مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شفاف سازی تمام در قزوین (۵)- بازنشستگان, رفاهیات, استخر,بیمه معلم و ….

پرسش و پاسخ در قزوین

این سری از نوشته ها تا ۱۰ قسمت ادامه دارد.

خبر اختصاصی خبرنگار و دبیر بخش رسانه ها ی مخابرات ما از سفر مدیر عامل به استان قزوین

مخابرات ما (محمد)-  در استان قزوین و د رجلسه پرسش و پاسخی که با حضور انبوه همکاران از همه دسته ها برگزار شد اولین کسی که سخن گفت یکی از بازنشستگان استان قزوین است که در سال ۷۷ از مخابرات دولتی بازنشسته شده است.

او که خود را علافه مند ها و کارشناس قدیمی ماکروویو و به نمایندگی از کانون بازنشستگان معرفی کرد گفت:

 

من در سال ۴۲ استخدام و در سال ۷۷ بازنشسته شده ام.ما جزو آن دسته ای هستیم که نردبان روی دوش کار میکردیم.تا مخابرات به امروز و شرایط فعلی برسد.

ما بازنشستکان قدیمی با یک عدد سکه ای که به ما دادند از مخابرات رفتیم . امروز با نوه و داماد و عروس کلا  حقوق مان دو میلیون و دویست هزار تومان است حتی  با همین افزایش رفاهیات سال گذشته.

ابتدا از شما می خواهیم همترازی در حقوق  را اجرا کنید اگر کار شما نیست به تامین اجتماعی فشار بیاورید تا آن را اجرا کند.

رفاهیات را حداقل به قدر مصوبه قبلی به بازنشستگان بدهید آیا این درست است که هر بار  ۵۰-۶۰ نفر جلوی مخابرات جمع شوند و جو سازی کنند تا توجه شما را جلب کنند؟ ما چنین نکردیم ولی کوچکترین توجهی هم به نیاز ما نشده است.

امکانات رفاهی محلی کلا در اینجا قطع شده مثلا یک استخر داشتیم که حالا به دلیل بالا بودن  هزینه آب آن بسته شده.

مسئله مهم دیگر بیمه تکمیلی است.بیمه قبلی  یعنی بیمه دانا نسبتا بهتر بود اما بیمه معلم اصلا خوب عمل نکرده. برای یک هزینه بیمارستانی می گویند باید قبلا هماهنگی میکردی.چطور می توانستم برای بیماری پسرم  با آنها هماهنگ می کردم؟ ضمن اینکه ده درصد فرانشیز از ما کم کرده اند .چرا باید من فراشنیز بدهم.معتقدم  بیمه معلم خوب عمل نکرده است. فکری برایش بکنید

مهندس صدری در پاسخ گفت:

از آقا یپله قروشها میخواهم ظرف مدت کوتهای این استخر را راه بیندازند اگر امکاناتی هست باید از آن استفاده کرد.برای هزینه هایش هم با من هماهنگ کنند تا بسرعت راه بیفتدو همه از آن استفاده کنند بویژه عزیزان بازنشسته و خانواده آنها.

قرارداد بیمه فرآیندی دارد  که باید طی شود.تعداد ما زیاد است و جمع نبلغ بیمه تکمیلی بیش از ۲۰ میلیارد پول است لذا باید مناقصه بگذاریم.تمام مواردی که در بیمه دانا وجود داشت در قرارداد جدید هم لحاظ شد. در این مناقصه بیمه دانا هم شرکت کرد. اما در مناقصه  فقط یکی از مسائل مهمش مورد  مالی است موارد دیگری هم هست به هر حال  بیمه معلم برنده مناقصه شد.

قبول دارم که بیمه معلم ابتدا خوب عمل نکرد مشکلاتی هم بود به همین دلیل ستادی تشکبل  دادیم که با بیمه معلم هماهنگی میکند. هر روز مشکلات کم و کمتر می شودشما هم اگر مشکلی داشتید  با تلفن خاصی که اعلام کرده ایم تماس بگیرید.

