مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرا شیفتی های قراردادی و رسمی تعطیل کاری و جمعه کاری نمی گیرند؟

مخابرات ما- چندی قبل مطلبی داشتیم در مورد تعطیل کاری برای نیروهای شرکتی در شسکام و خدمات اول.خوشبختانه آن مشکل حل شد اما حالا برای نیروهای رسمی و قراردادی این بحث را پی می گیریم.

مخابرات ما- یکی دو روز پیش ادمین ما در گروه تلگرامی (مخابرات ما-قراردادی ها) متن گفتگوی خودش را با یکی از اعضای گروه برای سردبیر فرستاد تا مشکل همکاران را دنبال کند.

توجه شما را جلب می کنیم به این گفتگو.

Sahere:سلام وقت بخیر ،ببخشید از همکاران کسی هست نیروی شیفت باشه ،میخوام بدونم جمعه کاری کسی گرفته ؟

Mohammadreza:
سلام من شیفت هستم به جز حق شیفت چیزی به اسم جمعه کاری یا هر عنوان دیگه ای دریافت نکردم

Sahere:
ممنون اما طبق نامه مخابرات ایران باید بدهند . به نیروهای خصوصی میدن به ماها نمیدن

او راست می گوید.برای نیروهای بخش خصوصی در شرکتهای شسکام و خدمات اول طبق پیگیری های سردبیر پرداختش آغاز شد.

در حقیقت شرکت شسکام مجوز پرداخت تعطیل کاری در شیفت را از مخابرات ایران اخیرا گرفت و خدمات اول مخابرات نیز قبلا مجوز گرفته بود.

ممکن است با خودتان بگویید لابد مجوز فقط برای نیروهای شرکتی صادر شده.اما واقعیت چیز دیگری است.به این نامه توجه کنید.

 

مستند قانونی

خیلی خوانا نیست فقط به نوع مدرکش دقت کنید. عکس دیگری از متنی قابل خواندن برایتان آماده داریم.

در این نامه هیچ اشاره ای به شرکتی بودن نکرده است ضمن اینکه این نامه ها همیشه برای نیروهای قراردادی و رسمی خطاب به امور اداری استانها صادر می شود.اما نامه های شرکتی ها باید برای شرکتهای خودشان ارسال شود تا قابلیت اجرا پیدا کند.

این مدرک نشان می دهد استانها بدون تردید باید محاسبه تعطیل کاری- جمعه کاری و هر نوع امتیاز دیگر را برای نیروهای شیفتی در دستور کار قرار دهند.

نحوه محاسبه

حالا نحوه محاسبه آن را نیز از مستندات شرکت مخابرات ایران بخوانید.

حرف آخر!

حرف آخر این است که ما از مخابرات ایران پیگیر ماجرا شدیم.مدیران مسئول گفتند قانون برای کلیه افراد یکسان باید اجرا شود.شرکتی رسمی و قراردادی هم ندارد.همین بخشنامه باید برای رسمی ها قراردادی ها و شرکتی ها اجرا شود.تردیدی در آن نیست.

1072350cookie-checkچرا شیفتی های قراردادی و رسمی تعطیل کاری و جمعه کاری نمی گیرند؟
16 نظرات
  1. همکار می گوید

    با سلام بنده نیروی شسکام وتغریبا۸سال در قسمت mdf مشغول بکار هستم وشیفت بودم فقط سه برج حق شیفت رو در فیش حقوقیم رویت شد دو برج گذشته حق شیفت را حذف کردن

  2. رسول می گوید

    صد رحمت به آقای دیانی که حداقل فرمول غلط بخشنامه نمیکرد. جناب آقای فرقانی واقعا متاسفم این فرمولی که در مورد جمعه کاری بخشنامه کردی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا همچون فرمولی نه تعریف شده ونه اجرا میشود(بجز در مخابرات).
    اولا جمعه کاری مختص همکاران غیر شیفتی است و۱۹۶% مزد یک ساعت است.
    ولی تعطیل کاری مختص همکاران شیفتی است . یعنی چنانچه روز کاری افراد شیفتی (نوبت کار) در داخل برنامه موظفی به روز جمعه وتعطیلات رسمی کشور وروز پنجشنبه برخورد کند ۴۰% علاوه برمزدیک ساعت(علاوه به معنی اضافه است نه به معنی جدا) یعنی ۱۴۰% مزد یک ساعت قابل پرداخت است.
    ثانیا با ساعات کامل پرداخت میشود نه با ۴۰% ساعات کار .

