مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بیانیه شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات در آستانه برگزاری مجمع سالیانه مخابرات ایران.

شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات بیانیه صادر کرد

مخابرات ما- شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات در آستانه برگزاری مجمع سالیانه مخابرات ایران بیانیه ای صادر و اعضای خود را به صبوری و عدم حضور در مجمع دعوت کرد.

 

مخابرات ما- عصر امروز شورای عالی تشکل های کارگری قبل از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام در مخابرات ایران که قرار است روز یکشنبه پنجم خرداد ماه ۱۳۹۸ برگزار شود  اطلاعیه ای صادر کرد که متن آن را در زیر می خوانید.

 

بسمه تعالی

 

بیانیه شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران

در آستانه برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران

 

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و توفیق برخورداری از فیوضات شبهای پربرکت قدر برای کلیه همکاران اعم از پیشکسوتان معزز و بازنشستگان و شاغلان ارجمند به اطلاع می رساند، شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران در راستای ایفای رسالت خود مبنی بر پیگیری حقوق و مطالبات همکاران بر اساس قانون، مصوبات و آئین نامه استخدامی پرسنلی ۸۹ بعنوان میثاق سازمانی، و در آستانه برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران در روز پنچم خرداد ماه ۹۸، مجددا درخواست خود از صاحبان سهام عمده مبنی بر تعدیل سود تقسیم شدنی به نفع پرداخت مطالبات قانونی شاغلان و بازنشستگان به منظور کمک به مدیران شرکت در جهت تحقق این امر که قبلا طی نامه شماره ۳۵۹۱ و ۳۵۹۳ از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس محترم ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) درخواست شده بود را ارائه نموده ، آرزو میکند سهامداران عمده با درک موقعیت و نقش و اثر سرمایه انسانی در این زمینه اقدام نمایند.

همچنین اعلام میدارد بمنظور احترام به جایگاه و اعتبار شرکت بزرگ مخابرات ایران و تاثیر برگزاری اصولی و قاعده مند مجمع در تقویت نام و موقعیت اجتماعی شرکت و با توجه به پیگیری و ضمانت نهاد ناظر بیرونی در مورد برگزاری جلسات مذاکرات محدود و موثر بین شورای عالی و مدیران و باحضور نماینده ناظر بیرونی، بجای حضور سازمان یافته در مجمع، پیگیر نحوه اجرای قوانین و مصوبات و آئین نامه استخدامی پرسنلی ۸۹ در مذاکرات خواهیم شد. بدیهی است اعتماد شورای عالی و تشکل های کارگری بر تضمین طرف سوم سرمایه اصلی به نتیجه رسیدن تعاملات خواهد بود که یقینا مورد اهتمام ناظر بیرونی می باشد و می تواند تلخی بدعهدی های گذشته را بزداید. همچنین شروع سریع و بی وقفه مذاکرات مهر تائید بر عزم مدیران خواهد بود.

آرزومندیم مدیران مخابرات با درک شرایط و سنگینی مسئولیت ناشی از عدم توفیق در اجرای قوانین و مذاکرات مربوط به اجرایی شدن قوانین تلاش خود را در تحقق خواسته های به حق کارکنان را به طور جدی و مستمر معطوف داشته و از این طریق به بالندگی هرچه بیشتر سازمان کمک نمایند. بی شک اقدام آنها در جهت رفع خطاها و اشکالاتی که در امر خصوصی سازی مخابرات بعنوان یکی از سازمانهای تغییر وضعیت داده شده وجود داشته و نارضایتی رهبر فرزانه انقلاب را نیز در پی داشته، موثر خواهد بود.

ضمن سپاسگزاری از کلیه همکاران که بر اساس درخواست شورای عالی هماهنگی و تشکل های کارگری استانها حمایت و آمادگی خود را برای حضور در مجمع بعنوان سهامدار شرکت را اعلام نموده اند خواهشمندیم با صبوری و تبعیت از تصمیم جمعی تشکل های قانونی با خودداری از حضور در مجمع پشتیبانی خود از مذاکرات را اعلام دارند

1060760cookie-checkبیانیه شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات در آستانه برگزاری مجمع سالیانه مخابرات ایران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم مخابرات ما
    با سلام
    مخابرات در روز چهارشنبه تفاوت خواربار بازنشستگان سنوات قبل را واریز کرد به مبلغ ۵۰۰۰۰۰ هزار تومان
    اگر این مبلغ را سال قبل میداد صادقانه عرض کنم با این مبلغ میشد ۴۰ کیلو گرم برنج ایرانی خرید حالا که این مبلغ را واریز نموده آیا انصافا میشود با این مبلغ میشود ۲۰کیلوگرم برنج تهیه کرد قضاوت را میگذاریم خوانننده گان این مطلب بکنند؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ت می گوید