اما بحث خواذو بار …

چند سالی بود که خوار وبار بازنشستکان همان ۱۱۰ تومان بود ما  آن را رساندیم به ۶۱۰ هزار تومان همین عدد ماهی ۲۵ میلیارد تومان هزینه شرکت را بالا برداما .ما طبق توافق سال ۸۹ کمک هزینه خواروبار را برای بازنشستگان پذیرفتیم که از آبان ماه اجرایی کردیم. ما برای سال ۹۷ قبول کرده ایم معوقاتش را هم پرداخت می کنیم. یک ماهش را داده ایم بقیه را هم تا شهریور ماه پرداخت خواهیم کرد.

هیچکدام از ما – نه اعضای هیئت مدیره نه مدیران نه وزیر ارتباطات- به این شرایط برای بازنشستگان راضی نیستیم اما تنها راهش این است که درآمدهای شرکت را بالا ببریم.از ظرفتیهای خالی باید این درآمدها را تامین کنیم تا بتوانیم کمک های بیشتری به بازنشستگان داشته باشیم.

شرایط حتما بهتر می شود کمی صبر کنید.

 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایرانن بار دیگر اکید کرد که معوقه رفاهیات سال ۹۷ را برای بازنشستگان تا شهریور پرداخت خواهد کرد.

ضمن اینکه آینده ای بهتر را به آنان نوید داد.حرفی که تا این لحظه بسیار کمتر از او شنیده میشد.

بعد از این گفتگو یکی از بازنشستگان صحبت کرد.او از مدیر عامل برای افزایش مبلغ رفاهیات از ۱۱۰ تومان به ۶۱۰ هزار تومان بسیار تشکر کرد.

مهندس صدری پاسخ ایشان را داد و آرزو کرد بتواند بیش از این به بازنشستگان خدمت کند.

 

1075090cookie-checkشفاف سازی تمام در قزوین (۵)- بازنشستگان, رفاهیات, استخر,بیمه معلم و ….

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    با سلام
    در شهرستان هیچگونه امکانات رفاهی و ورزشی جهت استفاده همکاران و خانواده آنان وجود ندارد لطفا در صورت اطلاع پاسخ دهید فرزندان همکار رسمی که در شهرهایی مانند اصفهان و تهران هستند چگونه میتوانند از امکانات رفاهی و ورزشی این شهر ها بهره مند گردند.

  2. بازنشسته تنها می گوید

    با سلام و تشکر از بازنشسته عزیز و مدیرعامل پاسخگو و کاردان و سردبیر گرامی
    فقط یک خواهش دارم در این مواقع که میخواهید از مدیران سوال کنید یا درخواستی از طرف خود و همکاران را مطرح نمایید مسایل و مشکلات غیر مهم و پیش پا افتاده که برای همه ضروری نیست را مطرح نکنید .
    مثلا ممکن است استخر برای فردی که دکتر کفته هفته ای سه بار باید برای معالجه برود خیلی مهم باشد ولی برای اکثریت کارکنان که ماهی یکبار هم به استخر نمیروند لصلا مطرح نباشد. پس بهتر است با مدیر عامل مطرح نشده و مثلا با مدیریت نیروی انسانی مطرح گردد.

  3. لیلا می گوید

    باسلام.وخسته نباشید.جناب سردبیر هدیه یادبود شمابه مناسبت روز پدرکه به دست ما نرسید…..