  3. احسان می گوید

    باسلام من نیروی نگهبانی ازشهرتبریزتحت نطرشرکت شسکام هستم با اینکه جمعه ها وتعطیلاتی رسمی که به شیفت نگهبانی ما می خورد درسرکارحاضرهستیم هیچ چیزی به عنوان شبکاری وجمعه کاری یا …. به مانمی دهند (بااینکه تولیست کارکردی که هرماه شسکام به مراکز می فرسته همه عناوین اشاره شده موجودهستند) خواستین هم فیش حقوقمو براتون می فرستم
    وضمنا اگه شرکت محترم شسکام مثل شرکت خدمات اول طبق ساعات کاری که تودستگاه ورود وخروج ثبت میشه کارکردها روثبت و طبق اون حقوق بدهند حقی ازکسی ضایع نمیشه.
    ممنون

  4. رسول می گوید

    سردبیر محترم :
    اولا فرمول ارائه شده در بخشنامه ارسالی در مورد تعطیل کاری توسط معاونت محترم منابع انسانی، کاملا غلط وفریبکارانه و مغایر با ماده ۲۲،بند «ه»اساسنامه شرکت مخابرات ایران است.
    طبق این ماده:
    چنانچه روز کاری افراد نوبت کار در داخل برنامه موظفی به روز جمعه و تعطیلات رسمی کشور وروز کارگر وروز پنجشنبه برخورد کند ۴۰% اضافه بر مزد یک ساعت، به آنان قابل پرداخت است.
    یعنی:
    مزد یک ساعت کار عادی در روز تعطیل=مزد یک ساعت+۴۰% مزد یک ساعت
    اگر جمع فوق را به ضرب تبدیل کنیم خواهیم داشت:
    مزد یک ساعت کار عادی در روز تعطیل= مزد یک ساعت×۱۴۰%
    و بطور کلی خواهیم داشت:
    تعطیل کاری= مزد یک ساعت×۱۴۰%× ساعات کار عادی در روز تعطیل

  5. خدمات اولی مازندران می گوید

    تعطیلات ماه قبل سه روز شیفت موندیم این ماه هیچی پرداخت نشد

  6. خدمات اولی مازندران می گوید

    قبل عید بخاطر خرابی سوئیچ دو روز تا انتهای شب رفتم مخابرات. بابتش هیچ پولی دریافت نکردم اعتراض کردم گفتند مخابرات جلوی اضافه کاریها رو گرفته.

  7. فرشید می گوید

    سلام تکلیف تعطیل کاری و جمعه کاری نیروی تمام وقت مهمانسرای چیست؟ بصورت شبانه روزی تنها هست؟

  8. همکار بازنشسته می گوید

    دو سال پیش شخصا با نامه کتبی در زمان شاغلی به مدیریت استان و با صورتجلسه تنظیمی توسط همکاران در دو نوبت نسبت به پرداخت تعطیل کاری و جمعه کاری برای نیروهای رسمی ان هم از سال۱۳۸۹ که طبق قانون کار بایستی به کارکنان نوبت کاری پرداخت میشد اعتراض که مدیریت وقت آنرا با پاسخ اینکه حق شیفت می‌گیرید زیرکانه به قول معروف ماست مالی میکرد. در حالیکه این مقوله ها در آیین نامه مخابرات و قانون کار جدا از هم میباشد. نتیجه ان شد که از سال ۸۹ شب ها و روزها جمعه ها و تعطیلات رسمی و نوروز ها همگی بمدت هشت سال تا پایان ۱۳۹۷ طبق برنامه کاری شیفت دادیم و حق حقوق ما را هشت سال ندادند تا اینکه جمع کثیری بازنشست شدند البته همگی ما پیگیر ان هستیم و از مراجع قانونی در صورت عدم پرداخت این همه روز از جانب شرکت آنرا پیگیری خواهیم کرد.
    خوشبختانه هم تمامی برنامه کاری موجود هست و هم ایام تعطیلات و روزها مشخص.

