مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

با شماره‌گیری #۸۰۰* از سرویس‌های ارزش افزوده‌ای گوشی خود آگاه شوید

مخابرات ما – در صورتی که با کم شدن نامتناسب شارژ سیم‌کارت و یا هزینه‌ی بالای قبض مواجه می‌شوید، سریعاً شماره‌ی #۸۰۰* را بگیرید تا اگر در سرویس‌های ارزش افزوده عضو شدید، از آن آگاهی یافته و بتوانید این خدمات را غیرفعال کنید.

مخابرات ما ( محمد – ایسنا) – خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده می‌شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است. در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ابزارهایی مانند پیامک، تماس و دیتای مصرفی به‌عنوان ابزار ارائه خدمات استفاده می‌شود. خدمات ارزش افزوده می‌تواند توسط خود اپراتورها یا توسط شرکای ثالثی که به‌عنوان تامین‌کننده‌ی محتوا (Content Provider) شناخته می‌شوند، انجام شود.

خدمات ارزش افزوده اگرچه باید اختیاری و با اطلاع مشترکین فعال شوند اما در مواردی که با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده، مشترکین به فعال‌سازی این خدمات اقدام کرده‌اند و یا در مواردی ممکن است فعال‌سازی به صورت ناخواسته توسط آنها رخ داده باشد. هم‌چنین در مواردی عضویت کاربران در برخی از خدمات ارزش افزوده، بدون آگاهی کاربران و توسط برخی از شرکت‌های ارزش اتفاق افتاده بود و از آنجا که این خدمات معمولاً هزینه‌های بالایی دارند، برای مثال ارسال یک پیامک ارزش افزوده به کاربر می‌تواند حداقل ۳۰۰ تومان هزینه داشته باشد، موجب تخلف آشکار چند میلیاردی شده بود.

در مواردی مشاهده شده پیامک‌های تبلیغاتی یا متن فریبنده طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی یا سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود که کاربران را تشویق می‌کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند و برخی از کاربران با اعتماد به این پیام‌ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می‌دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آن‌ها منجر می‌شود. به همین دلیل اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شدند که در این باره به مشترکان اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و هم‌چنین به تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.

همان‌طور که بارها درباره‌ی این خدمات هشدار داده شده، مشترکان تلفن همراه می‌توانند از طریق شماره‌گیری #۸۰۰* در تمام اپراتورهای تلفن همراه از سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که برای آن‌ها فعال است، مطلع شده و در صورت عدم تمایل نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنند. هم‌چنین در صورت مواجهه با عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ۱۹۵٫ir یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ICT به شماره ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.

***

1058850cookie-checkبا شماره‌گیری #۸۰۰* از سرویس‌های ارزش افزوده‌ای گوشی خود آگاه شوید

نظرات بسته شده است.