مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سرقت اموال مخابرات چه زمانی متوقف خواهد شد؟

سرقت اموال

مخابرات ما – کمتر روزی ست که در سایتهای خبری  ؛ خبری  از سرقت کابل و سیم مخابرات دیده نشود

مخابرات ما ( محمد – دبیر سرویس رسانه ها) –  سرقت از اموال مخابرات ( سیم ؛ کابل و …) چه زمانی متوقف خواهد شد ؟

این سوالی است که اذهان مخابراتی ها را به خود مشغول کرده است. کمتر روزی است که رسانه ها خبر سرقت از اموال مخابرات را در سایتهای خود ذکر نکنند.

سرقت کابل و سیم  و کارت های داخل کافوها و …..  ضمن قطع ارتباط مردم  باعث می شود خسارت سنگین و جبران ناپذیری به مخابرات وارد  شود و این هدر رفت ثروت ملی از جمله خسارتهای سنگین وارده است, این در حالی است که مخابرات  امروزه فقط شاهد و ناظر از دست دادن این اموال است و  اقدام موثری که باعث پایان دادن به این وضعیت نابسامان بشود از سوی هیچ مقام مسئولی دیده نشده است.

اخیرا  وزیر ارتباطات از سرقت کابل مسی در ۶۰۰ نقطه از کشور خبر داد و اعلام کرده است: “از مخابرات ایران خواسته‌ام ضمن مذاکره با مسئولین انتظامی محلی، تا پایان شهریور همه نقاط را مجدداً به شبکه وصل کنند.”

آذری جهرمی در گزارشی به مردم با اشاره به فراگیر شدن سرقت کابل مسی در توئیتر نوشته است: “حدود ۶۰۰ نقطه در کشور با سرقت کابل مواجهند و به نوعی با پسرفت در ارتباطات ثابت روبرو هستیم.”

وی با غیرقابل قبول دانستن این موضوع ا  از مخابرات ایران خواسته‌ است این ارتباطات را بسرعت وصل کند.

.

در شرایط اقتصادی امروز, شاید آمار سرقت بدلیل نیازهای مالی بالاتر رفته باشد اما بنظر نمی رسد سارقان تجهیزات مخابراتی صرفا دزدان اندکی سیم مسی باشند.امروزه سارقان با دید باز تجهیزات گران قیمت را انتخاب می کنند و با خود می برند.

آیا زمان آن نرسیده است که فکری اساسی برای جلوگیری از این سرقت ها بشود؟

***

1073550cookie-checkسرقت اموال مخابرات چه زمانی متوقف خواهد شد؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام در رابطه با سرقت سایتهای همراه اول شرکت ارتباطات سیار به نظرات استانها توجهی نمی کند بطوریکه سالانه مقادیر متنابهی تجهیزات گرانقیمت که به دلایل امنیتی اسم انها را نمی برم سرقتئ می شود .

  2. فاروس ایران می گوید

    شاید حدو ۱۰ سال پیش بود که طی مذاکراتی طولانی با مخابرات استان تهران به این نتیجه رسیدیم که یک دریچه منهول و یک کافو فیبر نوری را به صورت پایلوت تجهیز کنیم تا مخابرات روشهای مختلف را برای نفوذ به اون حوضچه و کافو فیبر نوری امتحان کنه و ببینه آیا راهی وجود داره یا خیر؟ تقریبا سه ماه طرح پایلوت ما در حال آزمایش بود و بالاخره از طرف هیئت میدیره هم بازدید شده و دستور داده شد که قرار دادی با ما ببندن برای تجهیز مواردی که مرتب ازشون سرقت میشد. درست این اتفاق همزمان شد با افزایش قیمت شدید دلار و مخابرات حاضر نشد با افزایش قیمت دلار پیش بره و قرارداد لغو شد. بعدها از طرف مخابران خیایل با ما تماس میگرفتن و میگفتن مخابرات شرکتهایی را دعوت کرده و طرح ما را بهشون معرفی کرده و گفته میتونید این کارو اجرا کنید و طبیعتا مثل بقیه موارد که تو ایران همه خودشون را همه کاره میدونن گفته بودن کاری نداره که ولی نتیجه از اول مشخص بود و تمام طرحهایی که انجام شد به شکست انجامید چون هر گردی گردو نیست.

    حالا شما حساب کنید از ده سال پیش تا کننون چقدر خسارات مالی و معنوی به مخابرات وارد شده که اگر طرح ما که بعد از مدتها تائید شده بود را اجرا کرده بودند هرگز براشون اتفاق نمیفتاد.

    مکانیکی داشتم که هر وقت ازش سوال میکر دم فلان قطعه را چی رو ماشینم بذارم؟ میگفت بهترینش را بذار و بعد ادامه میداد آدم خسیس از دو جا ضرر میکنه، یکی اینکه باید جنسی که ارزونتر بوده ولی کیفیت نداشته زود به زود عوض کنه و قیمت نهاییش براش بالاتر از اون جنس گرون ولی با کیفیت تموم میشه و دوم اینکه در نتیجه استفاده از اون جنس ارزون ولی بی کیفیت دچار خسارات دیگه ای میشه که گاهی قابل جبران نیست. مثلا میگفت لنت ترمز را بهترین بذار که نه دیسک ترمز را خراب کنه، نه سوت بکشه و نه در اثر بی کیفیت بودنش ترمز نگیره و بزنی یکی را ناکار کنی و خودتو اونو بدبدخت کنی. این قصه سوء مدیریت و تصمیم گیریهای غلط در ایران و کشورهای جهان سومه که نمیتونن بفهمن هر گردی گردو نیست.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      اگر ممکنه تا جایی که دیگران نتونن سوء استفاده کنن برای ما توشیح بدین طرح شما چی بوده و چقدر هزینه داره بابت هر کافو.
      یه حساب سرانگشتی بکنم ببینم هزینه هاش منطقی هست یا نه.
      در هومن مطلب تلفن های ارتباطی و روش های تماس با خودتون رو بنویسید اطمینان داشته باشید استانهای زیادی با شما تماس خواهند گرفت.
      کمک میکنم تا حاصل کارتان دیده شود انشا الله
      اگر چیزی بدین که قابل ارائه به مدیران باشه خیلی بهتر خواهد بود.
      آسیب های معنوی سرقت بسیار بیش از آسیب های مالی است.

نظرات بسته شده است.