مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نامه وارده- چه دستاوردی داشتید در مجمع؟ مصوبه تان کو؟(۱)

سوال کننده از دستاوردهای مجمع می پرسد

مخابرات ما  – او می نویسد: “آقای سردبیر! شما باید چیزی را که خلاف میل شما هم هست منتشر کنید! سالهاست در حمایت از کارکنان به مدیران تاختید!اما انصاف را رعایت کرده اید حالا هم انتظار دارم حرف مرا بعنوان یک کارمند شاغل و یک مدیر جزء برای همه بنویسید تا شاید دردی دوا شود و اینقدر به هم نتازیم.از شما خواهش می کنم با آ« قلم زیبایتان متن مرا ویرایش کنید تا قابل خواندن باشد.شما اجازه دارید بدون اینکه معنا تغییر پیدا کند متن را روان کنید

میدانم به سایت شما حمله خواهند کرد اما شما باید شجاعت انتشار متن مرا داشته باشید.باید حرف من هم در این سایت خوانده شود وگرنه به عدالت شما شک خواهم کرد.

 

مخابرات ما- نامه ای مفصل در قالب دردنامه ای که قبل از نوشتن قول انتشارش را ازمن گرفته بود اما وقتی نوشت واقعا نمی خواستم منتشر کنم.فقط آن قول بود که مرا واداشت آن را برای شما هم بگذارم.

این مطلب عقاید کامل نویسنده آن است به مخابرات ما ربطی ندارد. این نامه طولانی است لذا در دو بخش منتشر میکنم.شما نیز هر نظری دارید در فضای ازاد اندیشه بنویسید  تا همه ببینند. مخابرات ما جای تعریف از هم نیست.جای این نیست که پیوسته حق را به خودمان بدهیم.شما هم اگر حرفی برای گفتن دارید پیش از هر فریادی لطفا بنویسید.

بنام خدا

سردبیر جان, گفتن و نوشتن در این زمان کاری بسیار دشوار است.البته نوشتن معمولی ساده است اگر بخواهیم مثل بعضی ها فقط دشنام دهیم و همه حق را برای خودمان در نظر بگیریم.

اما اگر بخواهیم بواقع چیزی بنویسیم که به حق نزدیک باشد بسیار دشوار است چرا که حلقه های دار برپاست برای هر کسی که خلاف میل مای نوعی صحبت کند!

برای من مهم نیست که کسی خوشش می آید یا نه!هیچکس مرا نمی شناسد مه بخواهم مرید پیدا کنم. پس هر چه صلاح می دانم می گویم ,دیگر شما خود دانید  وجدانتان. اگر حرفهای مرا در سایت گذاشتید که حرفم را زده ام اگر هم نگذاشتید من وظیفه ام را انجام داده ام ولی شما کم کاری کرده اید.

.

می خواهم از دوستان عزیز و نازنینم , بازنشستگان و پیشکسوتان خوبمان یک سوال بپرسم: صریح روشن و شفاف بگویید از حرکت مجمع چه فایده ای به شما رسید؟

.

آنچه گفته شد و از جانب مدیر عامل تاکید شد, همان بود که او داشت عمل می کرد! بحث رفاهیات در همه تاریخ مخابرات در چند ماه اول کش پیدا می کرد تا در فرصتی به مجمع برود که امسال نیز چنین شده. در حالی که همه هنوز مبالغ سال گذشته را به همان شکل دریافت می کنند.یعنی هیچکس نگفته کم می کنیم یا زیاد!

ببینید!

مطالبه بر اساس حق از دست رفته باید باشد! نه بر اساس تفکراتی که احتمال می دهیم.

پس از مجمع, هنوز هم رفاهیات همان جایی است که ایستاده بود.فرقی هم نخواهد کرد.

بحث بعدی که شما داشتید, تبدیل بیمه ها بود! آخر عزیزان! آن نمایندگان شما  که پی در پی با مدیران قرار ملاقات می گذارند می دانند که بحث ادغام بیمه ها توسط مخابرات در حال پیگیری بوده است. من خود پیگیر آن بوده ام چون خودم هم بیمه کشوری هستم و بیش از همه مایل به تبدیل بیمه.همین سردبیر خودش بیمه کشوری است مخابرات بدنبال آن است … میخواهم بگویم مجمع در آن دخالتی نداشته.

این هم همان روند گذشته را دارد.

دیگر چه کردید؟

کدام کار به نتیجه رسید؟

راستی یک حرف مانده! معوقات رفاهیات سال ۹۷ را می خواهید! یک بار دیگر نامه مصوب هیئت مدیره را بخوانید با اینکه مصوبه از زمان تصویب قابل اجراست (ماه ۷) ولی باز هم مدیر عامل می خواهد معوقات را بدهد.برای این امر مخالفان وحشتناکی دارد که شما هرگز نمی توانید تصور کنید! مدیرانی که در کشور پایگاههای قدرتمندی دارند و می خواهند مخابرات رابطه اش را با بازنشستگان قطع کند.این مدیران کشوری مخابراتی نیستند. سکه هایشان هم در بازار خریدار دارد.

