مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آنچه در دست داریم و آنچه در دست نداریم؛ گزارش بازنشستگان از دیدار با مدیر عامل مخابرات ایران.

مخابرات ما (سردبیر ) – گروهی از بازنشستگان می گویند به دور از هیاهو با مهندس صدری جلسه ای داشته اند که در آن مطالبات بازنشستگان را بطور کلی پیگیری کرده اند.در ابتدای این گزارش می خوانیم که در جوی بدور از هیاهو و تنش مطالبات پیگیری شده است.

باور کنید در کل گزارش ها و مطالب نوشته شده از مطالبات و خواسته ها و دیدارها بنظر من این یکی منطقی تر از همه است.حالا تازه متوجه شده ایم چه در دست داریم و چه در دست نداریم. ما همیشه از ابراز نظر در مورد خبرها خودداری می کنیم اما برای این یکی باید حتما تشکر کنم از مذاکره کنندگان و گفتگو کنندگان.

می دانید! یک چیز را همه ما فراموش کرده ایم و فقط خواسته ایم! کسی آن حکم دیوان عدالت را که مخابرات گرفته است بخاطر دارد؟

لطفا به دقت این را بخوانید. ضمن اینکه این دوستان را برای لایو اینستاگرامی سردبیر دعوت می کنیم.

 

گزارش یک نشست:
تا نیمه اول تیرماه بخش دیگری از معوقات رفاهی سال ٣٩٧ پرداخت می شود
از همه همکاران محترم خواهشمندیم با همکاری هم از ایجاد هر گونه جو التهاب و هیاهو که موجب تغییر روند مطالبات گردد خودداری فرمایند.

== ✍ گزارش از: شفاعتی =========

با سلام خدمت همکاران گرامی.

بعد از مجمع سالیانه شرکت، و به دنبال پیگیری مجدانه جهت برگزاری یک جلسه، روز دوشنبه ٣ تیرماه اواخر ساعات اداری از دفتر مدیریت عامل تماس و جهت برگزاری یک جلسه از آقایان انوشه، شفاعتی و خانم افشاری دعوت بعمل آمد.

جلسه فوق در روز سه شنبه صبح از طرف دفتر مدیریت قطعیت یافته و در ساعت ۱۱ سه شنبه ۴ تیرماه و با حضور آقایان مهندس صدری، جناب فرقانی ، آقای اقدم مدیر کل حراست، آقای رضوانی مدیریت بازرسی، آقای جباری از اعضای هیئت مدیره برگزار گردید.

دستور جلسه با محوریت بررسی و رسیدگی به امور بازنشستگان علی الخصوص مطالبات رفاهی و بیمه معلم، اماکن رفاهی، تغییر صندوق ٩ درصد و همچنین امور ایثارگران بود.

در زمینه بیمه بحث مفصلی با جناب فرقانی داشتیم که ایشان نحوه مناقصات و مشکلاتی که شرکت‌های بیمه بوجود آورده بودند را کاملا شرح دادند و مطابق صحبت‌ها بیمه معلم در حال رفع گام به گام مشکلات در جهت رضایت همکاران است از جمله حذف فرانشیز و تاکید جناب فرقانی بر اینکه هر کسی در مواجه با مراکز درمانی به مشکلاتی برخورد حتما به ایشان منعکس نمایند.

در مورد اماکن رفاهی جناب فرقانی اعلام داشتند بعلت فرسودگی وسایل و امکانات شرکت مجبور شده است بخشی از هزینه های نگهداری را بر وجوه دریافتی همکاران اضافه نمایند. که با توجه به تورم و بالا بودن هزینه های نگهداری این افزایش کمتر از آنچه باید بوده است. تا جایی که بعضی از اماکن مانند هتل پدیده در حال حاضر قابل استفاده نمی‌باشد.

جناب صدری در مورد ایثارگران گفتند اقداماتی در حال انجام است که تا حصول نتیجه نهایی باید صبر کرد.

در خصوص تغییر صندوق ٩ درصد آقای صدری اعلام کردند شرکت به رای دیوان عدالت تکمین می‌کند ولی مبالغ پرداختی جهت تغییر صندوق بر عهده دولت است که اقداماتی انجام گرفته است که نیاز به پیگیری و همکاری خود همکاران دارد.

