مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

احیای سنت نامه نویسی

مخابرات ما – تا زمانی که انسان قادر به نوشتن است، نامه‌نویسی نمی‌میرد.

مخابرات ما ( محمد – وزارت ارتباطات) – باوجوداینکه سنت نامه‌نویسی با ظهور تکنولوژی‌های جدید با تهدید مواجه شده است اما تا زمانی که انسان قادر به نوشتن است، نامه‌نویسی نمی‌میرد. حتی شاید با درخواست تازه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این سنت تا حدودی فراموش‌شده رونق دوباره‌ای بگیرد و تبدیل به پل ارتباطی مردم و مسئولین شود.محمدجواد آذری جهرمی مردم را دعوت به نامه‌نویسی کرد؛ نامه‌نویسی برای بیان فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطاتی محل اقامتشان.

نامه‌نویسی به شکل پستی و با چسباندن تمبر و انداختن آن به صندوق‌های پستی، دیگر نه مرسوم است و نه رایج. شاید بسیاری از نسل‌های جدید حتی هیچ ذهنیتی درباره نامه‌نویسی به این شیوه نداشته باشند و برایشان این روش ارتباطی در شرایطی که می‌شود با تلفن یا ابزارهای نوین تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی به سریع‌ترین شکل ممکن ارتباط برقرار کرد عجیب باشد.
هر چند بر اساس آنچه نسل‌های گذشته تجربه کرده‌اند و به‌زعم وزیر ارتباطات، در میان تمام شیوه‌های ارتباطی نامه‌نویسی یک‌چیز دیگری است.
ازاین‌روی و باوجودآنکه در مجموعه وزارت ارتباطات از به‌روزترین امکانات ارتباطی استفاده می‌شود آذری جهرمی از مردم خواست برای او نامه بنویسند.
آذری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «هرروز در شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی با هم در ارتباط هستیم. اما نامه واقعاً یک‌چیز دیگر است. لطفاً برایم نامه بنویسید. از خودتان و فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شهرتان. کافی است در قسمت گیرنده بنویسید: «برسد به دست وزیر ارتباطات». تا پست به دست من برساند.
او اضافه کرد: «ارسال این نامه‌ها کاملاً «رایگان» است. نامه‌های شما را پیگیری خواهم کرد. نامه‌ای که علی ۱۰ ساله از زابل برایم فرستاد را بر دیوار دفتر کارم قراردادم.
آذری جهرمی در انتها گفت: بهترین نامه‌های دریافتی را نیز قرار خواهم داد، چه تزئینی بهتر ازنظر مردم. وظیفه ما، انجام دستورات شماست.»
شاید این درخواست آذری جهرمی برای ایجاد ارتباط با مردم یک‌بار دیگر سنت نامه‌نویسی به شکل پستی و چسباندن تمبر را احیا و حضور پستچی‌ها در محله‌ها برای رساندن نامه در منازل را پررنگ‌تر کند.

***

1071170cookie-checkاحیای سنت نامه نویسی
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    با سلام طبق بند ۶ مصوبه ۱۶۳۹۵۵/ ت / ۳۶۵۴۴ مورخ ۸/۱۲/۸۵ هیات محترم وزیران که در آن به صراحت انجام کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران در قبال کارکنان و بازنشستگان وفق روال قبل برعهده خریدار گذاشته شده وبایستی پرداخت گردد
    ۱-گروه ۱۰درصد و۲۰درصد (گروه برجستگی )
    ۲-گروه بسیج فعال (گردان عاشورا )
    ۳-گروه جبهه
    لازم به توضیح است در زمان تبدیل دولتی به خصوصی بابت سه گروه مبلغ ۳۰۰۰۰ هزار تومان به حقوق اضافه شد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

نظرات بسته شده است.