتضاحه !!! چه برسه به پیمانکارهای بدبختتون!!
    پس ببینید شرکتی مثل مخابرات که قبل از خصوصی شدن(و به نوعی برونسپاری شده) مقام دوم رو از نظر پرداختی ها به کارکنان بعد از شرکت نفت داشت چه بلایی به سرش اومده!!!
    جناب صدری چرا بعد از برونسپاری مخابرات باید املاکش فروخته شه اگه به قول شما برونسپاری مزیت داره!!
    جناب صدری چرا بعد از برونسپاری باید کارکنان رسمی شما تازه نمیگیم پیمانکارا برای رفتن به یه جایی مثل باشگاه پیام بدلیل بدهی مخابرات به این باشگاه مشکل داشته باشن؟؟
    جناب صدری چرا بعد برونسپاری مخابرات رفاهیات کارکنان رسمی شما تازه پیمانکارا که هیچ باید اینقدر کم باشه!!
    جناب صدری چرا بعد برونسپاری کارکنان نخبه تازه قراردادی شما باید رفتن به شرکتی مثل NAK (نقش اول کیفیت) رو که پیمانکار همراه اول هست رو به موندن ترجیح بدن؟
    چرا بعد برونسپاری کارشناس های شما باید از کارشناس های شرکت های خرده پای پیمانکاری کمتر بگیرن؟
    پس ببینید برونسپاری برای ما هیچ نفعی نداره و همش برای شما منفعت پس لطفا شعار بهبود وضعیت با برونسپاری رو ندید !!
    فکر دیگه ای باید انجام بدید !! در ضمن کدوم فعالیت برونسپاری امنیت شغلی تو ایران داره که ما دومیش باشیم !!

  4. احمدی شرکتی می گوید

    باز هم دروغ و وعده سر خرمن دادن.پایان شهریور رو هم میبینیم .این مدیران هم جز دروغ تحویل دادن کاری بلد نیستند .عمر مدیریت ایشون هم بزودی تموم میشه شک نکنید

  5. رفیق ناشناس می گوید

    گرمترین سلام از گرمترین نقطه ایران خدمت همه همکاران مخوصا سردبیر و رصدگر مخابرات ما در جواب پاسخ آقای صدری همین بس که ۸ سال اقساط رو پرداخت کردید حالا نیروها رو هم بازنشست کردید حقوقشون افتاد گردن تامین اجتماعی حالا پولارو نمیدونیم میخواهید چیکار کنید میدید به اعتماد مبین تا صندلیتون چسبندگیش بیشتر بشه قرار بود در خصوصی سازی مخابرات همه کارگر باشند و نسبت به عملکردشان حقوق بگیرند .مخابرات خرجای اساسی و توسعه هاش زمان دولتی انجام شد حالا عمده فقط هزینه نگهداری داره که اونهم صرفه جویی میشه این خصوصی سازی مخابرات واگذاری گاو نه من شیرده ای بود که بعد از راندمان و تمام شدن شیرش آن را بدست قصاب میسپارید . اصل ۴۴ این نیست که انجام شد و میشه این انحصاری سازی صنایع درآمدزا برای عده ای خاص است . مخابرات دولتی نبود مخابرات ملی و با هزینه ملت و ودایع ملت و حق الناس به بهره برداری رسید ولی یک شبه خصولتی شد . چه معنی دارد شرکت خصوصی دو شرکت دیگر را واسطه قرار دهد تا هر طوری خواست بتواند با نیروهای به اسم شرکتی رفتار کندو از زیر بار مسولیت و پرداخت حق و حقوقشان شانه خالی کند.
    آقای صدری عزیز ای سید اولاد پیغمبر تو را به جدت خودت را مدیون نکن چون خدا از هرچی بگذره از حق الناس نمیگذره برو سرنوشت مدیران مخابرات را از زمان خصوصی سازی تا کنون مرور کن ببین آنهایی که پای برگهای اسناد خصوصی سازی را امضا کردند سرنوشتشان چه شد .بیا همچون سریال مدیر کل مخابرات را از دید من نیروی شرکتی در محرومترین و بدآب و هواترین و دورترین نقطه از مرکز با حداقل امکانات نگاه کن نه به چشم مدیری که با خدم و حشم و خشم نسبت به زیر دستان به چشم برده و کنیز نگاه میکند . حداقل بروید از کشورهای دور و برتان الگو برداری کنید ببینید چه کرده اند که گوی سبقت را ربوده اند .
    حتما فقط نباید برای تیم فوتبال مربی آورد .بیاوردید ۴ مدیر و مشاور توانا را تا استعداد و هوش جوانان بهدر نرود دلم برای متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ میسوزد که با رسیدن سنشان به بازار کار مصادف شده اند با انواع بحرانهای سیاسی و اقتصادی .فراموش نکنید پشتوانه و امید همه ما جوانان و فرزندان این مرز و بوم هستند که با سیاستهای غلط به سمت پرتگاه هدایت میشوند تا تعداد محدودی به منافعشان دست یابند.این چه سیاستی است که حقوق و مزایای یک مدیر یا رییس در پایان سال فقط اسفند ماهش با تمام حق و حقوق سالانه نیروی شرکتی اش برابری و یا بیشتر مواقع چند برابراست . با این حقوق یک خانواده ۴ نفره نان خای هم نمیتواند بخرد
    آیا میدانید سبد غذایی هر خانوار بالای ۶۵۰۰۰۰۰ تومان است . چطور باید این هزینه ها جبران شود یا باید از کنار سیستم جدا شود یا کم کار شود یا طرف بعد از ساعت اداری به شغل دوم و سوم روی بیاورد. این در هر صورت حاصل سیستم زالو پروریست که روز به روز مفتخوران را فربه تر و کارگران را لاغر و نحیف تر میکندتا اینکه یا از اداره مخابرات بیرون بروند یا با ترفندهای ذکر شده ادامه دهد در هر صورت بدانید بنفع مجموعه مخابرات نیست تا این چنین اداره شود. چرا وجود بازنشسته ها را بعنوان نیروی خدمات اول شسکام و راننده های مدیران و کارهای پیمانی ممنوع نمیکنید هر استان حداقل ۵۰ شغل را اشغال کرده اند از درب بیرونشان میکنید از پنجره وارد میشوند من کسانی را سراغ دارم که بازنشست شده اند پسرها و دخترها و دامادهایشان را جذب خدمات اول و شسکام کرده اند و خودشان هم بعنوان نماینده خدمات اول. مسول امور رفاهی (که دقیقا برعکس رفاه را از همکاران میگیرد) در استان راننده مدیر و روسای ادارات و قسمت مشترکین و آبونمان مشغولند که میتوان با یک sort کردن در لیست اسامی و یا استعلام از استانها این بازنشسته ها را واقعا بازنشسته کرد . این دوستان هم از افرادی هستند که نبودشان خیلی نفع دارد از جمله اشتغالزایی و جوانگرایی و راه اندازی کار ارباب رجوع و همکاران .آقای صدری خواهش میکنم ازت دوستان رو بازنشست میکنی پنجره ها رو محکم ببند دیوارهارو حفاظ بذار با این کار خیلیا دعاگویت خواهند بود. در پایان از همه شما مخصوصا رصدگر و سردبیر عذر میخوام که واقعیتهایی را بی پرده و تند بیان کردم انشالله آقای صدری هم این نکات رو مد نظر قرار بده و گوشه چشمی بهش داشته باشه

نظرات بسته شده است.