مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چه دستاوردی داشتید در مجمع؟ مصوبه تان کو؟(۲)

مخابرات ما  – او می نویسد: “آقای سردبیر! شما باید چیزی را که خلاف میل شما هم هست منتشر کنید! سال هاست در حمایت از کارکنان به مدیران تاختید! اما انصاف را رعایت کرده اید حالا هم انتظار دارم حرف مرا بعنوان یک کارمند شاغل و یک مدیر جزء برای همه بنویسید تا شاید دردی دوا شود و اینقدر به هم نتازیم. از شما خواهش می کنم با آن قلم زیبایتان متن مرا ویرایش کنید تا قابل خواندن باشد. شما اجازه دارید بدون اینکه معنا تغییر پیدا کند متن را روان کنید

می دانم به سایت شما حمله خواهند کرد اما شما باید شجاعت انتشار متن مرا داشته باشید. باید حرف من هم در این سایت خوانده شود وگرنه به عدالت شما شک خواهم کرد.

مخابرات ما- نامه ای مفصل در قالب دردنامه ای که قبل از نوشتن قول انتشارش را ازمن گرفته بود اما وقتی نوشت واقعا نمی خواستم منتشر کنم. فقط آن قول بود که مرا واداشت آن را برای شما هم بگذارم.

این مطلب عقاید کامل نویسنده آن است به مخابرات ما ربطی ندارد. این نامه طولانی است لذا در دو بخش منتشر می کنم. شما نیز هر نظری دارید در فضای آزاد اندیشه بنویسید تا همه ببینند. این بخش دوم نامه رسیده است.

>>>…. ادامه از مطلب قبلی……>>

حالا سوال سوم شاید کمی کلیدی تر باشد: شما با صدری همان می کنید که با قبلی ها کردید, آیا این شیوه درست است؟

دیگران و قبلی ها هرگز حتی حاضر نبودند حرفهای ما را بشنوند اما صدری حداقل در مسیر حرف های ماست حداقل درددل های مارا قبول دارد.

در دوره چه کسی به بازنشستگان کوچکترین توجهی شده بود؟ به شاغلین چطور؟

ما امروز هم همانقدر داد می زنیم که در گذشته زده ایم.

عزیزان!

بازنشسته شدن با پاداش تشویقی اجباری نبوده است. بارها در همین سایت گفته اند پاداش تشویقی به جای تبدیل بیمه هاست. بنابراین اگر شما آن را قبول دارید باید فرم عدم شکایت را پر کنید.

اگر قبول ندارید نه بازنشسته شوید و نه پاداش تشویقی بگیرید.

دوستانی دارم که بیش از ۳۸ سال است هستند و کار می کنند. کسی هم کاری به کار آنان ندارد. هیچکس به زور بیرونشان نکرده. آن ها می توانند شکایت کنند. حق طبیعی آنان است. اما اگر از پول تشویقی استفاده می کنید دیگر حق شکایت ندارید.

اگر به نظر شما منصفانه نیست مثل بسیاری از افرادی که ۹ درصدی هستند صبر کنید. بازنشسته نشوید تا این طرح ادغام روزی انجام شود.

پس باز هم در این مورد چیزی در مجمع با اعتراض شما حل نشد. بلکه مهندس صدری گفت از گذشته پیگیر بوده ایم امیدواریم امسال حل شود.

.

شاغلین و تشکل های کارگری تصمیم گرفتند اعتراض خود را به مجمع نبرند و در جلسه ای خصوصی با ناظر کاملا خارجی و قابل اعتماد مطرح کنند. حتی اگر شاغلین  نتوانند هیچ جلسه ای بگذارند در همین نقطه همان هایی را دارند که شما در مجمع گرفتید!

.

نمی خواهم هرگز به این اشاره کنم که :

۱- برخی بدنبال امتیازات استخدامی انصار خویش هستند که اگر  امروز پذیرفته شود مشکلی ندارند.چرا نشملی ندارند؟

۲-مشکلی ندارند چون تمام مطالبات خود را گرفته اند.قبلا شکایت کرده و گرفته اند .پس امروز چه می خواهند؟

۳- برخی دنبال نمایش عمومی هستند که دیگر این دسته نمی شود شوی مجمع را از دست بدهند.

.