در مورد کارگزاری ها و مشکلات آنها بحث و صحبتی های انجام گرفت.

اما اصلی ترین بحث که مطالبات رفاهی کارکنان بود و متاسفانه مسئله رای عمومی دیوان عدالت اداری که پیامد حرکت‌های احساسی و نسنجیده عده ای در مجمع بود که بر تمام حرکت‌های سالها تلاش همکاران سایه انداخته و آن را تحت الشعاع قرار داده بود در یک روال منطقی و بدون هیاهو به بحث گذاشته شد.

در نهایت اگر چه از ابتدای جلسه مهندس صدری تاکید داشتند در مورد رای دیوان تصمیمات قطعی و مطابق آنچه قانون گفته است عمل خواهد شد ، ولی با صحبت‌های انجام گرفته در نهایت با موافقت و اخذ رضایت جناب مهندس صدری و با قولی که از ایشان گرفتیم قرار بر این شد که بحث رای دیوان عدالت اداری فعلا از طرف ایشان و هیئت مدیره مسکوت گذاشته شود و تاثیری بر رفاهیات نداشته باشد تا بتوانیم در مورد مطالبات معوقه در فضای آرام‌تری به بحث و نظر بپردازیم.

همچنین ایشان اعلام کردند تا نیمه اول تیرماه یک بخش دیگر از معوقات رفاهی سال ١٣٩٧ پرداخت خواهدگردید.

از تمام بازنشستگان و پیشکسوتان معزز که با اعتماد و اطمینان و پشتیبانی خود و به دور از هر گونه هیاهو و جوسازی و به طور کاملا منطقی و قانونی همراه ما هستند صمیمانه تشکر و قدردانی می نماییم.

هر چه هست محصول همین یاری ها و مساعدت ها است و از همه همکاران محترم خواهشمندیم با همکاری هم از ایجاد هر گونه جو التهاب و هیاهو که موجب تغییر روند مطالبات گردد خودداری فرمایند.

 

1073260cookie-checkآنچه در دست داریم و آنچه در دست نداریم؛ گزارش بازنشستگان از دیدار با مدیر عامل مخابرات ایران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. سعیدی می گوید

    سلام وخسته نباشید به سردبیر عزیز.سوال اول اینکه فرموده اند بخش دیگری از معوقات رفاهی سال ۹۷٫ مگر غیر از افزایش خوار بار از ابان ۹۷ واریزی دیگری هم داشته ایم . بر مبنای فیش های صادره غیر از افزایش خواربار برای من که مبلغ دیگری واریز نشده.واما در خصوص رای دیوان یقینا راه ایشان حق اما استفاده از قدرت ولابی وتطمیع وارتشا و…هزاران مورد دیگر برای تضییع حقوق برحق کارکنان سابق مخابرات بازنسستگان وکارگران فعلی ظلمی است که در این دنیا قابل استیفا نیست وپیگرد ان تبعاتی دارد که نه برای اسلام خوب است ونه برای نظام وکشور ونه برای ابروی ایران وایرانی عزیز.همه ما به چشم خویش دیدیم که اربابان میز در این سالها کرده اند انچه نمی بایست می اندیشیدند ومیکردند واز این ابشخور به تناسب خورده وبرده اند راه. سیاه ومتعفنشان پر رهرو باد .دیدیم که از پس سالها تلاش مستمر تنها رویکرد مهندس صدری بود که فقط یک گام برای افزایش خوار بار برداشت که این یا بدلیل سیاست راهبردی هیت مدیره بود ویا لطف ملوکانه وبا صدقه جاریه ویا هویت ایشان .بهر حال رای دیوان با ان همه هزینه واستفاده از وکلای زبر دست میلیاردی وصد البته…از دید ما منسوخ لیکن ما را قدرتی نباشد که در این کار زار گام نهیم ان قاضی وان وکیل وان مدیر وان مشاور وما تیز به یاری حق خواهیم مرد و خواهیم نگریست نامه ننگین اعمال خویش و سرخوش ان کس که نغمه نیک در این پرده بخواند برود .وقتی یک نام برده میشود هر چه مردم بگویند فقط ثبت بر جریده عالم است وگریبانگیر ما تنها رای داور هستی است که فرشنگان به اذن او علی را مهر علی و ولی را مهر ولی بزنند .عناوین اطلاقی ما ومتاع قلیل وعزت حقیرانه دنیوی گره از کار قضات وکلا اعضای ستاد هیت مدیره مدیر عامل عمال بله قربان گو وحتی من وشما سر دبیر عزیز باز نمیکند امروز نیز بگذرد چه در سیاهی وجور وچه در انتظار رجعت نور .بگذارید فاتح این ظلم وجنگ وکارزار مدیران وستاد وسهامدار عمده وقضات ووکلا و… باشند ومغبون ومحزون شکست خورده ما رعایای رو بزوال. گر اندکی نه بر وفق ورضاست خرده مگیریم که برتارک دابره هستی بسیار است عشوه هایخ پنهانی .با یک کلام پند از مولا ختم کلام نمایم که فرمود چه حقیر انکه دنیا بدو بدهند واومسرور باشد وچه حقیر تر انکه دنیا از او بستانند واومحزون شود . واگر خداوند درقیامت نیز حق مظلومی را از هیچ ظالمی نستاند تنها تبسم معنی دار شایسته عدالت اوست.و…مازیاران چشم…..