  4. لبخند تمسخر می گوید

    این سریال شفاف سازی چند قسمتی هست؟ چرا در قزوین این سریال درست شده ؟در رابطه با چه چیزی شفاف سازی شده لطفا کارگردان این سریال بما باز نشستگان سال ۹۷ بگویند سریال چند قسمتیه تهیه سریال چند ماه طول میکشه آیا باید سریال بعد از اتمام اکران شود تا از فروش سریال بتوانند بدهیهای بازنشستگان ۹۷ را بدهند آیا درآن صورت بازنشستگان ۹۷ به حق وحقوقشون حتما”میرسند ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      موندم این سواد رو برای چه روزی نگه داشتین؟ وقتی شما حتی قادر به خوندن یک خبر ساده در مورد وضعیت خودتون نیستید
      وقتی حداقل سه تا خبر در مورد وضعیت جاری بازنشستگان ۹۷ و سیاست مخابرات نوشتیم
      و شما نمی خونید
      …یا شاید خوندین ولی دوست ندارین باور کنید … من کاری نمی تونم براتون بکنم.
      دیگه کاری از من برنمیاد.
      مگر اینکه بجای شما پا شم برم دعوا کنم!
      یه ذره فکر کنید! ببینید برای سایت چی نوشتین! ما نه مامور شما هستیم نه مامور مخابرات.

  5. پرنده آبی می گوید

    سلام به همه دوستان
    ای کاش کسی از مهندس صدری می پرسید این افزایش درآمد یعنی چی؟ چقدر افزایش درآمد داشته باشیم شما تغییری در رفاهیات و… میدهید آیا با دو درصد افزایش درآمد این مطلب حاصل میشود؟ یا ۴۰ درصد افزایش آنرا محقق میکند ؟ برای ما یه تشکل مقایسه و یک نقطه سربسر اعلام کنید تا همه تکلیف خود را بدانند

  6. ناشناس می گوید

    امروز ۱۴ تیر

    قرار بود پاداش بازنشستگی تا اخر خرداد پرداخت بشه

  7. حمید می گوید

    اقای مدیر عامل به جای تلاش برای بازنشستگان برای افراد شرکتی جوان و تحصیل کرده که ۹۰ درصد بار شرکت مخابرات بر دوش این عزیزان زحمت کش است، تلاش کنند تا کمی حقوق این قشر زحمت کش بالا رود تا مجبور نباشند برای امرار معاش در زمان های بیکاری با مدرک مهندسی راننده اسنپ باشند،
    در مخابرات همه چیز برعکس ادارات دیگر است در ادارات دیگر شرکتی ها رو با توجه به سابقه تبدیل وضعیت میکنند ، و کسی که بازنشست شد به هیچ عنوان با اداره خود سرکاری ندارد فقط و فقط حقوق و مزایای خود را از بیمه میگیرد،
    پدر بنده با ۳۰ سال سابقه کار بصورت کارمند رسمی در شهرداری الان ۳ سال بازنشست شده و حتی یک ریال از شهرداری دریافت نکرده فقط حقوق خود را ماه به ماه از بیمه میگیرد

  8. سعید می گوید

    وخداوند دروغ گویان را بکشد انشا… یک ماه از معوقات رفاهیات را کی پرداخت نمودید مرتبا این اقا میگه یکماه پرداخت شده سردبیر جان تو رو به خدا دست ما کوتاه است از امورمالی وبازنشستگی پیگیری کن چه مبلغ وبه چه تاریخی واریز شده شاید حسابمان هک شده

    1. ناشناس می گوید

      یک ماه ۵۰۰۰۰۰ تومن پرداخت شده حدود ۲ماه پیش.

      1. سعید می گوید

        کدام استان کدام ماه برای بازنشستگان مخابرت ایران واریز شده است

  9. سجاد می گوید

    به نظرم با توجه به مطالب و همچنین تحلیل های سایت، مدیر عامل پاسخ تلاش ها و جلسات فعلی و آتی تشکل ها رو داده، در همین قزوین پاسخ درخواست تشکل ها برای اجرای بند ۸ مصوبه هیئت وزیران رو حتی بدون بررسی معاونت منابع انسانی و جلسات طولانی آتی داده شده، به نظر میرسه که تشکل ها با توجه به پاسخ های مدیر عامل در قزوین باید از روی برنامه ی فعلیشون عبور کنند و اگه برنامه ای برای پس از شکست مذاکرات داشتند به فکر اجرای اون باشند و چنانچه برنامه ای نداشتند به فکر برنامه ی جدید باشند، در هر حال مدیرعامل شفاف و صریح پاسخ تشکل ها رو داده!

نظرات بسته شده است.