آنها می گویند مخابرات باعث شده است بازنشستگان مراکز دیگر از پایگاه بازنشستگی خود یعنی از محل کارشان متوقع باشند.از بیمه تامین اجتماعی نیز متوقع باشند. می گویند شما بازنشستگان را به جان ما می اندازید!

من می گویم این توقع بسیار بجاست اما باید بپذیریم که مخالفان در حال زورآزمایی با مخابرات هستند.

حکم دیوان عدالت که شما دیدید یکی از نشانه های قدرت این آقایان بود.شما می گویید مخابرات , اما من جای دیگری را به شما نشان می دهم.

همین حکم اخیر دیوان عدالت اداری به هیئت مدیره مخابرات قدرت داده است هر تصمیمی بگیرد.یعنی اصلا رفاهیات بدهد یا ندهد!در آن قید شده مخابرات خصوصی است و باید بر اساس درآمدش تصمیم بگیرد. لذا اگر همین الان مخابرات کل رفاهیات را حذف کند از نظر اداری ما نمی توانیم مخالفت کنیم.

شاید بگویید دیگر کار نمی کنیم! من می گویم همین حالا هم ما هیچکدام کار نمی کنیم!بروید در بخش های اداری ببینید چه کسی کار می کند؟ معدودی تا حد مرگ کار می کنند عده ای هم کار نمی کنند.

پس وقتی طرف مقابل شما دارد کارش را انجام می دهد برای چه چیزی به آن فشار آورده اید؟

حکم دیوان عدالت اداری  یا مصوبه هیئت مدیره مخابرات می گوید هیچ معوقه ای وجود ندارد.اگر می خواهیم کاری کنیم به زور نمی شود باید برویم حکم را برگزدانیم.با فریاد کاری نمی شود کرد. در عین حال صدری آن را انجام داده از آن دفاع کرده و معوقه ۹۷ بازنشستگان را نیز گفته می دهد!

یک نکته!

صدری یا هر کس دیگری اگر د رمقابل حکم قطعی دیوان بایستد فردا باید پاسخ هر شاکی از جمله سهامدار خرد و عمده را بدهد.یعنی اگر شما بعنوان یک سهامدار از مخابرات شکایت کنید مهندس صدری باید تمام این پولها را برگزداند.قبول ندارید؟ امتحان کنید!

باقی قضایا نیز در همهمه و شلوغی طوری مطرح شده است که هیچ پاسخی نیافت.

سوال بعدی من این است: آیا نمی شد در جلسه ای داخلی به همین نتایج رسید؟

همه حرفهای شما با زیرکی دیگران به خارچ از مجمع کشیده شد! یعنی حتی نماینده سهامدار عمده هم رفته بود.پس در یک جلسه و نشست داخلی حرف زدید و شنیدید. خب چرا این جلسه را خارج از مجمع برگزار نکردید؟

…….>>>>>> این نامه ادامه دارد…. بخش بعدی را فردا بخوانید ….

می بینید که این نامه طولانی است  لذا باقی آن باشد برای فردا.

شما نیز هر نظری دارید بنویسید تا در تضارب آرا ما بدهکار کسی و ایده ای نباشیم.

فقط برای اینکه این مطلب در اینجا تا حدی بسته شود یکی دو جمله آخر نامه را هم می آوریم اما فردا کامل منتشر می کنیم.

نویسنده در انتهای نامه خطاب به مهندس صدری می گوید:

حرف آخرم با مهندس صدری است۱

آقای صدری! شما بین شاغلین و دیگران تفاوت قائل شده اید.هر چه خواسته اند به بازنشسته ها و به کارگزاران داده اید اما به شاغلین چه؟ شاغلین هستند که باید چرخهای شرکت را به گردش درآورند اما شما به بازنشسته ها می رسید.همین امسال یک ماه معوقه, عیدانه را به بازنشستگان دادید اما حتی به شرکتی ها ندادید ….