اما مهترین حرف یا سوال من:

عزیزان! باید بپذیریم که هیچ پولی از آسمان نمی بارد! هیچ پولی از آسمان برای ما نمی بارد! هیچ سهامداری سود سهامش را به من شاغل یا بازنشسته نمی دهد! نمی دهد! هیچ سهامدار خردی نباید سود سهام خریده اش را به ما بدهد اگر هم بگیریم سهامش را می فروشد و باز مخابرات زمین می خورد.سهامدار کلان حسابش جداست! سود پولش را می خواهد! تمام!

چرا؟

چون مخابرات یک شرکت خصوصی شده!

اینکه تمام مطالبات زمان دولتی به بخش خصوصی منتقل شده است درست! اما نمی توانید بگویید خاک مخابرات را به توبره بکشید و بمن بدهید! این مخابرات باید برای شاغلین زنده بماند نه اینکه برای بازنشسته ها بمیرد!

فقط برای رفاهیات شما هزار میلیارد تومان پرداخت شود؟یعنی ۵۰ درصد از کل سود سال ۱۳۹۷؟ چرا؟

اگر شاغلین بقدر شما بخواهند بگیرند که آن هم می شود ۳ هزار میلیارد تومان یا بیشتر, ار کجای مخابرات باید بگیریم؟

باز هم می گویم پول از آسمان نمی بارد. باید از زمین مخابرات بدست آید.

.

دوست بازنشسته ای می گفت: ما که رفتیم  .. مخابرات می داند و شاغلین!بمن چه بعد چه می شود! من معوقاتم را می خواهم!

.

آیا شما هم همین عقیده را دارید؟

عزیزان! هر چه بدهند باید نسبتی از درآمد باشد!

آن هم برای پولی که هیچ حکم قضائی نداشته باشد.

.

حرف آخرم با مهندس صدری است۱

آقای صدری! شما بین شاغلین و دیگران تفاوت قائل شده اید. هر چه خواسته اند به بازنشسته ها و به کارگزاران داده اید اما به شاغلین چه؟ شاغلین هستند که باید چرخ های شرکت را به گردش درآورند اما شما به بازنشسته ها می رسید؟

اول رفاهیات آنها را می دهید.دوم معوقه رفاهیات آنها را می دهید. سوم عیدانه آنها را می دهید. پس سهم شاغلین کجا رفت؟ سهم آن شرکتی بخت برگشته کجا رفت که حتی عیدانه اش را هم ندادید اما یک ماه معوقه رفاهیات بازنشسته ها را بجایش دادید.

چرا؟

این کار, تبعیضی روشن و آشکار است و آسیب می زند به اساس شرکت.

به هر حال بازنشسته حداقل  دو تا پاداش بازنشستگی گرفته و سودش را می گیرد که چند برابر حقوق چند تا شرکتی است اما باز هم طلبکارند! هر چه بدهید یک تشکر هم نمی کنند!

چرا به ما نمی رسید؟ مگر ما چه کرده ایم؟ چون مظلوم بوده ایم طرح های ما را عقب انداخته اید؟ من از همه می گویم نه فقط از رسمی ها!   قراردادی ها ! شرکتی ها! رسمی ها! یکی از یکی مظلومتر! حیف است بخدا! … حیف! …

امیدوارم انصاف داشته باشیم همه ما.

من بعنوان سهامدار هرگز راضی نیستم سهم سود من خارج از چارچوب جاری شرکت به کسی داده شود. هر کسی باشد.

 

این مطلب پایان یافت.منتظر نظرات شما هستیم.

1062330cookie-checkچه دستاوردی داشتید در مجمع؟ مصوبه تان کو؟(۲)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    همین کارگزاران درحال حاضر چکاری برای مخابرات انجام میدهند که درهر استانی ۴۰۰نفر دوباره حقوق بگیر تحمیل شد .پس چرا اینقدرمورد بازنشسته تشویقی گذاشتیدکه بقولی هزینه حقوق را تعدیل کنید.
    بابا مخابرات بدبخت دست از سرش بردارید.تا درست تصمیم گیری کنه .ما حتی شنیدیم درماجرای کارگزاران دودش بچشم جناب صدری رفت .چرا؟مگه چه گفته بود ؟.آخه تلاش میکنند نیرورا تعدیل کنن وبهترین بچه هااز شرکت میرن از اونور دوباره تحمیلات پی درپی .ودراین دور باطلل قبو ل کنید شاغل متضرر شده.خب اگه دیگه توسعه ای وکاری وجود نداره پس دوباره چرا نیرو میگیرن .

