مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید: ما ده سال پیش راه مبارزه با سرقت را پیدا کرده بودیم ولی ..

نسخه ی گمشده!!

 نویسنده ای از  شرکت فاروس برای ما متنی فرستاده و نوشته است ما ده سال پیش راه مبارزه با سرقت در کافو و حوضچه ها را پیدا کرده بودیم ولی مخابرات تهران زیر حرفش زد.

برخی امور حاصل تحقیق است و برای رسیدن به پاسخ سوالها و مشکلات باید به اهل فن آن مراجعه کرد نه به افراد عادی کوچه و بازار .به عنوان مثال  سرقت تجهیزات مخابراتی که اینک به یک کابوس بدل شده آیاراه حلی نداشته  یا شاید عزم و اراده جدی برای مقابله با آن وجود نداشته است؟در حالی که هر روز از ابتکار و خلاقیت جامعه فنی و مهندسی ایران مطالب ارزشمندی می خوانیم بعید به نظر می رسد که راه حلی برای این معضل خسارت بار وجود نداشته باشد.

آنچه می خوانید حاصل زحمت یکی از شرکتهای تهرانی است  او می گوید راه حل پیشگیری از سرقت ها را پیدا کرده اما مخابرات تهران در میانه راه رهایشان کرده است.

 

فاروس ایران :

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ در ۶:۴۴ ب.ظ

شاید حدو ۱۰ سال پیش بود که طی مذاکراتی طولانی با مخابرات استان تهران به این نتیجه رسیدیم که یک دریچه منهول و یک کافو فیبر نوری را به صورت پایلوت تجهیز کنیم تا مخابرات روشهای مختلف را برای نفوذ به اون حوضچه و کافو فیبر نوری امتحان کنه و ببینه آیا راهی وجود داره یا خیر؟ تقریبا سه ماه طرح پایلوت ما در حال آزمایش بود و بالاخره از طرف هیئت میدیره هم بازدید شده و دستور داده شد که قرار دادی با ما ببندن برای تجهیز مواردی که مرتب ازشون سرقت میشد. درست این اتفاق همزمان شد با افزایش قیمت شدید دلار و مخابرات حاضر نشد با افزایش قیمت دلار پیش بره و قرارداد لغو شد. بعدها از طرف مخابران خیایل با ما تماس میگرفتن و میگفتن مخابرات شرکتهایی را دعوت کرده و طرح ما را بهشون معرفی کرده و گفته میتونید این کارو اجرا کنید و طبیعتا مثل بقیه موارد که تو ایران همه خودشون را همه کاره میدونن گفته بودن کاری نداره که ولی نتیجه از اول مشخص بود و تمام طرحهایی که انجام شد به شکست انجامید چون هر گردی گردو نیست.

حالا شما حساب کنید از ده سال پیش تا کننون چقدر خسارات مالی و معنوی به مخابرات وارد شده که اگر طرح ما که بعد از مدتها تائید شده بود را اجرا کرده بودند هرگز براشون اتفاق نمیفتاد.

مکانیکی داشتم که هر وقت ازش سوال میکردم فلان قطعه را چی رو ماشینم بذارم؟ میگفت بهترینش را بذار و بعد ادامه میداد آدم خسیس از دو جا ضرر میکنه، یکی اینکه باید جنسی که ارزونتر بوده ولی کیفیت نداشته زود به زود عوض کنه و قیمت نهاییش براش بالاتر از اون جنس گرون ولی با کیفیت تموم میشه و دوم اینکه در نتیجه استفاده از اون جنس ارزون ولی بی کیفیت دچار خسارات دیگه ای میشه که گاهی قابل جبران نیست. مثلا میگفت لنت ترمز را بهترین بذار که نه دیسک ترمز را خراب کنه، نه سوت بکشه و نه در اثر بی کیفیت بودنش ترمز نگیره و بزنی یکی را ناکار کنی و خودتو اونو بدبخت کنی. این قصه سوء مدیریت و تصمیم گیریهای غلط در ایران و کشورهای جهان سومه که نمیتونن بفهمن هر گردی گردو نیست.

اما سردبیر توضیحی در زیر این کامنت داده اند که برای نویسنده آن است.

سردبیر – مخابرات ما

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ در ۹:۴۴ ب.ظ

در پاسخ به فاروس ایران.

سلام
اگر ممکن است تا جایی که دیگران نتوانند از طرح شما  سوء استفاده کنند توضیح دهید طرح شما چه بوده و بابت هر کافو چقدر هزینه داشته است تا بتوان با یک حساب سرانگشتی در باره منطقی بودن هزینه ها قضاوت کرد.
لطفادر همین مطلب تلفن های ارتباطی و روش های تماس با خود را  بنویسیدو اطمینان داشته باشید استانهای زیادی با شما تماس خواهند گرفت. <مخابرات ما> نیز کمک میکند  تا حاصل کارشما دیده شود انشا الله
اما برای این کار لازم است مدارکی ارسال فرمایید تا قابل ارائه به مدیران باشد.
بدیهیست آسیب های معنوی سرقت اگر بیشتر از آسیب های مالی آن نباشد کمتر نیست.

1074340cookie-checkشما نوشته اید: ما ده سال پیش راه مبارزه با سرقت را پیدا کرده بودیم ولی ..

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.