1062270cookie-checkنامه وارده- چه دستاوردی داشتید در مجمع؟ مصوبه تان کو؟(۱)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. رضا می گوید

    این بنده خدا نگفت که چرا در محابرات هرجا میروی کسی کار نمی کند ایا یابق هم همین وضع بود در ضمن نمی گوید اگر در مخابران عده زیادی کار نمی کنند این سود اعلامی از کجا امده

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    من بازنشسته ام بزودی حق سهم دولت از مخابرات واگذار خواهد وچه بسا طبق قانون تجارت و واقعی شدن تصمیمات هیات مدیره هرگز مبلغی به بازنشسته ها پرداخت نشود .
    حرف من تلخ است اما بازنشسته های عزیز بهتره بخشی از پاداش دریافتی را در جایی برای کمک هزینه زندگی سرمایه گذاری کنند مثلا ۵۰ هزار سهم همراه اول بخرند سالی ۱۷ تا ۱۸ میلیون بگیرند و چشم به مخابرات نداشته باشند
    من بر خلاف میل خیلی ها سخن نوسینده را به واقعیت شرکت داری نزدیکتر می بینم تا به رویای بازنشسته ها

  3. ناشناس می گوید

    با سلام و قبولی طاعات خدمت همکاران شاغل. بازنشستگان عزیز و نیروهای خدوم شرکتی و کارگزاران روستایی.خراب کردن یک مجموعه یا یک شرکت به اندازه آب خوردن کار دارد اما با توجه به اعتقادات تک تک ما حتی به خیال ماها نباید خطور کند لطفا” به چند نکته توجه کنید ۱- وضع اقتصادی جامعه ۲- شرایط کلی مملکت ۳- وضعیت شرکت مخابرات ۴- دغدغه کارکنان از نظر کاری . هرچند بحثهای مالی در زندگی حرف اول را خواهد زد ولی ارتباط مستقیمی با عملکرد کاری تک تک ماها دارد هرچند سبک مدیریت را نباید نادیده گرفت و مدیران ارشد هم متناسب با تصمیماتشان باید پاسخگو باشند بیایید مسیر گذشته را از حالا به بعد طی نکنیم هم کارکنان و هم مسئولان به این اعتقاد داشته باشند که حیاتشان به هم وابسته است و با این اعمال و رفتار آبروی همدیگر را در داخل سازمان و یا خارج سازمان نبریم این آبرو و اعتبار یک شبه به دست نیامده خیلی زشت و زننده است که ماها با این سوابق و مدارک زبان همدیگر را نفهمیم و چند نفر حتی با مدرک زیر دیپلم در هیاتهای تشخیص اداره کار برای ما تعیین تکلیف کنند ما پول را به چه قیمتی بدست میاوریم شخصا” هر جا خورد شدن اعتبار مخابرات را میبینم احساس بی هویتی میکنم تو را خدا بس است راههای بهتری برای همدلی و تفاهم وجود دارد بیش از این با دست خود آبروی خود را به حراج نگذاریم به همین ماه مبارک و از ته قلب مسئولین حق و حقوق پرسنل را بدهند گرفتن حق مزه خوبی ندارد در مقابل هم پرسنل وجدانا” کار کنند که خیر و برکت در زنگی آنان موج بزند در پایان اعلام کنم که همه این حرفها را اول به خودم گفتم بعد به شما بزرگواران. آرزوی سلامتی و قبولی طاعات تک تک شما غزیزان را از درگاه ایزد منان خواستارم. عزت زیاد و ایام به کام.

  4. مردانی می گوید

    سلام
    ناشناس عزیز با این قلم شیوایت گل گفته ای .
    از همه جای نامه ات بهتر این قسمت است که : “مطالبه بر اساس حق از دست رفته باید باشد! نه بر اساس تفکراتی که احتمال می دهیم.”
    متاسفانه همه درگیر توهمات و اوهام هستیم هرکس به نحوی….
    اما توهم احتمال و توهم توطئه از همه بدتر است که عزیزان بازنشسته با آن دست به گریبان شده اند.
    واقعاً نماینده ی تریبون بازنشستگان راجع به دستاورد های اعتراض ش در مجمع شفاف سازی کند…..
    همیشه تند رفتن و تند روی نتیجه ی عکس را می دهد.
    جناب مهندس صدری مثل یک شطرنج باز تمام عیار در حال چیدمان مهره ها بودند تا حصول نتیجه ی ممکن…
    اما عده ای همه جا حسادت و کارشکنی کردند….قربانی شدند و قربانی کردند.وضعیت بازی را به نفع خودشان تغییر دادند… حمله کردید ؛ چه نتیجه ای داد؟؟؟؟
    چرا رسمی شدن ۹۲ ای ها لغو شد؟ چرا رفاهیات بالا نمی رود ؟ چرا وضعیت قرار دادی ها تغییر نمی کند؟ چرا طبقه بندی اجرا نمی شود؟؟؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا؟
    حتی دارید کار را به جایی می رسانید که ممکن است بگویند : ” همین حقوقی را هم که می دهیم از سرتان افضل است ….”
    هر کس صبر دارد گنجی عظیم با او همراه است. کسی از صبر کردن ضرر نمی کند مخصوصاً اگر عقلش سلیم و دیدگاه ش پایان بین باشد..
    قسمت طلایی بعدی اینجاست :
    این هم همان روند گذشته را دارد.