  2. حسین علمداری ایلخچی می گوید

    نامه این مدیر پایه دو فراز عالی داشت:

    ۱- «شما با صدری همان می کنید که با قبلی ها کردید, آیا این شیوه درست است؟»

    و من معتقدم با صدری حتی بدتر از آن می کنید که با قبلی ها کردید، قبلی هایی که انکار کردند و پنهان شدند تا صدری که در حد توان انجام داد و به گفتگو نشست.

    شاید انباشت کینه و مطالبه سالیان است که امروز موعد انفجارش رسیده و حتی گام های مثبت و آشتی جویانه صدری هم توان ممانعتش را ندارد و شاید هم تفکر جنگی است که به جای مذاکره نشسته و «کوتاه آمدن» و «آشتی جویی» را معادل «کم آوردن» و «عقب نشینی» دانسته و به جای «کوتاه آمدنی» متقابل حمله را به امید فتوحات بیشتر تشدید می کند.

    ۲- «آقای صدری! شما بین شاغلین و دیگران تفاوت قائل شده اید. هر چه خواسته اند به بازنشسته ها و به کارگزاران داده اید اما به شاغلین چه؟»

    این هم نکته مهمی است که بی ربط با نکته اول نیست. تابحال «کوتاه آمدن»ها فقط زمانی رخ داده اند که فشاری بوده یا تهدیدی. بازنشستگان و کارگزارن فشارهای بیشتری آورده اند و امتیازات بیشتری گرفته اند. نمی دانم اگر تهدید و عینیت حضور چهاررقمی شاغلین در مجمع نبود، مذاکرات با همراهی «ناظر بیرونی» شروع می شد یا نه.
    این عارضه شاید برآمده از ذات کند و لَخت سازمانمان است که مساله و مشکل را نمی بیند و کاری نمی کند تا تبدیل به بحران شود، شاید هم ناشی از تفکر جنگی مدیران که وقتی حمله ای نیست چرا عقب نشینی کنیم و اعتقادشان بر این مثل ترکی که بی گریه کودک شیری داده نمی شود.

  3. shahram1 می گوید

    سخنی با سر دبیر

    اینکه افرادی مثال این همکار با بهره گیری از فضای رسانه و بر انگیختن حس سانسور خبری نزد شما در پی امیال خود از قبیل پراکندن تخم نفاق و بد بینی بین همکاران بازنشسته و شاغل هستند شکی در آن نیست.و معلوم نیست نگارنده در درج این مقاله در پی مشخصا چیست. بسیار زیرکانه و در ابتدا نگارش خود را آغاز و بر اسب شاغلی سوار و ناکارآمدی خود و امثال خود را پوشش و با زیرکی خواست و امیال نادرست خود را با کوبیدن سایر کارکنان آغاز میکند و اسمش را سانسور خبری میگذارد!!!! جای تامل دارد.
    حال از نگارش چه باری برای خود میبندد خودشان بهتر میدانند. تهمت و افترا و فاصله انداختن بین کارکنان از نگارشش عیان است.بدنبال همدرد کردن شاغل و کوبیدن بازنشسته ان هم آنها نه برای شاغلین بلکه برای امیال و اهداف خود است.

