مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تقویت همکاری‌های اتحادیه آفریقا و شرکت هوآوی

مخابرات ما – شرکت چینی تجهیزات مخابراتی هوآوی روز جمعه اعلام کرد اتحادیه آفریقا با این شرکت یک توافقنامه به منظور تقویت همکاری در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا کرده است.

مخابرات ما ( محمد – باشگاه خبر نگاران جوان) – شرت هوآوی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف اصلی این توافقنامه، تقویت همکاری‌های دوجانبه در پنج حوزه است: خروجی بالا، اینترنت اشیاء، رایانش ابری، اینترنت نسل پنجم و هوش مصنوعی.»

این خبر در حالی اعلام می‌شود که جنگ تجاری میان چین و آمریکا بر سر شرکت هوآوی بالا گرفته است.

شرکت هوآوی در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) از جانب آمریکا در فهرست شرکت‌های مشکوکی قرار گرفت که شرکت‌های آمریکایی اجازه فروش تجهیزات به آن‌ها را ندارند.

دولت ترامپ، شرکت هوآوی را مظنون به جاسوسی به نفع پکن می‌داند. چین نیز روز جمعه از تهیه فهرستی از شرکت‌های خارجی غیر قابل اعتماد خبر داد.

توافق انجام گرفته میان هوآوی و اتحادیه آفریقا در ادامه توافقی است که در فوریه ۲۰۱۵ (بهمن و اسفند ۱۳۹۳) میان آن‌ها منعقد شد.

فیلیپ وانگ (Philippe Wang)، مسئول بخش آفریقای شمالی هوآوی، گفت: «این همکاری نشان دهنده اعتماد اتحایه آفریقا به هوآوی است. ما امیدواریم که به شایعات مربوط به نشت داده‌ها از طریق تجهیزات هوآوی پایان داده شود. اتحادیه اروپا دست به یک حسابرسی کامل از سیستم رایانه‌ای خود زده است و نتایج این حسابرسی، ادعا‌های مطرح شده توسط رسانه‌ها را رد می‌کند.»

روزنامه فرانسوی لو موند در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷-۱۳۹۶ شمسی)، به نقل از منابعی درون اتحادیه آفریقا اعلام کرد که چین از مقرّ این اتحایه در آدیس آبا آبا جاسوسی کرده است.

بنابر ادعای روزنامه لوموند، جاسوسی از اتحادیه آفریقا از سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۴-۱۳۹۰ شمسی)، تاریخ پایان احداث ساختمان این اتحادیه توسط چین، صورت می‌گرفته است.

موسی فکی محمد (Moussa Faki Mahamat)، رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا این ادعا‌ها را کذب خواند.

به نوشته لوموند، سرور‌های اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶-۱۳۹۵ شمسی) به دنبال کشف اشکال در آن‌ها تعویض شدند و ساختار رایانه‌های اتحادیه نیز به روز شد.

چین به عنوان اولین شریک تجاری آفریقا، چندین میلیارد دلار در زیر ساخت‌های این قاره (جاده سازی، راه آهن، بنادر) و یا در حوزه صنعت سرمایه گذاری کرده است.

***

1063520cookie-checkتقویت همکاری‌های اتحادیه آفریقا و شرکت هوآوی

نظرات بسته شده است.