    دیگر چه کردید؟

    کدام کار به نتیجه رسید؟
    از نقاط بی نظیر نامه ی شما اینجاست که :
    شاید بگویید دیگر کار نمی کنیم! من می گویم همین حالا هم ما هیچکدام کار نمی کنیم!بروید در بخش های اداری ببینید چه کسی کار می کند؟ معدودی تا حد مرگ کار می کنند عده ای هم کار نمی کنند.

    پس وقتی طرف مقابل شما دارد کارش را انجام می دهد برای چه چیزی به آن فشار آورده اید؟
    حق دارید هیچ کس دلش برای مخابراتمان نمی سوزد…داریم ویرانش می کنیم …کمتر کسی به خوبی کار میکند…
    درد را خیلی خوب فهمیده ای ناشناس عزیز ؛
    بیائید به دنبال درمانش باشیم.بیائید سر های مان را از توی کار هم بیرون بیاوریم .
    نتیجه ی اعمال ما شده این که تفنگ به دست کسی داده ایم ، آزارش هم داده ایم حالا می گوئیم تو را به حضرت عباس شلیک نکن…نمی شود که شلیک می کند…. یک نتیجه ی نا معقول کودکانه و یک حرکت بی جواب بردی کودکانه است.
    بیائید در اعمال مان تجدید نظر کنیم….
    یا علی-

  5. سجاد می گوید

    همکار عزیزمون خیلی مبهم توضیح دادند، اون اشخاص یا شرکت هایی که حرفشون خریدار داره و مدعیند که وضع بازنشستگان مخابرات خوبه! چه کسانی هستند؟ احتمالاً از همین ستاد اجرایی هستند که تمام شرکت های مملکت رو به خاک و خون کشیده دیگه! تمام ادارات دولتی و بانک ها اوضاع بازنشستگانشون از مخابرات بهتر نباشه در همین سطحه! با کی مقایسه میشه! بله کارکنان دکه های روزنامه فروشی، شاگردان آرایشگاه ها و … هم که بیمه تأمین اجتماعی هستند احتمالاً بازنشستگیشون وضع بدتری داره و البته احتمالاً کارکنان بیچاره بخش های دولتی که گرفتار خصوصی سازی و دستگاه های ظالم خریدار شدند! دقیقاً هدف بازنشستگان اینه که به جای مقایسه با موارد بالا با ادارات دولتی که پیش از سال ۸۸ هم سطح مخابرات بودند مقایسه بشن و دیگران هم به این مقایسه وادارند که اگه گرفتار ظلم خصوصی سازی نشده بودیم الان چنین و چنان بودیم!

  6. روشنگر می گوید

    این دایره خلق که آمدن و رفتن ماست اورا نه بدایت نه نهایت پیداست
    کس می نزند در این معنی راست کین آمدن از کجا ورفتن به کجاست
    خداوند خیام را بیامرزد که چنین سرود
    فکر نمی کنم در جایی از دنیا اینچنین قانون زیر پا گذاشته شود وتازه ذیحقان
    آن اینچنین باید بدوند تا شاید شاید شاید موفق شوند احقاق حق کنند.

  7. بازنشته اخیر می گوید

    سلام سردبیر محترم مشخص شد این اقااز یه جائی میسوزه.خیال کرده همیشه شاغل میمونه فراموش کرده ویانمیدونه بازنشته های عزیزبسختی روز گار رو میگذرانند.شما چه جور همکارید که تاب وتوان یکبار عیدیانه ۵۰۰ تومانی رو ندارید شما اگه شاغلید حتما عیدی ۳میلیونی گرفتین واگه نیروی شرکتی باشی که حرفی برای شما ندارم.چشم دیدن

    1. مردانی می گوید

      ای بابا چرا ادبیات ما اینجوری شده ؟
      معنی این چیه ؟ ” این اقااز یه جائی میسوزه.” بابا اگه کسی درد رو شناخت و تحلیل کرد اسمش میشه سوختن ؟
      چرا به نظرات نقادانه احترام نمی گذاریم؟؟؟؟
      بابا شما رو به خدا یه ذره شرح صدر داشته باشین.
      در مخالفت ها کار محکم میشه . در انتقاد ها خطا ها معلوم میشه بحث سوختن نیست عزیز من بحث سوزانده شدنه .
      با تند روی یه عده نسل جدید مخابرات سوخت….
      احساس سوختن به تماشا نمی شود
      آتش بگیر تا که ببینی چه می کشم.
      یا علی-

      1. shahram1 می گوید

        آخه کسی که خودش تاب تحمل مبلغ اندکی که مخابرات قرار بوده بده اما نداده را ندارد این همه موارد متناقض چیه نوشته؟!!!!!

نظرات بسته شده است.