مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

انتخابات مجلس و مخابراتی ها, چرا چنین سخت گیرانه!

مهندس صدری مخابرات را بی طرف اعلام کرد

مخابرات ما -اعلام بی طرفی مخابرات در انتخابات مجلس از سوی مدیر عامل آن! آیا شدنی است؟

 

مخابرات ما (تحلیل)- در خبری که خواندید مهندس صدری ضمن اعلام بی طرفی مخابرات در انتخابات از کارکنان و پیمانکاران خواسته از هیچکسی حمایت نکنند و برایش تلاش نکنند.

این مکتوب مدیر عامل مخابرات ایران دو وجه دارد:

الف- استفاده مخابراتی ها از امکانات مخابرات در انتخابات غیر قانونی است.

ب- هیچیک از کارکنان رسمی و شرکتی همچنین پیمانکاران مخابراتی  یا کارکنان آنان حق ندارند از طرف مخابرات وارد فعالیت های تبلیغی شوند.

این نامه حاوی نکات ظریفی است که بنظر می رسد ذکر آن بد نباشد.

پیمانکاران کسانی هستند که با سرمایه های شخصی فرد یا افرادی در مخابرات   پیمان گرفته اند. این افراد به هر شکل و حالتی به مخابرات متصل هستند اما فعالیت هایشان کاملا خصوصی است.

لذا فعالیت تبلیغی آنان بنظر می رسد بلامانع باشد به شرطی که پی در پی از مخابرات و پیمانکار مخابراتی بودن نامی نبرند.

کارکنان نیز در ساعات غیر اداری, فردی عادی محاسبه می شوند.سمت های مدیریتی هم فقط در پای نامه ها اعتبار دارد.

در حقیقت می خواهم بگویم این شخصیت خود بخودی افراد و توانائی های فردی آنان است که سمتی مدیریتی در مخابرات به آنان واگذار شده است (فرض می کنیم!). ولی در ساعات غیر اداری و فعالیت های خارج از شرکت چه بخواهیم چه نخواهیم سمت های آنان مطرح می شود.سمت از نام آنان جدا نیست.سمت توسط شرکت به آنان داده شده ولی نمی توان از آنان در ساعت غیر اداری گرفت.

.

در جامعه امروز ما انسانها بدون جایگاه اداری و شغلی خود به حساب نمی آیند.فرضا مدیر منطقه در هر دسته ای حضور پیدا کند نمی تواند مدیر منطقه ای را از خود جدا کند.

اینکه مخابرات ایران و استانها بی طرف باشند و از امکانات مخابراتی به سود یا ضرر هیچ کاندیدایی استفاده نکنند امر مناسبی است اما اینکه کارکنان و پیمانکاران بدلیل جایگاه اداری بدون فعالیت و بدون انتخاب بمانند قدری دشوار است.

مثل این است که بگوییم تمامی شخصیت های اداری و دولتی و کارمندانش نمی توانند از توان خود به نفع کاندیداها استفاده کنند.یا بگوییم در زمان تبلیغات خود را بطور کامل از مخابرات جدا کند! این هر دو شدنی نیست.

.

اما اینکه مخابرات بخواهد بی طرف بماند و از هیچ کاندیدایی حمایت نکند امر درستی است.

اینکه مخابرات بخواهد مانع از صرف دارائیش به نفع یا ضرر کاندیداها شود نیز امر بدی نیست.او مالک سرمایه های خویش است.

اما نمی تواند شخصیت ها را از فعالیت های اجتماعی و تبلیغات انتخاباتی بدلیل اینکه هر جایی می رود نام مخابرات را یدک می کشد نهی کند.

.

بنظر می رسد این نامه باید خلاصه می شد در چند جمله:

“هیچکس در هیچ جایگاهی حق ندارد از اموال و امکانات مخابراتی و همچنین سمت سازمانی خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نفع یا ضرر کاندیدایی استفاده کند. مخابرات در این انتخابات بی طرف است!”

.

صد البته همین موضوع نیز ان قلت های فراوانی دارد.مخابرات بخش خصوصی است.دلیلی ندارد بی طرف باشد.اتفاقا مخابرات باید تلاش کند کاندیداهای مخابراتی را به مجلس بفرستد تا از مخابرات و ارتباطات دفاع کند.

.

امیدوارم توانسته باشم موضوع را بطور کامل توضیح دهم.در مطالب بعدی باز هم در این باره خواهیم نوشت.

 

1059540cookie-checkانتخابات مجلس و مخابراتی ها, چرا چنین سخت گیرانه!

نظرات بسته شده است.