مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش وزیر از خودسوزی در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات.

مخابرات ما- گزارش وزیر از خودسوزی در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات. آذری جهرمی گزارش آن را در اینستاگرامش توضیح می دهد.

اصل خبر این است (به نقل از کولاک)-

حدود ساعت ۱۳:۳۰ ظهر امروز (۴ تیر ۹۸) مردی حدوداً ۴۵ ساله با حضور در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و تهیه بنزین قصد خودسوزی داشت.

این مرد ظاهراً به خاطر طلب مالی از یک شرکت خصوصی و عدم موفقیت در وصول طلب، با ریختن بنزین روی خودش، قصد خودسوزی داشت که با اقدام به موقع عوامل حراست وزارت ارتباطات و نیروهای انتظامی، موفق به این کار نشد.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها به اشتباه مدعی شدند که این فرد پس از خودسوزی به بیمارستان منتقل شده است.

مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات در همین باره نوشته است:

 

azarijahromi's profile picture

azarijahrom

.
در جلسه مشترک وزرای ارتباطات آسیا اقیانوسیه با رئیس جمهور محترم سنگاپور بودم، که خبر رسید فردی مقابل وزرارت ارتباطات اقدام به خودسوزی کرده است. اما ماجرا چیست؟
۱. چندی قبل و در ملاقاتهای مردمی، ایشان به بنده مراجعه کرد. می‌گفت که یکی از شرکتهای خصوصی اینترنتی با او بدعهدی کرده و او که تولید کننده کابینتهای فیبرنوری منازل است، ضرر زیادی کرده است. پرسیدم شکایت کردی؟ گفت قرارداد فی‌مابین حق را به شرکت اینترنتی می‌دهد اما در حرف قرار ما با آن شرکت چیز دیگری بوده است.
۲. به جهت دادخواهی ایشان همان موقع و در حضور ایشان با مدیرعامل آن شرکت اینترنتی تماس گرفتم. ایشان گفت داوری بنده را قبول دارد. وقتی طرفین به داوری بنده رضایت دادند، به جهت بررسی تخصصی، موضوع را به جناب آقای مهندس رستگار، رئیس سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی که از قدمای صنعت ارتباطات هستند ارجاع دادم و ایشان هم لطف کردند و این حکمیت را پذیرفتند. طرفین در جلساتی مستندات را به حَکَم ارائه و در نهایت نظر ایشان به صورت مکتوب ارائه شد. به طرفین اعلام شد نظر داوری وزیر همین است که آقای رستگار گفته‌اند و مطابق آنچه عهد کردید؛ عمل کنید.
۳.متاسفانه آنچه را در ابتدا عهد کردند عمل نکردند.
۴.انصافا توان این تولیدکننده در حد این ضرر نبود؛ صادقانه در عرصه تولید وارد شده بود و عدم رعایت اصول اولیه حقوقی و عدم آشنایی با مذاکرات تجاری در قراردادش و بسنده کردن به مذاکرات شفاهی نیز حاکی از همین موضوع بود.
۵.مطابق قانون؛ وزارت ارتباطات شانیت حقوقی برای ورود به این نوع اختلافات را ندارد و آنچه تلاش شد از باب ریش سفیدی و حل اختلاف بود.
۶.مدیر شرکت تولید کننده که حتما تحت استرس و فشار اقتصادی بوده امروز به وزارتخانه مراجعه کرده است، با برهم زدن محیط متاسفانه اقدام به خودسوزی کرده است. با هوشیاری نگهبانان ساختمان آتش سریعا خاموش می‌شود و به وی آسیبی نمی‌رسد. با توجه به عدم اطلاع نگهبانان از ماجرای ایشان و تصور اقدام ضدامنیتی، وی تحویل نیروی انتظامی شده است.

با اطلاع از موضوع؛ طی تماس سریع با تهران، یکی از مدیران وزارتخانه را مامور کردم تا ابتدا نسبت به هماهنگی با نیروی انتظامی برای رفع بازداشت وی اقدام کنند، ثانیا با توجه به اتفاقات روی داده از شرکت اینترنتی بخواهند با نظر صادر شده توسط حَکَم نسبت به رفع این اختلاف اقدام کنند.

شرایط اقتصادی سخت است و همه‌باهم باید هوای یکدیگر را داشته باشیم. امیدوارم اختلاف این دو شرکت سریع حل و فصل گردد.

 

1072160cookie-checkگزارش وزیر از خودسوزی در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. حسین جان می گوید

    سلام سردبیر عزیز لطف کن منتشر کن نوکرتم هر موقع رفتی حرم التماس دعا (آقای سردبیر و دیگر همکاران)
    ما همه مجموعه مخابرات اعم از شرکتی و قراردادی و رسمی از سال ۸۸ به بعد با تمام سختیها و سیاستهای خوب و بدشون ساختیم تا اقساط خرید مخابرات رو تامین کنند. خیلی از شرکتیها از فشار کار و کاهش حقوق و تعدیل نیرو از بدنه مخابرات جدا شدند خیلی از رسمیها هم به ناچار بازنشسته شدند که حالا با کمبود نیرو مواجهیم افرادی که ماندند و مقاومت کردند سنگ زیرین آسیاب شدند ولی شکاف بین نیروها و چند فرقه بودن و تبعیض در رفتار و پرداخت باعث دلسردی همه ما شده وقتی من رسمی ببینم نیروی کناردستم دوبرابرم کار میکنه و یک چهارم من حقوق میگیره و با مشکلات زیادی داره با سرعت پیر و شکسته میشه به کام من هم زندگی تلخ میشه حالا که پول اقساط مخابرات را داده اند چرا سر و سامانی به نیروهای شرکتی نمیدهند. با پولهایی که تا حالا اقساط میدادند از این پس چه خواهند کرد. وعده های سر خرمن را عملی کنند قبل از اینکه خرمن به تاراج رود یا بر باد رود الان بایدفرصت را غنیمت شمرد .

نظرات بسته شده است.