وی افزود: مثلا سوالاتی که نمایندگان از وزرا می‌پرسند، ابزار نظارتی خوبی است. در آئین‌نامه داخلی هم داریم که یک سوال، باید ظرف ۱۵ روز در کمیسیون تخصصی‌اش تعیین تکلیف شود. ولی الان ما سوال‌هایی داریم که یک الی دو سال در کمیسیون‌ها مانده و بررسی نشده ‌است. مثلا بحث استیضاح که یک ابزار قدرتمند نماینده است، الان به صورت ظاهری انجام می‌شود. این که این استیضاح‌ها به نتیجه نمی‌رسند چون یا شامل مرور زمان می‌شوند یا توسط هیات رئیسه اعلام وصول نمی‌شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون برابر تذکراتی که در مجلس مطرح کرده با شکایتی مواجه شده یا خیر گفت: بله. من موضوعی را در خصوص مخابرات گفتم که یک وام ۱۷۰۰ میلیارد تومانی گرفته ‌است و تقاضای شفافیت در این موضوع را داشتم. در رابطه با همین موضوع از من به قوه قضائیه شکایت شد و پرونده من به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رفت.

وی افزود: موضوعات و محدودیت‌ها گفته نمی‌شود و شفاف نمی‌شود. در رابطه با دستگاه‌هایی که با نمایندگان برخورد می‌کنند باید این نکته مد نظر قرار بگیرد که این نماینده دارد در حوزه نمایندگی‌اش کار انجام می‌دهد.

زرآبادی عواملی که باعث تضعیف جایگاه نمایندگی می‌شود را تشریح کرد و گفت: تعبیر من این است که نماینده در انجام کارهایش محدودیت ندارد، مانعی هم بر سر کارش نیست؛ ولی به دلیل اینکه وقتی که کارهایی که انجام می‌دهد شامل مرور زمان می‌شود و عدم شفافیت بر آن حاکم است؛ بنابراین هیچوقت خروجی مطلوب ندارد. بنابراین این خروجی نامطلوب جایگاه نماینده را تضعیف می‌کند. اینکه مخابرات به خود اجازه می‌دهد از من نماینده شکایت کند، در حالی که من به وظیفه قانونی خودم عمل می‌کنم؛ این یعنی جایگاه نمایندگی بسیار تضعیف شده است. چون اگر مانع وجود داشت، من نمی‌توانستم این کار را انجام دهم ولی من به وظیفه خود عمل می‌کنم، ولی آن نتیجه حاصل نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش رسانه‌ها در اعلام عدم شفافیت‌ها در مجلس اظهار داشت: اینکه این فرآیندها و عدم شفافیت اعلام نمی‌شود یک اشکال است. رسانه‌ها می‌توانند روی این موضوع کار کنند و به صورت یک مطالبه این موضوع را مطرح کنند. اگر نماینده‌ای وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و بعد به جای اینکه با متخلف برخورد شود، با نماینده برخورد می‌شود و در جامعه هم هیچ بازخوردی وجود ندارد، به دلیل این است که جامعه از این موضوع هیچ اطلاعی پیدا نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، قدرتمند شدن دستگاه‌های دیگر را نتیجه تضعیف جایگاه قوه مقننه دانست و گفت: وقتی جایگاهی را تضعیف کنید به  میزانی که تضعیف می‌شود، دستگاه‌های دیگر قدرتمند می‌شوند. این مسئله یکسری‌اش درونی است یعنی خود نماینده‌ها باعث آن می‌شوند  و یکسری هم بیرونی است؛ یعنی برخوردهایی که با نمایندگان می‌شود و نهایتا تکرار این برخوردها باعث می‌شود که آن جایگاه تضعیف شود. وقتی شما جایگاه یک قوه‌ای را تضعیف می‌کنی نهایتا قوا و ارگان‌های دیگر به همان میزان قدرت‌شان بالا می‌رود.

***