  2. همکار می گوید

    سلام من بعنوان ىک بازنشسته مخابرات ازتمام مدیران شرکت به خصوص مهندس صدرى که براى شرکت زحمت کشیدندمتشکرم وازهمکارانى که دائم ازشرکت انتقادمى کنندخواهش مى کنم ىک نگاهى به شرایط موجودکاردرجامعه بى اندازندوببىنندبسىارى ازجاها حداقل حقوق وزارت کارراهم نمی دهند چه برسد به مزاىا .درضمن اگرناراضى هستند مىتوانند استعفاء دهندوصحبت اصلى بابازنشسته هاى شرکت. هى نگوىىم سى سال زحمت کشىدىم اگرزحمت کشید ىم حقوق درىافت کردیم درضمن بسىارى ازشرکتها به بازنشسته چىزى نمىدهندواصلابابازنشسته کارى ندارند پس بیا ىىم قدردان باشیم امىدوارم ناراحت نشوىد

  3. هم ولایتی می گوید

    درود برشما سردبیر بزرگوار: همین را میدانم که امروز افراد بازنشسته با توجه به سن وسالی که از ما کذشته ودر این کوره مشکلات پخته وابدیده شده اند امروز روزهای خوبی را برای ما قـوانین رقم نخواهد زد مذاکره بهترین روش برای انتقال مشکلات و درک متقابل است جناب صدری خیلی راحت میتوانست این آقایان را اصلا برای مذاکره نپذیرد اگر در تفکرات خودشان تصمیمات از پیش گرفته شده ای داشتند وقتی در یک بازدید ۳ساعته از یک استان ۲ مدیر را عزل میکنند وگزارش بازرسی شرکت ومخابرات ایران را میخواهند این نشان از استقلال فکری و عملیاتی مدیر را دارد یادمان باشد دوره عمر کوتاه است و برای رسیدن به یک هدف بزرگ که همه ما بدنبال ان میدویم از دست دادن هدف کوچک نوعی ابزار دفاعی محسوب میشود.

    1. ناشناس می گوید

      نه عزیزم ، هیچ مدیری در استان مذکور عزل نشده این فقط یک حرکت دیپلماتیک بود

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        سلام
        من توصیه می کنم دنبال اینو نگیریم بهتره
        مطمئن باشید آقای مهندس صدری چنین قصدی داشته و چنین کاری کرده
        منو هم وادار نکنید پی موضوع رو بگیرم چون واقعا دلم نمی خواد عامل انجام رسانه ای برخی امور باشم.
        اطمینان داشته باشید خبرهای ما درسته
        اگر خود این مدیران یه وقتی گله ای دارن نسبت به اعلام خبر, و فکر میکنن ما بدون مستندات چیزی نوشتیم اولا هرگز چنین فکری نکنن دوم اینکه به ما خبر بدن گله خودشونو تا براشون مستندات بفرستیم
        دوستان خوبم
        ما دلیلی نداره از خودمون چنین خبری بزنیم
        اعلام اینستاگرامی مهندس صدری یادتون نره ….
        حالا که به هر دلیلی مهندس صدری پی این حرفش رو نگرفته بذارین ما هم بی جهت آتش بیار معرکه نباشیم
        مگر اینکه در خبر ما شک کنید
        اونجا دیگه حتما تا ته داستان میرم و حکم زده شده رو برمیگردونم