  4. shahram1 می گوید

    در جواب این نظر
    اولا مدیر عزیز بارها نوشته شده مخابراتی که با پالس دو ریالی در زمان دولتی بودن آن همه سرمایه داشت و در آن بر پاشنه تلفن ثابت تنها می چرخید و امکانات زیادی هم داشت با پرسنل ۶۰ هزار نفری و حتی به سازمان های دیگر کمک میکرد حال چه شده اینک با سیار و دیتا و ثابت و ووو پول برایش نمیبارد؟!!!!!)
    از سهامدار عمده گفتید معلوم است با این همه درآمد و اشتهای سیری ناپذیر سهامدار و در کل انسان ها پول و در آمد با هر مقدار کم جلوه میکند.!!!!
    پول و در آمد بر عکس فرضیه شما هست اما بکارگیری و مدیریت و سرمایه گذاری ان مشکل دارد.ا
    فرمودید به بازنشستگان آقای صدری بیشتر عنایت دارد این هم مغلطه است آخه بازنشستگی که پرداخت حقوقش از صندوق همواره با تاخیر و خواربارش هم به همین صورت و تشویقی وعده داده شده به او که مصداق سر خرمن دارد و ارزش ریالی ان هم به قهقهرا رفته مثال است که شما زدید دیوار کوتاهتر پیدا نکردید؟!!!!!
    همین بازنشستگان را طوری مثال دزدید انگار وصله ناجور مخابرات هستند همین هایی که با زحمات سی ساله آنها امثال شما از بهره کاری آنهابه قولی شاغل شده اید و حال لب به شکایت از آنها و تهمت ناسپاسی و عدم تشکر آنها از مدیران میزنید. به کجا چنین شتابان؟!!!!!
    دوست عزیز بروید و مشکلات مخابرات را نه در بازنشستگان و شاغلین بلکه در موارد زیر جستجو کنید.
    ۱_ناکارآمدی مدیران بدون دانش
    ۲-عدم سرمایه گذاری مناسب
    ۳-عدم داشتن سیاست کاری مشخص
    ۴-اشتهای فراوان سهامداران عمده و دید حال در آنها و نه آینده
    ۵-وارد شدن رابطه بجای ضابطه کاری و دخول هزاران نفر با رابطه به شرکت بدون دانش و مدرک مرتبط با شرکت که تعداد بسیاری از آنها همین الان با رفتن نیروهای اصلی مخابرات بر مسند مدیریت ها تکیه زده اند!!!!!)
    حال شما به نیروهای بازنشسته خرده می‌گیرید؟!!!!
    آنها ساختند و شما بهره میبرید تا ببینیم شما برای نسل آینده چه ارثی خواهید گذاشت؟!!!!
    در موارد بالا که بیان شد دقت کنید بازنشسته و شاغل نقشی ندارند پس اینست که در اول نگارش بیان شد مصداق مغلطه کاریست.
    گناه وضعیت پیش آمده به گردن این و آن انداختن ظلمی آشکار است. در ضمن با وجود ندادن بسیاری از حقوق از دست رفته بازنشستگان تهمت نا سپاسی و عدم تشکر را به آنها نزنید در هر صورت آنها هم وضعیت را میبینند و بسیاری از آنها پاداش تشویقی خود را که شمارا آنقدر میآزارد هنوز نگرفته اند و عیدی را هم مثل شما تعداد زیادی که همان بازنشستگان ۹۷ هستند مثل شما شاغلین دریافت نکرده اند.اما ناسپاس نیستند.پرداخت شود تشکر هم میکنند. ابایی ندارند از تشکر همانگونه که ابایی از انتقاد ندارند.
    در خاتمه بهتر است دید خود را وسعت داده و اینقدر از بازنشستگان و شاغلین مایه نگذارید مدیر عزیز.

  5. س. می گوید

    با نظرشون کاملا موافقم چرا که آن آش باجاش هم که بنده نوشتم همین مصداق هست برای شاغلین .اونها رفتند وپست هاهم حذف شد.بیعدالتی آشکار.که خدا میداند مخابرات فردا چه شکلی ست دراستان من که بسیاری از بازنشسته ها آنچنان بارخود را بستند که اصلا نیازی واقعا نبود به اداره بیایند یعنی درحدکمال از اداره آنچنان بهر ه کشی کردند که دیگر جایی نمانده بود.اگرچه یکروز هم ما بازنشسته میشویم وهرکس منافع خودرا دوست دارد اما حداقل کاری نکنیم که بعدا بهای آنرا بخدا پس دهیم این قانون الهی ست که متاسفانه بسیاری آنراشاید شعاربدانند .آقا به بازنشسته شاغل و…..رفاه بدهید ولی نه با جای دیگری راخراب کردن به قیمت زندگی دیگری.درحال حاضرهمه شاغلین با اکراه به اداره میایند حسابش بکنید چه رسد به دلسوزی وتعصب وانگیزه که متاسفانه ببخشید زهی خیال باطل……آقای صدری تنها مدیرعامل در ۲۰ساله اخیرست که حداقل قاطی مسائل کارمند شده است ومیتوان گفت گوشی برای شنیدن داردو الا قبلا که ار آپارتاید هم بدتربودیم

    1. shahram1 می گوید

      هر انچه برای هم قطار شما بیان شد بهتر است بخوانید.

