مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مشکلات موجود با بیمه دانا

مخابرات ما – میترا افشاری رئیس منتخب هیأت مدیره کانون بازنشستگان مخابرات ایران در خصوص مشکلات موجود با بیمه دانا و عدم پرداخت بخشی از مطالبات کارکنان، ضمن تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسئولین به امر بهداشت و سلامت منابع انسانی، لزوم اتخاذ تدابیر جدی و فراهم نمودن تمهیدات لازم در این بخش را یادآور شد

مخابرات ما ( محمد – شعار سال) – افشاری گفت: در حال حاضر کارکنان مخابرات با وجود این که سهم خود را بابت هزینه بیمه تکمیلی پرداخت نموده اند ، مبالغی بابت نسخه ها و هزینه های درمانی از بیمه بستانکار می باشند. میترا افشاری رئیس منتخب هیأت مدیره کانون بازنشستگان مخابرات ایران در خصوص مشکلات موجود با بیمه دانا و عدم پرداخت بخشی از مطالبات کارکنان، ضمن تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسئولین به امر بهداشت و سلامت منابع انسانی، لزوم اتخاذ تدابیر جدی و فراهم نمودن تمهیدات لازم در این بخش را یادآور شد و در شرح ماجرا اظهار داشت: بنا به گفته مسئولین مخابرات، بر حسب قرادداد فی مابین، بیمه دانا تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ متعهد به پوشش هزینه های درمانی کارکنان (بازنشستگان، شاغلین و مستمری بگیران) و ارائه خدمات مطلوب به آنان بوده و بنابر توافق به عمل آمده میان دو طرف، مقرر گردیده بعد از تاریخ فوق نیز به مدت دو ماه خدمات بیمه ای ادامه یابد. ولی بنابر اعلام مسئولین مخابرات،تنها چند روز قبل از پایان مهلت قرارداد، بیمه دانا با شانه خالی کردن از توافق انجام شده برای دو ماه آینده، درخواست افزایش ۴۰ درصد به سقف قرارداد جدید را ارائه نموده که مورد موافقت طرف مقابل قرار نگرفت و لذا برای پیشگیری از ایجاد اختلال در امر درمان، در فرصت باقیمانده با بیمه معلم به عنوان برنده مناقصه قرارداد منعقد شده است. وی افزود: در حال حاضر کارکنان مخابرات با وجود این که سهم خود را بابت هزینه بیمه تکمیلی پرداخت نموده اند ، مبالغی بابت نسخه ها و هزینه های درمانی از بیمه بستانکار می باشند. با پیگیریهای مکرر، شرکت بیمه علت آن را عدم پرداخت مابقی مطالباتش از سوی شرکت مخابرات عنوان نمود و این در حالی است که بنابر آخرین خبر اعلامی از سوی معاونت منابع انسانی؛ مطابق قرارداد، مطالبات بیمه تا پایان دی ماه ۱۳۹۷ پرداخت گردیده و تسویه حساب نهایی با آن ها منوط به پرداخت مطالبات کارکنانش می باشد و گفته شده در اجرای آن اخطاریه ای از سوی مخابرات برای شرکت بیمه دانا با این مضمون که در صورت خودداری از تسویه با کارکنان ، شرکت مخابرات راسا برای پرداخت مابقی مطالبات بیمه شدگان از محل بدهی خود به شرکت مذکور اقدام خواهد کرد صادر گردیده است. وی همچنین افزود: به نظر می رسد همین عدم پایبندی بیمه به توافق انجام شده برای تمدید مهلت دو ماهه قرارداد کافی است تا موجب نگرانی مخابرات از این امر باشد که در صورت تسویه کامل، پرداخت مطالبات کارکنان به موقع انجام نشود. از طرفی اظهار عدم تسویه قرارداد نیز موضوعی است که از سوی طرف مقابل می تواند بهانه ای بر این نگرانی باشد که در صورت تسویه با کارکنان ، ممکن است در وصول مطالباتش از مخابرات با چالش مواجه گردد. اما به نظر می رسد این موارد به همراه ساز و کارهای قانونی می بایست در قرارداد پیش بینی شده باشد. افشاری با بیان اینکه آنچه در این میان حائز اهمیت میباشد سرگردانی و ضرر و زیانی است که از این کشمکش به طور مستقیم متوجه بیماران و خانواده آنهاست، با تاکید بر لزوم پایبندی شرکت بیمه دانا به تعهدات قانونی خود افزود: با عنایت به تأکیدات مدیر عامل مخابرات بر نقش و جایگاه والای منابع انسانی و لزوم حفظ کرامت و شان کارکنان و همچنین به منظور کاهش آلام و نگرانی ها و خساراتی که متوجه بیماران است و میتواند لطمات جبران ناپذیری در پی داشته باشد، از ایشان درخواست میشود با عنایت ویژه به این امر که متضرر اصلی، کارکنان شریف شرکت مخابرات میباشند، تدابیر لازم را برای پایان بخشیدن به این مناقشه اتخاذ فرمایند.

***
1064380cookie-checkمشکلات موجود با بیمه دانا
4 نظرات
  1. سیاوش می گوید

    با سلام
    بنده بخاطر بیماری پدرم از خدمات بیمه دانا استفاده کردم و هرچند طلب دارم از بیمه دانا با این وجود راضی هستم متاسفانه از بیمه معلم جز اسمش تابحال چیزی ندیدم و با وجود دادن مدارک مدت زمان طولانی است که چیزی پرداخت نکرده است. بنظر میرسد مدیران مخابرات فقط برای رفع تکلیف قرارداد بسته اند و هیچ نظارتی وجود ندارد.

  2. کاوه می گوید

    سلام
    من به سهم خودم از بیمه دانا راضی هستم قصوری در پرداختها نداشت سر بازه زمانی یکماهه نسخها و صورتحساب بیمارستانی را پرداخت میکرد الا زمانی که مخابرات باعث بروز مشکل شد ولی این قراردادی که با معلم بسته شده اصلا قرار داد خوبی نیست بیشتر منافع شرکت دیده شده تا کارمندها مبلغ زیادی از نسخه ها کم میشه بامرور این سالها ما باید افسوس سالهای گذشته را بخوریم یعنی یک سیر قهقرایی خدا عاقبت همه را ختم بخیر کنه با این جماعت مدیر..

  3. جوادی می گوید

    سلام با توجه به بد قولی بیمه دانا در پرداخت مطالبات همکاران متاسفانه بیمه معلم از دانا بدتر بوده و تاکنون مبلغی بابت طلب همکاران پرداخت ننموده است من خودم در ۲۸ فروردین مدارکم را تحویل داده ولی بعد از ۵۰ روز هنوز پرداخت نشده است لذا اداره رفاه یا هرکسی که ناظر این قرارداد است باید موضوع را بطور جد پیگیری نماید

نظرات بسته شده است.