مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در مجمع بازنشستگان چه گفتند؟(۲)

مجمع و بازنشستگان

مخابرات ما- امروز در مجمع سالیانه شرکت مخابرات ایران برای صاحبان سهام تعدادی از بازنشستگان نیز برای اعتراض حاضر شدند. آن ها گفتند…

مخابرات ما- در روز مجمع از همان ابتدا و زمان قرائت قرآن در ابتدای جلسه می شد شتاب حاضران را برای عنوان کردن حرف هایشان می شد درک کرد. اما به هر شکلی بود این حرف ها باقی ماند تا بعد از پایان مجمع و اعلام توزیع سودی معادل ۴۱۶ ریال.

اینجا مجمع تمام شد. اما صفری رئیس هیئت مدیره و صدری مدیر عامل مخابرات ایران باقی ماندند تا حاضران که تحت عنوان بازنشستگان مخابراتی حاضر شده بودند در جلسه ای داخلی بین مخابراتی ها حرف های خود را بزنند.

مشابه این جلسه قبلا هم تکرار شده و همین  حرف ها زده شده بود. تفاوت این مورد با قبلی ها این بود که مهندس صدری گفت معوقه رفاهیات بازنشستگان را برای سال ۹۷ تا شهریور پرداخت می کند. در مورد مابقی صحبت ها قرار مشخصی نشنیدیم. البته صدای ضبط شده مراسم هم دست ما هست اما طبیعی است که ما در جایی هزاران کیلومتر از مجمع فاصله داشتیم لذا ممکن بود چیزی از قلم بیفتند که امیدواریم شما آن را برای ما بنویسید.

لازم است ذکر کنیم که در بین سخنرانی و  گزارشات مالی  از جانب حضار اعتراضاتی شنیده می شد اما موقعیت ادامه صحبت پیدا نمی شد لذا گفته ها بریده بریده و کم اثر می شد. اما پس از آنکه مجمع پایان یافت و حاضران رفتند نوبت به جلسه ای طولانی بین رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل و بازنشستگان مخابراتی رسید.

.
در این مراسم یکی از بازنشستگان استان آذربایجان (شرقی یا غربی را نمی دانم)  صحبت کرد که ما قادر به شناخت صدا و صاحب آن نبودیم. اگر شما شناختید لطفا به ما کمک کنید.

او گفت:

یک- بند ۶ مصوبه هیئت دولت تعهدی را به عهده شرکت خصوصی شده گذاشته که بدون کم و کاست اجرا کند. دو سال هم به آن فرصت داده شده این آیین نامه را تدوین و اجرا کند. در سال ۸۹ تصویب شده در سال ۹۱ اجرا شد اما باز هیئت مدیره متوقف کرد. این حق الناس است. روی صحبت ما با بازرس است حساب های مخابرات شفافیت لازم را ندارد حق ماهم داخل آن است.

سهامدار عمده هم که به پول تمیز اعتقاد دارد  با این که پول کارکنان داخلش هست چگونه آن را خرج کرده اند؟

(خطاب به مهندس صدری) شما گفتید سال ۹۷ رفاهیات را اجرا کردید اما چرا سال ۹۸ آن را متوقف کرده اید؟

دوم- حق ۹ سال گذشته ما کجاست و چه کسی باید آن را پرداخت کند؟ ما زمان می خواهیم برای اجرایش.

سه- گره زدن مطالبات ۶۰ هزار خانواده مخابراتی و بازنشسته به درآمد مخابرات را ما برنمی تابیم.

ما داریم این را اعلام می کنیم که حق و حقوق ما در این ۹ سال پایمال شده و نمی خواهیم اینها گره زده شود به درآمد مخابرات. ما این را انتظار داریم. شما هر بار می گویید درآمد ما پایین است اما حالا شاخص های ما بالا رفته است.

مگر مجمع جای سهامدار نیست ما  هم سهامداریم من ۱۰۸ هزار تا سهم دارم من هم مهم هستم باید صحبت کنم نه اینکه فشار بیاورید.

بارها تجمعاتی انجام شد ادارات خارجی دخالت کردند متاسفانه پس از سپری شدن زمان به ما اجازه ورود ندادند. در آیین نامه گفته اند یا باید کارکنان دولتی را ببرند دولتی یا صندوقشان را عوض کنند شما از آن ها  تعهد گرفتید که شکایت نکنند حقوق این ها چه شد چه کسی پاسخگوست؟

عده ای از اینها سن بالایی دارند عده ای از ما در مرز مردن هستیم جز دویست تومان افزایش حقوق چه کردین برای این ها؟

بقیه مطالبات ما چه شد؟ ما در سازمانی استخدام شدیم که برند کاملی بود با آمدن سهامدار عمده پدری از ما درآوردن که …

ما  به عنوان سهامدار علاقه به سرنوشت مخابرات داریم ولی باید حقوق ما راهم ببینید.

در ستاد اجرائی امام در حضور شما و آقای صفری حرف ها را گفتیم. شما آقای صفری به همین آقای توکلی گفتید شماره این ها را بگیرید.

ما زنگ زدیم آقای توکلی گفت دوستان شما آمده اند حرفهایشان را زده اند. لازم نیست شما بیایید.

ما مطالبات را می خواهیم بدون کم و کاست  اجرا شود زمان اجرایی هم می خواهیم تا بدانیم کی اجرا می شود.

*************

مخابرات ما – نفرات بعدی نیز صحبت کرده اند که الان بسیار دیر است.نزدیک سحر است و ما مجبوریم بقیه کار را بگذاریم برای فردا.انشا شالله.

1061930cookie-checkدر مجمع بازنشستگان چه گفتند؟(۲)

نظرات بسته شده است.