      1. ناشناس می گوید

        دراستان ما که تمام وامها وحق وحقوق خودرا در زمان شاغلی گرفتند ولی اینکه عدم مدیریت وبرنامه ریزی صحیح باعث سپرکردن بازنشستگان درمقابل دیگری شده است هم درست است.هرچیزی زمانبندی درست والویت بندی میخواهد که متاسفانه یاد دادند گوش کسی بدهکارنباشد.واینکه هم همه جا حق با بازنشسته باشد نیست .

        1. shahram1 می گوید

          پس بهتر است استان خودتان را قیاس کنید.در ضمن در رابطه با بازنشسته ها در حیطه حقوق خود و جدا از شاغلین همیشه حق با انهاست و هیچ دخلی دو طرف در حقوق حقه خود در دیگری ندارند.در بسیاری از استان ها بازنشستگان هنوز حقوق عقب افتاده خود را در شاغلی نگرفته اند. پاداش که جای خود دارد. حقشان است و باید داده شود .شاغلین هم اگر مشکلی دارند مطرح کنند پشت حق بازنشستگان سنگر ساختن خطاست.

  6. محق می گوید

    خطاب به تصمیم گیران می گویم: حق گرفتنی نیست…. حق دادنی است.
    مسئولین منابع محدود را بایستی بین دو گروه شاغلین و بازنشستگان تخصیص دهند اگر منافع سازمان را درنظر بگیرند این منابع باید به کارکنان شاغل اختصاص یابد زیرا به انگیزه و تلاش آنها نیاز دارد اما اگر منافع خود را ترجیح دهند منابع را به بازنشستگان اختصاص می دهند تا از اعتراض و اغتشاش جلوگیری کنند. زیرا بازنشسته چیزی برای از دست دادن ندارد و براحتی اعتراض می کنند اما شاغلین اینگونه نیست.
    مثالی از خودم می آورم.
    چند سال است در نوبت وام مسکن صندوق تعاون هستم و هربار مراجعه کردم گفتند اولویت با بازنشستگان است… گفتم چرا؟ گفتند چون مدیر منطقه گفتند دهان بازنشسته ها رو ببندید تا سر و صدا نکنند.

    1. shahram1 می گوید

      بسیاری از بازنشستگان بعد از سی سال خدمت بسیاری از حقوق خود را از دست دادند حتی دریغ از گرفتن خانه های سازمانی و یا وام های اداری حال شما چند سال منتظر وام شدی صدایت به آسمانها بلند شده!!!!!!
      بسیاری از بازنشستگان هم اکنون هم حقوق وعده داده شده را هنوز نگرفته اند شما را چرا می آزارند معلوم نیست ؟!!)))

      1. ناشناس می گوید

        چه حقوقی از دست دادند؟ درزمان بازنشستگی هم که دوتا سه ماه زمان میبرد تاحقوق برقرارشود.تشویقی هم که گفتند تاپایان خرداد.خیلی از شاغلین ازخانه سازمانی استفاده نکردند .

        1. shahram1 می گوید

          همان حقوقی را که شما فقط چند سال است که از شما دریغ شده و برای ان فریاد میزنید.بروید تحقیق کنید متوجه میشوید.

  7. ناشناس می گوید

    سلام.با خوندن ادامه نوشته استاد گرامی باید به این نکته اذعان واعتراف کنیم خواسته ویا ناخواسته اگاهانه و یا نا اگاهاهنه بین کل کارکنان شاعل.بتزنشسته.کارگزاران ونیروهای شرکتی به شدت دارد شکاف ایجاد میشود ووحدت ودوستیها به دشمنی وجبهه گرفتن روبروی هم منجر میشود شمارا به خدا دست از اتهام زدن واعلان نظر از برادر کشی و تفرقه دست بردارید و با توکل به خدا کمک به پیشرفت وتوسعه ودرامد زایی شرکت که هر روز محتضر تر میشود کنیم وفراغتی برای برون رفت از بحران پیش رو برای مدیران ارشد فراهم کنیم.

نظرات بسته شده است.