    سلام
    بالاخره بریم یا نریم؟!! از یک طرف شورای محترم میگه همکاران، مجمع تشریف نبرند از طرف دیگه از سمت مدیرعامل محترم دستور میاد که مدیرکل ها و روسای ادارات از ساعت ۸ صبح (و نه ۹ صبح) صندلیها رو پر کنند و هر کسی نیاد اسمش به عنوان غایب رد میشه. شاید ما مدیران کل و روسای ادارات همکار محسوب نمیشویم و بی خطر تشریف داریم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شورای محترم خودش باید حرف بزنه
      اما از آنجا که ما در نقش مدعی الفضول میتونیم ذهن ها رو بخونیم – از بس با این عزیزان حرف زدیم-
      تشکل ها گفتن به عنوان اعتراض و سر و صدا شرکت نمی کنن.نه اینکه بقیه کارکنان و علاقمندان هم شرکت نکنن.
      بنظرم از ساعت ۸ شما مدیران می شینین جاها رو پر می کنین از ساعت ۸ و نیم, یواش یواش بلندتون می کنن تا مهمانها بشینن
      لذا توصیه میکنم در وسطهایصندلی ها بشینین و اصلا از جاتون بلند نشین به هیچی هم تعارف نکنین

  3. مردانی می گوید

    با سلام و عرض ارادت و آرزوی قبولی توفیقات بندگی در ماه رمضان المبارک.
    بی لا پوشونی و صریح بریم سراغ نامه ی صادره از طرف تشکلات فخیم کارگری.
    همیشه در قوانین اجتماعی و مدنی کشور اصل بر برائت و بی گناهی هر کسی از هر گناهی جاری است ؛ پس با رعایت این اصل به بررسی می پردازیم:
    ۱- تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران در راستای ایفای رسالت خود مبنی بر پیگیری حقوق و مطالبات همکاران بر اساس قانون، مصوبات و آئین نامه استخدامی پرسنلی ۸۹ بعنوان میثاق سازمانی، و در آستانه برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران در روز پنچم خرداد ماه ۹۸، مجددا درخواست خود از صاحبان سهام عمده مبنی بر تعدیل سود تقسیم شدنی به نفع پرداخت مطالبات قانونی شاغلان و بازنشستگان :
    این تشکل احقاق حق کارکنان را (اعم از شاغل و بازنشسته) رسالت بلامنازع خود دانسته است ؛ پس اگر بتواند کاری انجام دهد و عمل را به نتیجه برساند رسالت ش را به فرجام رسانده است ودر غیر اینصورت حتی در صورت عدم توانایی باز هم چیزی از ارزش های این جایگاه کم نخواهد شد چرا که این تشکل از وجود و بدنه ی خود همکاران ساخته شده که هیچ همکاری بد همکار دیگر را نخواسته است پس در صورت ناتوانی قضیه باید از مناظر دیگر جستجو کرد که این بار نقش کارفرما در این بد عهدی پر رنگ تر است تا تساهل و تسامح تشکل.
    ۲-تشکل برای تحقق این مهم تماشاچی نبوده و هرچه از دستش بر می آمده یا فکر می کرده جواب میدهد در طبق و کف اخلاص نهاده تا چه مقبول افتدد و در نظر آید که گواه آن -: در جهت تحقق این امر که قبلا طی نامه شماره ۳۵۹۱ و ۳۵۹۳ از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس محترم ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) درخواست شده بود را ارائه نموده ، آرزو میکند سهامداران عمده با درک موقعیت و نقش و اثر سرمایه انسانی در این زمینه اقدام نمایند. -این قسمت نامه است.
    ۳-با عدم حضور کارکنان محترم و نمایندگان آنها و یا حتی بازنشستگان محترم و شاید تجمع و خدای ناکرده آشوب خواستار خواسته ای بزرگتر شده که عبارت است از :۱- احترام به جایگاه و اعتبار شرکت بزرگ مخابرات ایران و۲- تاثیر برگزاری اصولی و قاعده مند مجمع در تقویت نام و موقعیت اجتماعی شرکت
    که از نظر من امری دو سویه است.پس درنفس عمل قابل احترام .
    ۴- همچنین شروع سریع و بی وقفه مذاکرات مهر تائید بر عزم مدیران خواهد بود = تضمین طرف سوم سرمایه اصلی به نتیجه رسیدن تعاملات خواهد بود
    بیائید یک بار هم که شده به حرف ها و وعده ها دل خوش کنیم هر چند به حرف و وعده اعتمادی نیست اما چه کنیم ؟ این یک بار را هم غنیمت بشماریم.
    ۵- در مورد بحث ناظر بیرونی از تشکل این توقع و انتظار می رود که : ” هر کسی را که انتخاب می کند : ۱-بی طرف باشد. ۲-آگاه باشد. ۳-اهل مسامحه و یا سازش نباشد.۴-شخص محترم را معرفی کنند تا اعتماد کارکنان را هم جلب کنند.البته اگر در مورد ناظر می شد بحث اجماع و یا انتخابات را مد نظر داشت که خیلی عالی می شد حالا که وقت نیست با نظر جمعی انتخاب شود.
    ۶- خواهشمندیم با صبوری و تبعیت از تصمیم جمعی تشکل های قانونی با خودداری از حضور در مجمع پشتیبانی خود از مذاکرات را اعلام دارند : این امر شما ای به چشم اما هر چیزی ظرفیتی دارد و مخزن باروت به جرقه ای بند است…
    در خاتمه باید عرض کنم : صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش را – – – نیکی چه بدی داشت ؟ که یک بار نکردی؟
    یا علی –