  4. کارمند کوچولو می گوید

    ظاهرا این دوستان فکر کرده اند برای یک جلسه اداری رفته اند که سوالاتی را مطرح کنند وپاسخهایی را بشنوند. درحالیکه این جلسه برای مذاکره در خصوص اصلاح روندی بوده است که مخابرات ایرات در پیش گرفته است مثلا به هر دلیلی معنی ندارد که مبلغ استفاده از اماکن رفاهی افزایش داده شود ومعنی ندارد که هزینه نوسازی وباسازسازی این اماکن را بخواهند از همکاران بگیرند . مگر سالهای قبل هزینه های این بازسازیها از کارکنان گرفته میشده ویا در سازمانهای دیگر این هزینه ها را از کارکنانشان می گیرند
    یا مثلا در خصوص بیمه معلم اینکه دوستان سوال بپرسند وآنها هم توضیح دهند که نشد حل مشکل کارکنان. خوب عزیزان قرارداد بیمه تکمیلی دارد به وسطش میرسد و در این چهار پنج ماه گذشته خیلی از همکاران به مشکل شدیدی خورده اند حالا از چند ماه است که آقایان دارند میگویند داریم پیگیری میکنیم تا مشکلات را حل کنیم خوب بابا این همه کارشناس وتجربه های قبلی داریم باید از اول درست قرارداد بسته میشد ویا الان چون مسئله سلامت همکاران در میان است باید مشکلات مطرح شده با قید فوریت حل شود
    بهر حال دوستان مذاکره کننده نه برای شنیدن پاسخ آقایان رفته اند بلکه می بایست برای اصلاح روند نادرست فعلی مذاکره می کردند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      در این بخش ها حرف شما از انظر من منطقی است.
      آنچه من گقتم خوب بوده در قبال داشته ها و نداشته هاست.یعنی همان حکم دیوان عدالت اداری
      در بقیه چیزها با شما هم عقیده ام
      اما این را هم در نظر بگیرید که آنها برای دعوا نرفته اند برای مذاکره رفته اند.برای این موارد حتما به نتایجی رسیده اند

      1. بازنشسته تنها می گوید

        با سلام خدمت سردبیر عزیز
        این دوستان بازنشسته خیلی محترم و عزیز ولی به چه مجوزی از طرف بازنشستگان مخابرات برای مذاکره یا نشست به دیدار مدیریت رفته اند ؟ و این همکاران سابق بر چه اساس و معیاری انتخاب شده اند ؟ و اصلا چه حقی داشته اند که مطالبات بازنشسته ها را طلب کنند ؟
        دقیقا در جمله اول هدف از این نشست معلوم است ” گروهی از بازنشستگان می گویند به دور از هیاهو با مهندس صدری جلسه ای داشته اند که در آن مطالبات بازنشستگان را بطور کلی پیگیری کرده اند.در ابتدای این گزارش میخوانیم که در جوی بدور از هیاهو و تنش مطالبات پیگیری شده است.”
        هدف جلوگیری از تنش و هیاهو و احتمالا شکایت است .
        جالب است که کسی با سند و مدرک وعده بدهد و بر اساس این وعده عده ای عملی را انجام دهند و در آخر نه تنها جوابگو نباشد بلکه طلبکار هم شود ؟ تنها راه احقاق حق دوستان شکایت و شکایت و ایجاد نمش و هیاهو است .

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          اونا از طرف خودشون که میتونن حرف بزنن
          یا از طرف دوستاشون
          باور کنید این مسائل رو دیگه نمیدونم چه کنم
          اگر فقط تشکیلاتی بریم باید کانون ها برن
          اگر شخصی بریم این افراد میرن
          کانونها فقط میتونن کاری بکنن