  9. فارسی می گوید

    داداش چرا وقتی جمعه و تعطیل کاری نمیدن، الکی تیتر میزنی و مطلب مینویسی؟

  10. علی می گوید

    سلام.
    فکر کنم‌اشتباه متوجه شدید.شایدم من اشتباه میکنم.
    داخل نامه گفته تعطیل کاری برای نفرات شیفت موضوعیت نداشته.مگر اینکه از تایم موظفی بیشتر کار کنند.

    بنده قبلا جایی شیفتی کارمیکردم .جمعه ها و روزهای تعطیل نیز تعطیل بودیم و ۱۵ درصد حق شیفت میگرفتم.در مخابرات روزهای تعطیل و جمعه معنی نداره.ماهی حتما سه،چهار روز اینجوری داریم. و حق شیفتمون همون ۱۵ درصده.
    توجه‌ شما را به عکس پیوست بند ۱۴ جلب میکنم.که نوشته چنانچه کارگرشیفتی در روز تعطیل به کار بیاید باید علاوه بر اینکه یک روز‌ دیگه در هفته تعطیل بشه باید تعطیل کاری نیز بگیره.
    منبع هم سایت mcls یا همون وزارت کار ورفاه و تامین اجتماعیه.

  11. مازیار می گوید

    سلام .
    جمعه کاری پرداخت می شود . اما برای تعطیل کاری مدیر منابع انسانی قبل از آقای فرقانی که انسان محترمی هم بوودند یه کلک قشنگ زدن .
    برنامه شیفت کاری را براساس روزهای تعطیل در ماه برنامه ریزی کردند یعنی اگر در یک ماه ۳ روز تعطیل داریم ۳ضربدر ۶ساعت و نیم (حدودی) یعنی ۱۸ ساعت کمتر برنامه شیفت برای هر نفر تنظیم نمودند .
    این کار را انجام دادن که تعطیل کاری ندهند ولی بسیار کار اشتباهی است چراکه همکاران شیفت روز تعطیل مجبورن برن سر کار و باید حقشون رو بدن .
    اما مخابرات است دیگر….

  12. یکی بود یکی نبود می گوید

    سلام اقای سردبیر
    کجا تعطیل کاری برای خدمات ااول حل شده، ، الان ما داریم شیفتی کار میکنیم تعطیل کاری و جمعه کاری که نمیدن هیچی ،اضافه کاری رد هم یک ریال نمیدن،رئیسمون هم خدا پدرشو بیامرزه نامه زده استان حضوری هم رفته ولی اضافه کاری نمیدن،اضافه کاریم میکنیم ماهی ۶۴ ساعت
    این حق و الناس نیست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خدا
      یا بمن صبر بده
      یا رفتار شما رو بهینه کنه
      یا کسی لطف کنه مناسب شما پول خرج کنه سایت بزنه
      مرد مومن ! طلبکاری!

  13. ناشناس می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سردبیر محترم
    سردبیر جان کی گفته مشکل جمعه کاری و تعطیل کاری شسکام حل شده من از کارکنان بخش ام دی اف هستم خودتون که میدونین برای بخش ام دی اف باید حق شیفت پرداخت بشه ولی متاسفانه یه قانونی برای خودشون در نظر گرفتن که حق شیف برای ام دی اف پرداخت نمیشه بجاش ۱۵ ساعت اضافه کاری میدن و از بابت جمعه کاری و تعطیل کاری هم هیچ ریالی پرداخت نمیشه..حالا شما بگین کجای این مشکل حل شده..گفتیم شسکام میاد تمام موارد قانون کار رعایت میشه ولی حل نشده نمیشه و نخواهد شد ..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اینکه کارتون شیفت حساب نمیشه تقصیر ماست؟

  14. مهرداد می گوید

    باسلام خدمت سردبیر محترم باید عرض کنم چیزی به عنوان تعطیل کاری برای نفرات سه شیفت شرکت خدمات اول پرداخت نمی شود.

نظرات بسته شده است.