  4. محمود4آزی می گوید

    سهامداران طبق قانون می‌توانند با در دست داشتن برگه ورود به جلسه مجمع در روز جلسه حاضر باشند و حق ایشان هست. هیچ روند غیر قانونی تاکنون جهت احقاق مطالبات رخ نداده و نخواهد داد و در صورت بروز تخلف مطمئنا مراجع ذی صلاح می‌توانند پیگیری بفرمایند. نکته اینجاست که از سر ناتوانی مدیران در احقاق شعارهای روزهای اول ورودشان به شرکت رو به تهدید و سوق دادن همکاران به خارج از شرکت و مراجع قضایی شده اند. اکنون با به وجود آوردن این شرایط انتظار بازده بیشتر از کارکنان منطقی به نظر می رسد؟ پس یعنی سهامداران عمده نیز باید بازده بیشتر را از برون‌سپاری و تعویض نیروهای ناراضی با نیروهای نیازمند بدست آورند؟ مشکل اینجاست که همگان به دنبال منفعت امروز خودشان هستند و فکر فردا را نمی‌کنند که چه زود دیر می شود. نوش دارو پس از مرگ سهراب نوستالژی آخر تمام قصه های سیاسی و اقتصادی بوده.

  5. ارشد می گوید

    فقط وقت کشیه و هیچ

  6. سجاد می گوید

    ای کاش ناظر بیرونی رو معرفی میکردند! در هر حال اگرچه تلاش های نمایندگان محترم تشکل های کارگری سزاوار سپاسگذاری فراوانه و قطعاً همه شاغلان و بازنشستگان از این بابت سپاسگذار این عزیزانند، اما با توجه به عدم توانایی ناظرهای بیرونی مختلف طی سال های گذشته، از دولت و مجلس، و اینکه سهامدار عمده کاملاً عهد شکنه که نمونه ش همین قضیه رفاهیاته که سال پیش با کمک همین ناظر های بیرونی ظاهراً حل شده بود اما امسال دوباره با بدعهدی و بد قولیه سهامدار عمده مواجه شدیم، و با توجه به اینکه متاسفانه هیچ نهادی در کشور پیگیر و پاسخگوی زورگویی های سهامدار عمده نیست یا توانش رو نداره، به نظرم حضور کارکنان در مجمع بلامانعه و چه بسا به حل مشکلاتی که عزیزان تشکل با کمک طرف های سوم عمدتاً ناتوان یا شاید بی انگیزه! در پی اونها هستند کمک هم کنه! اصلاً و با هیچ منطقی قابل توجیه نیست که هیئت مدیره و مدیرعاملی که سال گذشته ماه ها به بررسی آئین نامه ۸۹ مشغول بودند و اون رو حل شده میدونستند طی دو ماه ابتدایی امسال فرصت نکرده باشند که حداقل رفاهیات ۹۸ رو تصویب و پرداخت کنند مگر اینکه مصوبه ی سال گذشته ی خودشون رو نقض کرده باشند و دوباره بخوان باب بررسی رو باز کنند! پس در این شرایط اگرچه باب مذاکره رو نباید بست، ولی با بدعهدان مذاکره هم نتیجه ی ملموسی نخواهد داشت!

  7. ناشناس می گوید

    اسمشو عوض کنین بزارین شورای عالی دفاع از کارفرما نه کارگر

    1. ناشناس می گوید

      موافقم.

  8. ناشناس می گوید

    سلام طرف سوم کیست ! احتمالا بر اثر فشار از شرکت در مجمع منع شده اند !

نظرات بسته شده است.