          1. بازنشسته تنها می گوید

            شما درست میفرمایید فقط خودشان را جمعی از بازنشستگان مخابرات ایران معرفی ننمایند و مطالبات بازنشستگان را بصورت عام به مذاکره ننشینند .
            تیتر خبر باید این باشد ” جمعی منتخب مدیریت از بازنشستگان مخابرات در باب مطالبات خودشان با مدیریت شرکت مذاکره کردند ” و به نظر من کار خوبی هم انجام دادند . سردبیر عزیز و گرامی که دقیقا حس میکنم بین دو سنگ آسیا گیر افتاده ای خودت بیشتر از چند دهه است که در کار نشر خبری و خوب میدانید که چطور میتوان جلسه چند بازنشسته را که شرط میبندم تا حالا مطالباتشان را چند باره دریافت کرده اند و حقوق آنها چندین بار به سقف زده یکدفعه نماینده ما کارمندان بازنشسته میشوند ؟ به این حضرات اعلام نمایید ما خود نماینده داریم که پاسخگوی ما هستند شما فقط سنگ خودتان را به سینه بزنید. می بخشید سردبیر یک کم تند شد هر جرح و تعدیل از طرف شما مجاز است .

  5. سجاد می گوید

    چی منطقیه سردبیر جان! مدیرعامل وقتی میگه چیزی رو اجرا میکنه، نمیکنه! این یکی رو قطع به یقین بدونید خواسته ی سهامدار عمده ست اصلاً مدیرعامل نمیتونه روش قول بده، به جای امید به موهومات به فکر واقعیات باشید، به فکر تجدید نظر خواهی در مورد حکم دیوان باشید با توجه به اینکه نقض قانونه! تشکلها هم واقعاً زمان خودشون رو در این قبیل مذاکرات به هدر میدن! تعجب میکنم همکاران تشکل و بازنشستگان عزیز چرا خودشون رو به خواب میزنند، ما در این کشور زندگی میکنیم، همه ما میدونیم که ستاد اجرایی بی دلیل به دیوان فشار نیاورده که حکمی در نقض قوانین جاری مملکت صادر کنه! اون ستاد اجرایی امثال ما اصلاً براش مهم نیست که بخواهیم فرض کنیم در نتیجه ی حرکات ما و لجبازی رفته دنبال اینکار! دیر یا زود ستاد تمام خواسته هاش رو از این حکم برآورده خواهد کرد، منتظر روزی باشیم که نه تنها رفاهیات اضافه نشه بلکه بخشی از اون من جمله همون خوار و بار پرداختی به بازنشستگان حذف بشه، تا اون زمان اگه با همین روند پیش بریم و به دنبال حل مشکل مخابرات در خارج از این شرکت نباشیم، همانطور که مشکلات از بیرون به شرکت تحمیل شده و میشه، تشکل ها و بازنشستگان همچنان دارن با مدیریت فعلی و آتی مخابرات مذاکره میکنند و تنها نتیجه ی ملموس مذاکراتشون میشه کاهش تدریجی همون که میگیرند! سردبیر عزیز لطفاً بدون تغییر منتشرش کنید شاید به خودمون بیام.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام سجاد عزیزم
      نزن ما رو که پسر خوب!
      فوقش یه ذره نظرمون متفاوته!
      برادر خوبم
      گیریم که همه حرفهای شما درست باشد.که می دانم نیست.خود مدیر عامل ده تا ستاد اجرائی است! او می داند چه می کند و با برنامه جلو می رفت
      اما ما فقط سر و صدا می کنیم
      ببینید
      یک لحظه آن چوب را زمین بگذارید و به حرف من گوش کنید!
      من بارها گفته ام این دوره بسیار خطرناکتر از دوره گذشته است چرا که قبلا کسی اصلا به حررف ما گوش نمی کرد. اما حالا تمامی راههای ما به سمت بهبود را می بندند.
      از طریق قانونی می بندند.
      امروز اگر شما تکان بخورید حکم دیوان عدالت برای رسمی و شرکتی جلوی روی شماست.تمام!
      می تواند همین امروز همه رفاهیات را متوقف کند.
      حرف من این است که اولا شرایط را درک کنید بدانید حکمی صادر شده.
      خب حالا خیلی شلوغ کنیم اجرایش می کند.
      اما آنها چطور توانستند این احکام را بگیرند؟ چرا ما نتوانیم بگیریم؟
      ای کاش من می توانستم همه چیزهایی که می بینم و تجربه می کنم و می فهمم برای شما می گفتم.
      آنها اصلا کار غیر قانونی نکرده اند.به همین دلیل ما با داد و فریاد به جایی نمی رسیم.
      اینجا کار این بازنشسته ها درست است.وقتی باختیم مذاکره می کنیم برای نگه داشتن همین شرایط.
      حالا بعد از ان, باید چه کنیم؟
      باز حنجره پاره کنیم/ باز دعوا کنیم؟
      فشار از پایین چانه زنی از بالا! راه دیوان عدالت را ما هم بلدیم ولی سالهاست که نمی رویم
      اینکه چرا نمی رویم نشانه ضعف ما نیست گاهی نشانه معرفت ماست ولی طرف مقابل هم باید این معرفت را درک کند.
      من میدانم تشکل ها همین الان با رابطه می توانند حکم را متوقف کنند اما به دلایلی بالاتر نمی کنند.برخی معتقدند مخابرات تکه تکه خواهد شدو هر بخشش به جیب یکی خواهد رفت اما چیزی گیر شاغلین نخواهد آمد تازه مخابرات بعنوان منبع کار و درآمد هم از دست خواهد رفت.
      واقعا خواهد رفت.
      کاش می شد به همان زاحتی که بقیه حرف می زنند من هم حرف بزنم.
      دلم ترکید از بس در این دوازده سال حرف نگه داشتم و به صلاح و مصلحت جمع اندیشیدم.
      بازنشسته به امروزش می اندیشد اما شاغل به فردا.این تفاوت را درک کنید.
      من هم با بازنشسته ها ارتباط دارم هم با شاغلین
      حرف همه را هم میدانم مصلحت همه را هم میدانم
      اما از این نظر به بازنشست های مذاکره کننده حق را دادم چون شرایط را میدانم دست طرف مقابل پر است و تو هیچ نداری!
      از دشاته هایمان هم نمی توانیم درست استفاده کنیم.
      روز مجمع اصلا روی این کارها نیست.
      ولی روز هیئت مدیره هست!
      روز جلسه های خاص هست!
      حالا تفاوت دیدگاه مرا با برخی دوستان گرفتید؟
      من گمان می کنم شما به همه جوانب فکر نمی کنید.اما اگر خودتان در این تشکل ها باشید من به شما رای خواهم داد.
      حاضر هستید در این تشکل ها کمک کنید؟

      1. سجاد می گوید

        فرمایش شمت متینه و حق با شماست، بله، حقیقتش اینه که من آدمی نیستم که به تشکل ها کمک کنم و بیشتر همکاران هم مثل خود من فقط توقع دارند، من از صمیم قلب از شما که این سایت رو بی منت اداره میکنید و از همکاران عزیز تشکل ها که بی هیچ منت و پاداشی قبول زحمت کردند و به دنبال حل مشکل تمام همکاران هستند بی نهایت سپاسگزارم، ولی عرض من اینه که اولاً اعتقاد دارم بر اساس تجربه ی این دوسال که بر عکس فرمایش حضرتعالی مدیرعامل حتی اگر قصد و نیت خیر و کمک به کارکنان رو داشته باشه از جانب ستاد اجرایی دارای این حق نیست، حتی هیئت مدیره در طول همین یک سال و اندی چند مصوبه داشته که با مخالفت ستاد مواجه شده، ثانیاً به نظر من میرسه که مسیری که شما بهش اشاره میکنید با مذاکره یا بی مذاکره، با احتیاط و با بدون احتیاط ما و در نهایت خارج از اختیار ما طی خواهد شد، از ابتدا هم خصوصی سازی با همین هدف صورت گرفته و ستاد تا به حال تعداد قابل توجهی از شرکت های دولتی خصوصی شده رو ورشکست و نابود کرده، مدیرعامل و هیئت مدیره در مخابرات مطابق سنوات پس از خصوصی سازی مهمان امروز و فردا هستند و پس از تغییر مدیریت برای تشکل ها زمان از آغاز شروع میشه، پس چرا نگران موضوعی باشیم که از اختیار ما خارجه و به دلیل ترس از اون زحمتی رو متقبل بشن که نتیجه نداره؟ به علاوه شاید یتونیم با شلوغ کاری و شکایت و … جلوی اهداف ستاد رو بگیریم یا حداقل شدت و نوعش رو تغییر بدیم، سکوت ما در نهایت به نیشکر هفت تپه و … ختم خواهد شد!

نظرات بسته شده است.